Η έκπληξη θα ήταν η φετινή ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων, η οποία μόλις ολοκληρώθηκε από το ζεύγος Πριγιάνκα Τσόπρα Τζόνας και Νικ Τζόνας και οι οποία οδηγεί στην 93η Απονομή των Βραβείων Οσκαρ στις 25 Απριλίου να μην είχε... εκπλήξεις.
Πριγιάνκα Τσόπρα Τζόνα και Νικ Τζόνας
Οι υποψηφιότητες σε νούμερα
Το «Mank» του Ντέιβιντ Φίντσερ προηγείται με 10 υποψηφιότητες (Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Φωτογραφίας, Α' Ανδρικό Ρόλο, Β' Γυναικείο Ρόλο, Μουσική, Κοστούμια, Καλλιτεχνικη Διεύθυνση, Ηχο, Μακιγιάζ και Κομμώσεις).
Ακολουθούν το «Nomadland» της Κλόι Ζάο με 6 υποψηφιότητες (ταινία, σκηνοθεσία, διασκευασμένου σεναρίου, φωτογραφίας, μοντάζ, Α' Γυναικείου),
το «Minari» του Λι Αϊζακ Τσανγκ με 6 υποψηφιότητες (ταινία, σκηνοθεσία, πρωτότυπο σενάριο, Α' Ανδρικός, Β' Γυναικείος, μουσική),
το «Sound of Metal» του Ντάριους Μόρντερ με 6 υποψηφιότητες (ταινία, πρωτότυπο σενάριο, Α' Ανδρικός Ρόλος, Β' Ανδρικός Ρόλος, μοντάζ, ήχος),
το «The Father» του Φλόριαν Ζέλερ με 6 υποψηφιότητες (ταινία, πρωτότυπο σενάριο, Α' Ανδρικός, Β' Γυναικείος, μοντάζ, καλλιτεχνική διεύθυνση),
η «Δίκη των 7 του Σικάγου» του Ααρον Σόρκιν με 6 υποψηφιότητες (Ταινίας, Β' Ανδρικού Ρόλου, Σεναρίου, Φωτογραφίας, Τραγουδιού, Μοντάζ)
και το «Judas and the Black Messiah» του Σακα Κινγκ με 6 υποψηφιότητες (Ταινίας, Πρωτότυπου Σεναρίου, δύο υποψηφιότητες για Β' Ανδρικό Ρόλο, τραγούδι, φωτογραφία)
Ακολουθούν το «Ma Rainey's Black Bottom» του Τζορτζ Σι Γουλφ με 5 υποψηφιότητες (Α' Γυναικείο Ρόλο, Α' Ανδρικό Ρόλο, Κοστούμια, Μακιγιάζ και Κομμώσεις, Καλλιτεχνική Διεύθυνση),
το «Promising Young Woman» της Εμεραλντ Φένελ με 5 υποψηφιότητες (Ταινία, Σκηνοθεσία, Σενάριο, Α' Γυναικείος Ρόλος, Μοντάζ),
το «One Night in Miami» της Ρεγκίνα Κινγκ με 3 υποψηφιότητες (Β' Ανδρικός Ρόλος, Διασκευασμένο Σενάριο, Τραγούδι),
το «Soul» του Πιτ Ντόκτερ με 3 υποψηφιότητες (Καλύτερη Ταινία Κινουμένων Σχεδίων, Μουσική, Ηχος),
το «Pinocchιο» του Ματέο Γκαρόνε με 2 υποψηφιότητες (Κοστούμια, Ειδικά εφέ),
η «Μουλάν» της Νίκι Κάρο με 2 υποψηφιότητες (Κοστούμια, Ειδικά Εφέ),
το «Borat Subsequent Moviefilm» του Τζέισον Γουόλινερ με 2 υποψηφιότητες (Διασκευασμένο Σενάριο, Β' Γυναικείος Ρόλος),
το «Ασπρο Πάτο» του Τόμας Βϊντερμπεργκ με 2 υποψηφιότητες (Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας, Σκηνοθεσίας),
το «Emma.» της Οτομ ντε Γουάιλντ με 2 υποψηφιότητες (Κοστούμια, Κομμώσεις και Μακιγιάζ)
και το «Tenet» του Κρίστοφερ Νόλαν με 2 υποψηφιότητες (Καλλιτεχνική Διεύθυνση και Ειδικά Εφέ).
Με μια υποψηφιότητα τιμήθηκαν το «Da 5 Bloods» του Σπαικ Λι (Μουσική), το «Η Ζωή Μπροστά Σου» του Εντοάρντο Πόντι (Τραγούδι), το «Εurovision Song Contest: The Story of Fire Saga» του Ντέιβιντ Ντόμπκιν (Τραγούδι), το «Pieces of a Woman» του Κορνέλ Μουντρούτσο (Α' Γυναικείος Ρόλος), το «Greyhound» του Ααρον Σνάιντερ (Ηχος), το «The White TIger» του Ραμίν Μπαχρανί (Διασκευασμένο Σενάριο) και το «The United States vs. Billie Holiday» του Λι Ντάνιελς.
Το Netflix έχει, φυσικά τις περισσότερες υποψηφιότητες, συνολικά 35 (από 25 που είχε το 2020) και ακολουθούν το Amazon Studios με 12 υποψηφιότητες, το Disney+ με 5 υποψηφιότητες, το Apple TV+ έχει 2 υποψηφιότητες και το «Hulu» έχει 1 υποψηφιότητα.
Εκπλήξεις / Ρεκόρ
2 Ελληνες στις υποψηφιότητες: Ο Φαίδων Παπαμιχαήλ για τη διεύθυνση φωτογραφίας της «Δίκης των 7 του Σικάγου» του Ααρον Σόρκιν κι ο Γιώργος Λαμπρινός για το μοντάζ του «The Father» του Φλόριαν Ζέλερ.
H Κλόι Ζάο συνεχίζει τον γύρο του θριάμβου της: είναι κι επισήμως η πρώτη μη-λευκή γυναίκα που κερδίζει οσκαρική υποψηφιότητα. Επίσης είναι υποψηφια ατομικά για τα περισσότερα Οσκαρ που διεκδίκησε ποτέ γυναίκα σε μια απονομή, συνολικά τέσσερα (Ταινία, Σενάριο, Σκηνοθεσία, Μοντάζ).
Girl Power Επίσης, για πρώτη φορά στην Ιστορία, η πεντάδα σκηνοθεσίας φιλοξενεί πάνω από μία γυναίκα - Κλόι Ζάο και Εμεραλντ Φένελ. Κι αυτό λέει πολλά (για όλα τα προηγούμενα χρόνια). Φέτος μάλιστα έχουμε και ένα ευρύτερο ρεκόρ: 70 γυναίκες συγκέντρωσαν 76 συνολικά υποψηφιότητες σε όλες τις κατηγορίες (32.3%).
Oscars non-white! Για πρώτη φορά στην ιστορία του θεσμού, 9 μη-λευκοί ηθοποιοί κερδίζουν υποψηφιότητα για τις ερμηνείες τους (Στίβεν Γιουν και Γιου-Γιανγκ Γιουν για το «Minari», Ντάνιελ Καλούγια και ΛαΚιθ Στάνφιλντ για το «Judas and the Black Messiah», Λέσλι Οντομ Τζ. για το «One Night in Miami», Ριζ Αχμεντ για το «Sound of Metal», Τσάντγουικ Μπόουζμαν και Βαϊόλα Ντέιβις για το «Ma Rainey’s Black Bottom» και Αντρα Ντέι για το «The United States vs. Billie Holiday»)
Βαϊόλα, πάρτα όλα! Η Βαϊόλα Ντέιβις είναι η μαύρη ηθοποιός με τις περισσότερες οσκαρικές υποψηφιότητες. Εχει 4 πλέον (κι ένα βραβείο Β' Γυναικείου για το «Fences»).
Πρώτη φορά Ασιάτης ηθοποιός βρίσκεται υποψήφιος για Οσκαρ 'Α Ανδρικού Ρόλου: ο Στίβεν Γιουν για το «Minari».
Πρώτη φορά επίσης Μουσουλμάνος ηθοποιός βρίσκεται υποψήφιος για Οσκαρ 'Α Ανδρικού Ρόλου: ο Ριζ Αχμεντ για το «Sound of Metal». Πρόσφατα στο Β' Ανδρικό είχαμε δύο φορές νικητή τον Μαχερσάλα Αλι (για τα «Moonlight» και «Πράσινο Βιβλίο»).
Στην υγειά σου Τόμας!: Στις ευχάριστες εκπλήξεις: η υποψηφιότητα του Τόμας Βίντεμπεργκ στη σκηνοθεσία για το «Ασπρο Πάτο» (Another Round) που φυσικά βρίσκεται και ως φαβορί στην κατηγορία της Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας.
Double Pixar H Pixar φέτος ανταγωνίζεται τον εαυτό της με 2 υποψηφιότητες στην κατηγορία animation (για τα «Onward» και «Soul»)
Β' Ανδρικός Ρόλος Η διπλή παρουσία των ηθοποιών του «Judas and the Black Messiah». Εκτός από το (φαβορί) Ντάνιελ Καλούγια, η Ακαδημία χώρεσε στην πεντάδα και τον Λακίθ Στάνφιλντ. Μεγάλη έκπληξη κι ο Πολ Ράσι για το «Sound of Metal». Κάπως έτσι, ο Τσάντγουικ Μπόουζμαν χάνει τη διπλή (μεταθανάτια) υποψηφιότητα στα Οσκαρ που θα κέρδιζε αν ήταν υποψήφιος για Β' Ανδρικό Ρόλο στο «Da 5 Bloods» του Σπάικ Λι.
Collective success! Το πολυσυζητημένο ντοκιμαντέρ του Αλεξάντερ Ναναου από τη Ρουμανία, κερδίζει υποψηφιότητα και στην πεντάδα Διεθνούς Ταινίας και στην πεντάδα του Καλύτερου Ντοκιμαντέρ. Το είχε πετύχει πέρσι και «Η Γη του Μελιού» από τη Βόρεια Μακεδονία, χωρίς να κερδίσει τελικά κανένα από τα δύο Οσκαρ.
Double και στη μουσική Οι Τρεντ Ρέζνορ & Ατικους Ρος συνεχίζουν τις διπλές υποψηφιότητες στην κατηγορία της μουσικής – για τα «Mank» και «Soul». Με φαβορί το τελευταίο.
Απουσίες
Kάνε το λάθος Ο Σπάικ Λι και το «Da 5 Bloods» απουσιάζουν από τις υποψηφιότητες. Ή να το πούμε πιο σωστά: το γεγονός ότι η ταινία έχει μία, μοναδική, υποψηφιότητα κι αυτή στην πεντάδα μουσικής πρέπει να είναι μεγαλύτερο σκαμπίλι για τον Σπάικ Λι. Κρίμα.
Black... semi-power? Παρόλες τις αρκετές συλλεκτικές τους υποψηφιότητες, οι «μαύρες» ταινίες της φετινής σοδειάς απουσιάζουν από την σημαντικότερη κατηγορία: αυτή της καλύτερης ταινίας. Ούτε το «Ma Rainey’s Black Bottom» πέρασε, ούτε το «One Night in Miami». Τελικά, μόνο το «Judas and the Black Messiah».
Ιn the name of the father Γλυκόπικρα τα νέα για τον Ντέιβιντ Φίντσερ. Το «Mank» σκόραρε τις περισσότερες υποψηφιότητες, αλλά όχι σε μία σημαντική για εκείνον κατηγορία. Αυτή του πρωτότυπου σεναρίου που υπογράφει ο πατέρας του Τζακ Φίντσερ, ο οποίος δεν είναι πλέον στη ζωή.
Where is the Queen King? Η Ρεγκίνα Κινγκ που υπογράφει το «One Night in Miami» δεν καταφέρνει να περάσει στην πεντάδα σκηνοθεσίας.
Τα ρεκόρ της Ελεν και της Σοφία Η Ελεν Μπέρστιν δεν πέρασε στο Β' Γυναικείο Ρόλο για το «Pieces of a Woman», η Σοφία Λόρεν δεν πέρασε στο Α' Γυναικείο Ρόλο με το «Η Ζωή Μπροστά Μου». Τα ρεκόρ των γηραιότερων ηθοποιών που θα κατάφερναν να προταθούν δεν συνέβησαν ποτέ.
Ααρον Σόρκιν Φυσικά δεν μπορούσαν να τον αγνοήσουν στο σενάριο, αλλά τον παραμέρισαν επιδεικτικά στην κατηγορία της σκηνοθεσίας.
Σάσα Μπάρον Κοέν Χάνει το Α' Ανδρικό στο «Borat Subsequent Moviefilm», αλλά ίσως δεν πρέπει να είναι και πλεονέκτης. Είναι υποψήφιος και για Β' Ανδρικό Ρόλο στη «Δίκη των 7 του Σικάγου» και στο Διασκευασμένο Σενάριο για το «Borat Subsequent Moviefilm»
Αποχαιρέτα το «Μαυριτανό» που έχασες Kαμία υποψηφιότητα για την ταινία που φάνηκε να κάνει την ανατροπή στις Χρυσές Σφαίρες. Ούτε καν για τους ρόλους (με την Τζόντι Φόστερ να έχει κερδίσει Χρυσή Σφαίρα Β' Γυναικείου Ρόλου, αλλά εδώ άφαντη).
