Το 2009 επί προεδρίας του ελληνοαμερικανού παραγωγού Σιντ Γκάνις, η Ακαδημία είχε ψηφίσει να αλλαχτεί ο κανονισμός των Οσκαρ που θέλει μόνο 5 ταινίες στην τελική ευθεία για το βραβείο Καλύτερης Ταινίας. Είχε προηγηθεί ο έντονος διάλογος, ο οποίος είχε πάρει διαστάσεις στα media, για το αν ταινία όπως ο «Σκοτεινός Ιππότης» σνομπάρονται λόγω της εμπορικότητάς τους - ενώ υπάρχει ξεκάθαρα χώρος και για τέτοια αριστουργήματα στα Οσκαρ. Ο Γκάνις είχε εισηγηθεί και περάσει την αλλαγή: η πεντάδα των υποψηφίων να γίνει δεκάδα.
Από τότε λοιπόν η Ακαδημία έχει κάνει χώρο. Μόνο που αυτός ο χώρος μένει κενός. Εκτός από το 2010, καμία άλλη χρονιά δεν συμπληρώθηκαν δέκα υποψηφιότητες. Είτε γιατί το σύστημα βαθμολόγησης δεν λειτουργεί, είτε γιατί το θέμα για το πώς ψηφίζουν τα μέλη της Ακαδημίας έχει πολύ βαθύτερα προβλήματα - πάντως κάθε χρόνο παρατηρείται το φαινόμενο να έχουμε 7άδες, 8άδες (όπως φέτος) και γενικότερα μία ελλειπή κατηγορία.
Διαβάστε ακόμα: Ποιος θέλει τον Νιλ Πάτρικ Χάρις να επιστρέψει για οικοδεσπότης των Οσκαρ το 2016;
Το δοκίμασαν και απέτυχε λοιπόν. Πολλά μάλιστα από τα διοικητικά μέλη της Ακαδημίας θεωρούν ότι αυτό το «ξεχείλωμα» της κατηγορίας την έχει καταστήσει πιο αδύναμη από παλιά. Εχει κάνει την τιμή της τελικής υποψηφιότητας πιο χλιαρή, από την παλιότερη επικράτηση στους 5 τελικούς διαγωνιζόμενους. Αλλοι πάλι αντιμάχονται αυτή την προκείμενη αλλαγή, θεωρώντας ότι θα επιστρέψουμε ξανά σε εποχές που σκανδαλωδώς απουσίαζαν μεγάλες ταινίες από την κορύφωση της κούρσας.
Θα δούμε ποια γνώμη θα επικρατήσει στις 24 Μαρτίου, στο προγραμματισμένο συμβούλιο της Ακαδημίας που καλείται να αποτιμήσει την φετινή τελετή και να προτείνει τις αλλαγές για του χρόνου.
Διαβάστε περισσότερα για τα Οσκαρ: