Oταν μαφιόζοι της περιοχής πιάνουν τον 27χρονο μουσικό Βενσάν να κλέβει ναρκωτικά από τους λάθος ανθρώπους, απειλούν να τον σκοτώσουν αν μέσα σε πολύ λίγες ημέρες δεν βρει τα χρήματα που του ζητούν για να τον αφήσουν ήσυχο. Ο Βενσάν καταφεύγει στο δάσος, όπου και ξαναβλέπει απρόσμενα τον αδελφό του, τον Μισέλ, με τον οποίο είχαν ξεκόψει εδώ και χρόνια. Αρχικά θα προσπαθήσει να βγάλει μόνος του άκρη με τους μαφιόζους, αλλά τελικά θα ζητήσει τη βοήθεια του αδερφού του ο οποίος με τη σειρά του θα κάνει τα πάντα για να τον γλιτώσει, θέλοντας έτσι να εξιλεωθεί για τα χρόνια της απουσίας του...
Ο Καρλ Λεμιέ χρειάστηκε επτά χρόνια για να ολοκλήρωσει το «Maudite Poutine» (οπως είναι ο αυθεντικός τίτλος της πρώτης του ταινίας εμπνευσμένος από μια καναδική έκφραση που σημαίνει «μπάχαλο»), απόσταγμα της εμπειρίας του ως σκηνοθέτης πειραματικών πρότζεκτ και μέλος της κολεκτίβας των Godspeed You! Black Emperor, στις ζωντανές εμφανίσεις των οποίων αναλαμβάνει εξολοκλήρου το οπτικο κομμάτι με προβολές ταινιών σε 16mm.
Οπότε δεν χρειάζεται κανείς να ψάξει πιο μακριά για να αναγνωρίσει τις αναφορές που ξεκινούν από το πανκ και φτάνουν στο post rock, διανύοντας μια ολοζώντανη ευθεία γραμμή σαν αυτή που διατρέχει μια ταινία η οποία, αν και υβρίδιο ανάμεσα στον ρεαλισμό και την ποίηση, παραμένει από την πιο συμβατική αρχή της μέχρι και το απόλυτα πειραματικό φινάλε της αυστηρά συγκεντρωμένη σε μια ιστορία: αυτή δύο αδελφών που θα προσπαθήσουν για πρώτη φορά στη ζωή τους να δημιουργήσουν έναν οικογενειακό δεσμό, να ξεκόψουν από το παρελθόν τους και να αναζητήσουν κάποια - οποιαδήποτε - έξοδο στο μέλλον.
Σε ασπρόμαυρο που κάνει το δυστοπικό, βιομηχανικό τοπίο να αναδύει τη μοναξιά και την αγριότητα της εγκατάλειψης, με τους ήχους από τις πρόβες του post-rock συγκρότηματος του Βενσάν να μπλέκονται με τις μηχανές στην αχανή γεωγραφία των εργοστασίων και με μικρές εκρήξεις ποίησης, ο Λεμιέ χρησιμοποιεί τη σύμβαση μιας γκανγκστερικής ταινίας για να αφηγηθεί στην πραγματικότητα μια ταινία επιβίωσης σε ένα άγονο - από ζωή - τόπο.
Διαβάστε ακόμη: Θεσσαλονίκη 2016: «Μέγας ο κόσμος», μέγας και ο Ρεχά Ερντέμ
Σβήνοντας το διάλογο εκεί που δεν χρειάζεται, εναλλάσσοντας τα ηχοτόπια του δικού μας Νovi_sad και των Godspeed You! Black Emperor με τοπικές μπάντες και τον Σιμπέλιους, καδράροντας στα πρόσωπα που λένε τις δικές τους ασήμαντες ή σημαντικές ιστορίες και αποτυπώνοντας με μοναδικό ρυθμό την ανία, τη ματαιότητα και τη βία μιας γενιάς απόκληρων και παραπεταμένων ανθρώπων, ο Καρλ Λεμιέ φτιάχνει με το «Μπάχαλο» μια ταινία που μοιάζει τελικά με αυτοσχεδιασμό. Που ξεκινάει με όλα τα υλικά της στη θέση τους, πριν αρχίσει η αποσύνθεση και καταλήξει σε ένα τελευταίο μέρος που το βιώνεις, αφού μοιάζει να ίπταται της κινηματογραφικής πραγματικότητας.
Ανάμεσα στο όνειρο και την αλήθεια ή τελικά εκεί όπου το τραγούδι συνεχίζεται ακόμη και όταν όλοι νομίζουν ότι έχει σταματήσει, η ταινία του Καναδού δημιουργού μεγαλώνει μέσα σου όπως ακριβώς μια σύνθεση που την ακολουθείς επειδή νιώθεις να σε ελκύει περισσότερο απ' όσο σε απωθεί, επειδή σε απελευθερώνει περισσότερο απ' όσο σε πνίγει - σε μια σύγκρουση τόσο ποιητική που καταλήγει να γίνεται ρεαλιστική και ένα τριπάκι που αγγίζει από τον Ντέιβιντ Λιντς μέχρι τον πιο σκοτεινό σου εφιάλτη. Μετά το τέλος της, θα το νιώσεις, πως δεν έχεις παρακολουθήσει κάτι πειραματικό, αλλά κάτι που θα μπορούσες να έχεις ζήσει.
Περισσότερο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης:
- Θεσσαλονίκη 2016: Στη Χιλή, ο «Jesus» ζητάει συγχώρεση καθημερινά
- Θεσσαλονίκη 2016: Η Καζαμπλάνκα είναι έγχρωμη στην «Πλατεία Αμερικής» του Γιάννη Σακαρίδη
- Θεσσαλονίκη 2016: «Stopover», γαλλοελληνική συμπαραγωγή, η γυναικεία απάντηση στην ανδρική βία
- Θεσσαλονίκη 2016: «Αφτερλωβ», ένα love story τόσο meta
- Τα πρόσωπα του 57ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης στην κάμερα του Flix #5
- Θεσσαλονίκη 2016: Το «Νήμα» δεν θα μπορούσε παρά να είναι μια ταινία του The Boy
- Θεσσαλονίκη 2016: Η «Λαίδη Μάκμπεθ» είναι εντυπωσιακά μοντέρνα μέσα στα βικτωριανά της φορέματα
- Τα πρόσωπα του 57ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης στην κάμερα του Flix #4
- Θεσσαλονίκη 2016: «Μια Τρομακτική Περίοδος» - Ο Αϊρα Σακς μιλά για την εκλογή Τραμπ
- Θεσσαλονίκη 2016: «Οι ενάρετοι» ξεγυμνώνουν μια παράδοξα αστεία αστική υποκρισία
- Θεσσαλονίκη 2016: Χρειάζεσαι... καρδιά από πέτρα για να μην ταυτιστείς με το ισλανδικό «Heartstone»
- Θεσσαλονίκη 2016: Ακούμε το «ΑΦΤΕΡΛΩΒ», λίγο πριν το δούμε
- Θεσσαλονίκη 2016: «Η Μεταμόρφωση»… διψά να «αφήσει το κακό να μπει»
- Θεσσαλονίκη 2016: Δε χρειάζεται καν να το πούμε - το «Gimme Danger» του Τζιμ Τζάρμους για τους Stooges είναι cool
- Τα πρόσωπα του 57ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης στην κάμερα του Flix #3
- Θεσσαλονίκη 2016: «Ο Αγριος Τόπος» - Ας μιλήσουμε για το εξωγήινο χταπόδι στο δωμάτιο
- Τα πρόσωπα του 57ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης στην κάμερα του Flix #2
- Θεσσαλονίκη 2016: Η «Ισοπέδωση» συστήνει μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα σκηνοθετική φωνή
- Θεσσαλονίκη 2016: Για όλες τις γυναίκες που, στην ηλικία τους, ακόμα κρύβονται για να καπνίσουν...
- Θεσσαλονίκη 2016: Οταν η Τούμπα κατέβηκε στο Ολύμπιον
- Θεσσαλονίκη 2016: Η ομάδα του Φεστιβάλ στην κάμερα του Flix
- Θεσσαλονίκη 2016: «Κυλά στο Αίμα», μια ταινία που θέλεις να την πάρεις αγκαλιά
- Θεσσαλονίκη 2016: «Oταν Ξέσπασε η Βία» - Καμία πατρίδα για τους μελλοθάνατους στα Aγρια Βαλκάνια
- Θεσσαλονίκη 2016: Τo Flix βλέπει και γράφει για όλες τις ταινίες του Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου
- To ντοκιμαντέρ του Νίκου Τριανταφυλλίδη για τον ΠΑΟΚ είναι φτιαγμένο από θλίψη, αγάπη και αφοσίωση
- Θεσσαλονίκη 2016: «Aνδρας Eλβετικός Σουγιάς» - ο Χάρι Πότερ πέθανε, ζήτω το πτώμα του (που κλάνει)
- Θεσσαλονίκη 2016: Στον «Τυφλό Χριστό» του Κρίστοφερ Μάρεϊ η θρησκεία δεν έχει τίποτα κοινό με την Πίστη
- Θεσσαλονίκη 2016: Στο «Kékszakállú» η πραγματικότητα είναι χωρίς διέξοδο αλλά άψογα καδραρισμένη
- Θεσσαλονίκη 2016: Το «Paterson» του Τζιμ Τζάρμους μία ωδή στην ποίηση της καθημερινότητάς μας
- Στην τελετή Εναρξης του 57ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: Κύριε Υπουργέ, επιτρέψτε μας τρεις διορθώσεις
- Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: Το παρελθόν του διαγωνιστικού τμήματος κρύβει εκπλήξεις!
- ΠΑΟΚ και ξερό ψωμί! Η Μαρίνα Δανέζη μοιράζεται με το Flix το τελευταίο ταξίδι του Νίκου Τριανταφυλλίδη
- Με έμπνευση... Pulp Fiction το τρίτο τρέιλερ του 57ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
- Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου: Οχι τόσο σέξι, αλλά ευτυχώς ούτε «τα νέα κρατικά βραβεία»!
- Λεονάρντο Φάβιο: Ανακαλύπτοντας έναν σπουδαίο σκηνοθέτη στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
- O Φιλίπ Γκραντριέ φέρνει τα σκόταδια του στο 57o Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
- Τελευταία Εξοδος Θεσσαλονίκη: Δείτε το δεύτερο τρέιλερ του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου για το 57ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
- Ολες οι ελληνικές ταινίες που θα προβληθούν στο 57ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
- Μερικές από τις ωραιότερες ταινίες της χρονίας στο τμήμα «Ματιές στα Βαλκάνια» του 57ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
- Ο Αργύρης Παπαδημητρόπουλος σκηνοθετεί το πρώτο τρέιλερ του 57ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
- H Αγορά του 57ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης αποκαλύπτεται!
- O ΠΑΟΚ που αγάπησε ο Νίκος Τριανταφυλλίδης σε παγκόσμια πρεμιέρα στο 57ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
- Το 57o Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης έχει αφίσα
- Θεσσαλονίκη 2016: Τα Highlights κι οι νέες ενότητες στο πρόγραμμα
- Ενας Τζιμ Τζάρμους δεν είναι (ποτέ) αρκετός στο 57ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
- Οσα ενώνουν το Φεστιβάλ του Λοκάρνο με το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
- Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: Αλλαγές στο ελληνικό τοπίο
- Το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης αποκτά διαγωνιστικό τμήμα για νέους δημιουργούς
- Αυτή είναι η ομάδα του νέου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης