Φεστιβάλ / Βραβεία

Θεσσαλονίκη 2016: Στη Χιλή, ο «Jesus» ζητάει συγχώρεση καθημερινά

στα 10

Μια σκληρή και με καθολικές απολήξεις ιστορία ενηλικίωσης στη σύγχρονη Χιλή από τον Φερνάντο Γκουτσόνι και μια συμπαραγωγή στην οποία συμμετέχει και η Ελλάδα.

Θεσσαλονίκη 2016: Στη Χιλή, ο «Jesus» ζητάει συγχώρεση καθημερινά

Ο έφηβος Χεσούς μεγαλώνει στο Σαντιάγο, μοιράζοντας το χρόνο του ανάμεσα στο ερασιτεχνικό του ποπ συγκρότημα και τα snuff movies που βλέπει με τους φίλους του, δοκιμάζοντας τις αντοχές του απέναντι σε εικόνες σκληρής βίας. Του αρέσουν τα κορίτσια σχεδόν όσο και τα αγόρια και η σχέση του με τον απόμακρο πατέρα του είναι ό,τι πιο κοντινό έχει γνωρίσει ποτέ σε οικογένεια.

Ο Χεσούς είναι ένα παιδί του σήμερα, χωρίς πυξίδα για το προς τα που κατευθύνεται και ποιον δρόμο πρέπει να πάρει για να φτάσει εκεί. Οταν, μαζί με την παρέα του, θα χτυπήσει σχεδόν θανάσιμα έναν έφηβο σε ένα πάρκο – αποτέλεσμα της βίας στην οποία εκτίθεται ηθελημένα και αθέλητα, θα στραφεί για βοήθεια στον πατέρα του και θα του ζητήσει προστασία.

Το Flix θα σας μεταφέρει καθημερινά όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το 57ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης - μέσα κι έξω από τις σκοτεινές αίθουσες - ως τη λήξη του, την Κυριακή, 13 Νοεμβρίου. Κάντε κλικ εδώ για να δείτε συγκεντρωμένα όλα τα θέματα του Flix για το Φεστιβάλ

Jesus 607

Στην παράδοση ενός ωμού αλλά και με ισχυρές δόσεις υπαρξιακού ρεαλισμού στον οποίο μας έχει συνηθίσει (υπέρ του δέοντος, θα ομολογούσε κανείς) το σύγχρονο λατινοαμερικάνικο σινεμά, το «Jesus», δεύτερη ταινία του Φερνάντο Γκουτσόνι που είχε εντυπωσιάσει το 2012 με το ντεμπούτο του, «Dog Flesh», ακολουθεί την παράδοση της ντοκιμαντερίστικης παρατήρησης, των τολμηρών σκηνών σεξ, μιας αληθοφάνειας που σε στιγμές νιώθεις να σε κυριεύει μεταφέροντάς σε από το πουθενά στους πολύβουους δρόμους του Σαντιάγο.

Χωρίς να πρωτοτυπεί αλλά σκηνοθετημένη με ένταση και νεύρο, η ιστορία αυτού του εφήβου (εξαιρετική επιλογή η ανδρόγυνη παρουσία του Νίκολας Ντουράν) που στέκεται σύμβολο μιας χώρας διαλυμένης, μετέωρης ανάμεσα στο παρελθόν της δικτατορίας του Πινοσέτ και της σημερινής της ολοκληρωτική κρίσης, φέρει τη δύναμη μιας αλληγορίας που δεν αργεί να συνδεθεί με τον πολλαπλών συμβολισμών τίτλο της.

Διαβάστε ακόμη: Θεσσαλονίκη 2016: Η «Λαίδη Μάκμπεθ» είναι εντυπωσιακά μοντέρνα μέσα στα βικτωριανά της φορέματα

Jesus 607

Αυτό θα συμβεί στο δεύτερο μέρος - επίλογο, όταν η δράση μεταφέρεται από τους δρόμους της πόλης σε ένα δάσος με τον Χεσούς να αφήνεται στη φροντίδα του πατέρα του, αναπτύσσοντας για πρώτη φορά μια σχέση με το παρελθόν (το δικό του και της χώρας του). Ακριβώς δηλαδή στο σημείο όπου το φιλμ του Γκουτσόνι αποκτά την πραγματικά υπαρξιακή του διάσταση, ποτίζοντας το ρεαλισμό με μικρές εκρήξεις καθημερινής ποίησης και μιλώντας ουσιαστικά πρώτη φορά με γλαφυρότητα για το κεντρικό του θέμα που μοιάζει να είναι η εξιλέωση.

Τι κρίμα λοιπόν, που σε μια προβλέψιμη πράξη αιφνιδιασμού και ακολουθώντας τη λογική των πιο πρόσφατων και γνωστών σε περισσότερους φινάλε του μεξικάνικου «Chronic» και του βενεζουελανού «From Afar», ο Γκουτσόνι θα διαγράψει μονομιάς την αρνηθεί το όποιο happy end στον ηρωά του όχι από μια απαισιόδοξη οπτική για το μέλλον μιας ολόκληρης γενιάς αλλά από μια ενοχικά καθολική έννοια της δικαιοσύνης.


Το Flix θα σας μεταφέρει καθημερινά όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το 57ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης - μέσα κι έξω από τις σκοτεινές αίθουσες - ως τη λήξη του, την Κυριακή, 13 Νοεμβρίου. Κάντε κλικ εδώ για να δείτε συγκεντρωμένα όλα τα θέματα του Flix για το Φεστιβάλ

Περισσότερο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης:

Η Fischer γιορτάζει 10 χρόνια παρουσίας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, απονέμοντας και φέτος τα πιο σημαντικά βραβεία, τα Βραβεία Κοινού Fischer. Διαβάστε και δείτε περισσότερα εδώ.

fischer tiff 57 607