Η Αττική είναι έτοιμη για το δικό της Film Office

INDUSTRY 23 JUL 2018  /  Μανώλης Κρανάκης

Ανακοινώθηκε η ίδρυση του Film Office Αττικής, ακόμη ενός οργάνου που βοηθάει στην προσέλκυση και στην ομαλότερη διεξαγωγή ξένων οπτικοακουστικών παραγωγών στην Ελλάδα.

Ο Ντομινίκ Μολ στην Αθήνα για τα γυρίσματα της τηλεοπτικής σειράς «Eden»

Εντονη κινητικότητα παρατηρείται στις υποδομές για την προσέλκυση ξένων οπτικακουστικών παραγωγών στην Ελλάδα, αλλά και στην - επιτέλους - λειτουργεία των Film Offices, των γραφείων στις κάτα τόπους περιφέρειες που βοηθούν και διεκπεραιώνουν τις παραγωγές που φτάνουν κάθε φορά για γύρισμα σε κάποια περιοχή.

Διαβάστε κι αυτό: Το «Eden» του ARTE χρησιμοποιεί πρώτο το κίνητρο για τις οπτικοακουστικές παραγωγές στην Ελλάδα

Σχεδόν ταυτόχρονα με την έναρξη των γυρισμάτων της νέας ταινίας του Γιάννη Οικονομίδη «Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» στη Λαμία και την ανάδειξη της συνδρομής του Film Office Στερεάς Ελλάδας (διαβάστε αναλυτικά εδώ), ήρθε και η ανακοίνωση για την ίδρυση του Film Office Αττικής, μετά από συνάντηση της Περιφερειάρχη Αττικής, Ρένα Δούρου και του Υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Νίκου Παππά.

Διαβάστε ακόμη: Να κάνω ταινία στην Ελλάδα ή να πάω αλλού; To Flix μπαίνει στα βαθιά νερά του Filming in Greece

The Little Drummer Girl Από τα γυρίσματα του «The Little Drummer Girl» στο Σούνιο


Διαβάστε εδώ αυτούσια της ανακοίνωση για την ίδρυση του Film Office Αττικής:

Την άμεση δημιουργία Film Office στην Αττική, γραφείου διεκπεραίωσης οπτικοακουστικής παραγωγής, ανακοίνωσε ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Νίκος Παππάς, μετά τη συνάντηση που είχε με την περιφερειάρχη Αττικής, Ρένα Δούρου.

Από την πλευρά της, η Ρ.Δούρου δήλωσε πλήρη «ετοιμότητα», τονίζοντας: «Είμαστε έτοιμοι να λειτουργήσουμε ως κόμβος ενημέρωσης, συντονισμού και αντιμετώπισης των γραφειοκρατικών εμποδίων για να προσελκύσουμε και να διευκολύνουμε ξένες οπτικοακουστικές παραγωγές».

Σημειώνεται ότι τα Film Office αποτελούν one-stop-shop υπηρεσίες για τη διαχείριση όλων των αιτημάτων κινηματογράφησης και φωτογράφησης στη χώρα μας. Έχουν την ευθύνη διασύνδεσης όλων των επαγγελματιών που σχετίζονται με την εκτέλεση μιας παραγωγής (π.χ. εστίαση, καταλύματα, τεχνικές υπηρεσίες, ασφαλιστικές υπηρεσίες, φωτογράφοι, ηχολήπτες, οπερατέρ, ηθοποιοί, καταστήματα επίπλων κ.ο.κ.), με στόχο την εξυπηρέτηση των αναγκών εκτέλεσης μιας οπτικοακουστικής παραγωγής σε τοπικό επίπεδο.

Πρόκειται, σημείωσε ο Ν.Παππάς, για μια Περιφέρεια που έχει ένα καταπληκτικό ανάγλυφο και μια διοίκηση η οποία έκανε όλη την προετοιμασία ώστε πολύ έγκαιρα να λειτουργήσει -υπό το φως του νέου θεσμικού πλαισίου ενίσχυσης των οπτικοακουστικών παραγωγών- η συγκρότηση του λεγόμενου Film Office.

«Δηλαδή ένα γραφείο στο οποίο οι επενδυτές που ήδη έχουν αρχίσει να αξιοποιούν το πλαίσιο κινήτρων που έχει θεσπίσει το υπουργείο, θα μπορούν να αντλούν πληροφορίες, να παίρνουν ιδέες για το πού μπορούν να γίνουν γυρίσματα, αλλά και το πως μπορεί να υποβοηθηθεί η διαδικασία αδειοδότησης.

«Είναι κρίσιμο το γεγονός ότι η Περιφέρεια Αττικής βρίσκεται σε φάση ετοιμότητας για την αξιοποίηση του νέου πλαισίου στήριξης των οπτικοακουστικών παραγωγών, ένα πεδίο στο οποίο θα έχουμε πολλές ευχάριστες εκπλήξεις στο μέλλον», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Παππάς.

Η περιφερειάρχης Αττικής χαρακτήρισε «εποικοδομητική» τη συνάντηση και σημείωσε ότι τέθηκαν όλα τα ζητήματα για το μεγάλο στοίχημα της προσέλκυσης οπτικοακουστικών παραγωγών στον τόπο μας. Στον αγώνα αυτόν, πρόσθεσε, η Αττική έχει δηλώσει παρούσα εδώ και τρία χρόνια.

Ακόμα, υπενθύμισε ότι σε παλαιότερο άρθρο της είχε επισημάνει «ότι χρειάζεται να διανύσουμε το τελευταίο μίλι που χωρίζει τη χώρα μας από ένα πραγματικά αναπτυξιακό εργαλείο, όπως το Film Office». Σημείωσε ότι πλέον έχουμε διανύσει την απόσταση και το Film Office της Αττικής μπορεί να φέρει ξένες επενδύσεις στον τόπο, να στηρίξει την επιχειρηματικότητα, να δημιουργήσει δουλειές.

«Η Αττική, διαθέτει σημαντικά - χωροταξικά, αρχαιολογικά, περιβαλλοντικά - συγκριτικά πλεονεκτήματα. Με αίσθηση ευθύνης, δηλώνουμε σήμερα ότι είμαστε έτοιμοι να αλλάξουμε τα δεδομένα: Να στείλουμε παντού το μήνυμα ότι η Ελλάδα επέστρεψε στην κατηγορία των νικητών».


Eden Η Σιλβί Τεστίντ στα γυρίσματα του «Eden» στην Ελλάδα

Ρωτήσαμε την επικεφαλής του Hellenic Film Commission, Βένια Βέργου να μας εξηγήσει περισσότερα για το διακριτό ρόλο ανάμεσα στο Hellenic Film Commission και τα κατά τόπους Film Offices, αλλά και τις πρωτοβουλίες του Hellenic Film Commission προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης του σωστού «εξοπλισμού» της χώρας προς την κατεύθυνση της προσέλκυσης ξένων παραγωγών αλλά και τη διευκόλυνση εγχώριων παραγωγών.

Το Hellenic Film Commission μαζί με την Γενική Διεύθυνση του ΕΚΚ συνάντησε την Περιφερειάρχη Αττικής, κ. Δούρου, στις 26 Ιουνίου 2017 για το θέμα του Film Office.
Η Περιφερειάρχης μας είπε τότε πως χρειάζεται μια Κοινή Υπουργική Απόφαση μεταξύ Υπ. Πολιτισμού, Τουρισμού και Ανάπτυξης για την ίδρυσή του.
Με ικανοποίηση μαθαίνουμε την ανακοίνωση της Περιφέρειας Αττικής για την ετοιμότητά της να προχωρήσει στην ίδρυση του Film Office Αττικής.

Σε χώρες όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Γερμανία, υπάρχουν πολλά περιφερειακά Film Commissions ακολουθώντας την δομή της χώρας τους, όπου οι Περιφέρειες κινούνται αυτόνομα σαν μικρά κρατίδια, μπορούν ακόμη και να νομοθετούν.
Κατ’ αντιστοιχία, και τα Film Commissions εκεί μπορούν και ορίζουν αυτόνομα το modus operandi.
Σε χώρες όπως η Τσεχία, η Ολλανδία υπάρχει το εθνικό Film Commission και περιφερειακά Film Offices, τα οποία είτε υπάγονται στους Δήμους είτε στις Περιφέρειες είτε συνδέονται με τοπικούς Οργανισμούς Τουρισμού.
Η Ελλάδα μπορεί, και πρέπει, να εφαρμόσει το δεύτερο μοντέλο.
Είναι επιτακτική ανάγκη η δημιουργία περιφερειακών Film Offices, τα οποία προβάλουν τις περιοχές τους και διευκολύνουν τα γυρίσματα οπτικοακουστικών παραγωγών στην επικράτειά τους.
Το έργο ενός εθνικού Film Commission υποστηρίζεται σε τεράστιο βαθμό από τα Περιφερειακά Film Offices. Μια χώρα με εθνικό Film Commission και περιφερειακά Film Offices δείχνει πως έχει επενδύσει σε ανθρώπινο δυναμικό και τεχνογνωσία σε όλη την επικράτειά της για να υποστηρίξει διεθνείς παραγωγές.
H Πολωνία παρότι ΔΕΝ προσφέρει κανένα οικονομικό κίνητρο (π.χ. cash rebate) ακόμη, έχει το εθνικό Film Commission Poland και επτά (7) περιφερειακά Film Commissions.

Κάθε Film Office παρέχει (μεταξύ άλλων):
εξειδικευμένο προσωπικό που γνωρίζει τις ανάγκες γυρισμάτων οπτικοακουστικών παραγωγών
ιστοσελίδα που προβάλει τις υπηρεσίες (τιμοκατάλογοι, άδειες κτλ.) και την περιοχή του (locations photo gallery)
πλήρη γνώση και καταγραφή των κτιριακών εγκαταστάσεων και υποδομών του δήμου/των δήμων της περιοχής του που διατίθενται για κινηματογραφήσεις
πλήρη γνώση της διαδικασίας αδειοδότησης για κάθε ανάγκη (δημόσιο χώρο, λιμάνι, αεροδρόμιο, στρατιωτικές εγκαταστάσεις, αρχαιολογικούς χώρους) στην ευρύτερη
περιοχή του_

Το ΕΚΚ έχει λάβει πρωτοβουλία ώστε να υπάρξει μια συνάντηση με την Ένωση Περιφερειών Ελλάδας, από κοινού με την ΕΚΟΜΕ Α.Ε. που είναι υπεύθυνη για το cash rebate, προκειμένου να ενημερώσουμε όλες τις Περιφέρειες για τη σημασία και την ανάγκη μιας ενιαίας στρατηγικής στη δημιουργία των Film Offices.
Προκειμένου να πετύχει μια τέτοια πρόκληση, το Hellenic Film Commission, και όλες οι Διευθύνσεις του ΕΚΚ, είμαστε στη διάθεση κάθε Περιφερειάρχη προκειμένου να παρέχουμε την τεχνογνωσία που απαιτείται στον σχεδιασμό των Film Offices.
Είναι σαφές πως την εθνική στρατηγική για την προβολή της χώρας στην προσέλκυση την χαράσσει το εθνικό Film Commission, στην προκειμένη περίπτωση το Hellenic Film Commission του ΕΚΚ, το οποίο ορίζει τις κατευθυντήριες γραμμές για τα περιφερειακά Film Offices με τα οποία συνεργάζεται.


Διαβάστε ακόμη: Ολοκληρώθηκαν τα γυρίσματα του «The Little Drummer Girl» του Παρκ Τσαν-γουκ στην Ελλάδα

The Little Drummer Girl Από τα γυρίσματα του «The Little Drummer Girl» στην Ακρόπολη

Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.