Συνέντευξη

Ο Γιώργος Λαμπρινός μιλάει στο Flix για τη διαδρομή μέχρι τα Οσκαρ

στα 10

Υποψήφιος για Οσκαρ Καλύτερου Μοντάζ για το «The Father» του Φλόριαν Ζελέρ, ο Γιώργος Λαμπρινός μιλάει στο Flix για το μοντάζ ως μοναχική, πολύπλοκη, συναρπαστική τέχνη.

Ο Γιώργος Λαμπρινός μιλάει στο Flix για τη διαδρομή μέχρι τα Οσκαρ

Ο Γιώργος Λαμπρινός είναι γνωστός για το Βραβείο Σεζάρ που κέρδισε από τη Γαλλική Ακαδημία Κινηματογράφου για το «Μετά το Χωρισμό» του Ξαβιέ Λεγκράν το 2019 και το Βραβείο Ιρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για το «Xenia» του Πάνου Χ, Κούτρα.

Για πρώτη φορά φέτος είναι υποψήφιος για Οσκαρ Μοντάζ για την ταινία «The Father» του Φλόριαν Ζελέρ, έχοντας ήδη κερδίσει το βραβείο της Ενωσης Κριτικών του Λος Αντζελες και το βραβείο για το Καλύτερο Μοντάζ στα British Independent Film Awards (ΒIFAs).

Δείτε εδώ όλες τις υποψηφιότητες για τα Οσκαρ 2021

The Father 607 Από τα γυρίσματα του «The Father»

Ο Γιώργος Λαμπρινός είναι γιος του Φώτου Λαμπρινού, μόνιμος κάτοικος Παρισιού και έμπειρος μοντέρ. Η πρώτη του υποψηφιότητα για Σεζάρ ήρθε μετά από την πρώτη του ολοκληρωμένη δουλειά ως μοντέρ στο «Κεφάλαιο» του Κώστα Γαβρά, το «ταξίδι» του μέχρι το Χόλιγουντ με την υποψηφιότητα για Οσκαρ του μικρού μήκους φιλμ «Avant que de Tout Perdre», τη συμμετοχή του στο Φεστιβάλ Καννών και το βραβείο της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για το Μοντάζ του «Xenia» του Πάνου Χ. Κούτρα και τις δύο υπέροχες ταινίες της Ευαγγελίας Κρανιώτη, το «Erotica, Exotica, Etc.» και το «Obscuro Barroco». Εχει υπογράψει ακόμη, ανάμεσα σε άλλα, το μοντάζ στο «Si le Vent Tombe» της Νόρα Μαρτιροσιάν, ενώ ολοκληρώνει τώρα το μοντάζ του «Broadway», ντεμπούτου μεγάλου μήκους του Χρήστου Μασσαλά.

Στο Flix, ο Γιώργος Λαμπρινός μιλάει για τη διαδρομή μέχρι την υποψηφιότητα για το Οσκαρ, για τη συνεργασία του με τον Φλόριαν Ζελέρ πάνω στη διασκευή του ομότιτλου θεατρικού έργου του, για την γλώσσα του σινεμά, τη μοναχική εμπειρία του μοντάζ και όλα όσα θα αφήσει πίσω της η πανδημία για το σινεμά όπως το ξέραμε.

The Father 607 Ο Αντονι Χόπκινς στο «The Father»

Τι σημαίνει για σένα η υποψηφιότητα για Οσκαρ;

Μια πολύ ευχάριστη αναγνώριση διεθνούς επιπέδου που δίνει μια παραπάνω ώθηση στο να συνεχίζω να γίνομαι καλύτερος στη πολύπλοκη τέχνη του μοντάζ και που δίνει προοπτικές για νέες συνεργασίες.

Από την υποψηφιότητα για Οσκαρ το «Avant que de tout Perdre» μέχρι το Φεστιβάλ Καννών και το βραβείο Ιρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου με το «Xenia», τις ταινίες της Ευαγγελίας Κρανιώτη, το Σεζάρ για το «Μετά το Χωρισμό» του Ξαβιέ Λεγκράν, τι ήταν αυτό που κυριάρχησε στη διαδρομή σου μεχρι την υποψηφιότητα για το Οσκαρ;

Το ίδιος πάθος από τότε που ξεκίνησα αυτό το επάγγελμα ως βοηθός.
Πάρα πολύ χρόνος και ενέργεια και κάποιες θυσίες αλλά εξαιρετικές γνωριμίες με τελείως διαφορετικούς ανθρώπους και περιπέτειες για να ειπωθούν ιστορίες.

The Father 607 Ο Αντονι Χόπκινς και η Ολιβια Κόλμαν σε σκηνή από το «The Father»

Διαφαινόταν από την αρχή η μεγάλη επιτυχία της ταινίας και στα βραβεία; Ηταν κάτι που το είχες καταλάβει από την εποχή που κάνατε το μοντάζ;

Ποτέ δεν ξέρεις τι πορεία μπορεί να έχει μια ταινία. Αυτό που ήξερα σίγουρα για τη συγκεκριμένη ταινία ήταν η δυνατή συναισθηματική επιρροή που είχε στο θεατές από τις πολύ πρώτες προβολές που κάναμε κάτι τη διάρκεια του μοντάζ.

Ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση στο μοντάζ για το «The Father»;

Το να κρατηθεί ένα τεντωμένο νήμα στο να βάλουμε τον θεατή στο κεφάλι του Αντονι Χόπκινς, ο οποίος πάσχει από άνοια και να είναι το ίδιο μπερδεμένος με αυτόν χωρίς όμως να τον μπερδέψουμε τόσο πολύ τον ώστε να τον χάσουμε.

Πώς συνεργαστήκατε με τον Φλόριαν Ζελέρ; Ηξερες το έργο; Πώς αποφασίσατε να του δώσετε κινηματογραφική μορφή;

Η συνεργασία μου με τον Φλοριάν Ζελέρ ήταν άψογη και είμαι περήφανος να τον θεωρώ φίλο μετά το τέλος της ταινίας.
Δεν είχα δει το θεατρικό πριν και όταν αποφασίσαμε να συνεργαστούμε δεν ήθελα να το δω για να μην επηρεαστώ.

Γιώργος Λαμπρινός 607

Τι είναι τελικά το μοντάζ; Τι έμαθες μετά από τόσα χρόνια δουλειάς; Μια εξαιρετικά πολύπλοκη τέχνη που κανείς δεν μπορεί να πει ότι τη κατέχει εντελώς.

Δουλεύεις στη Γαλλία, στην Ελλάδα, στα αγγλικά, τα γαλλικά... Πιστεύεις πως η γλώσσα του σινεμά είναι μία;

Προσπαθώ να δουλεύω σε ταινίες με ανθρώπους ή θεματικές από διαφορετικές κουλτούρες γιατί είναι εξαιρετική τροφή για τη σκέψη.
Εχω δουλέψει σε ταινίες ή ντοκιμαντέρ σε αραβικά, πορτογαλικά εκτός από γαλλικά, ελληνικά και αγγλικά. Σίγουρα η γλώσσα του σινεμά είναι διεθνής γιατί στο τέλος όλους είναι τα ίδια θέματα που μας αφορούν και μας αγγίζουν.

Η μοναχική δουλειά ενός μοντέρ πως επηρεάστηκε από την πανδημία;

Μιας και είναι μοναχική δεν επηρεάστηκε τόσο πολύ κι ευτυχώς και κατά τη περίοδο της πανδημίας μπορούσα να είμαι στον ίδιο χώρο, κάνοντας πολύ προσοχή, με τους ανθρώπους με τους οποίους συνεργαζόμουν. Για εμένα το μοντάζ μου έδωσε μια παραπάνω ασπίδα για να απασχολώ το μυαλό μου και να μην επηρεαστώ εγώ ο ίδιος από την δύσκολη κατάσταση.

The Father 607 Ο Αντονι Χόπκινς και η Ολιβια Κόλμαν σε σκηνή από το «The Father»

Τι πιστεύεις ότι θα αφήσει αυτή η εποχή της πανδημίας, των lockdowns, των νέων συνηθειών στο σινεμά και στον τρόπο που βλέπουμε ταινίες; Που συναντάς όσους καλλιτέχνες διαμαρτύρονται για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίστηκε η τέχνη αυτήν την εποχή της πανδημίας από τις κυβερνήσεις της Ευρώπης;

Νομίζω πως όταν ξανά ανοίξουν οι αίθουσες πρέπει όλοι να θυμόμαστε πως το σινεμά υπάρχει για να μας φέρνει κοντά και να έχουμε ομαδικά μια κοινή εμπειρία.
Σίγουρα οι πλατφόρμες βοήθησαν αυτή τη περίοδο για να μπορούμε να μοιραζόμαστε ιστορίες αλλά για εμένα οι πιο δυνατές κινηματογραφικές εμπειρίες ήταν πάντα σε μια σκοτεινή αίθουσα γεμάτη φίλους και αγνώστους.
Ελπίζω επίσης, όσο δύσκολη και να είναι η οικονομική κατάσταση, το κοινό στην Ελλαδα να στηρίξει και τις αίθουσες όταν ξανανοίξουν και τους Ελληνες κι Ελληνίδες δημιουργούς.
Οσο για τις κυβερνήσεις, το αφήνω στους πολιτικούς να κάνουν το καλύτερο.
Εχουμε αποδείξει ξανά και ξανά πως το ελληνικό σινεμά είναι ένα προϊόν που εξάγεται πολύ πολύ καλά.

Αν κερδίσεις το Οσκαρ ποιους θα συμπεριλάβεις στον ευχαριστήριο λόγο σου;

Για να το μάθετε αυτό, θα πρέπει να συντονιστείτε στην τελετή.

Δείτε εδώ το τρέιλερ του «The Father»:



Oscars 2021 | Χρυσές Σφαίρες, σωματεία, λίστες, βραβεία, προγνωστικά. Διαβάστε όλα όσα χρειάζεται να ξέρετε στο δρόμο για τα Οσκαρ 2020, στην ειδική ενότητα του Flix που ανανεώνεται συνεχώς


Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.