Δεν είναι κάθε χρόνο του Αγιου Τομ Χανκς Δεν τα κατάφερε να σκοράρει στην πεντάδα του Α' Ανδρικού για το «News of the World» του Πολ Γκρίνγκρας.
My Michelle Λυπούμαστε, η Μισέλ Φάιφερ δεν έκανε τελικά την μεγάλη της επιστροφή στις υποψηφιότητες με το «French Exit».
Πάνε τα ρεκόρ Ζεντάγια μου Η Ζεντάγια θα έσπαγε κάθε ρεκόρ (κι ως πρωταγωνίστρια κι ως παραγωγός) αν το «Malcom & Marie» του Σαμ Λέβινσον τελικά τα κατάφερνε να περάσει στις υποψηφιότητες. Αγνοήθηκε παντελώς.
Η σχέση μας είναι... on the rocks Ούτε η Σοφία Κόπολα, πάλαι ποτέ αγαπημένη της Ακαδημίας, αλλά ούτε κι ο Μπιλ Μάρεϊ χώρεσαν στις υποψηφιότητες με το «On the Rocks» του Apple TV+.
Οκτάδα και πολύ μάς είναι Αυτό πια με την κατάρα της «10αδας Καλύτερης Ταινίας» που δεν συμπληρώνεται ποτέ;
Mαντς, δεν ξέρουν τι τους γίνεται! Σηκώνουμε το ποτήρι μας στην υγειά του σπουδαίου Μαντς Μίκελσεν. Ενας πάντα εξαιρετικός ηθοποιός μάς τράβηξε το χαλί κάτω από τα πόδια δείχνοντάς μας ότι έχει κι άλλο να δώσει. Επαιξε αριστουργηματικά στο «Aσπρο Πάτο» του Τόμας Βίντεμπεργκ. Εφόσον τίμησαν τον σκηνοθέτη σε μια από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις των φετινών Οσκαρ, θα ήταν ταιριαστό να τιμούσαν και τον πρωταγωνιστή.
ΟΣΚΑΡ 2021 - ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ
Καλύτερη Ταινία
Nomadland
Η Δίκη των 7 του Σικάγου
Mank
Minari
Promising Young Woman
The Father
Sound of Metal
Judas and the Black Messiah
Σκηνοθεσία
Κλόι Ζάο για το «Nomadland»
Ντέιβιντ Φίντσερ για το «Mank»
Εμεραλντ Φένελ για το «Promising Young Woman»
Λι Αϊζακ Τσάνγκ για το «Minari»
Τόμας Βίντερμπεργκ για το «Aσπρο Πάτο»
Α' Ανδρικός Ρόλος
Ριζ Αχμεντ για το «Sound of Metal»
Τσάντγουικ Μπόουζμαν για το «Ma Rainey’s Black Bottom»
Γκάρι Ολντμαν για το «Mank»
Αντονι Χόπκινς για το «The Father»
Στίβεν Γιούν για το «Minari»
Α' Γυναικείος Ρόλος
Φράνσις ΜακΝτόρμαντ για το «Nomadland»
Κάρεϊ Μάλιγκαν για το «Promising Young Woman»
Βαϊόλα Ντέιβις για το «Ma Rainey's Black Bottom»
Βανέσα Κίρμπι για το «Pieces of a Woman»
Αντρα Ντέι για το «The United States vs. Billie Holiday»
Διασκευασμένο Σενάριο
Ραμίν Μπαχρανί για το «The White Tiger»
Κεμπ Πάουερς για το «One Night in Miami...»
Κρίστοφερ Χάμπτον και Φλόριαν Ζέλερ για το «The Father»
Κλόι Ζάο για το «Nomadland»
Πίτερ Μπέιναμ, Σάσα Μπαρόν Κοέν, Τζίνα Φρίντμαν, Αντονι Χάινς, Λι Κερν, Νταν Μέιζερ, Νίνα Πεντράντ, Ερικα Ριβινόγια, Νταν Σουίμερ για το «Borat Subsequent Moviefilm»
Πρωτότυπο Σενάριο
Λι Αϊζακ Τσανγκ για το «Minari»
Εμεραλντ Φένελ για το «Promising Young Woman»
Ααρον Σόρκιν για τη «Δίκη των 7 του Σικάγου»
Εϊμπραμ Μάρντερ, Ντάριους Μάρντερ, Ντέρεκ Σιαφράνς για το «Sound of Metal»
Γουίλ Μπέρσον, Σάκα Κινγκ, Κιθ Λούκας, Κένεθ Λούκας για το «Judas and the Black Messiah»
B' Γυναικείος Ρόλος
Ολίβια Κόλμαν για το «The Father»
Γιουν Γιου-τζουνγκ για το «Minari»
Μαρία Μπακάλοβα για το «Borat Subsequent Moviefilm»
Αμάντα Σέιφριντ για το «Mank»
Γκλεν Κλόουζ για το «Hillbilly Elegy«»
Β' Ανδρικός Ρόλος
Ντάνιελ Καλούγια για το «Judas and the Black Messiah»
Λέσλι Οντομ Τζ. για το «One Night in Miami»
Σάσα Μπαρόν Κοέν για τη «Δίκη των 7 του Σικάγου»
Πολ Ράσι για το «Sound of Metal»
Λακίθ Στάνφιλντ για το «Judas and the Black Messiah»
Μουσική
Da 5 Bloods
Soul
Mank
Minari
News of the World
Κοστούμια
Mank
Ma Rainey's Black Bottom
Emma.
Mulan
Pinocchio
Φωτογραφία
Ερικ Μέσερσμιντ για το «Mank»
Τζόσουα Τζέιμς Ρίτσαρντς για το «Nomadland»
Ντάριους Βόλσκι για το «News of the World»
Φαίδων Παπαμιχαήλ για το «Η Δίκη των 7 του Σικάγου»
Σον Μπόμπιτ για το «Judas and the Black Messiah»
Μοντάζ
Μίκελ Ε.Τζ. Νίλσεν για το «Sound of Metal»
Κλόι Ζάο για το «Nomadland»
Αλαν Μπάουμγκαρτεν για το «The Trial of the Chicago 7»
Γιώργος Λαμπρινός για το «The Father»
Φρέντερίκ Θόραβαλ για το «Promising Young Woman»
Καλύτερο Τραγούδι
Fight for You από το «Judas and the Black Messiah»
Hear my Voice από τη «Δίκη των 7 του Σικάγο»
Husavik από το «Eurovision Song Contest»
Io Si (Seen) από το «Η Ζωή Μπροστά Μου»
Speak Now από το «One Night in Miami»
Καλλιτεχνική Διεύθυνση
Ντόναλντ Γκρέιαμ Μπερτ για το «Mank»
Ντέιβιντ Κρανκ για το «News of the World»
Νέιθαν Κρόουλι για το «Tenet»
Μαρκ Ρίκερ για το «Ma Rainey’s Black Bottom»
Πίτερ Φράνσις, Κάθι Φέδερστοουν για το «The Father»
Διεθνής Ταινία
Ασπρο Πάτο (Δανία)
Collective (Ρουμανία)
Quo Vadis, Aida? (Βοσνία και Ερζεγοβίνη)
Better Days (Χονγκ Κονγκ)
The Man Who Sold His Skin (Τυνησία)
Ταινία Κινουμένων Σχεδίων
Soul (Pixar)
Wolfwalkers (Apple TV+/GKIDS)
Over the Moon (Netflix)
Φύγαμε (Pixar)
A Shaun the Sheep Movie: Farmageddon (Netflix)
Ντοκιμαντέρ - Μεγάλου Μήκους
Crip Camp
Time
Collective
The Mole Agent
My Octopus Teacher
Ντοκιμαντέρ - Μικρού Μήκους
A Concerto Is a Conversation
A Love Song for Latasha
Colette
Hunger World
Do Not Split
Οπτικά Εφέ
Love and Monsters
The Midnight Sky,
Mulan
The One and Only Ivan
Tenet
Μικρού Μήκους Ταινία - Animation
If Anything Happens I Love You
Burrow
Yes-People
Opera
Genius Loci
Μικρού Μήκους Ταινία - Live Action
Two Distant Strangers
Feeling Through
The Letter Room
White Eyes
The Present
Ηχος
Greyhound
Mank
News of the World
Soul
Sound of Metal
Κομμώσεις και Μακιγιάζ
Emma.
Hillbilly Elegy
Ma Rainey’s Black Bottom
Mank
Pinocchio
Η φετινή, 93η Τελετή Απονομής των Βραβείων Οσκαρ, θα γίνει την Κυριακή 25 Απριλίου (ξημερώματα Δευτέρας) και θα μεταδοθεί ζωντανά και αποκλειστικά για την Ελλάδα από την COSMOTE TV