Εκείνο που κρατάς βλέποντας το «Αφτερλωβ» του Στέργιου Πάσχου (που συμμετέχει στο Διεθνές Διαγωνιστικό του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης), είναι πως, ναι, ένας νέος Ελληνας σκηνοθέτης, πρωτοεμφανιζόμενος στο διεθνές ντεμπούτο του που έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ του Λοκάρνο, μπορεί να κάνει μια τρομερά διασκεδαστική και μαζί τρυφερή, πειραγμένη ρομαντική κομεντί.
Οι ήρωές του είναι ο Νικολάκης και η Σοφία, εκείνοι που γνωρίσαμε στη μικρού μήκους ταινία του «Ο Ελβις Είναι Νεκρός». Τότε αγαπιούνταν, τώρα έχουν χωρίσει, αν κι αγαπιούνται ακόμα. Ο Νίκος καλεί τη Σοφία να περάσουν λίγες καλοκαιρινές μέρες στο πλούσιο σπίτι με πισίνα που του έχει διαθέσει ένας φίλος. Μόνο που ο Νίκος κλειδώνει τη Σοφία μέσα κι απαιτεί να καταλάβει γιατί, τελικά, χώρισαν.
Διαβάστε ακόμη: Θεσσαλονίκη 2016: Το «Νήμα» δεν θα μπορούσε παρά να είναι μια ταινία του The Boy
Βγαλμένο μέσα από κουβέντες και δοκιμές του Στέργιου Πάσχου με τους πρωταγωνιστές του, Χάρη Φραγκούλη και Ηρώ Μπέζου, το σενάριο έχει, απλώς, πάρα πολλή πλάκα. Με εκπληκτικές ατάκες, του τύπου «θέλω να κάνουμε παιδιά ως επανάσταση, όχι ως καβάντζα» και μ’ ένα ρυθμό πολυβόλου, το περίπου ζευγάρι σκέφτεται, μιλά ακατάπαυστα, συγκρούεται κι ερωτεύεται απ’ την αρχή, με ενθουσιαστικό χιούμορ και τις αλήθειες που έχουν συζητήσει μεταξύ τους ζευγάρια απ’ όταν εφευρέθηκε ο όρος.
Ακούστε εδώ το τραγούδι της Melentini για το «Αφτερλωβ»
Ταυτόχρονα, ο Πάσχος, κάνοντας προφανή την αγάπη του για το σινεμά, βρίσκει τρόπους σε κάθε γύρισμα της ταινίας να αναιρεί την υπόστασή της. Οι ηθοποιοί μιλούν στην κάμερα, ή μιλούν εσωτερικά, κάνοντας άλλα πράγματα όσο ακούμε τη σκέψη τους, ή μιλούν ο ένας στον άλλο στο μυαλό τους μιμούμενοι το «Annie Hall» του Γούντι Αλεν, ή βλέπουν κοινά όνειρα-ζευγαρικούς εφιάλτες ενώ το πρωί τους βρίσκει σε χωριστά κρεβάτια, ή κοιτάζουν την κλακέτα να χτυπά μπροστά στο πρόσωπό τους, θυμίζοντάς μας, ξανά και ξανά, ότι αυτό που βλέπουμε, το τόσο οικείο κι αληθινό, δεν είναι παρά μια ταινία, απ’ τη ζωή βγαλμένη.
Δείτε ακόμη: ΑΦΤΕΡΛΩΒ: Μόνο έρωτας στα γυρίσματα της πρώτης ταινίας του Στέργιου Πάσχου
Καθώς η μια αυτοαναίρεση διαδέχεται την άλλη και καθώς οι συνεχόμενοι διάλογοι ακολουθούν το συναισθηματικό rollercoaster τους, είναι φυσικό η σπιρτάδα κι η ένταση της αρχής, να δυσκολεύεται να κρατηθεί στο ίδιο τέμπο ως το τέλος – όπως, άλλωστε, συμβαίνει και με τις σχέσεις. Η μαγεία ελαφρώς ξεθωριάζει, το χιούμορ αρχίζει και θεωρείται δεδομένο, η ανυπομονησία καταλαγιάζει, μικρά τιμήματα ενός φιλμ που στηρίζεται σε ένα κι όχι περισσότερα ευρήματα.
Και ξαφνικά, πάνω στα πρώτα δείγματα κούρασης, ακριβώς όπως και στη ζωή, συμβαίνει κάτι που σε κάνει να σαστίσεις, μια κάμερα στέκεται ακίνητη, για μπόλικα λεπτά και κοιτάζει κατάματα μια ερωτική σκηνή τόσο κινηματογραφική, τόσο άμεση, τόσο τρυφερή, αστεία, σπαρακτική κι αποκαλυπτική, που πια δεν υπάρχει παρά μόνο αυτή.
Η επιλογή των πρωταγωνιστών δε θα μπορούσε να είναι καλύτερη, η Ηρώ Μπέζου φέρνει την κοριτσίστικη χάρη της, έστω κι αν σε στιγμές η θεατρικότητά της παρεισφρέει σ’ ένα ρόλο μεγάλης φυσικότητας, ενώ ο Χάρης Φραγκούλης στέφεται βασιλιάς της απολαυστικής σαχλαμάρας, αλλά και μ’ ένα πρόσωπο πέρα για πέρα κινηματογραφικό.
Πάνω απ’ όλα, θέλει πείσμα και θάρρος, ακόμα και μια μικρή αυθάδεια, για ν’ αποφασίσει ένας σκηνοθέτης, στην πρώτη του ταινία, να εμπιστευτεί τόσο καθολικά τον εαυτό του και δυο ηθοποιούς, έναν μόνο χώρο, ένα αυστηρό πλαίσιο απ’ το οποίο τίποτα δεν μπορεί να ξεφύγει, για να τεστάρει την ικανότητά του. Μ’ ένα υπέροχο φινάλε που δίνει το πιο σωστό κλείσιμο στην ιστορία, ο Στέργιος Πάσχος επιβεβαιώνει ότι θα υπάρχει ένα ακόμα «αφτερ» για κάθε τώρα. Και μαζί ότι στο ελληνικό σινεμά, έστω με μια δόση φλυαρίας ή αναφορών στην «εγκεφαλική» γαλλική παράδοση, μπορούμε να βρούμε τις ταινίες που θέλουμε να βλέπουμε και που θα μας κάνουν να τις συζητάμε άφτερ.
Περισσότερο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης:
- Θεσσαλονίκη 2016: Το «Νήμα» δεν θα μπορούσε παρά να είναι μια ταινία του The Boy
- Θεσσαλονίκη 2016: Η «Λαίδη Μάκμπεθ» είναι εντυπωσιακά μοντέρνα μέσα στα βικτωριανά της φορέματα
- Τα πρόσωπα του 57ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης στην κάμερα του Flix #4
- Θεσσαλονίκη 2016: «Μια Τρομακτική Περίοδος» - Ο Αϊρα Σακς μιλά για την εκλογή Τραμπ
- Θεσσαλονίκη 2016: «Οι ενάρετοι» ξεγυμνώνουν μια παράδοξα αστεία αστική υποκρισία
- Θεσσαλονίκη 2016: Χρειάζεσαι... καρδιά από πέτρα για να μην ταυτιστείς με το ισλανδικό «Heartstone»
- Θεσσαλονίκη 2016: Ακούμε το «ΑΦΤΕΡΛΩΒ», λίγο πριν το δούμε
- Θεσσαλονίκη 2016: «Η Μεταμόρφωση»… διψά να «αφήσει το κακό να μπει»
- Θεσσαλονίκη 2016: Δε χρειάζεται καν να το πούμε - το «Gimme Danger» του Τζιμ Τζάρμους για τους Stooges είναι cool
- Τα πρόσωπα του 57ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης στην κάμερα του Flix #3
- Θεσσαλονίκη 2016: «Ο Αγριος Τόπος» - Ας μιλήσουμε για το εξωγήινο χταπόδι στο δωμάτιο
- Τα πρόσωπα του 57ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης στην κάμερα του Flix #2
- Θεσσαλονίκη 2016: Η «Ισοπέδωση» συστήνει μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα σκηνοθετική φωνή
- Θεσσαλονίκη 2016: Για όλες τις γυναίκες που, στην ηλικία τους, ακόμα κρύβονται για να καπνίσουν...
- Θεσσαλονίκη 2016: Οταν η Τούμπα κατέβηκε στο Ολύμπιον
- Θεσσαλονίκη 2016: Η ομάδα του Φεστιβάλ στην κάμερα του Flix
- Θεσσαλονίκη 2016: «Κυλά στο Αίμα», μια ταινία που θέλεις να την πάρεις αγκαλιά
- Θεσσαλονίκη 2016: «Oταν Ξέσπασε η Βία» - Καμία πατρίδα για τους μελλοθάνατους στα Aγρια Βαλκάνια
- Θεσσαλονίκη 2016: Τo Flix βλέπει και γράφει για όλες τις ταινίες του Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου
- To ντοκιμαντέρ του Νίκου Τριανταφυλλίδη για τον ΠΑΟΚ είναι φτιαγμένο από θλίψη, αγάπη και αφοσίωση
- Θεσσαλονίκη 2016: «Aνδρας Eλβετικός Σουγιάς» - ο Χάρι Πότερ πέθανε, ζήτω το πτώμα του (που κλάνει)
- Θεσσαλονίκη 2016: Στον «Τυφλό Χριστό» του Κρίστοφερ Μάρεϊ η θρησκεία δεν έχει τίποτα κοινό με την Πίστη
- Θεσσαλονίκη 2016: Στο «Kékszakállú» η πραγματικότητα είναι χωρίς διέξοδο αλλά άψογα καδραρισμένη
- Θεσσαλονίκη 2016: Το «Paterson» του Τζιμ Τζάρμους μία ωδή στην ποίηση της καθημερινότητάς μας
- Στην τελετή Εναρξης του 57ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: Κύριε Υπουργέ, επιτρέψτε μας τρεις διορθώσεις
- Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: Το παρελθόν του διαγωνιστικού τμήματος κρύβει εκπλήξεις!
- ΠΑΟΚ και ξερό ψωμί! Η Μαρίνα Δανέζη μοιράζεται με το Flix το τελευταίο ταξίδι του Νίκου Τριανταφυλλίδη
- Με έμπνευση... Pulp Fiction το τρίτο τρέιλερ του 57ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
- Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου: Οχι τόσο σέξι, αλλά ευτυχώς ούτε «τα νέα κρατικά βραβεία»!
- Λεονάρντο Φάβιο: Ανακαλύπτοντας έναν σπουδαίο σκηνοθέτη στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
- O Φιλίπ Γκραντριέ φέρνει τα σκόταδια του στο 57o Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
- Τελευταία Εξοδος Θεσσαλονίκη: Δείτε το δεύτερο τρέιλερ του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου για το 57ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
- Ολες οι ελληνικές ταινίες που θα προβληθούν στο 57ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
- Μερικές από τις ωραιότερες ταινίες της χρονίας στο τμήμα «Ματιές στα Βαλκάνια» του 57ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
- Ο Αργύρης Παπαδημητρόπουλος σκηνοθετεί το πρώτο τρέιλερ του 57ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
- H Αγορά του 57ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης αποκαλύπτεται!
- O ΠΑΟΚ που αγάπησε ο Νίκος Τριανταφυλλίδης σε παγκόσμια πρεμιέρα στο 57ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
- Το 57o Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης έχει αφίσα
- Θεσσαλονίκη 2016: Τα Highlights κι οι νέες ενότητες στο πρόγραμμα
- Ενας Τζιμ Τζάρμους δεν είναι (ποτέ) αρκετός στο 57ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
- Οσα ενώνουν το Φεστιβάλ του Λοκάρνο με το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
- Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: Αλλαγές στο ελληνικό τοπίο
- Το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης αποκτά διαγωνιστικό τμήμα για νέους δημιουργούς
- Αυτή είναι η ομάδα του νέου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης