Ο έφηβος Χεσούς μεγαλώνει στο Σαντιάγο, μοιράζοντας το χρόνο του ανάμεσα στο ερασιτεχνικό του ποπ συγκρότημα και τα snuff movies που βλέπει με τους φίλους του, δοκιμάζοντας τις αντοχές του απέναντι σε εικόνες σκληρής βίας. Του αρέσουν τα κορίτσια σχεδόν όσο και τα αγόρια και η σχέση του με τον απόμακρο πατέρα του είναι ό,τι πιο κοντινό έχει γνωρίσει ποτέ σε οικογένεια.
Ο Χεσούς είναι ένα παιδί του σήμερα, χωρίς πυξίδα για το προς τα που κατευθύνεται και ποιον δρόμο πρέπει να πάρει για να φτάσει εκεί. Οταν, μαζί με την παρέα του, θα χτυπήσει σχεδόν θανάσιμα έναν έφηβο σε ένα πάρκο – αποτέλεσμα της βίας στην οποία εκτίθεται ηθελημένα και αθέλητα, θα στραφεί για βοήθεια στον πατέρα του και θα του ζητήσει προστασία.
Στην παράδοση ενός ωμού αλλά και με ισχυρές δόσεις υπαρξιακού ρεαλισμού στον οποίο μας έχει συνηθίσει (υπέρ του δέοντος, θα ομολογούσε κανείς) το σύγχρονο λατινοαμερικάνικο σινεμά, το «Jesus», δεύτερη ταινία του Φερνάντο Γκουτσόνι που είχε εντυπωσιάσει το 2012 με το ντεμπούτο του, «Dog Flesh», ακολουθεί την παράδοση της ντοκιμαντερίστικης παρατήρησης, των τολμηρών σκηνών σεξ, μιας αληθοφάνειας που σε στιγμές νιώθεις να σε κυριεύει μεταφέροντάς σε από το πουθενά στους πολύβουους δρόμους του Σαντιάγο.
Χωρίς να πρωτοτυπεί αλλά σκηνοθετημένη με ένταση και νεύρο, η ιστορία αυτού του εφήβου (εξαιρετική επιλογή η ανδρόγυνη παρουσία του Νίκολας Ντουράν) που στέκεται σύμβολο μιας χώρας διαλυμένης, μετέωρης ανάμεσα στο παρελθόν της δικτατορίας του Πινοσέτ και της σημερινής της ολοκληρωτική κρίσης, φέρει τη δύναμη μιας αλληγορίας που δεν αργεί να συνδεθεί με τον πολλαπλών συμβολισμών τίτλο της.
Διαβάστε ακόμη: Θεσσαλονίκη 2016: Η «Λαίδη Μάκμπεθ» είναι εντυπωσιακά μοντέρνα μέσα στα βικτωριανά της φορέματα
Αυτό θα συμβεί στο δεύτερο μέρος - επίλογο, όταν η δράση μεταφέρεται από τους δρόμους της πόλης σε ένα δάσος με τον Χεσούς να αφήνεται στη φροντίδα του πατέρα του, αναπτύσσοντας για πρώτη φορά μια σχέση με το παρελθόν (το δικό του και της χώρας του). Ακριβώς δηλαδή στο σημείο όπου το φιλμ του Γκουτσόνι αποκτά την πραγματικά υπαρξιακή του διάσταση, ποτίζοντας το ρεαλισμό με μικρές εκρήξεις καθημερινής ποίησης και μιλώντας ουσιαστικά πρώτη φορά με γλαφυρότητα για το κεντρικό του θέμα που μοιάζει να είναι η εξιλέωση.
Τι κρίμα λοιπόν, που σε μια προβλέψιμη πράξη αιφνιδιασμού και ακολουθώντας τη λογική των πιο πρόσφατων και γνωστών σε περισσότερους φινάλε του μεξικάνικου «Chronic» και του βενεζουελανού «From Afar», ο Γκουτσόνι θα διαγράψει μονομιάς την αρνηθεί το όποιο happy end στον ηρωά του όχι από μια απαισιόδοξη οπτική για το μέλλον μιας ολόκληρης γενιάς αλλά από μια ενοχικά καθολική έννοια της δικαιοσύνης.
