Ολοκληρώθηκε το 44o Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, με την τελετή λήξης στο Ωδείο της Δράμας και την απονομή των βραβείων του σε όλα τα διαγωνιστικά τμήματα, συνολικά πέντε: Εθνικό Διαγωνιστικό, Διεθνές Διαγωνιστικό, Διεθνές Σπουδαστικό, Διεθνές Animation, Διεθνές Short and Green.
Το 44ο Φεστιβάλ της Δράμας με τον τρόπο του Flix:
Δράμα 2021: Τελετή έναρξης - Επαναπροσδιορισμός (και λίγος Μίκης)
Φεστιβάλ Δράμας 2021 | Οι ταινίες: Ημέρα 1η
Φεστιβάλ Δράμας 2021 | Οι ταινίες: Ημέρα 2η
Φεστιβάλ Δράμας 2021 | Οι ταινίες: Ημέρα 3η
Φεστιβάλ Δράμας 2021 | Οι ταινίες: Ημέρα 4η
Φεστιβάλ Δράμας 2021 | Οι ταινίες: Ημέρα 5η
Φεστιβάλ Δράμας 2021 | Τα βραβεία των σωματείων
Ο Μανώλης Μαυρής μιλάει στο Flix λίγο μετά τη βράβευσή του με τον Χρυσό Διόνυσο**
Δείτε εδώ μερικά στιγμιότυπα από την τελετή λήξης του 44ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας:
Η κριτική επιτροπή του Εθνικού Διαγωνιστικού Τμήματος
Μάρκος Χολέβας, Βαρβάρα Δούκα
Χριστόδουλος Μαμσάκος
Βασίλης Τερζόπουλος
Ανά Μουγκλαλίς
Γιάννης Σακαρίδης
Μανώλης Μαυρής
Αρης Καπλανίδης
Εύη Καλογηροπούλου
Απόλλλων Σαρρής
Αρτεμις Αναστασιάδου
Νίκος Τσεμπερόπουλος
Αφροδίτη Παναγιωτάκου
Το 44ο Φεστιβάλ της Δράμας με τον τρόπο του Flix:
Δράμα 2021: Τελετή έναρξης - Επαναπροσδιορισμός (και λίγος Μίκης)
Φεστιβάλ Δράμας 2021 | Οι ταινίες: Ημέρα 1η
Φεστιβάλ Δράμας 2021 | Οι ταινίες: Ημέρα 2η
Φεστιβάλ Δράμας 2021 | Οι ταινίες: Ημέρα 3η
Φεστιβάλ Δράμας 2021 | Οι ταινίες: Ημέρα 4η
Φεστιβάλ Δράμας 2021 | Οι ταινίες: Ημέρα 5η
Φεστιβάλ Δράμας 2021 | Τα βραβεία των σωματείων
Διαβάστε παρακάτω αναλυτικά τα βραβεία του Φεστιβάλ και κλικάρετε στους τίτλους για να διαβάσετε και να δείτε περισσότερα για την κάθε ταινία.
Μανώλης Μαυρής
Τα βραβεία - 44ο Εθνικό Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους
Η φετινή κριτική επιτροπή: Μενέλαος Καραμαγγιώλης - σκηνοθέτης, Ελένη Ανδρουτσοπούλου - υπεύθυνη ελληνικού προγράμματος στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, Στέλλα Θεοδωράκη - σκηνοθέτης, παραγωγός, Παναγιώτης Ιωσηφέλης - σεναριογράφος, καθηγητής σεναρίου, Χριστίνα Μπίθα - δημοσιογράφος, κριτικός κινηματογράφου.
Η κριτική επιτροπή του 44ου Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους Δράμας βαρέθηκε τους προέδρους και είπε να δοκιμάσει ένα ανεξάρτητο σχήμα λήψης ομόφωνων τελικά αποφάσεων… και διαπίστωσε πως είναι σούπερ ντούπερ!, δήλωσε η Στέλλα Θεοδωράκη.
Βλέποντας όλες τις ταινίες στην αίθουσα προσεκτικά, και με αγάπη, ένιωσε μιά αισιοδοξία για το νέο ελληνικό σινεμά, που μέσα σ’ αυτές τις δύσκολες συνθήκες της πανδημίας παρήγαγε τόσο ενδιαφέρον και όμορφο έργο.
