Να τι μπορεί να μάθει κανείς από τα εισιτήρια του τετραημέρου που μας πέρασε:
Η κατάσταση πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο. Οταν η νούμερο ένα ταινία του τετραημέρου καταφέρνει να συγκεντρώσει μόλις περίπου 13.000 εισιτήρια σε πανελλαδικό δίκτυο, αυτό δεν μπορεί παρά να σημαίνει πως ο Ελληνας θεατής δεν αντιμετωπίζει το σινεμά ως μια εβδομαδιαία συνήθεια. Πηγαίνει σινεμά μόνο τυχαία, περιστασιακά και αυτό με το σταγονόμετρο.
Ακόμη και μια ταινία με το hype του «Nymph()maniac» δεν μπορεί να φέρει άνοιξη στα ταμεία. Ναι, πρόκειται για μια ταινία ενός συγκεκριμένου σκηνοθέτη (που κατά τα άλλα αρέσει στους Ελληνες), αλλά ακόμη και η περιέργεια για το τι τελικά είναι το τελευταίο πολυσυζητημένο πόνημά του (που παρεπιπτόντως άρεσε στο σύνολο της κριτικής - με ελάχιστες ντροπιαστικές εξαιρέσεις) δεν έφερε τον αναμενόμενο κόσμο στα ταμεία.
Οι ταινίες των Οσκαρ που άλλοτε έσκιζαν τέτοια εποχή ξεπερνούν μια μία τα 100.000 εισιτήρια. Δεδομένων των συνθηκών, δεν μπορεί παρά να θεωρηθεί μια κάποια επιτυχία - ακόμη και για μια δύσκολη ταινία όπως το «12 Χρόνια Σκλάβος».
Οι Ελληνες δεν βλέπουν ελληνικό σινεμά. Το αποδεικνύουν κάθε φορά που μια ελληνική ταινία βγαίνει στις αίθουσες. Η ασυμβατότητα ανάμεσα στο πόσο συζητείται μια ελληνική ταινία απ' όλους πριν βγει στο σινεμά και στην προσέλευση του κόσμου όταν τελικά βγαίνει είναι χαοτική. Δεν μπορούμε να πιστέψουμε πως ο Νίκος Παναγιωτόπουλος δεν έχει πια κοινό στην Ελλάδα του σήμερα (η «Λιμουζίνα» έκανε περίπου 1500 εισιτήρια σε 11 αίθουσες πανελλαδικά) και πως μια ταινία σαν την «Αιώνια Εξαφάνιση του Αντώνη Παρασκευά» της Ελίνας Ψύκου δεν ενδιαφέρει ένα υγιές σινεφίλ κομμάτι της χώρας. Απ' ότι φαίνεται όμως οι μόνες ελληνικές ταινίες που «πάνε» είναι είτε μεγάλες παραγωγές - καλώς - (βλ. «Μικρά Αγγλία»), είτε τηλεοπτικές ταινίες που βρήκαν δρόμο για το σινεμά - κακώς (βλ. «Πέμπτη και 12»).
Για όλα τα παραπάνω δεν φταίει ούτε ότι το εισιτήριο είναι ακριβό, ούτε η πειρατεία, ούτε οι Ελληνες σκηνοθέτες, ούτε μόνο οι διανομείς, ούτε μόνο οι αιθουσάρχες, ούτε μόνο το κοινό. Φταίει κάτι συνολικότερο που απλά κανείς δεν θέλει να κοιτάξει στα μάτια.
Αναλυτικά το top ten των εισιτηρίων του τετραημέρου από τις 30 Ιανουαρίου έως και 2 Φεβρουαρίου 2014:
«Ηρακλής: Η Αρχή του Θρύλου», 15 αίθουσες στην Αθήνα, 46 πανελλαδικά, 12.843 εισιτήρια (1η εβδομάδα)
«Nymph()maniac (Μέρος Α')», 19 αίθουσες στην Αθήνα, 26 πανελλαδικά, 9.312 εισιτήρια (1η εβδομάδα)
«Οδηγός Διαπλοκής», 16 αίθουσες στην Αθήνα, 32 πανελλαδικά, 9.180 εισιτήρια (4η εβδομάδα) / Σύνολο εισιτηρίων μέχρι σήμερα: 98.327
«Η Κλέφτρα των Βιβλίων», 14 αίθουσες στην Αθήνα, 19 πανελλαδικά, 8.772 εισιτήρια (2η εβδομάδα) / Σύνολο εισιτηρίων μέχρι σήμερα: 23.062
«Φρανκενστάιν», 13 αίθουσες στην Αθήνα, 33 πανελλαδικά, 7.655 εισιτήρια (2η εβδομάδα) / Σύνολο εισιτηρίων μέχρι σήμερα: 33.075
«Nebraska», 18 αίθουσες στην Αθήνα, 20 πανελλαδικά, 7.287 εισιτήρια (2η εβδομάδα) / Σύνολο εισιτηρίων μέχρι σήμερα: 20.745
«Ο Λύκος της Wall Street», 19 αίθουσες στην Αθήνα, 28 πανελλαδικά, 7.249 εισιτήρια (6η εβδομάδα) / Σύνολο εισιτηρίων μέχρι σήμερα: 183.215
«Ψυχρά κι Ανάποδα», 30 αίθουσες στην Αθήνα, 60 πανελλαδικά, 6.194 εισιτήρια (7η εβδομάδα) / Σύνολο εισιτηρίων μέχρι σήμερα: 213.109
«12 Χρόνια Σκλάβος», 9 αίθουσες στην Αθήνα, 22 πανελλαδικά, 5.707 εισιτήρια (8η εβδομάδα) / Σύνολο εισιτηρίων μέχρι σήμερα: 99.401
«Πέμπτη & 12», 7 αίθουσες στην Αθήνα, 22 πανελλαδικά, 4.638 εισιτήρια (5η εβδομάδα) / Σύνολο εισιτηρίων μέχρι σήμερα: 115.503