Περισσότερο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης:
- Θεσσαλονίκη 2016: Η Καζαμπλάνκα είναι έγχρωμη στην «Πλατεία Αμερικής» του Γιάννη Σακαρίδη
- Θεσσαλονίκη 2016: «Stopover», γαλλοελληνική συμπαραγωγή, η γυναικεία απάντηση στην ανδρική βία
- Θεσσαλονίκη 2016: «Αφτερλωβ», ένα love story τόσο meta
- Τα πρόσωπα του 57ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης στην κάμερα του Flix #5
- Θεσσαλονίκη 2016: Το «Νήμα» δεν θα μπορούσε παρά να είναι μια ταινία του The Boy
- Θεσσαλονίκη 2016: Η «Λαίδη Μάκμπεθ» είναι εντυπωσιακά μοντέρνα μέσα στα βικτωριανά της φορέματα
- Τα πρόσωπα του 57ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης στην κάμερα του Flix #4
- Θεσσαλονίκη 2016: «Μια Τρομακτική Περίοδος» - Ο Αϊρα Σακς μιλά για την εκλογή Τραμπ
- Θεσσαλονίκη 2016: «Οι ενάρετοι» ξεγυμνώνουν μια παράδοξα αστεία αστική υποκρισία
- Θεσσαλονίκη 2016: Χρειάζεσαι... καρδιά από πέτρα για να μην ταυτιστείς με το ισλανδικό «Heartstone»
- Θεσσαλονίκη 2016: Ακούμε το «ΑΦΤΕΡΛΩΒ», λίγο πριν το δούμε
- Θεσσαλονίκη 2016: «Η Μεταμόρφωση»… διψά να «αφήσει το κακό να μπει»
- Θεσσαλονίκη 2016: Δε χρειάζεται καν να το πούμε - το «Gimme Danger» του Τζιμ Τζάρμους για τους Stooges είναι cool
- Τα πρόσωπα του 57ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης στην κάμερα του Flix #3
- Θεσσαλονίκη 2016: «Ο Αγριος Τόπος» - Ας μιλήσουμε για το εξωγήινο χταπόδι στο δωμάτιο
- Τα πρόσωπα του 57ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης στην κάμερα του Flix #2
- Θεσσαλονίκη 2016: Η «Ισοπέδωση» συστήνει μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα σκηνοθετική φωνή
- Θεσσαλονίκη 2016: Για όλες τις γυναίκες που, στην ηλικία τους, ακόμα κρύβονται για να καπνίσουν...
- Θεσσαλονίκη 2016: Οταν η Τούμπα κατέβηκε στο Ολύμπιον
- Θεσσαλονίκη 2016: Η ομάδα του Φεστιβάλ στην κάμερα του Flix
- Θεσσαλονίκη 2016: «Κυλά στο Αίμα», μια ταινία που θέλεις να την πάρεις αγκαλιά
- Θεσσαλονίκη 2016: «Oταν Ξέσπασε η Βία» - Καμία πατρίδα για τους μελλοθάνατους στα Aγρια Βαλκάνια
- Θεσσαλονίκη 2016: Τo Flix βλέπει και γράφει για όλες τις ταινίες του Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου
- To ντοκιμαντέρ του Νίκου Τριανταφυλλίδη για τον ΠΑΟΚ είναι φτιαγμένο από θλίψη, αγάπη και αφοσίωση
- Θεσσαλονίκη 2016: «Aνδρας Eλβετικός Σουγιάς» - ο Χάρι Πότερ πέθανε, ζήτω το πτώμα του (που κλάνει)
- Θεσσαλονίκη 2016: Στον «Τυφλό Χριστό» του Κρίστοφερ Μάρεϊ η θρησκεία δεν έχει τίποτα κοινό με την Πίστη
- Θεσσαλονίκη 2016: Στο «Kékszakállú» η πραγματικότητα είναι χωρίς διέξοδο αλλά άψογα καδραρισμένη
- Θεσσαλονίκη 2016: Το «Paterson» του Τζιμ Τζάρμους μία ωδή στην ποίηση της καθημερινότητάς μας
- Στην τελετή Εναρξης του 57ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: Κύριε Υπουργέ, επιτρέψτε μας τρεις διορθώσεις
- Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: Το παρελθόν του διαγωνιστικού τμήματος κρύβει εκπλήξεις!
- ΠΑΟΚ και ξερό ψωμί! Η Μαρίνα Δανέζη μοιράζεται με το Flix το τελευταίο ταξίδι του Νίκου Τριανταφυλλίδη
- Με έμπνευση... Pulp Fiction το τρίτο τρέιλερ του 57ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
- Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου: Οχι τόσο σέξι, αλλά ευτυχώς ούτε «τα νέα κρατικά βραβεία»!
- Λεονάρντο Φάβιο: Ανακαλύπτοντας έναν σπουδαίο σκηνοθέτη στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
- O Φιλίπ Γκραντριέ φέρνει τα σκόταδια του στο 57o Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
- Τελευταία Εξοδος Θεσσαλονίκη: Δείτε το δεύτερο τρέιλερ του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου για το 57ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
- Ολες οι ελληνικές ταινίες που θα προβληθούν στο 57ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
- Μερικές από τις ωραιότερες ταινίες της χρονίας στο τμήμα «Ματιές στα Βαλκάνια» του 57ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
- Ο Αργύρης Παπαδημητρόπουλος σκηνοθετεί το πρώτο τρέιλερ του 57ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
- H Αγορά του 57ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης αποκαλύπτεται!
- O ΠΑΟΚ που αγάπησε ο Νίκος Τριανταφυλλίδης σε παγκόσμια πρεμιέρα στο 57ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
- Το 57o Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης έχει αφίσα
- Θεσσαλονίκη 2016: Τα Highlights κι οι νέες ενότητες στο πρόγραμμα
- Ενας Τζιμ Τζάρμους δεν είναι (ποτέ) αρκετός στο 57ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
- Οσα ενώνουν το Φεστιβάλ του Λοκάρνο με το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
- Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: Αλλαγές στο ελληνικό τοπίο
- Το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης αποκτά διαγωνιστικό τμήμα για νέους δημιουργούς
- Αυτή είναι η ομάδα του νέου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης