Η μυθολογία του τρόμου ανέκαθεν είχε να κάνει με τους αστικούς θρύλους και τις πληγές του παρελθόντος μόνο που αυτό που κάνει την περίπτωση του «Candyman» διαφορετική είναι το γεγονός ότι η απαρχή του μύθου του κρύβεται συγκεκριμένα στη σκοτεινή συλλογική μνήμη της ρατσιστικής Αμερικής, προσδίδοντας στον έτσι κι αλλιώς αποτελεσματικό τρόμο της ταινίας μια καθοριστική αίσθηση κοινωνικής συμμετοχής στη δημιουργία του «κακού».
Μετρήστε αντίστροφα για το Halloween γνωρίζοντας horror icons
- 9 ημέρες πριν το Halloween 2017 / «Θα επιπλεύσεις κι εσύ» με τον κλόουν Pennywise
- 8 ημέρες πριν το Halloween 2017 / Πόσο αληθινός είναι ο θρύλος του «Leatherface»;
- 7 ημέρες πριν το Halloween 2017 / O Φρέντι Κρούγκερ είναι οι εφιάλτες των γονιών σου
- 6 ημέρες πριν το Halloween 2017 / O Ντέιμιεν και το αρχέτυπο του Δαιμονικού Παιδιού
- 5 ημέρες πριν το Halloween 2017 / Στην «Απειλή» του Τζον Κάρπεντερ, ο τρόμος δεν κρύβεται «εκεί έξω»
- 4 ημέρες πριν το Halloween 2017 / Στο «Misery», ο άνθρωπος είναι το χειρότερο τέρας
- 3 ημέρες πριν το Halloween 2017 / «Πίστεψέ με, δε θέλεις τον Χάνιμπαλ Λέκτερ μέσα στο κεφάλι σου»
Αν και είναι ριψοκίνδυνο να εξισώνει κανείς την αφήγηση της ταινίας με την εξέταση της ιστορικής και της φυλετικής μνήμης μιας ολόκληρης χώρας, ο «Candyman» δεν παύει να παραμένει ένα είδος κακού που δημιουργήθηκε εξαιτίας μιας κοινωνικής αδικίας (ο πετυχημένος γιος ενός σκλάβου που λιντσαρίστηκε επειδή άφησε έγκυο μια λευκή γυναίκα) και η αιώνια εκδίκηση ενός ανθρώπου που τιμωρήθηκε για το χρώμα του, την κοινωνική του τάξη και, ακόμη χειρότερα, την επιτυχία του.
Διαβάστε ακόμη: Halloween special: οι Τιμ Μπάρτον, Ελαϊ Ροθ, Μ. Νάιτ Σιάμαλαν εξηγούν γιατί τα τέρατα είναι γοητευτικά
O «Candyman» δεν είναι απλά ο μανιακός με τον γάντζο που εμφανίζεται όταν επαναλάβει κανείς πέντε φορές το όνομά του μπροστά από τον καθρέφτη αλλά εκείνο το υπερφυσικό ον που προσπαθεί να επανακτήσει μέσω της βίας όλα όσα του στερήθηκαν στη ζωή.
Δημιούργημα συλλογικά της συγγραφικής φαντασίας του Κλάιβ Μπάρκερ, της σκηνοθετικής ματιάς του Μπέρναρντ Ρόουζ και της πολυεπίπεδης ερμηνείας του Τόνι Τοντ, ο Candyman δεν είναι απλά ο μανιακός με τον γάντζο που εμφανίζεται όταν επαναλάβει κανείς πέντε φορές το όνομά του μπροστά από τον καθρέφτη αλλά εκείνο το υπερφυσικό ον που προσπαθεί να επανακτήσει μέσω της βίας όλα όσα του στερήθηκαν στη ζωή. Ακόμα και η εικονογραφία της μέλισσας, που μόνο στόχο στη ζωή της έχει να υπηρετεί τη βασίλισσα, συμπληρώνει το κοινωνικό προφίλ που οδήγησε στο θάνατο και που, ειρωνικά, δημιούργησε ένα αιματηρό σύμβολο της ιστορικής μνήμης.
Κατά την εποχή της, η ταινία κατηγορήθηκε για την επιλογή της να χρησιμοποιήσει έναν μαύρο δολοφόνο απέναντι στη λευκή πρωταγωνίστρια μόνο που τα πράγματα δεν είναι τόσο μονοδιάστατα. To «Candyman» του Ρόουζ οικειοποιείται την λευκή ματιά για να αποδείξει ακριβώς το λάθος της. Η Ελεν της Βιρτζίνια Μάντσεν εισέρχεται δισταχτικά στο γκέτο ακριβώς γιατί, όπως και οι περισσότεροι σύγχρονοί της, το έχει συνδέσει με κάτι κατώτερο, υποτιμητικό, επικίνδυνο. Όλα τα λευκά θύματα, μέχρι και τη στιγμή που έρχονται πρόσωπο με πρόσωπο με τον Candyman, αρνούνται το ιστορικό παρελθόν. Η οπτική της ταινίας δεν είναι αλάνθαστη (ειδικά στο τέλος, που επιλέγει να κλείσει τον κύκλο ταυτίζοντας την αδικία που υπέστη ο Candyman με την – σαφώς λιγότερο τραγική – μοίρα της Ελεν), όμως οι βάσεις της έχουν ισχύ και δίκαια εμπνέονται τον τρόμο μέσα από τον ρατσισμό.
Το «Τρέξε!» πρόσφατα έκλεισε ξανά το μάτι στο σκοτεινό παρελθόν και τον τρόπο που εξακολουθεί να ορίζει το σήμερα, όμως ο τρόμος του «Candyman» (υπό τις ατμοσφαιρικές και πένθιμες νότες του Φίλιπ Γκλας) εξακολουθεί να είναι πιο αρχέγονος, πιο άμεσος, πιο σπαρακτικός. Και σίγουρα δεν κρύβεται απλά πίσω από τον καθρέφτη.
Δείτε παρακάτω το trailer της ταινίας, καθώς και μερικές χαρακτηριστικές σκηνές της ταινίας.
Διαβάστε ακόμη:
- Αυτές είναι οι 58 αγαπημένες ταινίες τρόμου του Στίβεν Κινγκ
- Τζορτζ Ρομέρο: 5 ταινίες για την αθανασία
- Ανθρώπινο κρέας μου μυρίζει! Δέκα γκουρμέ κινηματογραφικά πιάτα
- Φονικές Τηλεοράσεις: Eνας κινηματογραφικός οδηγός (χωρίς τηλεκοντρόλ)
- Halloween special: οι Τιμ Μπάρτον, Ελαϊ Ροθ, Μ. Νάιτ Σιάμαλαν εξηγούν γιατί τα τέρατα είναι γοητευτικά
- Ολη η ιστορία του κινηματογραφικού τρόμου σε 12 λεπτά: Δείτε το εξαιρετικό βίντεο!
- Οι 10 καλύτερες ταινίες τρόμου κατά τον Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο
- Αδυνατίστε, τρομάζοντας! Βλέποντας horror films καις θερμίδες!
- O Μάρτιν Σκορσέζε ψηφίζει τις 11 αγαπημένες του ταινίες τρόμου
- Εκπέμποντας «Σήμα Κινδύνου»: Oλη η ιστορία της μυθολογίας του «Ringu»
Επιπλέον, μετρήστε αντίστροφα ως το Halloween - με δική σας ευθύνη – βλέποντας ταινίες τρόμου:
- 9 μέρες πριν το Halloween: «Κάρι, Eκρηξη Oργής» του Μπράιαν Ντε Πάλμα
- 8 μέρες πριν το Halloween: «The Witch» του Ρόμπερτ Εγκερς
- 7 μέρες πριν το Halloween: «Το Ξύπνημα των Νεκρών» του Τζορτζ Ρομέρο
- 6 μέρες πριν το Halloween: «Κραυγή Αγωνίας» του Γουές Κρέιβεν
- 5 μέρες πριν το Halloween: «Το Σπίτι με τα Γελαστά Παράθυρα» του Πούπι Αβάτι
- 4 μέρες πριν το Halloween: «A Tale of Two Sisters» του Κιμ Τζι-γουν
- 3 μέρες πριν το Halloween: «Μια Μορφή στο Παράθυρο» του Τζακ Κλέιτον
- 2 μέρες πριν το Halloween: ««The House of the Devil» του Τάι Γουέστ
- 1 μέρα πριν το Halloween: «Suspiria» του Ντάριο Αρτζέντο
- Ανήμερα Halloween: «Trick ’r’ Treat» του Μάικλ Ντόχερτι