Ενημέρωση

Make Mine Marvel: Ο πλήρης οδηγός του Κινηματογραφικού Σύμπαντος της Marvel

στα 10

Από το εργαστήριο του Τόνι Σταρκ και τα παλάτια της Aσγκαρντ μέχρι τον πύργο των Εκδικητών και το Aδυτο των Αδύτων του Doctor Strange, το Flix βάζει σε σειρά όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζει κανείς για το μεγαλειώδες, υπερφιλόδοξο και άκρως επιτυχημένο κινηματογραφικό σύμπαν της Marvel.

Make Mine Marvel: Ο πλήρης οδηγός του Κινηματογραφικού Σύμπαντος της Marvel

(Update: Το κείμενο ανανεώθηκε στις 7 Απριλίου 2019)

Oποιος διαβάζει αμερικανικά υπερ-ηρωικά comics είναι ήδη εξοικειωμένος με αυτή την αφηγηματική νοοτροπία: ιστορίες που είναι αυτοτελείς αλλά εντάσσονται σε μια μεγαλύτερη αφήγηση, υποπλοκές που εξελίσσονται από τεύχος σε τεύχος μέχρι να λάβουν πρωταγωνιστική θέση όταν έρθει η σωστή στιγμή, crossovers που φέρνουν σύμμαχους ή αντιμέτωπους ήρωες από διαφορετικές σειρές και ιστορίες-event σε πολλαπλά μέρη που αλλάζουν το status quo ενός ολόκληρου σύμπαντος, διαταράσσοντας ισορροπίες και δημιουργώντας νέες συνθήκες, οι οποίες με την σειρά τους προσφέρουν το κατάλληλο υπόβαθρο για έναν ολόκληρο νέο κύκλο ιστοριών.

Δημιουργίες κυρίως του Σταν Λι και της αχαλίνωτης φαντασίας του κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1960, οι ήρωες της Marvel και η αφηγηματική δομή των περιπετειών τους, εδραιώθηκε κυρίως κατά την δεκαετία του 1970 με τη συμβολή δημιουργών (σχεδιαστών και σεναριογράφων) όπως οι Τζακ Κίρμπι, Κρις Κλερμόντ και Τζον Μπερν, οι οποίοι απεγκλώβισαν τις ιστορίες από την αυτοτελή μορφή τους και πειραματίστηκαν με ένα πιο «σειριακό» φορμάτ, όπου οι μακροπρόθεσμες συνέπειες κάθε ιστορίας ξεπερνούσαν το φινάλε κάθε εικοσασέλιδου τεύχους.

Διαβάστε ακόμη: 10 πράγματα για τα οποία θα θυμόμαστε για πάντα τον Σταν Λι

Secret Wars 607 Οι κομιξικοί ήρωες της Marvel δε διστάζουν να συνάψουν συμμαχίες, εδώ ενάντια στην εξωγήινη απειλή του Beyonder.

Κάτι τέτοιο ωστόσο για τον κινηματογράφο ήταν μέχρι και τις αρχές της δεκαετίας του 2000 σχεδόν ανήκουστο. Ναι μεν υπήρχαν τα sequel και οι ήρωες που εμφανίζονταν σε νέες αυτόνομες περιπέτειες ανά τις δεκαετίες (γεια σου, Τζέιμς Μποντ), όμως, το να δημιουργηθεί ένα κοινό σύμπαν όπου ο κάθε ήρωας είχε την δική του ουσιαστικά «σειρά», συνυπάρχοντας παράλληλα με τα προβλήματα και τις περιπέτειες άλλων ηρώων, αλληλεπιδρώντας μάλιστα πολλές φορές μαζί τους ή νιώθοντας τις συνέπειές των πράξεών τους, όχι μόνο δεν είχε ποτέ επιχειρηθεί αλλά και θεωρούνταν, αν όχι ακατόρθωτο, υπερβολικά φιλόδοξο για να γίνει ποτέ πραγματικότητα.

Γιατί πέρα από το οικονομικό θέμα ή απλά τον πολύπλοκο προγραμματισμό ενός τέτοιου εγχειρήματος, υπήρχε και το πρόβλημα με τα δικαιώματα της χρήσης κάθε ήρωα. Αν και ο Spider-Man, οι X-Men, ο Deadpool, οι Fantastic Four, ο Captain America και οι υπόλοιποι Εκδικητές αποτελούν όλοι ήρωες των comics της Marvel, τα κινηματογραφικά τους δικαιώματα παρέμεναν για πολύ καιρό σε διαφορετικές εταιρείες παραγωγής. Αυτό συνέβη κυρίως λόγω της οικονομικής κρίσης που αντιμετώπισε η εταιρεία το 1996 και των, όχι και τόσο συμφερουσών, συμφωνιών που έκανε τότε με διάφορα κινηματογραφικά στούντιο με στόχο την οικονομική της διάσωση. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι Fantastic Four, X-Men (και ο «Deadpool», αν και τότε κανείς δεν ενδιαφέρονταν ουσιαστικά για την ιδιοκτησία του) να πάνε στην Fox, ο Spider-Man και το περιφερειακό του σύμπαν να πάνε στη Sony και ο Hulk να αποκτηθεί από την Universal , όλοι τους μακριά από την ομπρέλα της «μαμάς» Marvel.

Διαβάστε ακόμη: Κι αν το «Deadpool» ήταν ρομαντικό δράμα;

Avengers Mondo 607 Artwork από τον Matt Taylor της Mondo.

Σταδιακά όμως έγινε εμφανές (ειδικά μετά τους «X-Men» του Μπράιαν Σίνγκερ και τον «Spider-Man» του Σαμ Ράιμι) ότι οι ταινίες με υπερ-ήρωες πουλούσαν. Για αυτό και σιγά-σιγά, η Marvel μπήκε στη διαδικασία της επανάκτησης των δικαιωμάτων των ηρώων που έχασε με στόχο να δημιουργήσει το δικό της σύμπαν ταινιών, όπου θα είχε απόλυτη ελευθερία κινήσεων. Η έννοια ενός «διευρυμένου σύμπαντος» ήταν ακόμα ένας ευσεβής πόθος, όμως, ο πρόεδρος των Marvel Studios (από το 2005) Κέβιν Φιγκ ήδη διστακτικά δήλωνε τις μεγάλες φιλοδοξίες του. Υπήρχαν ακόμα μερικά κρίσιμα προβλήματα, όπως οι ιδιοκτησίες των X-Men και των Fantastic Four που παρέμεναν στην Fox ή μια πολυπλοκότητα στα δικαιώματα του Hulk που επέτρεπε μεν στην Marvel να χρησιμοποιεί τον ήρωα αλλά δύσκολα σε δική του ταινία χωρίς την συναίνεση της Universal, όμως δεν ήταν αρκετά για να αποθαρρύνουν τον ενθουσιασμό του Φιγκ για το κολοσσιαίων διαστάσεων εγχείρημά του.

10 χρόνια σχεδόν μετά, μόνο δικαίωση μπορεί να νιώθει ο Φιγκ. Συστηματικά, οι ταινίες του Κινηματογραφικού Σύμπαντος της Marvel, όπως κατέληξε να λέγεται από υπεύθυνους και φαν μαζί, ανήκουν στις πιο εμπορικές – παγκόσμια – ταινίες κάθε χρονιάς. Ηθοποιοί βεληνεκούς Ρόμπερτ Ρέντφορντ, Κέιτ Μπλάνσετ και Τίλντα Σουίντον δέχονται με ευχαρίστηση να αναλάβουν κομιξικούς ρόλους που πριν από κάποια χρόνια να μην δέχονταν καν να υπολογίσουν ως πιθανή επιλογή. Ιδέες που στο παρελθόν θα οδηγούσαν σε οικονομική αυτοκτονία («ένα ρακούν που μιλάει!», «ένα δέντρο που είναι ένας από τους πιο σκληρούς μαχητές του γαλαξία!», «μια υπερ-ηρωϊκή ταινία με αφροαμερικάνικο καστ και φιλοδοξίες που θα σπάσει τα ταμία!») αντιμετωπίζονται πλέον απλά ως… super cool. Και συμφωνίες που θα θεωρούνταν ακατόρθωτες, όπως εκείνη μεταξύ Sony και Marvel για κοινή χρήση του Spider-Man και των υπόλοιπων ηρώων του Marvel Cinematic Universe, γίνονται πραγματικότητα, δίνοντας ώθηση για ακόμα πιο εντυπωσιακά επιτεύγματα που ξεπερνούν νομικά και οικονομικά εμπόδια του παραδοσιακά «σκληρού» Χόλιγουντ!

Διαβάστε ακόμα: Ετοιμάζεται η Marvel να γράψει ιστορία με τον πρώτο γκέι υπερήρωα σε πρωταγωνιστικό ρόλο;

X-Men Dark Phoenix Η Σόφι Τέρνερ ως Τζιν Γκρέι στο X-Men: Dark Phoenix.