Έργο γεμάτο ιδέες, προβληματισμούς και απόψεις, κοινωνικές, αισθητικές, πολιτικές. Ακόμη κι αν κάποιες φορές δεν ολοκληρώνονταν, υπήρχε η προδιαγραφή πως αυτό θα συμβεί σ’ ένα επόμενο έργο τους._
Η ελεύθερη γραφή τους και, η έρευνά τους προς διαφορετικές κατευθύνσεις, είναι ένα αισιόδοξο σημάδι σε μια εποχή που δείχνει να επιστρέφει σε πιο συντηρητικές μορφές έκφρασης.
Η κριτική επιτροπή θέλει να ευχαριστήσει ουσιαστικά τους νέους κινηματογραφιστές απόψε για το έργο τους. Γιατί χωρίς το έργο δεν υπάρχει ούτε τέχνη, ούτε φεστιβάλ, κι αυτό πρέπει να το κατανοήσουμε, αν θέλουμε να πριμοδοτήσουμε τον πολιτισμό αυτής της χώρας. Τους ευχόμαστε να διατηρήσουν απτόητοι αυτήν την ανεξάρτητη φλόγα μέσα τους σ’ όλες τις ταινίες τους στο μέλλον. Η συμμετοχή τους στο φεστιβάλ είναι το μεγαλύτερο βραβείο !
Πριν να δώσουμε το μεγάλο βραβείο της βραδιάς, δήλωσε ο Μενέλαος Καραμαγγιώλης, θέλω να ξεκαθαρίσω κάτι που είπα στην έναρξη του φεστιβάλ: ποιοί είμαστε εμείς για να κρίνουμε; Ήρθα ως πρωτοεμφανιζόμενος τον περασμένο αιώνα ως μέλος της κριτικής επιτροπής στο φεστιβάλ αυτό και τώρα ξανάρθαμε ως επιζώντες της περίπλοκης -και συχνά- επώδυνης διαδικασίας (ιστορίας) που λέγεται ελληνικός κινηματογράφος. Και ως έτσι κρίναμε τις ταινίες και αποφασίσαμε αυτά τα βραβεία. Το φεστιβάλ είναι πλέον διεθνές, οι πολιτικοί έδωσαν σημαντικές υποσχέσεις στην έναρξή του και μοιάζει να παίρνουν πιο σοβαρά τις ταινίες μικρού μήκους. Να ξέρετε πως και μόνο το γεγονός ότι συμμετείχατε στο φεστιβάλ αυτό και είδατε τις ταινίες σας να προβάλλονται στη μεγάλη οθόνη -έστω και με μάσκες- είναι το ουσιαστικό σας βραβείο. Κι ελπίζω να σας δυναμώσει να συνεχίσετε απτόητοι.
Το μεγάλο βραβείο του Φεστιβάλ δίνεται σε μια ταινία για την τόλμη της να χορογραφήσει αλληγορικά και πρωτότυπα ένα πολιτικό και υπαρξιακό θέμα μέσα από μια επινοητική και άρτια σκηνοθετική ματιά που αποτυπώνει τις φοβίες όλων μας και επαναπροσδιορίζει γνώριμα τοπία μεταμορφώνοντας τα κινηματογραφικά. Όταν η αισθητική γίνεται πολιτική γεννιέται η ελπίδα πώς μπορεί να ηττηθούν τα δεινά του καπιταλισμού. ή τα δεινά της εποχής.
Χρυσός Διόνυσος «Brutalia, Days of Labour» του Μανώλη Μαυρή - Ελλάδα, Βέλγιο
(Το βραβείο συνοδεύεται από τρία έπαθλα: η Φίνος Φιλμ προσφέρει χρηματικό έπαθλο 4.000€, η ΕΡΤ προσφέρει χρηματικό έπαθλο 3.000€, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου προσφέρει χρηματικό έπαθλο 2.000€)
Διαβάστε ακόμη: Ο Μανώλης Μαυρής μιλάει στο Flix λίγο μετά τη βράβευσή του με τον Χρυσό Διόνυσο
Η επιτροπή θέλει να επισημάνει το δικαίωμα στη διαφορετικότητα. Και η διαφορετικότητα αφορά και το κινηματογραφικό έργο, το δικαίωμα στην έκφραση μέσα από διαφορετικές αισθητικές προσεγγίσεις. Γι’ αυτό επιλέξαμε δυο διαφορετικά έργα για το Ειδικό βραβείο της Κριτικής Επιτροπής, το πρώτο στην ταινία «Horsepower» του Σπύρου Σκάνδαλου για την τολμηρή αισθητική του ματιά, που την εκφράζει με μια γραφή συνυφασμένη απόλυτα με το θέμα του, και το δεύτερο στην ταινία «Βανκούβερ» της Άρτεμης Αναστασιάδη, γι’ αυτήν την τόσο βαθειά ελλειπτική έκφραση του πόνου που φέρνει ο χωρισμός.
Ειδικό Βράβειο της Επιτροπής: «Horsepower» του Σπύρου Σκάνδαλου και «Το Βανκούβερ» της Αρτεμις Αναστασιάδου
Horsepower
Το Βανκούβερ
Τιμητική Διάκριση: «Motorway 65» της Εύης Καλογηροπούλου
Για την ανάγκη να παραμείνουν ανοιχτές οι γέφυρες από το κέντρο προς την άκρη της πόλης, ενσωματώνοντας διαλεκτικά διαφορετικές κουλτούρες.
Βραβείο Σκηνοθεσίας Τώνια Μαρκετάκη: Νίκος Τσεμπερόπουλος για το «Soul Food»
(Το Βραβείο συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 3.500€ προσφορά του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου συν παροχές Post Production από τη Stefilm)
Για την εξαιρετική καθοδήγηση των ηθοποιών του, καθώς και την ικανότητά του να μας κάνει κοινωνούς σ' ένα αξιοσημείωτο κινηματογραφικό σύμπαν.
Βραβείο Ντοκιμαντέρ: «Every Sunday» της Καίτης Παπαδήμα
(Το βραβείο συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 3.500€ προσφορά του ΕΚΚ και από χρηματικό έπαθλο 1000€ προσφορά της ΕΡΤ)
Το βραβείο ντοκιμαντέρ δίνεται σε μια ταινία με στόχο να αναγνωριστεί η βαρύτητα του θέματός της και η ανάγκη των ηρωίδων της να γίνουν ορατές και να διεκδικήσουν ισότιμη μεταχείριση σε μια κοινωνία που νομιμοποιεί την εκμετάλλευση μέσα από μια -δυστυχώς- επικαιροποιημένη μορφή δουλεμπορίου. Αυτό το βραβείο ελπίζουμε να βοηθήσει τις ηρωίδες αυτής της ταινίας να νιώσουν ασφαλείς σε ένα τόπο που κινδυνεύει από την επέλαση του χρήματος.
Βραβείο Drama Queer: «A Summer Place» της Αλεξάνδρας Ματθαίου
(Το βραβείο συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 2000 € προσφορά του ONASSIS CULTURE.)
Στην ταινία που μας θύμισε ότι ανεξάρτητα από τα όρια που τίθενται, η ουσία βρίσκεται στη συντροφικότητα και την αποδοχή του διαφορετικού, γιατί κάθε σχέση μπορεί να βρει τον τόπο της.
Τιμητική Διάκριση Φωτογραφίας: Θωμάς Τσιφτελής για το «Horsepower» του Σπύρου Σκάνδαλου
Για τις ρευστές κινήσεις της κάμερας που καθοδηγούν τον θεατή, απρόσκοπτα, από τη σκοτεινή σφαίρα της φαντασίας στο φως της πραγματικότητας.
Τιμητική Διάκριση Σεναρίου: «Δεν Θέλω να Ξεχάσω Τίποτα» της Βαγγελιώς Σουμέλη
(Το βραβείο συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 3.500€ προσφορά του ΕΚΚ)
Για την αριστοτεχνική χρήση της πολύ μικρής φόρμας, την ευφυή αξιοποίηση των οπτικοακουστικών μέσων έκφρασης που της επέτρεψε να πει τα περισσότερα χρησιμοποιώντας ελάχιστα και, τελικά, την ικανότητα της σεναριογράφου να αποδώσει το έντονο συναισθηματικό φορτίο του πένθους με αφηγηματικά μέσα συγκινητικά λιτά.
Τιμητική Διάκριση Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας: Μαίρη Μηνά για το «A Summer Place» της Αλεξάνδρας Ματθαίου
Για την εκφραστική της δυναμική και την ικανότητά της να αποδώσει πειστικά με τη μεγαλύτερη υποκριτική λιτότητα τη συναισθηματική διαδρομή της ηρωίδας από τη συνθήκη της κατάθλιψης στην ελπίδα και τον έρωτα.
Τιμητική Διάκριση Καλύτερης Ανδρικής Ερμηνείας: Eξ ημισείας στους Βασίλη Κουτσογιάννη για το «Το Βανκούβερ» της Αρτεμις Αναστασιάδου και Απόλλωνα Σαρρή για την ταινία «Soul Food» του Νίκου Τσεμπερόπουλου
Η τιμητική διάκριση ανδρικού ρόλου δίνεται εξ ημισείας σε δύο νέους που -αν και δεν είναι επαγγελματίες ηθοποιοί- πήραν το ρίσκο να εκτεθούν και να εκφραστούν κινηματογραφικά με τρόπο που αποδίδει απόλυτα πειστικά τους χαρακτήρες της ταινίας καθαρά, επινοητικά, καίρια και αναζωογονητικά για το ίδιο το μέσο του κινηματογράφου.
Το Βανκούβερ
Soul Food
Τιμητική Διάκριση Ερμηνείας: Τζουβάνι Γκούιργκους για το «Sοuls All Unaccompanied» του Γιώργου Τελτζίδη
Η ερμηνεία του ηθοποιού κάποιες φορές ταυτίζεται με τη ζωή. Δεν παίζω, είμαι! Μια τέτοια ερμηνεία φέρνει στο φως όλα αυτά που συμβαίνουν κάτω από τα μάτια μας στους ασυνόδευτους ανήλικους πρόσφυγες κι εμείς - οι ανθρωπιστές Ευρωπαίοι- γινόμαστε απλοί συνένοχοι θεατές. Για να πάψει να συμβαίνει. Για να μπορούμε να τους αγκαλιάσουμε. Η κριτική επιτροπή λοιπόν απονέμει Τιμητική διάκριση στον Jouvany Guirguis για την εξαιρετική ανθρώπινη ερμηνεία του στο «Souls all Unaccompanied» του Γιώργου Τελτζίδη.
Τιμητική Διάκριση Μοντάζ: Χρήστος Γιαννακόπουλος για το «Motorway 65» της Εύης Καλογηροπούλου
Για τη δεξιοτεχνική σύνθεση δυνατών εικόνων μιας σκληρής πραγματικότητας και τον ιδιότυπο κινηματογραφικό ρυθμό.
Τιμητική Διάκριση Πρωτότυπης Μουσικής: Μαριλένα Ορφανού για την «Αμυγδαλή» της Μαρίας Χατζάκου
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα για το πώς ένα σάουντρακ μπορεί να είναι από μόνο του μια αποτελεσματική μορφή αφήγησης και έτσι μας κάνει να πλησιάσουμε καλύτερα τις αντι-ηρωίδες της ταινίας.
Τιμητική Διάκριση Hχου: Eξ ημισείας στους Γιάννη Λούκο (για το «Last Visit» του Σπύρου Αλιδάκη) και Στέφανο Ευθυμίου (για το «Ολα τα Πλάσματα της Νύχτας» της Μέμης Κούπα)
Για τον επινοητικό τρόπο με τον οποίο ο απών γίνεται παρών μέσα από ηχητικά ίχνη, καθώς και για τη συναρπαστική νυχτερινή διαδρομή στους ήχους της Αθήνας,
Last Visit
Ολα τα Πλάσματα της Νύχτας
Τιμητική Διάκριση Σχεδιασμού Ηχου: Αρης Καπλανίδης για το «Από το Μπαλκόνι» του Αρη Καπλανίδη
Για την ευφυή, δραματουργική χρήση των ήχων που λειτουργούν αφηγηματικά αναδεικνύοντας την ανθρωπογεωγραφία που συνέθεσε, τον επινοητικό, πρωτότυπο διάλογο που αναπτύσσει με το animated περιβάλλον και την απόπειρα διερεύνησης της έννοιας της εθνικής ταυτότητας που επιχειρεί μέσω του ηχητικού σχεδιασμού.
Ο Παναγιώτης Ιωσηφέλης απένειμε τα βραβεία σκηνικών και κοστουμιών. Πριν αφιέρωσε λίγο χρόνο για να μιλήσει για την Ιουλία Σταυρίδου.
Η Ιουλία Σταυρίδου πέθανε πέρσι στις 2 Σεπτέμβρη. Ήταν εξαιρετική σκηνογράφος και ενδυματολόγος, στη δημιουργική της πορεία της συνεργάστηκε με σπουδαίους δημιουργούς. Για περίπου είκοσι χρόνια υπήρξε συνεργάτης μου ως καθηγήτρια στο τμήμα κινηματογράφου της σχολής καλών τεχνών του Αριστοτελείου και φίλη.
Στην Ιουλία άρεσαν οι ιστορίες. Είχε χιλιάδες ιστορίες να αφηγηθεί, οι περισσότερες από κινηματογραφικά και τηλεοπτικά γυρίσματα. Για όσα συνέβαιναν στα set, στα οποία ήταν πάντα παρούσα. Εσταντανέ από τη μεγάλη περιπέτεια του να κάνεις σινεμά στην Ελλάδα τα τελευταία σαράντα χρόνια. Από τη ζωή της που, για την ακρίβεια, υπήρξε το ελληνικό σινεμά τα τελευταία σαράντα χρόνια. Γιατί η Ιουλία υπήρξε, στην ουσία της, ένας άνθρωπος που ζούσε για το σινεμά. Στα μνημειώδη χριστουγεννιάτικα τραπέζια της, η Ιουλία δεν καλούσε συγγενείς. Μάζευε και φίλευε σκηνοθέτες, σεναριογράφους, φωτογράφους, ηχολήπτες. Αυτοί ήταν οι δικοί της άνθρωποι. Η οικογένειά της _
Η τιμητική διάκριση κουστουμιών είναι μια απόδοση τιμής και μνήμης σε αυτή τη γυναίκα που αφιέρωσε τη ζωή της στο ελληνικό σινεμά και φέτος, η κριτική επιτροπή αποφάσισε να δώσει μαζί και την τιμητική διάκριση σκηνικών για την εξαιρετική διαχείριση των εσωτερικών και εξωτερικών χώρων, την ευφυή ανάπτυξη της χρωματικής παλέτας και το τεράστιο όγκο των της εργασίας που απαιτήθηκε τόσο για τα σκηνικά όσο και για τα κουστούμια._
Τιμητική Διάκριση Σκηνικών: Δάφνη Καλογιάννη για το «Brutalia, Εργάσιμες Μέρες» του Μανώλη Μαυρή
Τιμητική διάκριση κοστουμιών «Ιουλία Σταυρίδου»: Ευα Γουλάκου για το «Brutalia, Εργάσιμες Μέρες» του Μανώλη Μαυρή
(Η διάκριση συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 2000€, προσφορά του κινηματογράφου Τριανόν και χορηγία από την εταιρεία Enjoy)
Εύφημος Μνεία: «Ο Φοιτητής» του Βασίλειου Καλαμάκη
Στη ματιά ενός νέου κινηματογραφιστή για την τολμηρή επιλογή της διαφορετικής κι επινοητικής κινηματογραφικής προσέγγισης σε μια καίρια και σημαντική στιγμή της πρόσφατης ιστορίας που σήμανε -και σημαίνει- πολλά και αμφίσημα για τον τόπο κινητοποιώντας πάντα τη διάθεση της εξέγερσης.
Εύφημος Μνεία: «Apallou» του Νίκου Αυγουστίδη
Για τον υπερβατικό τρόπο που χειρίζεται τις αλαφροίσκιωτες επιστροφές των χαμένων ανθρώπων που αγαπήσαμε, δημιουργώντας έναν φαντασιακό χώρο, που όμως αποτελεί μια άλλη όψη της πραγματικότητας.
Τα Βραβεία - 27ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας
Η φετινή κριτική επιτροπή: Ανα Μουγκλαλίς - ηθοποιός, σκηνοθέτης, Αφροδίτη Παναγιωτάκου - διευθύντρια πολιτισμού Ιδρύματος Ωνάση, Βένια Βέργου - διευθύντρια του Hellenic Film Commission του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, Λυδία Γεωργανά - σκηνοθέτης, casting director και coach ηθοποιών, Γιάννης Χαλκιαδάκης, μοντέρ
Grand Prix 2019 (συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 4.000 ευρώ εκ μέρους της Raycap): Ο Γιός των Σοδόμων του Τεό Μοντόγια – Κολομβία, Αργεντινή
Η ταινία αυτή επιλέχθηκε ομόφωνα με πέντε ψήφους και όλη η ομάδα νιώθει μεγάλη τιμή και συγκίνηση να τη βραβεύβει απόψε. Είναι πολύ σημαντικό να αναδείξουμε αυτήν την ταινία για όλες τις ιδιότητες που ανάβλυσε στη ζωή όπως και στην επανάσταση σε εξέλιξη, η οποία είναι μη δυαδική, χάρη σε αυτή την ταινία και δυστυχώς χάρη σε αυτόν τον πόνο. Θα θέλαμε να συγχαρούμε τον Επικεφαλής προγράμματος, Γιώργο Ζώη, για την εξαιρετική επιμέλεια του και για την επιλογή ταινιών που αντιπροσωπεύουν τη διαφορετικότητα με ποικίλους τρόπους.
Βραβείο Σκηνοθεσίας: Ιστορίες Που Με Κρατάνε Ξάγρυπνο την Νύχτα του Τζέρεμι Βαν Ντερ Χέγκεν – Βέλγιο
Τιμητική Διάκριση: Το Παιχνίδι του Ρομάν Οντέλ – Σουηδία
Βραβείο EFA «ΔΡΑΜΑ 2021»: Nha Sunhu του Ζοζέ Μάγκρο – Πορτογαλία
Βραβείο #ThisisΕU της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα: Αποστολή: Χεβρών της Ρόνα Σεγκάλ – Ισραήλ
Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Νότιας και Ανατολικής Ευρώπης: Από το Μπαλκόνι του Αρη Καπλανίδη - Ελλάδα
Ειδικό Βραβείο Αρτιότερης Παραγωγής TV5 MONDE: Δοξασμένη Γη της Μπορμπάλα Νάγκι – Γερμανία
Εύφημος Μνεία Σκηνοθεσίας: Φοβάμαι Να Ξεχάσω το Πρόσωπό Σου του Σαμέ Αλαά– Αίγυπτος / Γαλλία / Βέλγιο / Κατάρ
Βραβεία Ανάπτυξης Σεναρίου από το Ιδρυμα Ωνάση: (10.000 ευρώ το καθένα) για τα επόμενα σενάρια των Αρη Καπλανίδη («Από το Μπαλκόνι») και Μανώλη Μαυρή («Brutalia, Εργάσιμες Μέρες»)
Τα Βραβεία - 2ο Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα Σπουδαστικών Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας
Η φετινή κριτική επιτροπή: Ναζίλ Ελιφ Ντουρλού - σκηνοθέτης (Τουρκία), Κυβέλη Short - παραγωγός (Ελλάδα) και Θοδωρής Δημητρόπουλος - κριτικός κινηματογράφου (Ελλάδα)
Grand Prix Student: «Πνεύματα και Βράχοι: Ενας Μύθος της Αζόρας» της Aylin Gökmen – Σουηδία
Rising Star: «Εμμένοντας στη Μνήμη του Νερού» του Κιούμπον Κόκο – Η.Π.Α.
Ειδική Μνεία Super Focus: Μην Ξεχνάς να Χαμογελάς της Cai Ning – Πορτογαλία
Ειδική Μνεία Jury Darling: «Μητέρα» της Subarna Das – Ινδία
Ειδικό Βραβείο Διανομής "Heat it up!": «Μόνοι στο Ασανσέρ» της Αναστασίας Παπαδοπούλου - Ελλάδα
Βραβείο Σεναρίου: «Αντε Nτε» της Αριάδνης Αγγελικής Θυφρονίτου Λήτου - Ελλάδα
Ειδικό βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη «Ντίνος Κατσουρίδης»: «Μόνοι στο Ασανσέρ» της Αναστασίας Παπαδοπούλου | «Αντε Nτε» της Αριάδνης Αγγελικής Θυφρονίτου Λήτου | «ΤόληςLIVE (ή Τορόντο)» του Αλέξανδρου Ρέλλου
Τα Βραβεία - 1ο Διεθνές Διαγωνιστικό Πρόγραμμα Animation
Η φετινή κριτική επιτροπή: Βασίλης Καραμητσάνης - Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινουμένων Σχεδίων Animasyros, Tάσος Νούσιας - ηθοποιός, Ελένη Μούρη - καθηγήτρια στο τμήμα γραφιστικής ΠΑΔΑ, Ιzabella Plucinska - σκηνοθέτης από την Πολωνία.
Βραβείο Animation - Asifa Hellas Yannis Vasileiadis: Pilar των Ινγκι Μπόλεϊ, Τζ. Τζ. Επινγκ, Νταιάνα βαν Χούτεν - Ολλανδία | Εντυπωσιακές εικόνες, εξαιρετική τεχνική εμψύχωσης και μια εύστοχη μεταφορά μάς μάγεψαν από το πρώτο δευτερόλεπτο έως το τέλος αυτής της ταινίας μικρού μήκους σε ένα ταξίδι γνήσιας κινηματογραφικής φαντασμαγορίας.
Δεύτερο Βραβείο: «Από το Μπαλκόνι» του Αρη Καπλανίδη - Ελλάδα | Μια εξαιρετικά ευφυής ματιά στη ζωή ενός αθηναϊκού προαστίου, με έντονο ρυθμό, αιχμηρούς διαλόγους και χαρακτήρες από την αληθινή ζωή μάς παρέσυραν σε αυτή την ελληνική ταινία κινουμένων σχεδίων από μια υποσχόμενη, νεανική δημιουργική ομάδα.
Τιμητική Διάκριση: Η Ησυχία της Ραντέγια Τζεχαθέβα - Αυστραλία | Η συμπαντική παραβολή αυτή μάς εισήγαγε σε μια αληθινά προσωπική, ποιητική αφήγηση για τις εύθραυστες, αλλά διαρκώς μεταβαλλόμενες διαστάσεις της αυτοεπίγνωσης.
Τιμητική Διάκριση: Step into the River της Μα Γουέιτζια - Καναδάς | Μια ελεγεία για την απώλεια, την έμφυλη ισότητα, την παιδική ηλικία και τα σιωπηρά εγκλήματα που συντίθενται ωραία σε μια ταινία δισδιάστατου ανιμέισον παγκόσμιων αξιών και απήχησης από τη μεγαλύτερη κοινωνία του κόσμου.
Τα Βραβεία - 1ο Διεθνές Διαγωνιστικό Πρόγραμμα Ταινιών Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης "Short and Green"
Η κριτική επιτροπή: Χοσέ Μανουοέλ Αμπαντ Λινιάν - Δημοσιογράφος εφημερίδας El Pais, με ειδίκευση σε επιστημονικά και πολιτιστικά θέματα, Ισπανία, Πανάγος Ιωακείμ - Ηθοποιός, Δημήτρης Καζάκης - Μέλος Οικολογικής Κίνησης Δράμας / Εκπαιδευτικός, Ελευθερία (Λίλα) Τσάτση - Ακτιβίστρια.
