Είναι εύκολο να δει κανείς στo «Misery» του Στίβεν Κινγκ τον ίδιο τον συγγραφέα να εκφράζει τις σκέψεις του για το επάγγελμά του, την οπτική (και τις φοβίες του) του απέναντι στους αναγνώστες του αλλά και την ειλικρινή αγωνία του να μην τυποποιηθεί σε ένα είδος που, χωρίς αμφιβολία, αποδείχτηκε για τον ίδιο απόλυτα επικερδές. Και ήδη αυτή η προσέγγιση αρκεί για να αναδείξει την ταινία του Ρομπ Ράινερ (και φυσικά το βιβλίο στο οποίο βασίστηκε) ως μια διαφορετική πτυχή της δημιουργικής καριέρας του Στίβεν Κινγκ, το ίδιο διαφορετική όσο και η πρώτη «συνεργασία» του Ράινερ με το συγγραφέα στο «Στάσου Πλάι μου». Πίσω όμως από αυτό το άκρως διασκεδαστικό και ενδοσκοπικό meta παιχνίδι της μυθοπλασίας με την πραγματικότητα, η Αννι Γουίλκς της οσκαρικής ερμηνείας της Κάθι Μπέιτς παραμένει η καλύτερη υπενθύμιση ότι πέρα από τον υπερφυσικό τρόμο, μακριά από τα φρικιαστικά όντα που κρύβονται στο σκοτάδι και έτη φωτός απόσταση από οποιαδήποτε εξωγήινη απειλή, τα ανθρώπινα τέρατα είναι εκείνα που βρίσκονται ανησυχητικά κοντά και τελικά αποδεικνύονται πιο επικίνδυνα από όλα.
Διαβάστε ακόμη: Το αγαπημένο μου του Στίβεν Κινγκ
Μετρήστε αντίστροφα για το Halloween γνωρίζοντας horror icons
- 9 ημέρες πριν το Halloween 2017 / «Θα επιπλεύσεις κι εσύ» με τον κλόουν Pennywise
- 8 ημέρες πριν το Halloween 2017 / Πόσο αληθινός είναι ο θρύλος του «Leatherface»;
- 7 ημέρες πριν το Halloween 2017 / O Φρέντι Κρούγκερ είναι οι εφιάλτες των γονιών σου
- 6 ημέρες πριν το Halloween 2017 / O Ντέιμιεν και το αρχέτυπο του Δαιμονικού Παιδιού
- 5 ημέρες πριν το Halloween 2017 / Στην «Απειλή» του Τζον Κάρπεντερ, ο τρόμος δεν κρύβεται «εκεί έξω»
Ο Πολ Σέλντον είναι ένας διάσημος συγγραφέας ρομαντικών μυθιστορημάτων, ο οποίος, στο τελευταίο του βιβλίο, μόλις σκότωσε την δημοφιλή δημιουργία του, Μίζερι Τσαστέιν, ως ύστατη προσπάθεια να αποδεσμευτεί από την δημιουργική του τυποποίηση. Από την άλλη, η Αννι είναι μια νοσοκόμα που δηλώνει ότι είναι η μεγαλύτερη θαυμάστρια του συγγραφέα. Από διαβολική σύμπτωση, ύστερα από ένα αυτοκινητιστικό ατύχημα στο δρόμο προς την παράδοση του νέου του χειρόγραφου στον εκδοτικό οίκο, ο Σέλντον βρίσκει καταφύγιο στο σπίτι της Αννι, ανήμπορος αλλά τουλάχιστον σε ασφαλή χέρια. Μόνο που η Μίζερι ήταν η αγαπημένη ηρωίδα της Αννι και η ίδια δεν έχει αποδεχθεί καθόλου καλά τον λογοτεχνικό της θάνατο. Για να μη μιλήσουμε για τη χυδαία γλώσσα που χρησιμοποιεί ο συγγραφέας στο νέο του βιβλίο.
H Αννι Γουίλκς της οσκαρικής ερμηνείας της Κάθι Μπέιτς παραμένει η καλύτερη υπενθύμιση ότι τα ανθρώπινα τέρατα είναι εκείνα που βρίσκονται ανησυχητικά κοντά και τελικά αποδεικνύονται πιο επικίνδυνα από όλα.
