Φέτος, κανείς μας δε θέλει ακριβώς να κοιτάξει πίσω. Στη συλλογική συνείδηση, το 2020 ήταν μία δύσκολη κι απαιτητική χρονιά, που έχει αφήσει τραύμα. Με τα σινεμά κλειστά, τις περισσότερες παραγωγές σε pause και τόσους ανθρώπους του χώρου σε αβεβαιότητα, είναι πολύ δύσκολο να παραμείνεις αισιόδοξος.
Ομως αποφασίσαμε να αντισταθούμε. Γιατί το ελληνικό σινεμά συνέχισε μέσα κι από αυτές τις συνθήκες να προσφέρει το δικό του βλέμμα. Κάποιες ταινίες κυκλοφόρησαν, κάποιες συνάντησαν το κοινό τους on line, άλλες διαγωνίστηκαν σε φεστιβάλ, πολλές γνώρισαν επιτυχία.
Ακόμα κι αν ο κινηματογραφικός προτζέκτορας παραμένει ακόμα κλειστός, το Flix ρίχνει τον δικό του προβολέα σε σκηνοθέτες, πρωταγωνιστές, συντελεστές του ελληνικού σινεμά που είχαν την μικρή ή την μεγάλη τους στιγμή μέσα στο 2020. Με την ευχή ότι, πολύ σύντομα, θα συναντηθούμε όλοι μαζί σε μια σκοτεινή αίθουσα και θα (ξανα)δούμε τις ταινίες τους, όπως τους αξίζει: σε μεγάλη οθόνη, με μεγάλη συγκίνηση.
Δημήτρης Μπαβέλλας, σκηνοθέτης | «Η Αναζήτηση της Λώρα Ντουράντ»
Γνωρίσαμε τον Δημήτρη Μπαβέλλα πριν από 7 χρόνια με το «Runaway Day» - ένα ασπρόμαυρο, υποβλητικό, μεταποκαλυπτικό b-movie/παραβολή της οικονομικής κρίσης.
Το 2020 είδε τη δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του: «Η Αναζήτηση της Λώρα Ντουράντ» να ταξιδεύει στα φεστιβάλ του κόσμου. «Η Αναζήτηση της Λώρα Ντουράντ» είναι μια κωμωδία δρόμου όπου δύο φίλοι (Μάκης Παπαδημητρίου, Μιχάλης Σαράντης) αναζητούν τον πλατωνικό έρωτα των εφηβικών τους χρόνων: την πορνοστάρ Λώρα Ντουράντ (Αννα Καλαϊτζίδου) που έχει εξαφανιστεί μυστηριωδώς από το προσκήνιο τα τελευταία είκοσι χρόνια.
Θυμηθείτε κι αυτό: Ο Δημήτρης Μπαβέλλας περιγράφει τη νέα του ταινία σαν να διαβάζεις Καραγάτση με soundtrack Africa Bambaata
Ενα χρόνο μετά την παγκόσμια πρεμιέρα στο Επίσημο Διαγωνιστικό Πρόγραμμα του Tallinn Black Nights Film Festival. Ακόμα, ήταν μία από τις τελευταίες ελληνικές παραγωγές που προβλήθηκε σε διεθνές κινηματογραφικό Φεστιβάλ πριν το κλείσιμο των αιθουσών για την αντιμετώπιση της πανδημίας, στις 12 Μαρτίου στο Μons International Film Festival 2020 και πραγματοποίησε τη βαλκανική της πρεμιέρα στο 26ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Σαράγεβο.. Παίρνοντας μέρος στο διαγωνιστικό του Berkeley Video and Film Festival, έφυγε με το Μεγάλο Βραβείο. Την πανελλαδική της πρεμιέρα την έκανε στις Νύχτες Πρεμιέρας, τον Σεπτέμβριο, ενώ προβλήθηκε και στο τμήμα ελληνικών ταινιών του, on line φέτος, 61ου Διεθνούς Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.
Ανάμεσα στις χειρότερες στιγμές του 2020 ήταν οι θάνατοι του Ντιέγκο Μαραντόνα, του Κιμ-Κι Ντουκ και του Μάριου Μπότσαρη με το Café Valparaiso στο Κουκάκι. Η επόμενη ταινία θα είναι αφιερωμένη στη μνήμη τους...
Η καλύτερη στιγμή του 2020 για μένα ήταν: Το καθόλου βαρετό 2020 είχε για μένα αρκετές συγκινητικές στιγμές: Την πανελλήνια πρεμιέρα της Λώρα στη θερινή «Αίγλη» Ζαππείου στα πλαίσια του Φεστιβάλ «Νύχτες Πρεμιέρας», σε μία από τις καλύτερες προβολές της ζωής μου. Την ανιδιοτελή, συνεχόμενη στήριξη που ακόμα και σήμερα λαμβάνω από τους συντελεστές της ταινίας, όποτε χρειαστεί. Τη σύσταση από το μηδέν της ερασιτεχνικής ποδοσφαιρικής ομάδας του Πανιωνίου, οι νεαροί παίκτες της οποίας μας κάνουν και πάλι περήφανους. Και πρόσφατα το επεισόδιο Mangrove της μίνι σειράς «Small Axe» του Στιβ ΜακΚουήν. Για την ακρίβεια, όλη η σειρά έφερε πιο κοντά στο mainstream και σκόρπισε δάκρυα συγκίνησης στην, σαφώς αδικημένη κινηματογραφικά, ρέγκε κοινότητα. Reggae Hit the Town!
Η χειρότερη στιγμή του 2020: Οι θάνατοι του Ντιέγκο Μαραντόνα, του Κιμ-Κι Ντουκ και του Μάριου Μπότσαρη με το Café Valparaiso στο Κουκάκι. Η επόμενη ταινία θα είναι αφιερωμένη στη μνήμη τους. Eτσι κι αλλιώς θα ζουν για πάντα στην καρδιά μας.
Τι μου έλειψε περισσότερο μέσα στην καραντίνα: Οι... οφλάιν συγκινήσεις, το να ακούμε όλοι μαζί μουσική και η συναισθηματική μας ένωση μπροστά στη μεγάλη οθόνη. Ας χτυπάει και κανένα κινητό που και που. Oπως έλεγαν και οι Dream Warriors, “U Never Know A Good Thing Till U Lose It”.
Επίσης εξακολουθεί να μου λείπει η ελευθερία να κάνω ό,τι θέλω και όποτε το θέλω αφού, με την πρόφαση του ιού, το κράτος έχει αναπτύξει μια σειρά επιπλέον τρόπους να σε βρίσκει ένοχο με το που πατάς το πόδι στο πεζοδρόμιο: Μάσκες υποχρεωτικές ανάλογα με την οικονομική επιφάνεια αυτού που τη φορά, εκδικητικά πρόστιμα 300€ για όσους διαφωνούν, χιλιομετρικά όρια στη μετακίνηση κατά το βολεύειν (πλην της Πάρνηθας βέβαια που πας ελεύθερα), sms κατευθείαν στο Μεγάλο Αδερφό, «φόβοι για συγκεντρώσεις εν μέσω πανδημίας» που οδηγούν σε απαγορεύσεις συναθροίσεων με εσάνς χούντας και ένα μάτσο ακόμα τεατράλε περιορισμοί προορισμένοι αποκλειστικά για το πόπολο που επιβλήθηκαν χωρίς να ανοίξει ρουθούνι, μόνο για να φαίνεται στα κανάλια ότι κάποιος ασχολείται. «Σ' αυτό τον κόσμο που 'χω μπει δεν είμαι μόνος μου, είναι και δεύτερη μαμά ο αστυνόμος μου». Θα το αφήσουμε έτσι;
Γιατί το σινεμά δε θα είναι ίδιο μετά το 2020: Νομίζω ότι πρέπει όλοι μαζί να παλέψουμε για να παραμείνει όσο πιο ίδιο γίνεται με το όπως ήταν πριν το 2020, διώχνοντας βασικά το φόβο και τη δυσπιστία.
Τι εύχομαι για το 2021(πατήστε το play):
Περισσότερα κινηματογραφικά πρόσωπα κάνουν την #Flix2020 ανασκόπησή τους:
- Flix 2020 | H Ρομάνα Λόμπατς θα κρατήσει τις στιγμές στο Ρότερνταμ, την Ανδρο και με τις «Επιτροπάρες» στη Δράμα
- Flix 2020 | Ο Σιαμάκ Ετεμάντι θα ήθελε να πιει ένα ωραίο ποτό με τους φίλους του, μετά την έξοδο για σινεμά
- Flix 2020 | O Mιχάλης Σαράντης πιστεύει ακράδαντα ότι την επιθυμία μας για σινεμά δεν θα μας τη στερήσουν ποτέ!
- Flix 2020 | Στο Λευτέρη Χαρίτο έλειψαν 3 πράγματα: το σινεμά, το σινεμά, το σινεμά (και τα φιλιά)
- Flix 2020 | Η Πηνελόπη Τσιλίκα εύχεται σύντομα να ξαναβρεθούμε στη συλλογική εμπειρία της κινηματογραφικής αίθουσας
- Flix 2020 | Η Σοφία Γεωργοβασίλη εύχεται Αλληλεγγύη. Το πιο ισχυρό και πολύτιμο όπλο μας.
- Flix 2020 | Ο Χάρης Ραφτογιάννης εύχεται να εμφανιστεί ο Aγιος Βασίλης, επιτέλους, χωρίς ψεύτικα μούσια
- Flix 2020: Η Κάτια Γκουλιώνη εύχεται το 2021 να μην πεθάνει κανείς μόνος του
- Flix 2020 | O Γιώργος Γεωργόπουλος πιστεύει ότι τώρα θα αγκαλιάσουμε το σινεμά με περισσότερη αγάπη
- Flix 2020 | H Εύη Καλογηροπούλου θα ήθελε το 2021 να μην προσγειωθεί ένας τυραννόσαυρος στην Ομόνοια
- Flix 2020 | O Θάνος Τοκάκης χάρηκε που πήρε το βραβείο του με τις πιτζάμες!
- Flix 2020: Ο Μίνως Νικολακάκης ελπίζει ότι το σινεμά θα βγει από το τούνελ ανανεωμένο
- Flix 2020: Η Σόνια Λίζα Κέντερμαν εύχεται τώρα το κοινό να έχει ακόμα μεγαλύτερη λαχτάρα να δει σινεμά στη μεγάλη οθόνη!
- Flix 2020: Ο Τζώρτζης Γρηγοράκης εύχεται σύγκρουση, συμφιλίωση, ανάληψη ευθυνών κι επιστροφή στις ρίζες
- Flix 2020 | Η Αγγελική Παπούλια πιστεύει ότι στο μέλλον το σινεμά θα είναι ίδιο, αλλά πιο πληγωμένο
- Flix 2020 | O Tεό Τριανταφυλλίδης θεωρεί το 2020 καταλύτη για μεγάλες ιδέες και πειραματισμό!
- Flix 2020 | Η Τζάνις Ραφαηλίδου θα ήθελε να είχε μοιραστεί με όλους την πρεμιέρα της σε μεγάλη οθόνη
- Flix 2020: Ο Φωκίων Ξένος πιστεύει ότι θα επαναθεωρήσουμε τι σημαίνει «βλέπω σινεμά»
- Flix 2020: O Ακύλλας Καραζήσης πάντα θα ονειρεύεται να γίνει η ζωή μας... σινεμά
- Flix 2020 | O Αργύρης Παπαδημητρόπουλος εύχεται στο 2020 να πάει να γ....
- Flix 2020 | Ο Μπάμπης Μακρίδης δεν εύχεται τίποτα για το μέλλον, θέλει να ζει στο παρόν
- Flix 2020 | O Γιάννης Οικονομίδης πιστεύει ότι το σινεμά του μέλλοντός μας θα παραμείνει ίδιο (κι ας το βλέπουμε διαφορετικά)
- Flix 2020 | Ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης εύχεται να φύγει αυτή η χρονιά, όπως μια κακή σχέση (με τυπικές διαδικασίες)
- Flix 2020 | Ο Βασίλης Μαζωμένος εύχεται να βγούμε σύντομα από την «Εξορία» μας
- Flix 2020 | H Βίκυ Παπαδοπούλου ανυπομονεί να κάτσουμε ξανά δίπλα-δίπλα σε μια σκοτεινή αίθουσα
- Flix 2020 | H Ζακλίν Λέντζου εύχεται φως
- Flix 2020 | O Δημήτρης Λάλος πιστεύει ότι τίποτα δεν θα είναι το ίδιο μετά το 2020
- Flix 2020 | Ο Ζαχαρίας Μαυροειδής θα ήθελε να βγούμε από αυτή τη χρονιά με μεγαλύτερη συνείδηση της συνύπαρξής μας
- Flix 2020 | Η Ελενα Τοπαλίδου εύχεται το 2021 να μην τα ξέρουμε όλοι, όλα - είναι βαρετό!
- Flix 2020 | Ο Φωκίων Μπόγρης δίνει «Πρόστιμο» στη χρονιά που πέρασε
- Flix 2020 | Στον Ομηρο Πουλάκη φέτος έλειψε το προφανές: το άγγιγμα
- Flix 2020 | O Γιώργος Γούσης μάς αποκαλύπτει τι κρατά και τι πετά από τη χρονιά που πέρασε