Η Κριτική Επιτροπή του νέου Διεθνούς Διαγωνιστικού Τμήματος Short and Green συγχαίρει όλους τους συμμετέχοντες για τις άρτιες, από τεχνικής άποψης, δημιουργίες τους. Τους συγχαίρει επίσης για την ιδιαίτερα εύστοχη, αλλά και ευαίσθητη ματιά τους, στα προβλήματα του περιβάλλοντος.
Θεωρεί ενδεικτικό της έντασης αυτών των προβλημάτων, αλλά συγχρόνως ενθαρρυντικό, το γεγονός ότι κινηματογραφιστές από τόσο διαφορετικά μέρη του κόσμου καταπιάνονται με αυτά και προσπαθούν, με τη δουλειά τους, να τα αναδείξουν και να ευαισθητοποιήσουν το κοινό.
Προτείνει στη διεύθυνση του Φεστιβάλ την ενίσχυση του τμήματος Short and Green, με εκπαιδευτικά προγράμματα για μαθητές αξιοποιώντας τα μηνύματα των ταινιών, αλλά και τη δημιουργία νέων κινήτρων για τους κινηματογραφιστές, ώστε να εμπνευστούν και να δημιουργήσουν, έχοντας ως κεντρικό θέμα το περιβάλλον.
Παρακολουθήσαμε πραγματικά πολύ καλές ταινίες, οι περισσότερες με πολύ ξεχωριστά και ιδιαίτερα μηνύματα, που έκαναν την τελική μας απόφαση πολύ δύσκολη.
Drama Green Award: «Αντίκλινο» του Ζοάο Γκιλ - Πορτογαλία
(To βραβείο συνοδεύεται από 4000 ευρώ, προσφορά της ΑΜΚΕ ΚΥΚΛΩΨ)
Πρώτη Πράσινη Μνεία: «Απέραντο Πράσινο» του Λορέντσο Μασόνι - Γαλλία
Δεύτερη Πράσινη Μνεία: «Μετανάστες» των Χιούγκο Κάμπι, Αντουάν Ντουπριέζ, Ομπάν Κουμπιάκ, Λούκας Λερμίτ, Ζόε Ντεβίς - Γαλλία
Βραβείο Κοινού: «Από το Μπαλκόνι» του Αρη Καπλανίδη
Βραβεία Drama Pitching Lab
Πρώτο βραβείο: «My Dream to Fly» της Ασμα Γκαμάλ - Αίγυπτος
(συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 2000 ευρώ από τη Finos Film)
Βραβείο ΕΚΚ: «Footprints» του Ταταγκάτα Γκος - Ινδία
(συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 2000 ευρώ)
Βραβείο Ανθρωπίνων Αξιών Βουλής της Ελλήνων: «Οι Εγκληματίες» του Σεράτ Καρασλάν – Γαλλία, Γερμανία, Τουρκία
(Το βραβείο συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 1500 ευρώ)
Ο Τηλεοπτικός Σταθμός της Βουλής απονέμει το βραβείο «Ανθρώπινες Αξίες» σε μια ταινία του Διεθνούς Διαγωνιστικού Τμήματος, ένα ρεαλιστικό δράμα με στοιχεία θρίλερ, που υπερασπίζεται την αξία της ελευθερίας της ιδιωτικής ζωής σε μια αυταρχική κοινωνία, όπου όλοι παρακολουθούνται και ελέγχονται.
Το 44ο Φεστιβάλ της Δράμας με τον τρόπο του Flix:
Δράμα 2021: Τελετή έναρξης - Επαναπροσδιορισμός (και λίγος Μίκης)
Φεστιβάλ Δράμας 2021 | Οι ταινίες: Ημέρα 1η
Φεστιβάλ Δράμας 2021 | Οι ταινίες: Ημέρα 2η
Φεστιβάλ Δράμας 2021 | Οι ταινίες: Ημέρα 3η
Φεστιβάλ Δράμας 2021 | Οι ταινίες: Ημέρα 4η
Φεστιβάλ Δράμας 2021 | Οι ταινίες: Ημέρα 5η
Φεστιβάλ Δράμας 2021 | Τα βραβεία των σωματείων
Ο Μανώλης Μαυρής μιλάει στο Flix λίγο μετά τη βράβευσή του με τον Χρυσό Διόνυσο**