Είναι μέσα από την διαδικασία της ανάρρωσης και τις συνεχείς εναλλαγές της ισορροπίας των δυνάμεων και της ισχύος (για αυτό και ο Ράινερ βάζει την κάμερά του να παρατηρεί τους ήρωες είτε από χαμηλά είτε από ψηλά) που ο Κινγκ χτίζει το δικό του «ανθρώπινο τέρας» και κατ’ επέκταση μια αφήγηση για τον έλεγχο, την απώλειά του, την χειραγώγηση των άλλων και τελικά τον εθισμό, στη δόξα, τη φήμη, τα ναρκωτικά, το ίδιο το status quo. Η «Misery» είναι ένα χιτσκοκικό μελόδραμα, μια κατάμαυρη σάτιρα, ένα ψυχογράφημα τρόμου που τολμάει να μην πάρει τον εαυτό του υπερβολικά στα σοβαρά, μόνο όσο χρειάζεται για να κάνει την αφήγησή του ανησυχητικά ρεαλιστική και άρα τρομακτική.
Διαβάστε ακόμη: Η Κάθι Μπέιτς και ο Τζέιμς Κάαν ζουν ξανά το «Misery» 25 χρόνια μετά
Η Αννι του «Misery» δε διαφέρει και πολύ στον θρησκευτικό φανατισμό της από την Μάργκαρετ Γουάιτ, μητέρα της Κάρι, ούτε απέχει από την εξίσου εξουσιαστική μητέρα του Εντι στο «Αυτό», δίνοντας την απόλυτη υπόσταση τρόμου σε μία διαστρεβλωμένη μητρική φιγούρα, η οποία ψιθυρίζει «Θεέ μου, πόσο σε αγαπώ» όσο σπάει με ένα τσεκούρι τους αστραγάλους του ανθρώπου που λατρεύει. Μέσα στα υπερφυσικά τέρατα που κατά καιρούς έχει δημιουργήσει ο Κινγκ, οι διαβολικοί άνθρωποι του έργου του τείνουν τις περισσότερες φορές να ξεφεύγουν της συλλογικής προσοχής. Ομως η Αννι της (σχετικά άγνωστης ακόμη τότε) Κάθι Μπέιτς κάνει σαφές ότι μια τέτοια παράληψη μπορεί να αποδειχθεί τελικά θανάσιμη. Ο άνθρωπος είναι ο ίδιος το χειρότερο τέρας.
Δείτε παρακάτω το πρωτότυπο trailer καθώς και μερικές από τις πιο χαρακτηριστικές σκηνές της ταινίας.
Διαβάστε ακόμη:
- Αυτές είναι οι 58 αγαπημένες ταινίες τρόμου του Στίβεν Κινγκ
- Τζορτζ Ρομέρο: 5 ταινίες για την αθανασία
- Ανθρώπινο κρέας μου μυρίζει! Δέκα γκουρμέ κινηματογραφικά πιάτα
- Φονικές Τηλεοράσεις: Eνας κινηματογραφικός οδηγός (χωρίς τηλεκοντρόλ)
- Halloween special: οι Τιμ Μπάρτον, Ελαϊ Ροθ, Μ. Νάιτ Σιάμαλαν εξηγούν γιατί τα τέρατα είναι γοητευτικά
- Ολη η ιστορία του κινηματογραφικού τρόμου σε 12 λεπτά: Δείτε το εξαιρετικό βίντεο!
- Οι 10 καλύτερες ταινίες τρόμου κατά τον Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο
- Αδυνατίστε, τρομάζοντας! Βλέποντας horror films καις θερμίδες!
- O Μάρτιν Σκορσέζε ψηφίζει τις 11 αγαπημένες του ταινίες τρόμου
- Εκπέμποντας «Σήμα Κινδύνου»: Oλη η ιστορία της μυθολογίας του «Ringu»
Επιπλέον, μετρήστε αντίστροφα ως το Halloween - με δική σας ευθύνη – βλέποντας ταινίες τρόμου:
- 9 μέρες πριν το Halloween: «Κάρι, Eκρηξη Oργής» του Μπράιαν Ντε Πάλμα
- 8 μέρες πριν το Halloween: «The Witch» του Ρόμπερτ Εγκερς
- 7 μέρες πριν το Halloween: «Το Ξύπνημα των Νεκρών» του Τζορτζ Ρομέρο
- 6 μέρες πριν το Halloween: «Κραυγή Αγωνίας» του Γουές Κρέιβεν
- 5 μέρες πριν το Halloween: «Το Σπίτι με τα Γελαστά Παράθυρα» του Πούπι Αβάτι
- 4 μέρες πριν το Halloween: «A Tale of Two Sisters» του Κιμ Τζι-γουν
- 3 μέρες πριν το Halloween: «Μια Μορφή στο Παράθυρο» του Τζακ Κλέιτον
- 2 μέρες πριν το Halloween: ««The House of the Devil» του Τάι Γουέστ
- 1 μέρα πριν το Halloween: «Suspiria» του Ντάριο Αρτζέντο
- Ανήμερα Halloween: «Trick ’r’ Treat» του Μάικλ Ντόχερτι