Ηταν η δεύτερη χρονιά της πανδημίας. Την οποία κανείς δεν υποδέχτηκε με μεγάλο κέφι, κανείς δεν αποχαιρετά με μεγάλη νοσταλγία. Ωστόσο, αυτή ήταν η χρονιά που ζήσαμε, που μας σύστησε πρόσωπα και ταινίες, ή που μας έκανε να πονέσουμε ή να γελάσουμε, να οργιστούμε ή να ευτυχήσουμε, κυρίως κινηματογραφικά, αλλά όχι μόνο. Το 2021, λοιπόν, στα μάτια του Flix, ήταν η χρονιά όπου...
Η ψηφοφορία των αναγνωστών: Εσύ ψήφισες για την καλύτερη ταινία του 2021;
δεν είχαμε σινεμά
Η χρονιά μας βρήκε χωρίς σινεμά και μας αφήνει με. Υπό όρους, φυσικά. Η στήλη του Flix, το «Βλέπουμε στο Σπίτι», έγινε συνήθεια, όπως και... η συνήθεια που περιγράφει.
«Τι εννοείτε όταν λέτε κανονική ζωή;»
«Καινούργιες ταινίες στους κινηματογράφους»Αυτή ήταν η καλύτερη ευχή για το 2021, δια χειρός Αλμπέρ Καμί. Και βγήκε, κάπως, αληθινή, αποδεικνύοντας ότι η σκοτεινή αίθουσα έχει τσαγανό. Πρώτα, βέβαια, ήρθε το εμβόλιο, προχώρησε σε κοινή χρήση, μάλιστα ένας κινηματογράφος στην Αμερική μετατράπηκε σε κέντρο εμβολιασμού, διάφοροι διάσημοι πόσταραν τον εμβολιασμό τους (από τους πρώτους και κομψότερους ο Πάτρικ Στιούαρτ!) για να προτρέψουν και τους υπόλοιπους, ενώ άλλοι διάσημοι επέμειναν στη σημασία της αίθουσας απέναντι στο streaming: Ο Στίβεν Σπίλμπεργκ έμοιασε να πιστεύει όσο λίγοι στην επιστροφή στα σινεμά: «Η τέχνη μάς ζητά να συνειδητοποιούμε το ειδικό και το παγκόσμιο, την ίδια στιγμή,» είπε. Παράλληλα, πολλές ήταν οι ταινίες που αναγκάστηκαν ή τόλμησαν ή επέλεξαν να κάνουν την πρεμιέρα τους online - και ελληνικές παραγωγές, όπως η «Πολιορκία στην Οδό Λιπέρτι» του Σταύρου Παμπαλλή, το «Μικρά Ομορφα Αλογα» του Μιχάλη Κωνσταντάτου, οι «Παρόντες» του Γιώργου Αυγερόπουλου.
και μετά, τα σινεμά άνοιξαν...
Η μια μητρόπολη μετά την άλλη άρχισε ν' ανακοινώνει την κινηματογραφική άνοιξη! Στην Αγγλία από τις 12 Απριλίου, μαζί και στη Νέα Υόρκη (μετά από ένα χρόνο με κλειστά σινεμά, οι Νεοϋορκέζοι ένιωσαν «σαν να πηγαίνουν στην εκκλησία») και στο Λος Αντζελες όπου, στις πρώτες προβολές, το κοινό ξέσπασε σε χειροκροτήματα!
Στην Ελλάδα, από τις 21 Μαΐου, άνοιξαν τα (βολικά κι αγαπημένα) θερινά]! Η πρώτη μέρα (δείτε εδώ συγκινητικές φωτογραφίες και posts) είδε τις αίθουσες να ζωντανεύουν, τον κόσμο να χαμογελά. Από την 1η Ιουλίου άνοιξαν και οι κλειστές αίθουσες, αρχικά με επιλογή εάν θα επιτρέπεται η είσοδος μόνο σε εμβολιασμένους ή και σε μη. Και κάπως η σεζόν κύλησε και καινούριες ταινίες βγήκαν στους κινηματογράφους, όπως ακριβώς το είχε ευχηθεί ο Καμί και βρεθήκαμε ξανά, μαζί, στις αίθουσες. Μέχρι που έπιασε ΔεκέμβριΟς με το Ομικρον κεφαλαίο: με τα σινεμά στην Ελλάδα ακόμα ανοιχτά, ήρθαν αναβολές, ακυρώσεις και ανησυχίες στον πλανήτη σινεμά μπροστά στην παραλλαγή Ομικρον.