Ως επισφράγισμα της φιλοδοξίας (και του εύρους) του όλου εγχειρήματος, σε μια από τις μεγαλύτερες στην ιστορία επιχειρηματικές κινήσεις στον χώρο της ψυχαγωγίας, τον Δεκέμβριο του 2017 το στούντιο της Disney (κινηματογραφικό σπίτι της Marvel δηλαδή) ξεκίνησε τις διαδικασίες για την εξαγορά του μεγαλύτερου μέρους του στούντιο της 20th Century Fox, με αποτέλεσμα οι ιδιοκτησίες των δικαιωμάτων των X-Men, των Fantastic Four και του Deadpool να επιστρέψουν εκ νέου «σπίτι τους». Δεν είναι ακόμα σαφής ο τρόπος ή ο χρόνος που οι επιμέρους κινηματογραφικές περιπέτειες αυτών των ηρώων θα ενταχθούν στο ευρύτερο κοινό πλαίσιο, όμως ήδη οι καθυστερήσεις στην κυκλοφορία και τα επιπλέον γυρίσματα που προγραμματίστηκαν ξαφνικά για ταινίες όπως το «X-Men: Dark Phoenix» και «New Mutants» (το οποίο θα κυκλοφορήσει τελικά ενάμισι χρόνο μετά την αρχική προγραμματισμένη ημερομηνία του) μαρτυρούν ουσιαστικά πως οι σχετικές «διορθωτικές» κινήσεις έχουν ήδη ξεκινήσει. Από τις 19 Μαρτίου του 2017 άλλωστε, το deal των 71 δισεκατομμυρίων έκλεισε και επισήμως. Το μέλλον είναι πλέον εδώ.

Διαβάστε ακόμα: Disney > Fox: Σχόλια και αναλύσεις για τη (μονοπωλιακή) αγορά του αιώνα

Defenders Netflix 607 Το τηλεοπτικό σύμπαν της Marvel και του Netflix ήδη συγκέντρωσε το σύνολο των ηρώων του στους «Defenders».

Παράλληλα, το τηλεοπτικό σύμπαν της Marvel έδωσε στην εταιρία την δυνατότητα να αξιοποιήσει μερικούς λιγότερο γνωστούς ή πιο ενήλικης θεματικής ήρωές της («Daredevil», «Punisher») και να πειραματιστεί περισσότερο με τα είδη (το νουάρ «Jessica Jones», το σχεδόν Blaxploitation «Luke Cage», το επηρεασμένο από τις ταινίες kung-fu «Iron Fist»), χωρίς να κινδυνεύει να τινάξει ολόκληρο το σύμπαν της στον αέρα.Σε αντιστοιχία μάλιστα με τον κινηματογραφικό μεγάλο αδερφό του, το τηλεοπτικό σύμπαν της Marvel κορυφώθηκε στο «Defenders», συγκεντρώνοντας όλους τους ήρωες των επιμέρους σειρών και επιχειρώντας να δώσει μια έντονη επική κοινή διάσταση στις περιπέτειές τους, ατυχώς όμως με μέτρια και ανέμπνευστα αποτελέσματα.

Ισως αυτή η αποτυχία να ήταν και η αφορμή που το Neiflix σταδιακά προχώρησε στην ακύρωση σχεδόν όλων των αυτών των σειρών, αν και μάλλον η πραγματική αιτία έχει να κάνει με το Disney+, τη νέα υπερφιλόδοξη υπηρεσία streaming της Disney. Ωστόσο, οι αντίστοιχες σειρές του FOX («Legion», «The Gifted») αποδεικνύονται έως τώρα εξαιρετικά ιντριγκαδόρικες, αναζωογονητικές και σίγουρα ανθεκτικές, αποδεικνύοντας τελικά ότι ίσως η ίδια η φύση των ιστοριών με μεταλλαγμένους να ταιριάζει καλύτερα στο αφηγηματικό μέσο της τηλεόρασης.

Διαβάστε ακόμη: Η γνώμη του Flix για το «Εκδικητές: Ο Πόλεμος της Αιωνιότητας»

Infinity Gauntlet 607 Ο αρχικακός Thanos και τα πολύτιμα κοσμικά πετράδια του, όπως αποτυπώθηκε στα comics.

Στο «Εκδικητές: Ο Πόλεμος της Αιωνιότητας» η δεκαετής κινηματογραφική παραγωγή της Marvel προχώρησε (σε πρώτη τουλάχιστον φάση) όλες τις παράλληλες ιστορίες της σε έναν κοινό προορισμό, κορυφώνοντας μια έτσι κι αλλιώς επική αφήγηση σε ένα καθοριστικό χτύπημα των δαχτύλων που εξαφάνισε τον μισό πληθυσμό της Γης και, μαζί, αμέτρητους υπερήρωες. Ο δεύτερος γύρος της μάχης που θα καθορίσει μια και καλή την τύχη του σύμπαντος θα δοθεί στο «Εκδικητές: Η Τελευταία Πράξη», την ταινία που όχι απλά αναμένεται να είναι το μεγαλύτερο σε διάρκεια υπερ-ηρωικό blockbuster που έχει παρουσιαστεί ποτέ αλλά και η ταινία που θα αποφασίσει την μοίρα ολόκληρου του κινηματογραφικού σύμπαντος της Marvel.

Για αυτό το λόγο, το Flix ανατρέχει σε ολόκληρη την ιστορία αυτού του κινηματογραφικού σύμπαντος, συστήνει εκ νέου όλους τους ήρωες που χρειάζεται να γνωρίζεις, απαντάει σε όλες τις απορίες που μπορεί τυχόν να προκύπτουν και τονίζει σε πρωτάρηδες και μη τι αξίζει να θυμάται κανείς από όλα τα επιμέρους «επεισόδια» στη μακριά αλλά αναπόφευκτη πορεία προς την καθοριστική, δραματική και αναμφίβολα επική «Τελευταία Πράξη» της ιστορίας.

Διαβάστε ακόμη: «To τέλος είναι κομμάτι του ταξιδιού»: Το «Avengers: Endgame» έχει τρέιλερ

(Ακολουθούν προφανώς spoilers)

ΦΑΣΗ ΠΡΩΤΗ

Iron Man 607

Iron Man του Τζον Φαβρό – 2008

Τι αφορά: O επιχειρηματίας και πρόεδρος των Stark Industries, Τόνι Σταρκ, ύστερα από τον τραυματισμό του κατά την επίδειξη ενός νέου τύπου πυραύλου στο Αφγανιστάν, αναγκάζεται να αναπτύξει έναν μηχανικό εξωσκελετό που θα αποτρέπει τα μεταλλικά κατάλοιπα στο αίμα του από το να φτάσουν στην καρδιά του – και, προφανώς, να τον σκοτώσουν. Και εγένετω Iron-Man!

Τι αξίζει να θυμόμαστε: Ο Τζεφ Μπρίτζες, ως πρώην φίλος, νυν ανταγωνιστής, Ομπαντάια Στέιν, έχει την ατυχία να είναι ο πρώτος «κακός» του κινηματογραφικού σύμπαντος της Marvel που ξεφτίζει από το μυαλό μόλις τελειώσει η ταινία, όμως ο Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ λάμπει ως Τόνι Σταρκ, δίνοντας ουσιαστικά τον όχι ακριβώς αστείο αλλά και όχι ακριβώς σοβαρό τόνο που πρόκειται να ακολουθήσει η αφήγηση των ιστοριών και στις επόμενες ταινίες. Πρώτη εμφάνιση του Κλαρκ Κρεγκ ως πράκτορας Κόλσον της S.H.I.E.L.D. πρώτη εμφάνιση της Γκουίνεθ Πάλτροου ως αίσθημα-σύμμαχος Πέπερ Ποτς, πρώτη εμφάνιση του Τέρενς Χάουαρντ ως φίλος Τζέιμς Ροντς και πρώτη ακουστική εμφάνιση του Πολ Μπέτανι ως φωνή του ελεγκτικού συστήματος JARVIS. Η ταινία κλείνει με τον Τόνι Σταρκ να παραδέχεται και δημοσίως ότι είναι ο Iron Man.

Βαθμός κρισιμότητας στην ευρύτερη ιστορία: Αν εξαιρέσει κανείς το γεγονός ότι ουσιαστικά εδώ καθορίστηκε όλη η προσέγγιση της Marvel και για τις υπόλοιπες ταινίες της, το πιο καθοριστικό στοιχείο είναι η εμφάνιση του Σάμιουελ Τζάκσον ως Νικ Φιούρι στην post-credits σκηνή της ταινίας, για να ανακοινώσει στον Τόνι Σταρκ της ύπαρξη της «πρωτοβουλίας των Εκδικητών». Μόλις γεννήθηκε λοιπόν ένα κοινό σύμπαν.

Διαβάστε ακόμη: Ο Iron man με τη ζεστή ανθρώπινη καρδιά

Incredible Hulk 607

Ο Απίθανος Hulk (The Incredible Hulk) του Λουίς Λετεριέ – 2008

Τι αφορά: Κατά τη διάρκεια ενός αποτυχημένου πειράματος, το σώμα του Δρα Μπρους Μπάνερ απορροφά μεγάλες ποσότητες ακτινοβολίας Γάμμα, γεγονός που τον μετατρέπει σε ένα ανεξέλεγκτο πράσινο τέρας κάθε φορά που οι σφυγμοί της καρδιάς του ξεπερνούν τους 200 ανά λεπτό.

Τι αξίζει να θυμόμαστε: Oχι πολλά πράγματα. Το σύμπαν της Marvel βρίσκεται ακόμα σε νηπιακή φάση, κινείται πολύ εκ του ασφαλούς και εξακολουθεί να έχει έλλειψη εντυπωσιακών κακών (κάτι που κουβαλά, κατά κανόνα, ακόμα και σήμερα). Ως αποτέλεσμα, ο Τιμ Ροθ ως Abomination καταλήγει απλά ένα ψηφιακό κλισέ, η Μπέτι Ρος της Λιβ Τάιλερ προσπαθεί αλλά δεν την υποστηρίζει κανείς και ο Έντουαρντ Νόρτον είναι συμπαθής αλλά περιορίζει τις εμφανίσεις του ως Μπάνερ μόνο σε αυτή την ταινία, καθώς στη συνέχεια αντικαταστάθηκε (ομολογουμένως με επιτυχία) από τον Μαρκ Ράφαλο.

Βαθμός κρισιμότητας στην ευρύτερη ιστορία: Στο τέλος της ταινίας, ο Τόνι Σταρκ του Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ ανακοινώνει στον Στρατηγό Θάντερμπολτ Ρος του Γουίλιαμ Χαρτ ότι συγκεντρώνει μυστικά μια ομάδα. Ενδιαφέρουσα επίσης λεπτομέρεια; Το αποτυχημένο πείραμα του Ρος που έδωσε στον Μπάνερ τις δυνάμεις του ήταν μια προσπάθεια αναβίωσης των πειραμάτων του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου για την δημιουργία ενός «υπερστρατιώτη» (είπε κλείνοντας το μάτι στον Captain America)

Διαβάστε ακόμη: Oι «άγνωστοι» Hulk, πριν τον Μαρκ Ράφαλο...

Iron Man 2 607

Iron Man 2 του Τζον Φαβρό – 2010

Τι αφορά: Όσο ο Iron Man χτίζει το κοινωνικό του προφίλ βοηθώντας σε αγαθοεργίες (οι οποίες φυσικά και μακροπρόθεσμα αποδεικνύονται οικονομικά αποδοτικές), απειλές από το παρελθόν του βάζουν στόχο να του χαλάσουν την ηρεμία.

Τι αξίζει να θυμόμαστε: Ας παραδεχτούμε ότι το «Iron Man 2» είναι μάλλον η χειρότερη ταινία της Marvel. Είναι κακογραμμένο, είναι χαώδες, είναι γενικόλογο σε κάθε του έκφανση. Οι «κακοί» του Μίκι Ρουρκ και του Σαμ Ρόκγουελ είναι γενικόλογα κλισέ (αν και η εταιρία του χαρακτήρα του Ρόκγουελ, «Hammer Industries», χρησιμοποιείται συχνά ως όνομα στις επόμενες ταινίες), η αντικατάσταση του Τέρενς Χάουαρντ από τον Ντον Τσιντλ σίγουρα δε βοηθά την αίσθηση συνέχειας και η αφήγηση είναι υπερφορτωμένη, χωρίς όμως να λέει κάτι ουσιαστικό.

Βαθμός κρισιμότητας στην ευρύτερη ιστορία: Αφηγηματικά τίποτα δεν είναι κρίσιμης σημασίας για την συνέχεια. Παρόλα αυτά, εδώ γίνεται η πρώτη εμφάνιση της Νατάσα – Black Widow – Ρομανόφ της Σκάρλετ Γιόχανσον ως πράκτορας της S.H.I.E.L.D, όπως και η αποκάλυψη ότι ο πατέρας του Τόνι Σταρκ, Χάουαρντ, ανήκε στους ιδρυτές της μυστικής οργάνωσης. Στο τέλος της ταινίας, ο πράκτορας Κόλσον ανακαλύπτει ένα μυστηριώδες σφυρί στην έρημο του Νέο Μεξικό.

Διαβάστε επίσης: Μια «συναισθηματική» συνέντευξη με τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζιούνορ

Thor 607

Thor του Κένεθ Μπράνα – 2011

Τι αφορά: Ο Thor, γιος του βασιλιά Όντιν της Άσγκαρντ, ετοιμάζεται να ανέβει στον θρόνο πριν η παρορμητικότητα και η αλαζονεία του αλλά και οι μηχανορραφίες του φθονερού αδελφού του, Λόκι, τον στείλουν εξόριστο στη γη, δίχως τις δυνάμεις ή το σφυρί του.

Τι αξίζει να θυμόμαστε: Αστεία αστεία, αν και η ιστορία του «Thor» δεν ξεφεύγει σε τίποτα από την πεπατημένη, εδώ κάνουν ντεμπούτο μερικοί από τους πιο κρίσιμους χαρακτήρες του κινηματογραφικού σύμπαντος της Marvel. Ο μηχανορράφος Λόκι του Τομ Χίντλστον, ο επιστήμονας Έρικ Σέλβιγκ του Στέλαν Σκάρσγκαρντ αλλά και όλοι οι Θεοί της Άσγκαρντ (ο Όντιν του Άντονι Χόπκινς, ο Χάιμνταλ του Ιντρις Έλμπα, η Ρενέ Ρούσο της Φρίγκα, η Σιφ της Τζέιμι Αμεξάντερ) δημιουργούν ένα εξαιρετικά ετερόκλιτο καστ που, δυστυχώς, δεν εκπληρώνει τις σεξπηρικές υποσχέσεις που δίνει το όνομα του Κένεθ Μπράνα στη σκηνοθετική καρέκλα.

Βαθμός κρισιμότητας στην ευρύτερη ιστορία: Και μόνο η πρώτη εμφάνιση του Λόκι κάνουν το «Thor» ως εξαιρετικά κρίσιμο στην γενικότερη αφήγηση της κινηματογραφικής Marvel. Επίσης, σε ένα cameo ουσιαστικά, βλέπουμε για πρώτη φορά και τον Hawkeye του Τζέρεμι Ρένερ, πριν την ουσιαστική εισαγωγή του χαρακτήρα στους «Εκδικητές». Στο τέλος της ταινίας, ο Νικ Φιούρι δείχνει στον Δρα Σέλβιγκ ένα μυστηριώδη κύβο, ένα αντικείμενο τεράστιας αν και άγνωστης δύναμης. Εκείνος, ελεγχόμενος μυστικά από τον Λόκι, δέχεται να τον ερευνήσει, εγκαινιάζοντας ουσιαστικά τις διασταυρώσεις μεταξύ των ανεξάρτητων μέχρι τώρα υπερ-ηρωικών περιπετειών.

Διαβάστε ακόμη: Οι Ιντρις Ελμπα και Κρις Χέμσγουορθ τρολάρουν τον Τομ Χίντλστον

Captain America First Avenger 607

Ο Πρώτος Εκδικητής: Captain America (Captain America: The First Avenger) του Τζο Τζόνστον – 2011

Τι αφορά: Βρισκόμαστε στο 1941. Eνας ασθενικός στρατιώτης, ο Στιβ Ρότζερς, έπειτα από απανωτές απορρίψεις του από τον Αμερικανικό Στρατό, δέχεται να συμμετάσχει εθελοντικά σε ένα πιλοτικό, πειραματικό σχέδιο των Αμερικανικών Ενόπλων Δυνάμεων που στόχο έχει να δημιουργηθεί ένας Υπερ-Στρατιώτης. Όταν οι Ναζί κάνουν την εμφάνισή τους και απειλούν την υφιστάμενη τάξη πραγμάτων, ο Ρότζερς καλείται να αναλάβει το ρόλο του Captain America, του Πρώτου Εκδικητή και να σώσει τον κόσμο, έχοντας συνεργάτες του, τον παιδικό του φίλο Μπάκι Μπαρνς, την Πέγκι Κάρτερ και το Συνταγματάρχη Τσέστερ Φίλιπς, στον αγώνα του ενάντια στη σατανική οργάνωση HYDRA, της οποίας ηγείται ο Red Skull.

Τι αξίζει να θυμόμαστε: Με αυτή τη βουτιά στο παρελθόν, ουσιαστικά μαθαίνουμε περισσότερα για την δράση του πατέρα του Τόνι Σταρκ, Χάουαρντ, ως μέλος της S.H.I.E.L.D., τις απαρχές του Τεσσαράκτιου (εκείνου του μυστηριώδους κύβου από το «Thor») και τη σύνδεσή του με την ιστορία της Άσγκαρντ αλλά, φυσικά, και την ιστορία της δημιουργίας του Captain America, πριν ξυπνήσει στο σήμερα, ύστερα από 70 χρόνια σε κώμα, συμπληρώνοντας ουσιαστικά την ομάδα που πρόκειται να συναντήσουμε στους «Εκδικητές».

Βαθμός κρισιμότητας στην ευρύτερη ιστορία: Με τον «Πρώτο Εκδικητή: Captain America» ουσιαστικά διαμορφώνεται το ευρύτερο status quo πριν την πρώτη ομαδική σύμπραξη των Εκδικητών, με όλους τους ήρωες να είναι πλέον σε θέση μάχης και τα πρώτα στοιχεία για την μυθολογία της S.H.I.E.L.D. και της ανταγωνιστικής HYDRA να έχουν ήδη εξερευνηθεί. Η συνέχεια των εξελίξεων στην δεκαετία του 1940 θα συνεχίσει να εξερευνάται στις δύο σεζόν της τηλεοπτικής «Agent Carter», διατηρώντας αυτούσιο σχεδόν ολόκληρο το cast. Ο «Πρώτος εκδικητής» είναι ουσιαστικά μια ταινία περιόδου αλλά, όπως συμβαίνει και στα comics, θα επηρεάσει καταλυτικά όλες τις ιστορίες αυτού του σύμπαντος στο παρόν.

Διαβάστε ακόμη: Αν και στο παρελθόν, η «Agent Carter» είναι πολύ πιο μπροστά από τους «Agents of S.H.I.E.L.D.»

Avengers 607

Οι Εκδικητές (The Avengers) του Τζος Γουίντον – 2012

Τι αφορά: Ο Iron Man, o Hulk, o Thor, o Captain America, o Hawkeye και η Black Widow πρέπει να ανταποκριθούν στο κάλεσμα για δράση όταν ο, διευθυντής της S.H.I.E.L.D., Νικ Φιούρι, τους ενημερώνει για έναν εξωγήινο εχθρό που απειλεί την ασφάλεια του πλανήτη. Ταυτόχρονα, ο Λόκι έχει πλέον άμεση πρόσβαση στο Τεσσεράκτιον (για τους φίλους των comics, «Υπερκύβο») και έχει σκοπό με την ανεξάντλητη δύναμή του να υποτάξει τη Γη.

Τι αξίζει να θυμόμαστε: Χωρίς να υπάρχει ανάγκη για την ανάπτυξη καμίας προϊστορίας χαρακτήρα, ο Τζος Γουίντον (ο οποίος έτσι κι αλλιώς υπέβλεπε συντονιστικά όλα τα επιμέρους φιλμ μέχρι τώρα) επικεντρώνεται στο χιούμορ που γνωρίζει, την δράση που αγαπά και τις συναισθηματικές στιγμές που έγιναν χαρακτηριστικό της μέχρι τώρα δημιουργικής του καριέρας. Ποτέ πιο πριν μια splash page (εκείνη η σελίδα που στα comics απεικονίζει μια σκηνή δράσης σε όλο της το μεγαλείο χωρίς να σπάει την σελίδα σε επιμέρους εικόνες) δεν έδειξε τόσο καλά στην μεγάλη οθόνη.

Βαθμός κρισιμότητας στην ευρύτερη ιστορία: Ουσιαστικά, οι «Εκδικητές» είναι το αντίστοιχο «crossover event» των comics, εκείνη η ιστορία που συγκεντρώνει τους ήρωες για μια απειλή που τους αφορά όλους και πρόκειται να ορίσει τη συνέχεια και των solo ιστοριών τους. Η σημαντικότερη βέβαια εξέλιξη λαμβάνει χώρα στο τέλος της ταινίας με την αποκάλυψη του υπερ-κακού της ιστορίας, Thanos, ο οποίος αποκαλύπτεται ότι βρίσκεται πίσω και από τον Λόκι και από την εξωγήινη φυλή των Chitauri και πρόκειται να είναι ο μεγάλος κοινός αντίπαλος όλων στο μέλλον. Το πραγματικό παιχνίδι τώρα ξεκινά.

Διαβάστε ακόμη: Ο Τζος Γουίντον εγκαταλείπει για πάντα τον κόσμο της Marvel!

ΦΑΣΗ ΔΕΥΤΕΡΗ

Iron Man 3 607

Iron Man 3 του Σέιν Μπλακ – 2013

Τι αφορά: Μετά ακριβώς από τα γεγονότα των «Εκδικητών», τίποτα δεν είναι ακριβώς ίδιο στη ζωή του Iron Man: το σπίτι, το επιτελείο, το εργαστήριό του δέχονται επίθεση, ο κόσμος του ισοπεδώνεται και οι αγαπημένοι του άνθρωποι κινδυνεύουν. Ο Mandarin απειλεί την ύπαρξη του υπερήρωα, αλλά ο Τόνι Σταρκ είναι αποφασισμένος, όχι μόνο να πάρει εκδίκηση, αλλά και να απαντήσει επιτέλους στο αιώνιο ερώτημα αν είναι η στολή που κάνει τον άνθρωπο ή ο άνθρωπος που κάνει τη στολή…

Τι αξίζει να θυμόμαστε: Και να που αυτά που δεν λειτούργησαν καλά στα προηγούμενα Iron Man εδώ, δια μαγείας Σέιν Μπλακ, είναι άκρως απολαυστικά: διακριτή σκηνοθετική άποψη, υποψία νουάρ προσέγγισης, έμφαση στον χαρακτήρα Τόνι Σταρκ έναντι του υπερ-ήρωα Iron Man. Η Πέπερ Ποτς της Γκουίνεθ Πάλτροου επιτέλους έχει κάτι ενδιαφέρον να κάνει, ο Τζέιμς Ροντς του Ντον Τσιντλ επιτέλους μοιάζει οργανικό σημείο του σύμπαντος και η αποκάλυψη του πραγματικού Mandarin του Μπεν Κίνγκσλεϊ αποτελεί το πιο αυθάδες τράβηγμα του χαλιού κάτω από τα πόδια που έχει τολμήσει ποτέ το στούντιο.

Βαθμός κρισιμότητας στην ευρύτερη ιστορία: Οι προσπάθειες του Σταρκ για έλεγχο ρομπότ Iron Man από απόσταση δίνει ουσιαστικά την πρώτη βάση για τη δεύτερη ταινία των «Εκδικητών» όμως το κυριότερο που μένει στο τέλος της ταινίας είναι πια η ελευθερία της Marvel να παίζει με τις ιστορίες τώρα που η αναγκαία εισαγωγή των χαρακτήρων έχει φύγει από την μέση. Στο τέλος του «Iron Man 3» η στολή αποσύρεται, ο Τόνι Σταρκ παραμένει όμως παρών και ετοιμοπόλεμος. Όχι ότι μπορούσε να κάνει και αλλιώς.

Διαβάστε ακόμη: Υπερηρωϊκό: Πόσο θα σου κόστιζε να ζήσεις σαν τον Iron Man για μια μέρα;

Thor The Dark World 607

Thor 2: Σκοτεινός Κόσμος (Thor: The Dark World) του Άλαν Τέιλορ – 2013

Τι αφορά: Ο Thor παλεύει να σώσει τη Γη και τους Εννέα Κόσμους από ένα μυστηριώδη εχθρό που υπάρχει πριν από το ίδιο το σύμπαν, καθώς μια αρχαία φυλή με αρχηγό τον εκδικητικό Μάλεκιθ σκοπεύει να βυθίσει τα πάντα στο σκοτάδι.

Τι αξίζει να θυμόμαστε: Ο ιστός της ιστορίας είναι όσο γενικόλογος μπορεί να γίνει, χωρίς να επιτρέπει και στο «Thor 2: Σκοτεινός Κόσμος» να μπορεί να ξεφύγει από την μετριότητα, με εξαίρεση την τελική μάχη ανάμεσα τους κόσμους που έχει ένα οπτικό ενδιαφέρον. Παρόλα αυτά, στο θέμα του χτισίματος της μυθολογίας του σύμπαντος, γίνονται πολύ σημαντικά βήματα μπροστά γιατί…

Βαθμός κρισιμότητας στην ευρύτερη ιστορία: …με την εισαγωγή του Thanos στην ιστορία, γίνεται κατευθείαν αναφορά και στα έξι «Infinity Stones», έξι πετράδια τεράστιας δύναμης τα οποία αποτελούν την ραχοκοκαλιά του σύμπαντος και την κυριότερη επιδίωξη του Thanos. Το Τεσσαράκτιον ήταν το ένα από αυτά. Ο «Αιθέρας» τούτου του Thor είναι το δεύτερο. Τέσσερα ακόμα πετράδια βρίσκονται εκεί έξω, ενώ στο τέλος της ταινίας αποκαλύπτεται ότι ο Λόκι έχει πάρει τη θέση του Όντιν και λειτουργεί πια ως βασιλιάς της Άσγκαρντ. Εδώ να σε δω, Θορ…

Διαβάστε ακόμη: O Κρις Χεμσγουορθ διστάζει να βγάλει το μπλουζάκι του

Captain America Winter Soldier 607

Captain America 2: Ο Στρατιώτης Του Χειμώνα (Captain America: The Winter Soldier) των Άντονι και Τζο Ρούσο – 2014

Τι αφορά: O Στιβ Ρότζερς παλεύει ακόμα να προσαρμοστεί στο σήμερα. Οι συνθήκες τον υποχρεώνουν να συνασπιστεί με την Νατάσα – Black Widow – Ρομανόφ για να αντιμετωπίσει έναν πανίσχυρο, αλλά συγκαλυμμένο εχθρό στην Ουάσινγκτον. Στη συνέχεια, οι δυο τους θα ζητήσουν τη βοήθεια του Falcon, αφού ο Στρατιώτης του Χειμώνα, ένας ψυχρός δολοφόνος, έχει βαλθεί να τους εξοντώσει.

Τι αξίζει να θυμόμαστε: Η Marvel δοκιμάζει κάτι πιο… κατασκοπευτικό, οι ηθοποιοί νιώθουν πλέον σίγουροι πίσω από τις ιδιότητες των υπερ-ηρώων και αυτό φαίνεται, η HYDRA σιγά σιγά λαμβάνει την σκιώδη ισχύ που της αναλογεί, σε πολύ βολικό timing που συμπίπτει με την φαινομενική καταστροφή της S.H.I.E.L.D., και η Marvel συνεχίζει να εισάγει χαρακτήρες προς μελλοντική χρήση (ο Falcon του Άντονι Μάκι, ο… εξελιγμένος Μπάι Μπαρνς του Σεμπάστιαν Σταν ως «στρατιώτης του χειμώνα» πλέον) χωρίς όμως να μπορεί να αποφύγει την φορτωμένη τρίτη πράξη όπου τα πάντα μοιάζουν και πάλι να καταστρέφονται τριγύρω χωρίς ουσιαστικό ρόλο. (Ναι, αλλά Ρόμπερτ Ρέντφορντ οπότε όλα καλά.)

Βαθμός κρισιμότητας στην ευρύτερη ιστορία: Νέοι χαρακτήρες είπαμε; Στο τέλος του «Captain America 2: Ο Στρατιώτης Του Χειμώνα» κάνουν την πρώτη τους εμφάνιση η Scarlet Witch της Ελίζαμπεθ Όλσεν και ο Κουίκσιλβερ του Άαρον Τέιλορ-Τζόνσον, έτοιμοι για την συμμετοχή τους στους δεύτερους «Εκδικητές». Η «εποχή των θαυμάτων» έχει πια ξεκινήσει. Ουδέν νεώτερο από το μέτωπο του Thanos, όμως.

Διαβάστε ακόμη: #GiveCaptainAmericaABoyfriend: Η καμπάνια που έγινε viral - και με το δίκιο της!

Guardians of the Galaxy 607

Φύλακες του Γαλαξία (Guardians of the Galaxy) του Τζέιμς Γκαν – 2014

Τι αφορά: Ο Πίτερ Κουίλ, ένας αυθάδης τυχοδιώκτης, βρίσκεται στο στόχαστρο ενός αδυσώπητου κυνηγητού όταν κλέβει μια μυστηριώδη ουράνια σφαίρα, την οποία εποφθαλμιά ο πανίσχυρος κακός Ρόναν. Προκειμένου να γλιτώσει, αναγκάζεται να συμμαχήσει με ένα μάτσο απροσάρμοστους- τον Ρόκετ, ένα οπλισμένο ρακούν, τον Γκρουτ, ένα ανθρωποειδές που μοιάζει με δέντρο, την ολέθρια και αινιγματική Gamora και τον διψασμένο για εκδίκηση Ντραξ.

Τι αξίζει να θυμόμαστε: Και πάλι σίγουρα όχι τον κακό της ιστορίας. Ο Ρόναν του Λι Πέις είναι ένα οπτικά εντυπωσιακό αλλά ουσιαστικά κενό δημιούργημα, λειτουργεί ωστόσο ως πολύ καλή αφορμή για να μάθουμε ακόμα περισσότερο στοιχεία για τον Thanos, ο οποίος αρχίζει να επιβεβαιώνει την παρουσία του ως ο «αρχικακός» της ευρύτερης ιστορίας. Σε μια ενδιαφέρουσα ανατροπή, η Gamora της Ζόι Σαλντάνα και η Nebula της Κάρεν Γκίλαν αποτελούν θετές κόρες του πανίσχυρου όντος, γεγονός που βυθίζει τούτη την παράδοξη περιπέτεια στο πιο ακραίο sci-fi στοιχείο έχει επιχειρήσει ως τώρα το σύμπαν της Marvel. Το καλό είναι ότι το γενικότερο ρίσκο αποδίδει, οι περίεργοι ήρωες αποδεικνύονται επιτυχία και ο Κρις Πρατ ως Πίτερ – Starlord – Κουίλ, χρεώνεται ακόμα μια επιτυχία στο Χόλιγουντ. Οι «Φύλακες του Γαλαξία» βρίσκονται, αν όχι στην κορυφή, πολύ ψηλά στη λίστα με τις καλύτερες ταινίες της Marvel.

Βαθμός κρισιμότητας στην ευρύτερη ιστορία: Παραδόξως μεγάλος, καθώς όχι μόνο βλέπουμε τον ίδιο τον Thanos στην πιο εκτενή μέχρι τώρα εμφάνισή του στο κινηματογραφικό σύμπαν της Marvel αλλά και συστηνόμαστε σε χαρακτήρες που, έστω κομιξικά, είχαν μεγάλη σχέση μαζί του. Επίσης, εισάγεται η ιδέα του Nova Corps αλλά και η ύπαρξη των εξωγήινων Kree, στοιχεία που θα φανούν πολύ χρήσιμα όταν έρθει η ώρα για την εισαγωγή της Κάρολ – Captain Marvel – Ντάνβερς στην ιστορία. Αλλά το κυριότερο είναι ότι βρίσκουμε ακόμα ένα Infinity Stone μέσα σε αυτό το σύμπαν, το τρίτο συνολικά, κρυμμένο μέσα στην ουράνια σφαίρα που με πάθος αναζητούν όλοι.

Διαβάστε ακόμη: Ενας γαλαξίας από πόστερ για το «Guardians of the Galaxy»

Avengers Age of Ultron 607

Οι Εκδικητές: H Εποχή του Ultron (Avengers: Age of Ultron) του Τζος Γουίντον – 2015

Τι αφορά: Oταν ο Τόνι Σταρκ, μετά την καταστροφή της S.H.I.E.L.D., προσπαθεί να ενεργοποιήσει ένα πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης που αποσκοπεί στη διατήρηση της τάξης, τα πράγματα δεν πάνε και τόσο καλά. Για την ακρίβεια, πάνε εντελώς στραβά, καθώς δημιουργεί τον Utron, ένα εξελιγμένο ρομπότ που, όμως διακατέχεται από ιδέες μεγαλείου και την ακατάσχετη επιθυμία να επικρατήσουν οι μηχανές έναντι των ανθρώπων.

Τι αξίζει να θυμόμαστε: Στην τελική, δεν έχει σημασία αν το «Οι Εκδικητές: H Εποχή του Ultron» είναι καλύτερο ή χειρότερο από τους πρώτους «Εκδικητές». Αυτό που έχει σημασία είναι το γεγονός ότι η Marvel πλέον χρησιμοποιεί ιστορίες από άλλες ταινίες και τις εισάγει χωρίς κόπο στο ευρύτερο πλαίσιο, ότι έχει πλέον έχει βρει την ισορροπία ανάμεσα σε χιούμορ και δράση χωρίς να υστερεί σε τίποτα και το ότι έχει μαζέψει πλέον στο δυναμικό της τόσους πολλούς ηθοποιούς που είναι θαύμα το ότι καταφέρνει να δίνει σε όλους σημασία. Ουσιαστικά εδώ εμφανίζονται τα αποτελέσματα της ιστορίας που πρωτοξεκίνησε στο «Iron Man 3» (η τεχνητή νοημοσύνη των ανδροειδών), εδώ κλιμακώνεται η ιστορία της HYDRA που πήρε φόρα στον δεύτερο «Captain America» και εδώ αποκτά σάρκα και οστά η φωνή του Πολ Μπέτανι, καθώς ο Vision του πλέον κάνει ντεμπούτο στη μεγάλη οθόνη ως εξέλιξη του JARVIS, του αμυντικού δηλαδή συστήματος του Τόνι Σταρκ.

Βαθμός κρισιμότητας στην ευρύτερη ιστορία: Δεν είναι φανερός από όλα τα προηγούμενα; Ε τότε να προσθέσουμε επίσης, ότι εδώ αποκαλύπτεται πως το σκήπτρο του Λόκι κρύβει το τέταρτο Infinity Stone, το οποίο πλέον κοσμεί το μέτωπο του Vision, ενώ επιπλέον εδώ αλλάζει και η σύσταση των «Εκδικητών», καθώς νέα μέλη γίνονται πλέον αναπόσπαστα κομμάτια της ομάδας. Δύσκολες εποχές για υπερ-ήρωες, γενικά. Το επισφραγίζει και στο τέλος της ταινίας ο ίδιος ο Thanos, ο οποίος επιτέλους δηλώνει απερίφραστα τον σκοπό του: να μαζέψει ο ίδιος τα Infinity Stones, χωρίς να βασίζεται σε ανίκανους υπηρέτες. Άργησε να το καταλάβει, οφείλω να ομολογήσω.

Διαβάστε ακόμη: Οι Εκδικητές στα γυρίσματα χορεύουν, φιλιούνται και βγάζουν τη Σκάρλετ από τα ρούχα της

Ant-Man 607

Ant-Man του Πέιτον Ριντ – 2015

Τι αφορά: Οταν ο εφευρέτης Χανκ Πιμ κατασκεύασε, στα τέλη του ’80, μια στολή που μπορούσε να συρρικνώσει όποιον τη φορούσε σε μέγεθος μυρμηγκιού, αποφάσισε ότι η χρήση της θα ήταν καταστροφική και αποσύρθηκε. Τώρα, αν θέλει να σώσει την κόρη του, την εφεύρεσή του και, τελικά, την ίδια του την υστεροφημία, θα πρέπει να εμπιστευτεί τον μικροαπατεώνα Σκοτ Λανγκ, ο οποίος έχει μεγάλη πιθανότητα να καταλήξει ως… συνεχιστής του τίτλου του «Ant-man».

Τι αξίζει να θυμόμαστε: Ο «Ant-man» λειτουργεί ως επίλογος της δεύτερης φάσης του κινηματογραφικού σύμπαντος της Marvel για αυτό και αποτελεί μια αστεία, σχεδόν αυτόνομη (αν εξαιρέσει κανείς την εμφάνιση έκπληξη του Falcon) ιστορία, που παίζει με την έννοια της ηρωικής κληρονομιάς και δίνει την ευκαιρία στον Μάικλ Ντάγκλας να παίξει έναν υπερ-ήρωα σε σύνταξη.

Βαθμός κρισιμότητας στην ευρύτερη ιστορία: Όχι και τεράστιος (αν και ο θεατής περνά αναμφισβήτητα καλά σε όλη τη διάρκεια της ταινίας εξαιτίας του χαρίσματος του Πολ Ραντ) αλλά στο τέλος γίνεται πια σαφές ότι Ant-man και Wasp (η persona που θα υιοθετήσει στο μέλλον η Εβάντζελιν Λίλι) αποτελούν αναπόσπαστα πλέον κομμάτια αυτού του σύμπαντος.

Διαβάστε ακόμη: Ο «Ant-Man» παίζει με τους μεγάλους

ΦΑΣΗ ΤΡΙΤΗ

Captain America Civil War 607

Captain America: Εμφύλιος Πόλεμος (Captain America: Civil War) των Αντονι και Τζο Ρούσο – 2016

Τι αφορά: Η επιστροφή του «Στρατιώτη του Χειμώνα» Μπάκι Μπαρνς, όπως και οι άλυτες διαφορές που προέκυψαν ύστερα από την αντιμετώπιση του Ultron, θέτουν σε πορεία σύγκρουσης τους Iron Man και Captain America, σε μία μάχη που θα αναγκάσει κάθε γνωστό ήρωα να λάβει θέση.

Τι αξίζει να θυμόμαστε: Την εισαγωγή του Black Panther στην ευρύτερη ιστορία. Την πρώτη εμφάνιση του Spider-Man εντός κινηματογραφικού σύμπαντος της Marvel. Την μετατροπή του Ant-man σε… Giant-Man! Την σύγκρουση του τέλους που στέλνει σε αντίρροπα μονοπάτια Τόνι Σταρκ και Στιβ Ρότζερς. Την εμφάνιση σχεδόν όλων των ηρώων που μέχρι τώρα έχει εισάγει στην ιστορία η Marvel. Την επιστροφή του Στρατηγού Ρος από τον «Απίθανο Hulk»! Δεν είναι το Captain America, είναι το «Εκδικητές 2,5»!

Βαθμός κρισιμότητας στην ευρύτερη ιστορία: Ουσιαστικά, το «Captain America: Εμφύλιος Πόλεμος» διαλύει τους ήρωές του με στόχο να τους συγκεντρώσει ξανά μαζί υπό την απειλή του Infinity War. Ταυτόχρονα, κάνει την καλύτερη δυνατή εισαγωγή στον Black Panther και την αυτόνομη ταινία τους αλλά και τακτοποιεί όλες τις εκκρεμότητες που είχαν παραμείνει από τα προηγούμενα Captain America για να αφοσιωθεί πλέον στο περισσότερο… διεθνές μέλλον. Ο Captain America μπορεί να παρατά την ασπίδα του στο τέλος, ο Στιβ Ρότζερς όμως παραμένει πιο αφοσιωμένος από ποτέ στον σκοπό του. Δε θα μπορούσε να υπάρξει πιο αποφασιστική εισαγωγή στην τρίτη και πιο φιλόδοξη φάση του κινηματογραφικού σύμπαντος της Marvel.

Διαβάστε ακόμη: Κανένας εμφύλιος! O Iron Man και ο Captain America σκορπούν μόνο αγάπη!

Doctor Strange 607

Doctor Strange του Σκοτ Ντέρικσον – 2016

Τι αφορά: Η ζωή του παγκοσμίως διάσημου νευροχειρουργού, Δρ. Στίβεν Στρέιντζ, αλλάζει ριζικά όταν ένα τρομερό αυτοκινητιστικό ατύχημα του στερεί τη χρήση των χεριών του. Οταν η παραδοσιακή φαρμακευτική ιατρική αποτυγχάνει, ψάχνει για βοήθεια και ελπίδα σε έναν αναπάντεχο τόπο: ένα μυστηριώδες μέρος γνωστό ως Καμάρ-Ταζ, στα βάθη του Νεπάλ.

Τι αξίζει να θυμόμαστε: H Marvel έχει φτάσει πλέον σε τέτοιο σημείο που μπορεί να προσλαμβάνει την Τίλντα Σουίντον και τον Μαντς Μίκελσεν στην ιστορία της, χωρίς καν να τους δίνει τον πρωταγωνιστικό ρόλο! Και γιατί όχι, αφού το «Doctor Strange» της είναι ένα καλοκουρδισμένο, οπτικά εντυπωσιακό μαγικό καλειδοσκόπιο, όντας παράλληλα και γνήσια αστείο, ακολουθώντας πιστά την γνωστή πλέον συνταγή της Marvel. Αφηγηματικά ίσως πολύ πιστά κατά στιγμές, αποζημιώνει όμως με την οπτική ευρεσιτεχνία του.

Βαθμός κρισιμότητας στην ευρύτερη ιστορία: Το μάτι του Agamoto είναι το πέμπτο Infinity Stone. Επίσης, ο Doctor Strange δεσμεύεται να βοηθήσει τον Thor να αντιμετωπίσει τον αδερφό του. Ω Θεοί, η τελική σύγκρουση πλησιάζει!

Διαβάστε ακόμη: Ο Τζίμι Κίμελ προσλαμβάνει τον «Doctor Strange» για το παιδικό πάρτι του γιου του

Guardians of The Galaxy. Vol.2

Φύλακες του Γαλαξία 2 (Guardians of The Galaxy, Vol. 2) του Τζέιμς Γκαν – 2017

Τι αφορά: Οι πιο απρόβλεπτοι και ακαταμάχητοι ήρωες του διαστήματος επιστρέφουν για να διασκορπιστούν τελικά στις γωνίες του γαλαξία και να αφηγηθούν ένα διαγαλαξιακό ρομάντζο, την ιστορία επανένωσης ενός γιου με τον όχι και τόσο συνηθισμένο πατέρα του, μια ιστορία αληθινής φιλίας και – γιατί όχι – την παιδική ηλικία ενός εξωγήινου δέντρου.

Τι αξίζει να θυμόμαστε: Στους «Φύλακες του Γαλαξία 2» ο Τζέιμς Γκαν αγνοεί σχεδόν ολοκληρωτικά το continuity για να εστιάσει στην κουλαμάρα των ηρώων του και να αποδείξει ουσιαστικά γιατί αξίζει κανείς να τους αγαπά. Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι δεν εξακολουθεί να εξερευνά την πιο «κοσμική» πλευρά του σύμπαντος της Marvel (συστήνοντας από τον «Ego», τον ζωντανό πλανήτη μέχρι την προηγούμενη γενιά των Φρουρών του Γαλαξία, υπό την αρχηγεία μάλιστα του Σιλβέστερ Σταλόνε) όσο χαρίζει στους χαρακτήρες του στιγμές ανθρωπιάς και ενσυναίσθησης, παρά τις παραξενιές τους. Επίσης, καλώς μας ήρθες, Μάντις, και καλό κατευόδιο, Γιόντου.

Βαθμός κρισιμότητας στην ευρύτερη ιστορία: Σχεδόν μηδαμινός. Αλλά όλοι ξέρουν ότι τα τεύχη των comics με τις μικρές προσωποκεντρικές ιστορίες ανάμεσα στα κοσμοϊστορικά επικά storylines, είναι τα καλύτερα.

Διαβάστε ακόμη: Δυνάμωσέ το! Αυτό είναι το mixtape για το «Guardians of the Galaxy Vol. 2»

Spider-Man Homecoming 607

Spider-Man: Η Επιστροφή στον Τόπο του (Spider-man: Homecoming) του Τζον Γουάτς – 2017

Τι αφορά: Μετά την πρώτη του επαφή με τους Εκδικητές στο «Captain America: Εμφύλιος Πόλεμος», ο Πίτερ Πάρκερ επιστρέφει στο σχολείο, τους φίλους του και την θεία Μέι για να προσγειωθεί απότομα σε μια φαινομενικά βαρετή καθημερινότητα που ξέρει να κρύβει καλά όλους τους πιθανούς κινδύνους – αλλά όχι για πολύ.

Τι αξίζει να θυμόμαστε: Ο Τζον Γουάτς μεταφέρει το πνεύμα του Τζον Χιουζ στην υπερ-ηρωική καθημερινότητα, χτίζει μεταξύ του Πίτερ και του Τόνι Σταρκ μια ιδιαίτερη δυναμική πατέρα-γιου, δίνει στην θεία Μέι της Μαρίζα Τομέι την πιο έντονη κινηματογραφική παρουσία που είχε ποτέ ο χαρακτήρας και δίνει την ευκαιρία στον Τομ Χόλαντ να δημιουργήσει έναν έφηβο ενθουσιώδη Spider-Man πριν γίνει ουσιαστικά ήρωας. Επίσης, υπερβολική αυτοαναφορικότητα μεν, εξαιρετικά αποτελεσματική δε.

Βαθμός κρισιμότητας στην ευρύτερη ιστορία: Το «Spider-Man: Η Επιστροφή στον Τόπο του» λειτουργεί μεν αυτόνομα όμως όσοι έχουν παρακολουθήσει τις προηγούμενες ταινίες και έχουν μια αίσθηση της κομιξικής ιστορίας, αντιλαμβάνονται εύκολα ότι το φιλμ πρόκειται απλά για το αμέσως προηγούμενο επεισόδιο πριν την εμφάνιση του χαρακτήρα στο «Infinity War».

Διαβάστε ακόμη: Supaidaman: Ο πιο cool Spider-Man είναι από την Ιαπωνία!

Thor Ragnarok

Thor Ragnarok του Τάικα Γουατίτι – 2017

Τι αφορά: O Thor μένει χωρίς πατέρα, πατρίδα και σπιτικό, εξόριστος στην άλλη άκρη του διαστήματος και καταδικασμένος να παλεύει ως μονομάχος σε μία διαγαλαξιακή αρένα πουλώντας θανάσιμο θέαμα, όσο η μεγάλη αδερφή του Hela κάνει κουμάντο στην Asgard. Ευτυχώς, ένας παλιός «γνωστός από τη δουλειά» θα αλλάξει τις ισορροπίες.

Τι αξίζει να θυμόμαστε: Ο Τάικα Γουατίτι πουλάει κιτς, χιούμορ και screwball επιρροές σχεδόν παρωδώντας συνεχώς την ίδια του την ταινία, ο Κρις Χέμσγουορθ αποκαλύπτει μια πολύτιμη κωμική πλευρά του που μάλλον δεν ξέραμε ότι υπήρχε, η Κέιτ Μπλάνσετ σπάει πλάκα προσφέροντας ηθελημένη υπερβολή στο one-woman-show της Hela της και ο disco queen Τζεφ Γκόλντμπλουμ αναδεικνύεται σε MVP της ιστορίας, χωρίς καν να προσπαθεί. Και όλα αυτά, σε μία ταινία που περιλαμβάνει στους ήρωές της τον μόνιμα αγαπημένο του κοινού Τομ – Λόκι – Χίντλστον αλλά και έναν γνώριμο πράσινο γίγαντα που αγνοούνταν μετά τα γεγονότα του «Εκδικητές: H Εποχή του Ultron».

Βαθμός κρισιμότητας στην ευρύτερη ιστορία: Όχι απλά ο Hulk κάνει εκ νέου δυναμική εισαγωγή στην αφήγηση μετατρέποντας ανέλπιστα αλλά εξαιρετικά καλοδεχούμενα το «Thor Ragnarok» σε ξεκαρδιστική buddy comedy αλλά και το τέλος της ταινίας ουσιαστικά φέρνει όσους απέμειναν από την Asgard αντιμέτωπους με το διαστημόπλοιο του Thanos. Ουσιαστικά, αυτό είναι το τελικό στάδιο πριν την αναμέτρηση του «Infinity War».

Διαβάστε ακόμη: Ακόμα και ο Thor κάπως πρέπει να πληρώσει το νοίκι!

Black Panther

Black Panther του Ράιαν Κούγκλερ– 2018

Τι αφορά: Εξιστορώντας τα γεγονότα πριν αλλά και μετά από όσα συνέβησαν στο «Captain America: Εμφύλιος Πόλεμος», αυτή είναι η ιστορία του νέου βασιλιά της Ουακάντα, Τ’τσάλα. Η ευθύνη της ταυτότητας, η κληρονομιά αλλά και η περήφανη αυτονομία δεν είναι τόσο απλά πράγματα, όσο μπορεί να ακούγονται.

Τι αξίζει να θυμόμαστε: Μπορεί η συνήθης αφηγηματική υπερηρωική φόρμουλα να παραμένει αναλλοίωτη στο «Black Panther», όμως πάντα οι επαναστάσεις ξεκίνησαν από μικρές, καθοριστικές λεπτομέρειες. Φανταστικοί δυναμικοί γυναικείοι ρόλοι που επιτέλους αναπνέουν και φωτίζουν την οθόνη από μόνοι τους, εκπληκτικός σχεδιασμός παραγωγής που συνδυάζει την αφρικανική παράδοση με την φουτουριστική αισθητική, υπέροχα κοστούμια που τραβούν την προσοχή από την στολή του υπερήρωα σε έναν απρόσμενα αισθητικά πλούσιο κόσμο, κοινωνική ματιά που μοιάζει και επίκαιρη και αυθεντική, αίσθηση ευθύνης, σκοπού και προσοχής σε κάθε λεπτομέρεια της Ουακάντα και, ευτυχώς, ικανότατοι ηθοποιοί δημιουργούν μια ταινία που ξεπερνά τα αστεράκια όσο μετατρέπεται σε μία πόρτα προς έναν πιο σύνθετο υπερηρωικό κόσμο.

Βαθμός κρισιμότητας στην ευρύτερη ιστορία: Η τεχνολογία της Ουακάντα ανοίγει επιτέλους τις πύλες της στον υπόλοιπο κόσμο. Επίσης, ο «Winter Soldier» Μπάκι ζει!

Διαβάστε ακόμη: To «Black Panther» μόλις πέρασε το 1 δισεκατομμύριο δολάρια εισπράξεις παγκοσμίως

Avengers Infinity War

Εκδικητές: Ο Πόλεμος της Αιωνιότητας των Αντονι και Τζο Ρούσο – 2018

Τι αφορά: Ο Thanos πλέον έχει καταφέρει να μαζέψει στην κατοχή του όλα τα Infinity Stones και μόνο η συμμαχία των ισχυρότερων ηρώων του Γαλαξία μπορεί να έχει – ίσως την παραμικρή – ελπίδα να τον σταματήσει.

Τι αξίζει να θυμόμαστε: Αν οι πρώτοι «Εκδικητές» αποτελούσαν τη μεταφορά του πνεύματος και της μορφής ενός comic στην μεγάλη οθόνη, ο «Πόλεμος της Αιωνιότητας» αποτελεί την επιτομή ενός σύγχρονου κομιξικού crossover. Αυτό σημαίνει σκηνές που δίνουν τη δυνατότητα σε όλους ανεξαιρέτως τους χαρακτήρες να λάμψουν, fanboy ενθουσιασμός της συνύπαρξης όλων αυτών των ηρώων, συναισθηματική ισορροπία πολλών καταστάσεων, έντονη αίσθηση του τέλους του κόσμου (συν ένα απρόσμενο αλλά ικανοποιητικότατο cameo που απαντά στο ερώτημα «τι απέγινε τελικά ο Red Scull») αλλά και, ταυτόχρονα, μερικές γρήγορες και άτσαλες μεταβάσεις (ειδικά στην αρχή όπου πρέπει να τσεκαριστούν όλοι οι χαρακτήρες), μια κατά στιγμές αίσθηση βιασύνης και μια συνεχή ανάγκη για Μεγάλες Στιγμές, οι οποίες όμως καταλήγουν να είναι απόλυτα αποτελεσματικές. Το καλύτερο είναι βέβαια ότι η ταινία επικεντρώνεται ουσιαστικά πάνω στον Thanos, δίνοντας στον «κακό» της ιστορίας πρωταγωνιστικό ρόλο αλλά και μια απαραίτητα δραματική ιστορία προέλευσης.

Βαθμός κρισιμότητας στην ευρύτερη ιστορία: Αυτό είναι το πρώτο μέρος της κορύφωσης που αναμένουμε εδώ και (πάνω από) δέκα χρόνια. Αγαπημένοι ήρωες πέφτουν νεκροί (Γκαμόρα, Χάιμνταλ, Vision αλλά και ο αγαπημένος των fan, Λόκι, αν και κομιξικά ο ήρωας έχει πλούσιο παρελθόν αναγεννήσεων), άλλοι αναγκάζονται να συμβιβαστούν με μια θανάσιμη πιθανή κατάληψη και, σχεδόν όλοι, βλέπουν στο τέλος τον Thanos να χτυπάει τα δάχτυλα, εξαφανίζοντας στη στιγμή τον μισό πληθυσμό της Γης. Ανάμεσά τους και τον Νικ Φιούρι, ο οποίος γίνεται μεν σκόνη αλλά όχι πριν καταφέρει να στείλει σήμα σε μία (άγνωστη ακόμα) ηρωίδα φίλη από τα παλιά.

Διαβάστε ακόμη: Το κινηματογραφικό σύμπαν της Marvel ευχαριστεί όλους τους φανς της με ένα βίντεο

Ant-Man and the Wasp

Ο Αντ-Μαν και η Σφήκα του Πέιτον Ριντ – 2018

Τι αφορά: Λίγο πριν την λήξη του κατ’ οίκον περιορισμού του και αρκετά πριν από τα γεγονότα του «Πολέμου της Αιωνιότητας», ο Σκοτ Λανγκ κινδυνεύει να πάλι να βρεθεί εκτός νόμου όταν αποφασίζει να βοηθήσει τον Δρα Χανκ Πυμ και την κόρη του να πραγματοποιήσουν μια παράτολμη επιχείρηση διάσωσης.

Τι αξίζει να θυμόμαστε: Όπως και η πρώτη ταινία, ο δεύτερος Αντ-Μαν είναι μια μικρών διαστάσεων αφήγηση, που γυρίζει γύρω από την ιδέα της οικογένειας χωρίς ωστόσο να ξεχνά να στήνει στοιχεία μυθολογίας που μπορεί να χρησιμεύσουν στην πορεία, όπως η εμμονή της κόρης του Λανγκ με το υπερηρωηλίκι ή η ίδια η Κβαντική Διάσταση, που μπορεί να παίξει ρόλο στην αποκατάσταση του Marvel Universe. Κατά τα άλλα, όπως και την πρώτη φορά, λίγα πράγματα χρειάζεται κανείς να θυμάται ως σκονάκι για την συνέχεια, καθώς η ταινία λειτουργεί ακριβώς σαν εκείνο το ανάλαφρο τεύχος που αποτελεί διάλειμμα ανάμεσα στις βαρύγδουπες, δραματικές ιστορίες.

Βαθμός κρισιμότητας στην ευρύτερη ιστορία: Αφηγηματικά μικρός, όμως η εμφάνιση της Μισέλ Φάιφερ ως Τζάνετ Βαν Ντάιν στην ιστορία ρίχνει φως σε μια ακόμη γωνία του Marvel Universe που θα εκτιμήσουν κυρίως οι λάτρεις των comics. Στο τέλος, τα γεγονότα του «Πολέμου της Αιωνιότητας» προλαβαίνουν τους ήρωες εγκλωβίζοντας τελικά τον Αντ-Μαν στην Κβαντική Διάσταση, όμως ίσως τελικά αυτό να αποτελέσει και το μεγαλύτερο προτέρημα απέναντι στην τελική μάχη με τον Thanos.

Διαβάστε ακόμη: Ενας Πολ Ραντ είναι λίγος, πολύ λίγος...

captain marvel 607

Captain Marvel των Ανα Μπόντεν και Ράιαν Φλεκ – 2019

Τι αφορά: Πολλά χρόνια πριν τον «Πόλεμο της Αιωνιότητας», μία νεαρή κοπέλα ανακαλύπτει από την αρχή το παρελθόν της ως άνθρωπος, ως ανεξάρτητη γυναίκα και, ταυτόχρονα, ως μία από τις ισχυρότερες ηρωίδες του Κινηματογραφικού Σύμπαντος της Marvel.

Τι αξίζει να θυμόμαστε: Βουτώντας για τα καλά στο κοσμικό σύμπαν της Marvel (αφού ο Τζέιμς Γκαν έκανε ήδη την αρχή στους «Φύλακες του Γαλαξία»), η «Captain Marvel» συστήνει στο κοινό μια πανίσχυρη ηρωίδα, προσπαθώντας ταυτόχρονα να τιμήσει και τις comic απαρχές του χαρακτήρα αλλά και την πολυετή ανάγκη της υπερ-ηρωικής σειράς ταινιών της Marvel για γυναικεία εκπροσώπηση. Το αποτέλεσμα είναι σίγουρα καλοπροαίρετο και η Μπρι Λάρσον επιδεικνύει μια δίκαια κερδισμένη αίσθηση αυτοπεποίθησης, όμως στην τελική το φιλμ των Ανα Μπόντεν και Ράιαν Φλεκ παραμένει ασφαλές μέσα στους κανόνες των πρόσφατων ταινιών της Marvel, προσφέροντας μεν χιούμορ και δράση αλλά και αναλώνοντας τον χρόνο μέχρι την αναπόφευκτη εμφάνιση της ηρωίδος στο παρόν. Οπως θα λέγαμε και στα comics, όλα καλά αλλά ας πάμε στο επόμενο, πολυαναμενόμενο τεύχος.

Βαθμός κρισιμότητας στην ευρύτερη ιστορία: Και μόνο η εμφάνιση της Κάρολ Ντάνβερς αρκεί για να προσδώσει στην ταινία ικανό βαθμό κρισιμότητας στην μυθολογία της Marvel, προσθέτοντας στο Πάνθεον των ηρώων της εταιρίας μια πανίσχυρη συμμετοχή. Πέρα από αυτό όμως, η ταινία χτίζει με απρόσμενα fun τρόπο και το παρελθόν του πράκτορα Φιούρι του Σάμιουελ Λ. Τζάκσον (απαντώντας και στην ερώτηση του πώς έχασε το μάτι του) αλλά και περιπλέκει λίγο ακόμα την ιστορία του Τεσσαράκτιου, του ισχυρού κοσμικού αντικειμένου που σήμανε την αρχή της κοσμικής αναζήτησης του Thanos. Οι fan των comics θα ξαφνιάστηκαν με την επιλογή της Ανέτ Μπένιγνκ ως Mar-Vell (καθώς ο ήρωας στα comics ήταν άντρας), όμως μάλλον ικανοποιήθηκαν με τον Γιον-Ρογκ του Τζουντ Λο, ο οποίος παρέμεινο πιστός στις comic απαρχές του. Το τέλος της ταινίας φέρνει επιτέλους τα πάντα σε θέση για την τελική αναμέτρηση. «Πού είναι ο Πράκτορας Φιούρι;»

Διαβάστε ακόμη: Higher, Further, Faster! Γνωρίστε καλύτερα την Captain Marvel, την υπερηρωίδα της χρονιάς

Και τώρα τι;

Spider-Man Far From Home 607 Ο Τζέικ Τζίλενχαλ ως Mysterio στο ««Spider-Man: Μακριά από τον Τόπο του».

Κανείς δεν ξέρει τι επιφυλάσσει το αύριο για τους ήρωες της Marvel, ειδικά μετά το τέλος του «Εκδικητές: Η Τελευταία Πράξη». Οι δημιουργοί υπόσχονται ότι οι συνέπειες θα είναι καταλυτικές για την συνέχεια της ιστορίας και πως, ουσιαστικά, η ταινία θα επιφέρει το τέλος μιας αφήγησης που ξεκίνησε δέκα χρόνια πριν. Το ποιος θα επιζήσει και το ποιος (ή ποιοι) θα πληρώσουν το τελικό τίμημα, θα επηρεάσει στην πραγματικότητα και τις εξελίξεις στην επόμενη δημιουργική φάση του κινηματογραφικού σύμπαντος της Marvel.

Αυτό που γνωρίζουμε προς το παρόν είναι ότι ο Spider-Man θα επιστρέψει στο «Spider-Man: Μακριά από τον Τόπο του», χωρίς όμως να ξέρουμε αν η ταινία διαδραματίζεται πριν ή μετά τα γεγονότα της «Τελευταίας Πράξης». Επίσης, έχει ήδη ανακοινωθεί ότι βρίσκεται υπό ανάπτυξη μια ταινία σχετικά με το παρελθόν της Black Widow, χωρίς όμως αυτό επίσης να επιβεβαιώνει την επιβίωση της ηρωίδας μετά την τελική αναμέτρηση με τον Thanos. Το καλύτερο νέο ωστόσο είναι το γεγονός ότι ο Τζέιμς Γκαν θα σκηνοθετήσει τελικά το τρίτο κεφάλαιο στην ιστορία των «Φυλάκων του Γαλαξία» καθώς, μετά την απόλυσή του από την Disney, εξαιτίας προσβλητικών tweets που είχε κάνει στο παρελθόν, το στούντιο αποφάσισε να τον επαναπροσλάβει για να σκηνοθετήσει και το τρίτο μέρος της υπερεπιτυχημένης υπερηρωικής περιπέτειας. Γιατί η αλήθεια είναι ότι το κινηματογραφικό σύμπαν της Marvel δεν πρόκειται να πεθάνει σύντομα, παρά τις προσπάθειες του οποιοδήποτε τρελού Τιτάνα. Make Mine Marvel!

Η ταινία «Εκδικητές: Η Τελευταία Πράξη» κυκλοφορεί την Μεγάλη Τετάρτη, 24 Απριλίου στις αίθουσες σε διανομή της Feelgood.

Avengers Endgame 607

Διαβάστε ακόμη:

Marvel Cinematic Universe