Θεσσαλονίκη 2016: Χρειάζεσαι... καρδιά από πέτρα για να μην ταυτιστείς με το ισλανδικό «Heartstone»

ΦΕΣΤΙΒΑΛ / ΒΡΑΒΕΙΑ 09 NOV 2016  /  Τάσος Χατζηευφραιμίδης

Σκηνοθετικό ντεμπούτο του Ισλανδού Γκούντμουντουρ Αρναρ Γκούντμουντσον, ένα καλοκαίρι ενηλικίωσης στο άγριο φυσικό και συναισθηματικό τοπίο δυο αγοριών.

Κάθε εφηβεία είναι προβληματική με το δικό της μοναδικό τρόπο κι αυτή η μικρή κι αυθαίρετη παράφραση στον Τολστόι ταιριάζει απόλυτα στην ιστορία του Θορ και του Κρίστιαν, των δύο πρωταγωνιστών του «Heartstone», του σκηνοθετικού ντεμπούτου του Ισλανδού Γκούντμουντουρ Αρναρ Γκούντμουντσον, το οποίο μετά τη βράβευσή του με τον Queer Λέοντα στο τελευταίο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας συμμετέχει στο Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα του 57ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, με την ελπίδα να επαναλάβει τον περσινό θρίαμβο του «Rams», της ισλανιδκής ταινίας που κατέκτησε τον Χρυσό Αλέξανδρο.

Το Flix θα σας μεταφέρει καθημερινά όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το 57ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης - μέσα κι έξω από τις σκοτεινές αίθουσες - ως τη λήξη του, την Κυριακή, 13 Νοεμβρίου. Κάντε κλικ εδώ για να δείτε συγκεντρωμένα όλα τα θέματα του Flix για το Φεστιβάλ

Σε ένα απομονωμένο ψαροχώρι της ανατολικής Ισλανδίας οι δύο φίλοι θα βιώσουν το πέρασμα από την εφηβεία κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, με όλα τα σκιρτήματα και τις αναταράξεις που αυτό συνεπάγεται. Ο πρώτος, μικροκαμωμένος και ντροπαλός, αρχίζει να εξετάζει κάθε μέρα με αγωνία το σώμα του, περιμένοντας μια… τριχοφυΐα που ποτέ δεν έρχεται και πειραματίζεται μπροστά στον καθρέφτη φιλώντας τον εαυτό του και κολλώντας τις τρίχες από τη χτένα στην ηβική του χώρα, ενώ πρέπει να υπομένει την κοροϊδία των δύο αδερφών του, της τολμηρής κι ελαφρώς bitchy Ρακέλ, που τον χλευάζει για τις πρωινές του στύσεις, και της πιο ευαίσθητης Χάφντις, η οποία δε διστάζει να τον χρησιμοποιεί ως αντικείμενο στα περίεργα καλλιτεχνικά της projects.

Διαβάστε ακόμη: Θεσσαλονίκη 2016: «Μια Τρομακτική Περίοδος» - Ο Αϊρα Σακς μιλά για την εκλογή Τραμπ

Heartstone 607

O δεύτερος, πιο γεροδεμένος κι όμορφος, με έναν venus as a boy, αλλά και άγουρο ταυτόχρονα τρόπο, δείχνει αρχικά πιο προσγειωμένος και προσηνής, έτοιμος να προστατεύσει τον φίλο του, αλλά έχει κι αυτός τα δικά του βάσανα, που συνοψίζονται κυρίως στο ότι είναι μοναχοπαίδι σε μια οικογένεια σε κρίση, με έναν αγροίκο, ομοφοβικό πατέρα και μια συναισθηματικά ψυχρή κι απρόσιτη μητέρα. Κι ενώ το καλοκαίρι θα κυλήσει μέσα στη ραστώνη και τις μάλλον φρούδες απόπειρες για διασκέδαση, οι οποίες περιλαμβάνουν το ψάρεμα και τη λεηλασία εγκαταλειμμένων οχημάτων, η παρουσία δύο κοριτσιών του χωριού, της Μπέτα και της Χάνα, θα δυναμιτίσει τη σχέση των δύο αγοριών, καθώς κατά τη διάρκεια των σταδιακά όχι και τόσο αθώων παιχνιδιών μεταξύ τους, ο Θορ θα νιώσει σεξουαλική έλξη για την Μπέτα, αλλά ο Κρίστιαν θα συνειδητοποιήσει στο δικό του άβολο φλερτ με το κορίτσι που του αναλογεί, ότι πραγματικό αντικείμενο του πόθου του είναι ο κολλητός του φίλος.

Διαβάστε ακόμη: Θεσσαλονίκη 2016: «Ο Αγριος Τόπος» - Ας μιλήσουμε για το εξωγήινο χταπόδι στο δωμάτιο

heartstone 607

Χωρίς να λέει ποτέ κάτι πρωτότυπο για καταστάσεις που έχουν αποτυπωθεί πλειστάκις στη μεγάλη οθόνη και κυρίως έχουν βιωθεί από κάθε θεατή που υπήρξε κάποτε έφηβος, gay ή straight ή και σε όλες τις ενδιάμεσες διαβαθμίσεις, αλλά ίσως κι εξαιτίας του γεγονότος αυτού, το «Heartstone» διαθέτει μια αφοπλιστική ειλικρίνεια στην καταγραφή του ξυπνήματος της άνοιξης μέσα στο κατακαλόκαιρο των δύο έφηβων πρωταγωνιστών του. Η αφύπνιση της σεξουαλικότητας αποκαλύπτεται σταδιακά και δεξιοτεχνικά με κρυφά βλέμματα και ανεπαίσθητες χειρονομίες, όσο τα πειράγματα και τα χοντροκομμένα, αλλά αναμενόμενα για την ηλικία, αστεία δίνουν τη θέση τους σε πιο διφορούμενες εκδηλώσεις τρυφερότητας, όπως μια πανέμορφη σκηνή με τα δύο αγόρια να κάνουν μαζί ιππασία, που θυμίζει την αντίστοιχη σκηνή στη μοτοσικλέτα από τα «Αγρια Βλαστάρια» του Αντρέ Τεσινέ ή την αποκάλυψη των πραγματικών αισθημάτων του Κρίστιαν κάτω από το άγριο βλέμμα του ομοφοβικού πατέρα του, όταν η ζωή του Θορ θα διατρέξει κίνδυνο κατά τη διάρκεια του μαζέματος αυγών γλάρων στις απόκρημνες ακτές του νησιού.

Διαβάστε ακόμη: Θεσσαλονίκη 2016: «Η Μεταμόρφωση»… διψά να «αφήσει το κακό να μπει»

heartstone 607

To μοναδικό φυσικό τοπίο της χώρας, άγριο και λυρικό ταυτόχρονα, αξιοποιείται στο έπακρο και αποτελεί ιδανικό τερέν για τα συναισθηματικά τοπία που θα πρέπει να διανύσουν οι ήρωες. Αψογα σκιαγραφημένη από τον Στούρλα Μπραντ Γκρόβλεν, διευθυντή φωτογραφίας -μεταξύ άλλων- του «Rams», η βραχώδης κι απότομη ισλανδική ακτογραμμή λειτουργεί αντιστικτικά ως προς τη δραματουργία, ενώ η μετάβαση από το φως του καλοκαιριού στο σκότος του άγριου, σκανδιναβικού χειμώνα δίνει την πρέπουσα σημειολογική στροφή της ταινίας στη δραματική της κορύφωση, όταν πλέον τα ένστικτα δεν θα μπορέσουν πια να συγκρατηθούν και θα οδηγήσουν στη σύγκρουση και το παρολίγον τραγικό φινάλε. Είναι, όμως, πάλι η φύση αυτή που μέσα στη σοφία της θα δώσει το μάθημα της συνειδητοποίησης και της συμφιλίωσης με τις (α)βεβαιότητες της ενήλικης ζωής που απλώνεται μπροστά στους ήρωες, σε μια συμβολική και ολότελα συγκινητική τελική σκηνή, που θα πρέπει να έχει κάποιος καρδιά από πέτρα για να μην ταυτιστεί μαζί της.

Το Flix θα σας μεταφέρει καθημερινά όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το 57ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης - μέσα κι έξω από τις σκοτεινές αίθουσες - ως τη λήξη του, την Κυριακή, 13 Νοεμβρίου. Κάντε κλικ εδώ για να δείτε συγκεντρωμένα όλα τα θέματα του Flix για το Φεστιβάλ

Περισσότερο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης:

Η Fischer γιορτάζει 10 χρόνια παρουσίας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, απονέμοντας και φέτος τα πιο σημαντικά βραβεία, τα Βραβεία Κοινού Fischer. Διαβάστε και δείτε περισσότερα εδώ.

fischer tiff 57 607

Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.