είδαμε μια κακή ταινία (εθνικιστικής) δράσης
Μια «τρομοκρατική» επίθεση, μια «πραξικοπιματική απόπειρα» με θύματα, ήταν το κύκνειο πολιτικό άσμα του Προέδρου των Η.Π.Α. Κι όσο εμείς κοιτάζαμε τα βίντεο σαν να βλέπουμε μια ταινία που μας κάνει έξαλλους, Το Χόλιγουντ ζητούσε την παραίτηση, διαπόμπευση, καταδίκη του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ
μάθαμε ότι ο Αρμι Χάμερ μπορεί και να είναι κανίβαλος
Αν, όμως, δεν είναι, τι κρίμα αυτό το απότομο φρένο στην καριέρα του.
είδαμε το Brexit να συμβαίνει - και στο σινεμά!
Tα 'λεγε η αγγλική κινηματογραφική κοινότητα, προειδοποιούσε σε υψηλούς τόνους, ψήφισε μετα μανίας Remain, αλλά ποιος την άκουγε; «Το Brexit θα είναι η καταστροφή μας». Κι έτσι τώρα η Ευρωπαϊκή Ενωση συζητά να «κόψει» βρετανικές ταινίες και σειρές από κανάλια και πλατφόρμες. Διαβάστε περισσότερα.
ταξιδέψαμε στη «Nomadland» αλλά αργήσαμε να δούμε «Ασπρο Πάτο»
Το «Nomadland» της Κλόε Ζάο πρωταγωνίστησε στα φετινά Οσκαρ, ήταν, αναμφίβολα, η ταινία με τη μεγαλύτερη απήχηση στη χρονιά. Ωστόσο, το «Ασπρο Πάτο» του Τόμας Βίντερμπεργκ, με τον Μαντς Μίκελσεν να μας μένει αξέχαστος (και) με το χορό του, βρίσκοντας τείχος στα κλειστά σινεμά, περίμενε μέχρι τον Ιούνιο για να μας τσουγκρίσει. Χαλάλι. Διαβάστε περισσότερα:
«Είμαι προνομιούχος.» Ο Μαντς Μίκελσεν μιλά στο Flix για το «Ασπρο Πάτο» και την αισιοδοξία του για τη ζωή Ενας από τους μεγαλύτερους Ευρωπαίους σταρ μάς εξηγεί γιατί χαίρεται κάθε πρωί που ξυπνάει...
«Ελπίζω ότι η αγάπη μπορεί να μας σώσει.» Ο Τόμας Βίντερμπεργκ σε μια «Ασπρο Πάτο» συνέντευξη Ο πανέμορφος Δανός οσκαρικός, πλέον, δημιουργός μοιράζεται σοφία, γουλιά-γουλιά!
το ελληνικό σινεμά απέδειξε ότι θα κέρδιζε στο Survivor
Το 2021, το ελληνικό σινεμά αγωνίστηκε, όπως όλα τα τελευταία πολλά χρόνια, να υπάρξει, να στηριχθεί, να γιορτάσει τις επιτυχίες του μαζί με τον κόσμο, να επιβιώσει αλλά και με μια άνεση, ένα δυναμισμό. Κι είχε τις καλές και τις στενάχωρες στιγμές του.
Κατ' αρχάς, απέκτησε, για πρώτη φορά, Υφουπουργό Σύγχρονου Πολιτισμού, στο πρόσωπο του Νικόλα Γιατρομανωλάκη. Ο οποίος έχει ν' αντιμετωπίσει το (οργισμένο, μια και διαρκεί τόσο καιρό αδιέξοδα), αίτημα των ανθρώπων του κινηματογράφου για μια εθνική αναπτυξιακή στρατηγική για τον κινηματογράφο.
Από την άλλη, αυτή δεν ήταν η χρονιά της Υπουργού Πολιτισμού, Λίνας Μενδώνη: Με το hashtag #nomoremendoni, οι καλλιτέχνες ζήτησαν την παραίτησή της με αφορμή τις αποκαλύψεις για κακοποιητικές συμπεριφορές σε όλο το φάσμα του πολιτισμού, αλλά πραγματική αιχμή του δόρατος τις καταγγελίες κατά του Δημήτρη Λιγνάδη, πρώην καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου.
Οσο η Κυβέρνηση αδυνατεί να επιβάλλει το νόμο για το 1,5%, δρομολογώντας, αντίθετα, μέρος του στον ΕΚΟΜΕ, η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου αλλά και σύσσωμα τα κινηματογραφικά σωματεία διαμαρτύρονται, διαπιστώνοντας για άλλη μια φορά ότι... στου κουφού την πόρτα, όσο θέλεις βρόντα.
Διαβάστε κι αυτό: Ελληνικό σινεμά ενωμένο ή χωρισμένο, πάντα χαμένο!
Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου μοιάζει να προχωρά συγκροτημένα και δυναμικά αυτή τη χρονιά, παρότι ταλανίζεται από το καλοκαίρι ως το χειμώνα από τις κατηγορίες για παρατυπία σε εγκρίσεις σεναρίων. Παράλληλα, στη θετική πλευρά, το ΕΚΚ ανακοινώνει, μετά από χρόνια αναμονής με προηγούμενα Διοικητικά Συμβούλια, τον Νέο Κανονισμό Προγραμμάτων Χρηματοδότησης, διορίζει την Αθηνά Καρτάλου-Αντούκου ως Γενική Διευθύντρια και κλείνει τη χρονιά με μια συνέντευξη Τύπου, ένα χρόνο... κι ένα μήνα μετά το λανσάρισμα του Προέδρου Μάρκου Χολέβα και του ΔΣ, όπου διεκδικεί ουσιαστική αναγνώριση του ρόλου του.
Οι ίδιες οι ελληνικές ταινίες, όπως πάντα παρά τις αντιξοότητες, καταφέρνουν λαμπερές επιτυχίες και το 2021. Τόσο στα διεθνή Φεστιβάλ (σαν το μεγάλου μήκους ντεμπούτο της Ζακλίν Λέντζου, «Σελήνη, 66 Ερωτήσεις», που κάνει επίσημη πρεμιέρα στην Berlinale, ή το «Brutalia» του Μανώλη Μαυρή ή το «Cora» της Εύης Καλογηροπούλου που διακρίνονται στις Κάννες), αλλά και, τι ευχάριστη έκπληξη, στις αίθουσες!
Με το άνοιγμα των θερινών σινεμά, το πεινασμένο κοινό σπεύδει να δει πρώτα το «Πρόστιμο» του Φωκίωνα Μπόγρη και μετά το «Digger» του Τζώρτζ Γρηγοράκη που, έξυπνα, κεφαλαιοποιεί τα 11 Βραβεία Ιρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου που έχει μόλις κερδίσει, το «Monday» του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου, τον «Ράφτη» της Σόνιας Λίζας Κέντερμαν, τα «Μήλα» του Χρήστου Νίκου, την «Αναζήτηση της Λώρα Ντουράντ» του Δημήτρη Μπαβέλλα. Αυτό είναι, τελικά, το καλοκαίρι του ελληνικού σινεμά! Οι συντελεστές των ταινιών μίλησαν στο Flix:
Κανένα «Πρόστιμο» για τον Βαγγέλη Ευαγγελινό Ο ανερχόμενος Βαγγέλης Ευαγγελινός συστήνεται στο Flix με αφορμή το «Πρόστιμο» του Φωκίωνα Μπόγρη, την «πρεμιέρα» του στη μεγάλου μήκους.
«Μακάρι να γίνει μόδα το σινεμά με ειλικρίνεια κι ευγένεια.» Ο Βαγγέλης Μουρίκης κι ο Αργύρης Πανταζάρας μιλούν για το «Digger» Ο «σαμάνος» και το «νέο αίμα» μιλούν με καμάρι για την ταινία του Τζώρτζη Γρηγοράκη.
«Monday»: ο Αργύρης Παπαδημητρόπουλος χαρίζει στο Flix το ημερολόγιο των γυρισμάτων O Αργύρης Παπαδημητρόπουλος μοιράζεται μαζί μας πώς έστησε 5 Δευτέρες γυρίσματος. Δείτε παρασκηνιακές φωτογραφίες, αλλά και τις προσωπικές του σημειώσεις πάνω στο σενάριο.
Η Σόνια Λίζα Κέντερμαν είναι σίγουρη πως η αισιοδοξία είναι η καλύτερη πράξη αντίστασης Λίγο πριν το μεγάλου μήκους ντεμπούτο της, ο «Ράφτης», βγει στις αίθουσες, η Σόνια Λίζα Κέντερμαν μιλάει στο Flix για την υψηλή ραπτική του σινεμά και τις σταυροβελονιές της ζωής.
«Weird δεν είναι το σινεμά. Είναι η ζωή»: Αρης Σερβετάλης & Σοφία Γεωργοβασίλη μιλούν για τα «Μήλα» του Χρήστου Νίκου
Πάνω απ' όλα, εμπορικά τουλάχιστον, το καλοκαίρι «σημαδεύεται» από την επιτυχημένη έξοδο του «Ο Ανθρωπος του Θεού», με πρωταγωνιστή τον Αρη Σερβετάλη που φέτος χτυπά τρίπτυχο Μήλα - Αγιος Νεκτάριος - αντιεμβολιαστής. Μ' αυτά και μ' αυτά... Ελληνικό σινεμά, λευκούς λωτούς και ένα κομποσχοίνι δώρο! Τα πράγματα που κρατάμε από το καλοκαίρι που μόλις τέλειωσε!
ο Γιώργος Λαμπρινός και ο Φαίδων Παπαμιχαήλ ήταν υποψήφιοι για Οσκαρ
Και μίλησαν κι οι δυο στο Flix - διαβάστε τις συνεντεύξεις τους:
Ο Γιώργος Λαμπρινός μιλάει στο Flix για τη διαδρομή μέχρι τα Οσκαρ Υποψήφιος για Οσκαρ Καλύτερου Μοντάζ για το «The Father» του Φλόριαν Ζελέρ, ο Γιώργος Λαμπρινός μιλάει στο Flix για το μοντάζ ως μοναχική, πολύπλοκη, συναρπαστική τέχνη.
Ο Φαίδων Παπαμιχαήλ μιλάει στο Flix για τα Οσκαρ, το streaming, τον Ιντιάνα Τζόουνς Επτά χρόνια μετά την πρώτη του υποψηφιότητα με το «Nebraska», ο Φαίδων Παπαμιχαήλ είναι ξανά υποψήφιος για τη «Δίκη των 7 του Σικάγου».
κερδίσαμε σοφία από την Κιμ Νόβακ
«Εγώ πάντα ήξερα ότι ήμουν καλή ηθοποιός.» Η Κιμ Νόβακ η (όχι μόνο) μούσα του Χίτσκοκ μιλά, στα 88 χρόνια της, για το star system, τη διπολικότητα, τους άντρες, τον εαυτό της, στην Guardian, σε μια συνέντευξη μυθι(στορηματι)κή.
#eimasteoloimazi
Αυτό που, πρόχειρα, ονομάστηκε «το ελληνικό metoo», ξεκίνησε με την τολμηρή πρωτοβουλία της Σοφίας Μπεκατώρου που μίλησε για την κακοποίηση στον (πρωτ)αθλητισμό. Αλλά μεταφέρθηκε τρανταχτά στο χώρο του entertainment - κυρίως του θεάτρου και της τηλεόρασης - και ηχηρότερα κατά του Δημήτρη Λιγνάδη και του Πέτρου Φιλιππίδη. Στα κινηματογραφικά πράγματα περιορίστηκαν σε καταγγελίες κατά του Κώστα Ζάπα (που την αρνήθηκε σε απάντησή του) και του Προέδρου της Ενωσης Σεναριογράφων, Αλέξανδρου Κακαβά. Οι καλλιτέχνες ενώθηκαν κατά της κακοποίησης με σύνθημα #eimasteoloimazi.
Διαβάστε ακόμη: metoogreece: Σειρά μέτρων για την πρόληψη της σεξουαλικής βίας και κακοποίησης Στο περιθώριο ενός τοξικού διαλόγου που απειλεί να μετατρέψει το θέμα του #metoo στην Ελλάδα σε μικροκομματικό παιχνίδι, μια σειρά κυβερνητικών μέτρων μοιάζουν τουλάχιστον με ελάχιστη παρακαταθήκη για ένα καλύτερο μέλλον στο χώρο του πολιτισμού, αλλά και σε ολόκληρη την κοινωνία.
Μα πού το είδες;
Το «Wandavision» γίνεται το πιο hot κεφάλαιο στις streaming πλατφόρμες Τα ελληνικά media γεμίζουν κριτικές, όπως και για άλλες σειρές και ταινίες που δεν προβάλλονται νόμιμα στην Ελλάδα. Το φάσμα του πού μπορείς και δεν μπορείς να δεις κάτι, γίνεται, τις χρονιές της πανδημίας, εξαιρετικά στενό, το ίδιο και η νομιμότητα.
Σάλος και μηνύσεις για την ταινία «Καλάβρυτα 1943» Μια ωραιότατη δωρεάν διαφήμιση για την ταινία του Νικόλα Δημητρόπουλου, αλλά και μια πικρή γεύση για τους απογόνους θυμάτων του Ολοκαυτώματος στα Καλάβρυτα. Διαβάστε εδώ την απάντηση του σκηνοθέτη.
είδαμε τις ταινίες που καθυστέρησε η πανδημία
Τις περιμέναμε δυο χρόνια - και ήρθαν, άλλες με δώρα, άλλες με... ντομάτες! Το «No Time to Die» που έδωσε ανάσα στο box office αλλά άφησε μπόλικους fans προδωμένους, το «Dune» που πρόλαβε ν' ανακοινώσει και σίκουελ(ς), το «Last Night in Soho» που κέρδισε τη φήμη που απέκτησε την προηγούμενη χρονιά η Ανια Τέιλορ-Τζόι, το «Eternals» που κέρδισε μια αλλιώτικη πρωτιά, έγινε η πρώτη ταινία της Marvel που έγινε... rotten στο Rotten Tomatoes.
φεστιβαλιστήκαμε
Η Berlinale έγινε online, βράβευσε το «Ατυχές Πήδημα ή Παλαβό Πορνό» κι ο Ράντου Ζούντε έδωσε μια απίθανη συνέντευξη στο Flix | Το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης έγινε online τον Μάρτιο και δια ζώσης το καλοκαίρι, σε θερινά στη Θεσσαλονίκη. Ομως λίγους μήνες αργότερα, το 62ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης έγινε κανονικά στις αίθουσές του, με το σύνθημα... «Το φεστιβάλ επιστρέφει στο σπίτι του». Εκεί, το Flix είδε κι έγραψε για όλες τις ελληνικές ταινίες που, να είμαστε καλά, θα μας απασχολήσουν το 2022. Οι Χρυσές Σφαίρες πέρασαν τη χειρότερη χρονιά τους (και διαρκεί ακόμη), με την κινηματογραφική βιομηχανία να σαμποτάρει την Ενωση Ξένων Ανταποκριτών. Η πανδημία, τα Οσκαρ τα έκανε... αόρατα, μια και, μεταξύ ανοιχτών και κλειστών αιθουσών, πλατφορμών streaming και online πρεμιερών, φάνηκε πως η πλειοψηφία των θεατών δεν γνώριζε καν ποιες ήταν οι φετινές υποψήφιες ταινίες.
Πάντως, η Γκλεν Κλόουζ και το «Da Butt», ήταν η καλύτερη στιγμή της απονομής Μπορεί η σπουδαία ηθοποιός να έχασε το βραβείο Β' Γυναικείου Ρόλου, αλλά έκλεψε την παράσταση.
Δείτε το βίντεο (από το 3:40 για το στιγμιότυπο της Κλόουζ).
Οι Κάννες έγιναν δια ζώσης, παρότι η διαχείριση των υγειονομικών μέτρων προκάλεσε προβλήματα από την αρχή. Εκεί, ο Μπιλ Μάρεϊ έκανε την επίσκεψή του στο Ελληνικό περίπτερο! Το Φεστιβάλ Βενετίας επίσης έγινε ζωντανά.
τα βραβεία στην κυρία από μένα
Και στα δύο, αυτά, μεγάλα Φεστιβάλ, το Βραβείο Καλύτερης ταινίας πήγε σε φιλμ γυναικών δημιουργών: στις Κάννες στο «Titane» της Ζουλιά Ντικουρνό, στη Βενετία στο «L' Evénement» της Οντρέ Ντιγουάν. Σε μια χρονιά, άλλωστε, που ξεκίνησε με το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας και Σκηνοθεσίας στην Κλόε Ζάο και το «Nomadland».
Με το «Από το Μπαλκόνι» ευχαριστηθήκαμε animation, σενάριο, συγκίνηση, χιούμορ
Το 44ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας έγινε με ασφάλεια τον Σεπτέμβριο και με τον Χρυσό Αλέξανδρο να πηγαίνει στο «Brutalia» του Μανώλη Μαυρή. Το Flix είδε όλες τις ελληνικές συμμετοχές κι έγραψε γι' αυτές. Αμέσως μετά σημειώσαμε τις 27 ταινίες που έπρεπε όλοι να δουν στις 27ες Νύχτες Πρεμιέρας. Το φετινό Βραβείο Καλύτερης Ευρωπαϊκής Ταινίας, σε μια απονομή που έγινε χωρίς παρουσία κόσμου, δόθηκε στο «Quo Vadis, Aida» -η πρωταγωνίστρια της ταινίας, Γιάσνα Τζούρισιτς, μίλησε στο Flix: «Υπάρχουν άνθρωποι και μη άνθρωποι». Η ερχόμενη χρονιά, το 2022, μας... καλωσορίζει με την ακύρωση της δια ζώσης βερσιόν του Φεστιβάλ του Ρότερνταμ. Επεται συνέχεια.
Το instagram έχει πρόβλημα με τις γυναικείες θηλές. Το απέδειξε ξανά, όταν έκοψε την αφίσα της νέας ταινίας του Πέδρο Αλμοδόβαρ, μόνο και μόνο για να του ζητήσει συγγνώμη μετά. Οι «Παράλληλες Μητέρες» του Πέδρο Αλμοδόβαρ ήταν, έτσι κι αλλιώς, από τις αγαπημένες μας ταινίες της χρονιάς. Δείτε τη δεκάδα με το Top10 του Flix εδώ.
«Allen vs Farrow»: 5 αποκαλύψεις και η απάντηση του **Γούντι Αλεν | Η σειρά του HBO ξεσκέπασε στοιχεία για το σκάνδαλο Γούντι Αλεν - απλώς, όχι εκείνα που θα φανταζόταν κανείς. Τον ίδιο καιρό, ο Γούντι Αλεν επιμένει στην αθωότητά του και δίνει την πρώτη του τηλεοπτική συνέντευξη εδώ και 30 χρόνια.
η Ελλάδα γίνεται κάτι σαν κινηματογραφικός παράδεισος
Η Disney και το Disney+ προετοιμάζουν και γυρίζουν την ταινία για τη ζωή του Γιάννη Αντετοκούνμπο. Το σίκουελ του «Στα Μαχαίρια» ξεκίνησε τα γυρίσματά του στην Ελλάδα και στον Ντάνιελ Κρεγκ πολύ άρεσε το Πόρτο Χέλι κι οι Σπέτσες επίσης. O Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ γυρίζει το «Crimes of the Future» στην Αθήνα κι η πρώτη φωτογραφία, της Λεά Σεντού, μας φέρνει ανατριχίλες (συγκίνησης). Ο Τζον Ντέιβιντ Ουάσινγκτον βρίσκεται κυνηγημένος στην Αθήνα, αν και το «Beckett» απογοητεύει όσο λίγα. Κυκλοφορούν οι πρώτες εικόνες από το «The Lost Daughter» της Μάγκι Τζίλενχαλ, με Ολίβια Κόλμαν, Ντακότα Τζόνσον και Τζέσι Μπάκλεϊ, που γυρίστηκε το προηγούμενο καλοκαίρι στις Σπέτσες. Γενικώς... πού θα βρεις καλύτερα (να γυρίσεις ταινία) από την Ελλάδα; Το πλήθος των διεθνών παραγωγών που καταφθάνουν στην Ελλάδα, εκτός από τα ωφέλη, αναδεικνύουν και τις συνεχείς αντιφάσεις στο οπτικοακουστικό τοπίο της χώρας.
Η Θεσσαλονίκη γίνεται... Μαϊάμι για το «Enforcer» με τον Αντόνιο Μπαντέρας και, λίγο αργότερα, φιλοξενεί σύσσωμους τους «Expendables 4» με τον Τζέισον Στέιθαμ. Ωστόσο, η Ε.Τ.Ε.Κ.Τ.-Ο.T. στέλνει ανοιχτή επιστολή διαμαρτυρόμενη ότι από το «Enforcer» απουσιάζουν οι Ελληνες τεχνικοί. Λίγο αργότερα, μια σειρά ατυχημάτων στα γυρίσματα των «Expendables» ωθούν τους Ελληνες παραγωγούς να κρούσουν τον κώδωνα του κινδύνου και να συστήσουν μικρά, σφαλή βήματα.
η Κρίστεν Στιούαρτ θέτει σοβαρή υποψηφιότητα για πρόσωπο όχι μόνο της χρονιάς, αλλά της δεκαετίας. Την ίδια στιγμή, η ίδια δηλώνει πως δεν της καίγεται καρφί για τα Οσκαρ, όπου το δίχως άλλο θα οδηγηθεί χάρη στο «Spencer» και την ερμηνεία της Λαίδης Νταϊάνα.
«Μη με αφήσεις ποτέ»: Μια φορά κι έναν καιρό γεννήθηκε μια γυναικοκτονία O Aργύρης Παπαδημητρόπουλος σκηνοθέτησε για τη LACTA ένα 4λεπτο ταινιάκι για την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών, υπογραμμίζοντας και κινηματογραφική τη φρίκη που βιώσαμε φέτος ομαδικά.
θα παίξεις;
To «Παιχνίδι του Καλαμαριού» είναι το νέο παγκόσμιο τηλεοπτικό κόλλημα Η κορεάτικη σειρά του Netflix ανέβηκε στο νούμερο ένα της πλατφόρμας στις Η.Π.Α. Και σε ολόκληρο σχεδόν τον κόσμο. Δικαιολογημένα;
θυμάσαι;
Το «Memoria», η φετινή αριστουργηματική ταινία του Απιτσατπόνγκ Βιρασετάκουν** πέρασε κι έφυγε σαν να μην βγήκε ποτέ στις ελληνικές αίθουσες, αφήνοντας την «ανάμνηση» μιας ταινίας που δεν είδε σχεδόν κανείς. Είδος υπό εξαφάνιση κι αυτή, όπως και οι θεατές της;
ο Αλεκ Μπόλντγουιν μπήκε στον εφιάλτη
Στα γυρίσματα του «Rust» του Τζόελ Σούζα στη Σάντα Φε, ο Αλεκ Μπόλντγουιν, πρωταγωνιστής και παραγωγός του φιλμ, κάνοντας πρόβα τη σκηνή του, τράβηξε το προπ-πιστόλι του και πυροβόλησε προς την κάμερα, όπως υποδείκνυε η σκηνή του. Μόνο που το πιστόλι περιείχε κανονικές σφαίρες. Ως αποτέλεσμα, η 42χρονη διευθύντρια φωτογραφίας, Χεϊλίνα Χάτσινς που κρατούσε την κάμερα σκοτώθηκε, ενώ τραυματίστηκε και ο σκηνοθέτης. Θυμηθείτε εδώ το σοκαριστικό περιστατικό που ακόμα ξετυλίγεται.
κάτι σαν λάμψη
Η επίδειξη Dior στο Καλλιμάρμαρο έφερε στο αθηναϊκό στάδιο από την Κατρίν Ντενέβ ως την Ανια Τέιλορ-Τζόι. Χαζεύουμε φωτογραφίες εδώ.
βλέπουμε τιβί
Το ενδιαφέρον για τις ελληνικές σειρές, που τελευταία ξύπνησε πανελλαδικά με τις «Αγριες Μέλισσες», εστίασε φέτος γύρω από σειρές με σασπένς, με επίπεδο παραγωγής και σκηνοθεσίας, με ύφος που δείχνει ότι έχουν και παρόν και μέλλον, σαν τον «Σιωπηλό Δρόμο» ή το «42oC».
είδαμε την Ελλάδα να καίγεται
Ο Ιούλιος και ο Αύγουστος έφεραν τις πυρκαγιές, τη μαυρίλα, την τραγωδία. Η κινηματογραφική κοινότητα διοργάνωσε προβολές σε όλη την Ελλάδα για την ενίσχυση των πυρόπληκτων και των εθελοντών
οι Ταλιμπάν πήραν την εξουσία του Αφγανιστάν
«Η μόνη μου σκέψη είναι ότι τη γαμήσαμε.» Αφγανές κινηματογραφίστριες περιέγραψαν τον εφιάλτη που φέρνει η κυριαρχία των Ταλιμπάν, που μπορεί να φτάσει και μέχρι τη θανάτωσή τους.
η ΕΑΚ σκέφτηκε... τις επόμενες γενιές
To «Χώρα, Σε Βλέπω» είναι μια φιλόδοξη δράση της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, ένα πρόγραμμα διάσωσης, ψηφιοποίησης, προβολής και μελέτης ταινιών από την πλούσια κληρονομιά του ελληνικού κινηματογράφου του 20ού αιώνα. Μ' αυτή την αφορμή, το Flix ρώτησε μέλη του ΔΣ της ΕΑΚ και νέους Ελληνες σκηνοθέτες, Αν μπορούσες να σώσεις μία μόνο ελληνική ταινία του 20ού αιώνα για τις επόμενες γενιές, ποια θα ήταν;
αποχαιρετήσαμε, μέσα στο 2021
Τάνια Ρόμπερτς | Δημήτρης Εϊπίδης | Μάικλ Απτεντ | Στέλιος Μανιός | Βασίλης Αλεξάκης | Ζαν-Πιερ Μπακρί | Λάρι Κινγκ | Μπιορν Αντρέσεν | Κλόρις Λίτσμαν | Μαργαρίτα Παπαγεωργίου | Χαλ Χόλμπρουκ | Κρίστοφερ Πλάμερ | Ζαν-Κλοντ Καριέρ | Τάσος Θεοδωρόπουλος | Γιάφετ Κότο | Μπερτράν Ταβερνιέ | Ελεν ΜακΚρόρι | Ελλη Παπαγεωργακοπούλου | Μόντε Χέλμαν | Τόμας Φριτς | Μίλβα | Γιώργος Τασιούλας | Ολυμπία Δουκάκις | Νεντ Μπίτι | Ματθαίος Πόταγας | Αγγελος Βισκαδουράκης | Ραφαέλα Καρά | Τόλης Βοσκόπουλος | Γκέλυ Μαυροπούλου | Λευτέρης Δανίκας | Πατ Χίτσκοκ | Ανέστης Βλάχος | Μάικλ Νέιντερ | Μίκης Θεοδωράκης | Ζαν-Πολ Μπελμοντό | Μάικλ-Κένεθ Γουίλιαμς | Μάικλ Κόνσταντιν | Νίνο Καστελνουόβο | Γουίλι Γκάρσον | Μέλβιν Βαν Πιμπλς | Ρότζερ Μισέλ | Κυρικάκος Κατζουράκης | Τζέιμς Μάικλ Τάιλερ | Ντιν Στόκγουελ | Στίβεν Σόντχαϊμ | Λίνα Βερτμίλερ | Αν Ράις | Βερόνικα Φορκέ | Ροζίτα Σώκου | Ζαν-Μαρκ Βαλέ