Κάθε εφηβεία είναι προβληματική με το δικό της μοναδικό τρόπο κι αυτή η μικρή κι αυθαίρετη παράφραση στον Τολστόι ταιριάζει απόλυτα στην ιστορία του Θορ και του Κρίστιαν, των δύο πρωταγωνιστών του «Heartstone», του σκηνοθετικού ντεμπούτου του Ισλανδού Γκούντμουντουρ Αρναρ Γκούντμουντσον, το οποίο μετά τη βράβευσή του με τον Queer Λέοντα στο τελευταίο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας συμμετέχει στο Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα του 57ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, με την ελπίδα να επαναλάβει τον περσινό θρίαμβο του «Rams», της ισλανιδκής ταινίας που κατέκτησε τον Χρυσό Αλέξανδρο.
Σε ένα απομονωμένο ψαροχώρι της ανατολικής Ισλανδίας οι δύο φίλοι θα βιώσουν το πέρασμα από την εφηβεία κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, με όλα τα σκιρτήματα και τις αναταράξεις που αυτό συνεπάγεται. Ο πρώτος, μικροκαμωμένος και ντροπαλός, αρχίζει να εξετάζει κάθε μέρα με αγωνία το σώμα του, περιμένοντας μια… τριχοφυΐα που ποτέ δεν έρχεται και πειραματίζεται μπροστά στον καθρέφτη φιλώντας τον εαυτό του και κολλώντας τις τρίχες από τη χτένα στην ηβική του χώρα, ενώ πρέπει να υπομένει την κοροϊδία των δύο αδερφών του, της τολμηρής κι ελαφρώς bitchy Ρακέλ, που τον χλευάζει για τις πρωινές του στύσεις, και της πιο ευαίσθητης Χάφντις, η οποία δε διστάζει να τον χρησιμοποιεί ως αντικείμενο στα περίεργα καλλιτεχνικά της projects.
Διαβάστε ακόμη: Θεσσαλονίκη 2016: «Μια Τρομακτική Περίοδος» - Ο Αϊρα Σακς μιλά για την εκλογή Τραμπ
O δεύτερος, πιο γεροδεμένος κι όμορφος, με έναν venus as a boy, αλλά και άγουρο ταυτόχρονα τρόπο, δείχνει αρχικά πιο προσγειωμένος και προσηνής, έτοιμος να προστατεύσει τον φίλο του, αλλά έχει κι αυτός τα δικά του βάσανα, που συνοψίζονται κυρίως στο ότι είναι μοναχοπαίδι σε μια οικογένεια σε κρίση, με έναν αγροίκο, ομοφοβικό πατέρα και μια συναισθηματικά ψυχρή κι απρόσιτη μητέρα. Κι ενώ το καλοκαίρι θα κυλήσει μέσα στη ραστώνη και τις μάλλον φρούδες απόπειρες για διασκέδαση, οι οποίες περιλαμβάνουν το ψάρεμα και τη λεηλασία εγκαταλειμμένων οχημάτων, η παρουσία δύο κοριτσιών του χωριού, της Μπέτα και της Χάνα, θα δυναμιτίσει τη σχέση των δύο αγοριών, καθώς κατά τη διάρκεια των σταδιακά όχι και τόσο αθώων παιχνιδιών μεταξύ τους, ο Θορ θα νιώσει σεξουαλική έλξη για την Μπέτα, αλλά ο Κρίστιαν θα συνειδητοποιήσει στο δικό του άβολο φλερτ με το κορίτσι που του αναλογεί, ότι πραγματικό αντικείμενο του πόθου του είναι ο κολλητός του φίλος.
Διαβάστε ακόμη: Θεσσαλονίκη 2016: «Ο Αγριος Τόπος» - Ας μιλήσουμε για το εξωγήινο χταπόδι στο δωμάτιο
Χωρίς να λέει ποτέ κάτι πρωτότυπο για καταστάσεις που έχουν αποτυπωθεί πλειστάκις στη μεγάλη οθόνη και κυρίως έχουν βιωθεί από κάθε θεατή που υπήρξε κάποτε έφηβος, gay ή straight ή και σε όλες τις ενδιάμεσες διαβαθμίσεις, αλλά ίσως κι εξαιτίας του γεγονότος αυτού, το «Heartstone» διαθέτει μια αφοπλιστική ειλικρίνεια στην καταγραφή του ξυπνήματος της άνοιξης μέσα στο κατακαλόκαιρο των δύο έφηβων πρωταγωνιστών του. Η αφύπνιση της σεξουαλικότητας αποκαλύπτεται σταδιακά και δεξιοτεχνικά με κρυφά βλέμματα και ανεπαίσθητες χειρονομίες, όσο τα πειράγματα και τα χοντροκομμένα, αλλά αναμενόμενα για την ηλικία, αστεία δίνουν τη θέση τους σε πιο διφορούμενες εκδηλώσεις τρυφερότητας, όπως μια πανέμορφη σκηνή με τα δύο αγόρια να κάνουν μαζί ιππασία, που θυμίζει την αντίστοιχη σκηνή στη μοτοσικλέτα από τα «Αγρια Βλαστάρια» του Αντρέ Τεσινέ ή την αποκάλυψη των πραγματικών αισθημάτων του Κρίστιαν κάτω από το άγριο βλέμμα του ομοφοβικού πατέρα του, όταν η ζωή του Θορ θα διατρέξει κίνδυνο κατά τη διάρκεια του μαζέματος αυγών γλάρων στις απόκρημνες ακτές του νησιού.
Διαβάστε ακόμη: Θεσσαλονίκη 2016: «Η Μεταμόρφωση»… διψά να «αφήσει το κακό να μπει»
To μοναδικό φυσικό τοπίο της χώρας, άγριο και λυρικό ταυτόχρονα, αξιοποιείται στο έπακρο και αποτελεί ιδανικό τερέν για τα συναισθηματικά τοπία που θα πρέπει να διανύσουν οι ήρωες. Αψογα σκιαγραφημένη από τον Στούρλα Μπραντ Γκρόβλεν, διευθυντή φωτογραφίας -μεταξύ άλλων- του «Rams», η βραχώδης κι απότομη ισλανδική ακτογραμμή λειτουργεί αντιστικτικά ως προς τη δραματουργία, ενώ η μετάβαση από το φως του καλοκαιριού στο σκότος του άγριου, σκανδιναβικού χειμώνα δίνει την πρέπουσα σημειολογική στροφή της ταινίας στη δραματική της κορύφωση, όταν πλέον τα ένστικτα δεν θα μπορέσουν πια να συγκρατηθούν και θα οδηγήσουν στη σύγκρουση και το παρολίγον τραγικό φινάλε. Είναι, όμως, πάλι η φύση αυτή που μέσα στη σοφία της θα δώσει το μάθημα της συνειδητοποίησης και της συμφιλίωσης με τις (α)βεβαιότητες της ενήλικης ζωής που απλώνεται μπροστά στους ήρωες, σε μια συμβολική και ολότελα συγκινητική τελική σκηνή, που θα πρέπει να έχει κάποιος καρδιά από πέτρα για να μην ταυτιστεί μαζί της.
Περισσότερο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης:
- Θεσσαλονίκη 2016: «Μια Τρομακτική Περίοδος» - Ο Αϊρα Σακς μιλά για την εκλογή Τραμπ
- Θεσσαλονίκη 2016: Ακούμε το «ΑΦΤΕΡΛΩΒ», λίγο πριν το δούμε
- Θεσσαλονίκη 2016: «Η Μεταμόρφωση»… διψά να «αφήσει το κακό να μπει»
- Θεσσαλονίκη 2016: Δε χρειάζεται καν να το πούμε - το «Gimme Danger» του Τζιμ Τζάρμους για τους Stooges είναι cool
- Τα πρόσωπα του 57ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης στην κάμερα του Flix #3
- Θεσσαλονίκη 2016: «Ο Αγριος Τόπος» - Ας μιλήσουμε για το εξωγήινο χταπόδι στο δωμάτιο
- Τα πρόσωπα του 57ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης στην κάμερα του Flix #2
- Θεσσαλονίκη 2016: Η «Ισοπέδωση» συστήνει μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα σκηνοθετική φωνή
- Θεσσαλονίκη 2016: Για όλες τις γυναίκες που, στην ηλικία τους, ακόμα κρύβονται για να καπνίσουν...
- Θεσσαλονίκη 2016: Οταν η Τούμπα κατέβηκε στο Ολύμπιον
- Θεσσαλονίκη 2016: Η ομάδα του Φεστιβάλ στην κάμερα του Flix
- Θεσσαλονίκη 2016: «Κυλά στο Αίμα», μια ταινία που θέλεις να την πάρεις αγκαλιά
- Θεσσαλονίκη 2016: «Oταν Ξέσπασε η Βία» - Καμία πατρίδα για τους μελλοθάνατους στα Aγρια Βαλκάνια
- Θεσσαλονίκη 2016: Τo Flix βλέπει και γράφει για όλες τις ταινίες του Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου
- To ντοκιμαντέρ του Νίκου Τριανταφυλλίδη για τον ΠΑΟΚ είναι φτιαγμένο από θλίψη, αγάπη και αφοσίωση
- Θεσσαλονίκη 2016: «Aνδρας Eλβετικός Σουγιάς» - ο Χάρι Πότερ πέθανε, ζήτω το πτώμα του (που κλάνει)
- Θεσσαλονίκη 2016: Στον «Τυφλό Χριστό» του Κρίστοφερ Μάρεϊ η θρησκεία δεν έχει τίποτα κοινό με την Πίστη
- Θεσσαλονίκη 2016: Στο «Kékszakállú» η πραγματικότητα είναι χωρίς διέξοδο αλλά άψογα καδραρισμένη
- Θεσσαλονίκη 2016: Το «Paterson» του Τζιμ Τζάρμους μία ωδή στην ποίηση της καθημερινότητάς μας
- Στην τελετή Εναρξης του 57ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: Κύριε Υπουργέ, επιτρέψτε μας τρεις διορθώσεις
- Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: Το παρελθόν του διαγωνιστικού τμήματος κρύβει εκπλήξεις!
- ΠΑΟΚ και ξερό ψωμί! Η Μαρίνα Δανέζη μοιράζεται με το Flix το τελευταίο ταξίδι του Νίκου Τριανταφυλλίδη
- Με έμπνευση... Pulp Fiction το τρίτο τρέιλερ του 57ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
- Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου: Οχι τόσο σέξι, αλλά ευτυχώς ούτε «τα νέα κρατικά βραβεία»!
- Λεονάρντο Φάβιο: Ανακαλύπτοντας έναν σπουδαίο σκηνοθέτη στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
- O Φιλίπ Γκραντριέ φέρνει τα σκόταδια του στο 57o Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
- Τελευταία Εξοδος Θεσσαλονίκη: Δείτε το δεύτερο τρέιλερ του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου για το 57ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
- Ολες οι ελληνικές ταινίες που θα προβληθούν στο 57ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
- Μερικές από τις ωραιότερες ταινίες της χρονίας στο τμήμα «Ματιές στα Βαλκάνια» του 57ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
- Ο Αργύρης Παπαδημητρόπουλος σκηνοθετεί το πρώτο τρέιλερ του 57ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
- H Αγορά του 57ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης αποκαλύπτεται!
- O ΠΑΟΚ που αγάπησε ο Νίκος Τριανταφυλλίδης σε παγκόσμια πρεμιέρα στο 57ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
- Το 57o Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης έχει αφίσα
- Θεσσαλονίκη 2016: Τα Highlights κι οι νέες ενότητες στο πρόγραμμα
- Ενας Τζιμ Τζάρμους δεν είναι (ποτέ) αρκετός στο 57ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
- Οσα ενώνουν το Φεστιβάλ του Λοκάρνο με το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
- Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: Αλλαγές στο ελληνικό τοπίο
- Το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης αποκτά διαγωνιστικό τμήμα για νέους δημιουργούς
- Αυτή είναι η ομάδα του νέου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης