Flix at home

Τι βλέπουμε στο σπίτι τη Δευτέρα, 21 Οκτωβρίου

στα 10

Η ομάδα του Flix επιλέγει για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και φεστιβάλ.

Τι βλέπουμε στο σπίτι τη Δευτέρα, 21 Οκτωβρίου

Η ομάδα του Flix επιλέγει για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και φεστιβάλ.


Mona Lisa Smile

Το Χαμόγελο της Μόνα Λίζα (Mona Lisa Smile) του Μάικ Νιούελ

Η Κάθριν Γουάτσον ταξιδεύει από την Καλιφόρνια στην πανεπιστημιούπολη της Νέας Αγγλίας του διάσημου κολεγίου Γουέλσλι το 1953 για να διδάξει ιστορία της τέχνης. Περιμένει από τις φοιτήτριές της, τις καλύτερες και εξυπνότερες της χώρας, να εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες που τους παρουσιάζονται, αλλά σύντομα ανακαλύπτει ένα περιβάλλον βουτηγμένο στη συμμόρφωση. Όταν η Κάθριν ενθαρρύνει τις μαθήτριές της να σκέφτονται ανεξάρτητα, έρχεται σε σύγκρουση με συντηρητικές δυνάμεις, συμπεριλαμβανομένης της ανώτερης Μπέτι. Γίνεται πρότυπο και μέντορας, και μέσα από τις δοκιμασίες των μαθητριών της να βρουν το δικό τους δρόμο, η Κάθριν μαθαίνει να χαράζει μια διαφορετική πορεία για τον εαυτό της στην συνέχεια.

H ταινία προβάλλεται στις 23.00 στην ΕΡΤ 1

Una Mujer Fantástica 607

Μια Φανταστική Γυναίκα (Una Mujer Fantástica) του Σεμπάστιαν Λέλιο

Σ' ένα σύμπαν υπερηρώων, η Μαρίνα θα είχε το «χάρισμα» κανείς να μην τη βλέπει. Ως γυναίκα. Η Μαρίνα είναι νέα, όμορφη, μπριόζα, τρανσέξουαλ. Ο σύντροφός της, ο καλόκαρδος και γοητευτικός Ορλάντο, είναι κατά μια εικοσαετία μεγαλύτερος, χωρισμένος, με ένα μεγάλο γιο. Οταν, ανήμερα στα γεννέθλιά της και μετά τη γιορτή που της έχει ετοιμάσει, ο Ορλάντο πεθαίνει ξαφνικά, η οικογένειά του στρέφεται εναντίον της Μαρίνα. Δεν τη θέλει, δεν τη βλέπει, όπως δεν τη βλέπει ο γιατρός, η αστυνομικός, ο αδελφός του θανόντος, οι αρχές: βλέπουν μια ταυτότητα με αντρικό όνομα, ένα πλάσμα στρεβλό. Κανείς δεν βλέπει τη Μαρίνα. Κι έτσι εκείνη δεν μπορεί να συμμετάσχει στον αποχαιρετισμό του άντρα που αγάπησε, ούτε και να πενθήσει με δύναμη και να κλείσει την πόρτα αυτής της σχέσης που υπήρξε υπέροχη.

Ο Χιλιανός σκηνοθέτης του «Gloria» έκανε πάλι το θαύμα του, πλάθοντας μια ακόμα ηρωική γυναίκα που αναζητά την ευτυχία σε πείσμα της στενοκεφαλιάς. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.

H ταινία προβάλλεται στις 22.00 στο Cosmote Cinema 2

tootsie 607

Τούτσι (Tootsie) του Σίντνεϊ Πόλακ

Ο Ντάστιν Χόφμαν υποδύεται έναν άεργο ηθοποιό, τον Μάικλ Ντόρσεϊ, που μεταμφιέζεται σε γυναίκα για να βρει δουλειά. Ο ιδιόρρυθμος χαρακτήρας του Ντόρσεϊ τον φέρνει πάντα σε σύγκρουση με κάθε παραγωγό της Νέας Υόρκης και κανείς δεν έχει όρεξη να συνεργαστεί μαζί του - πόσο, μάλλον, να τον προσλάβει στη δουλειά του. Όταν η κοπέλα του Ντόρσεϊ, η Σάντι, ηθοποιός κι αυτή, δεν καταφέρνει να πάρει ένα ρόλο σε σαπουνόπερα, ο Μάικλ έχει μια φαεινή ιδέα: μεταμφιέζεται σε Ντόροθι Μάικλς, περνάει επιτυχώς την ακρόαση και παίρνει το ρόλο. Συνεργάτες του σ' αυτή την αθώα απατεωνιά, και μόνοι γνώστες του μυστικού του, είναι ο ατζέντης του Τζορτζ Φιλντς (τον υποδύεται ο σκηνοθέτης της ταινίας, ο Σίντνεϊ Πόλακ) και ο συγκάτοικός του Τζεφ. Τώρα, ο δρόμος είναι ανοιχτός και χωρίς εμπόδια για τον Ντόρσεϊ μέχρι τη στιγμή που αυτός ερωτεύεται την όμορφη συμπρωταγωνίστριά του, την Τζούλι, και ο πατέρας της Τζούλι, ο Λες, ερωτεύεται την Ντόροθι!

H ταινία προβάλλεται στις 21.00 στο Nova Life

triangle of sadness

Το Τρίγωνο της Θλίψης (Triangle of Sadness) του Ρούμπεν Εστλουντ

Κεντρικοί ήρωες, ο Καρλ και η Γιάγια, στην αρχή τουλάχιστον. Ο Καρλ είναι ένα νεαρό μοντέλο που, με αφορμή μια άβολη οντισιόν (το «τρίγωνο της θλίψης», η ρυτίδα ανάμεσα στα φρύδια του, μοιάζει να χρειάζεται botox!), συνειδητοποιεί ότι η καριέρα του φθίνει. Η κοπέλα του, η Γιάγια , επίσης μοντέλο αλλά και πετυχημένη influencer, βρίσκεται σε άνοδο. Μετά από έναν (απολαυστικό) τσακωμό, για να εξιλεωθεί, η Γιάγια προτείνει στον Καρλ να πάνε μια κρουαζιέρα - δώρο, φυσικά, των followers της. Ετσι και θα γίνει, μόνο που στο κατάστρωμα και τη σάλα του γιοτ (που δεν είναι άλλο από το «Christina O» του Ωνάση), ο Καρλ και η Γιάγια θα έρθουν σ' επαφή με τους εκπροσώπους των υπερ-πλούσιων της Ευρώπης και με αλλεπάλληλες ιδεολογικές κενώσεις.

Ο βραβευμένος με τον Χρυσό Φοίνικα Σουηδός σε αντικαπιταλιστική (λογο)διάρροια. H νέα ταινία του Ρούμπεν Εστλουντ (ήδη βραβευμένου με τον Χρυσό Φοίνικα για το «Τετράγωνο»), γυρισμένη κατά το ήμισυ στην Ελλάδα, ως ελληνική συμπαραγωγή. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.

H ταινία είναι διαθέσιμη στο Cinobo

napoleon

Ναπολέων (Napoleon) του Ρίντλεϊ Σκοτ

Η ιστορία, μια επεισοδιακή διαδρομή στη ζωή και το τέλος του Μεγάλου Κορσικανού, ξεκινά απ' όταν ο Ναπολέων κατέκτησε για λογαριασμό των Γάλλων την Τουλόν, επιτυχία που τον έφερε στο μετεπαναστατικό Παρίσι της Βασιλείας του Τρόμου του Ροβεσπιέρου και καταλήγει, αφότου ο Ναπολέων έχει γίνει Υπατος της Πρώτης Γαλλικής Δημοκρατίας και προοδευτικά Αυτοκράτορας της Γαλλίας, στην εξορία του τέλους του στη νήσο της Αγίας Ελένης, μια εικοσιπενταετία που άλλαξε για πάντα την Ευρώπη, την έννοια της πολιτικής φιλοδοξίας, την υφή της εξουσίας και την πολύπλευρη φύση του αυταρχισμού. Ολ' αυτά, μέσα από την παθιασμένη, καθοριστική σχέση του με την Ιωσηφίνα, αποφυλακισμένη αριστοκράτισσα και παροιμιωδώς θελκτική γυναίκα.

Εντυπωσιακό στις σκηνές πλήθους και τις μάχες, αλλά αδύναμο, αποσπασματικό και ρηχό, το έπος της χρονιάς από τον Ρίντλεϊ Σκοτ. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.

Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Apple TV+

Persona 607

Περσόνα (Persona) του Ινγκμαρ Μπέργκμαν

Η Ελβίρα, διάσημη ηθοποιός, καταρρέει κατά τη διάρκεια μιας παράστασης και κλείνεται στη σιωπή της. Αποσύρεται σε ένα παραθαλάσσιο ησυχαστήριο με μόνη συντροφιά μια νοσοκόμα, την Άλμα. Τις επόμενες εβδομάδες, η Άλμα προσπαθεί να προσεγγίσει την ασθενή της, με σκοπό να την θεραπεύσει από την ψυχική και σωματική βύθιση της. Σύντομα, μεταξύ των δυο γυναικών αναπτύσσεται μια βαθιά, υπαρξιακή επικοινωνία.

Ακόμη και μισό αιώνα μακριά από το κοσμογονικό σοκ που ήταν η πρώτη προβολή της, η «Περσόνα» παραμένει μια ταινία - θρίαμβος του ίδιου του μέσου, μοντέρνα με τον τρόπο που όσο παλιώνει μιλάει με μια ακόμη πιο ακαριαία ειλικρίνεια γι’ αυτό που είμαστε, αυτό που θα θέλαμε να ήμασταν και την Τέχνη (του σινεμά) ανάμεσά τους. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.

Η ταινία είναι διαθέσιμη στο ΕΡΤFlix

only murders in the building

Only Murders in the Builing Season 4

Οι Τσαρλς, Ολιβερ και Μέιμπελ ταξιδεύουν στο Λος Αντζελες για να λύσουν ένα ακόμα μυστήριο.

Η τέταρτη σεζόν προβάλλεται στο Disney+

domani

Πάντα Υπάρχει το Αύριο (C' e ancora domani) της Πάολα Κορτελέζι

Ο τόπος είναι η Ρώμη, ο χρόνος είναι το 1946, σε μια φασιστική Ιταλία ηττημένη στον πόλεμο, όπου οι σπιούνοι κι μαυραγορίτες αρχίζουν, δειλά, να παραμερίζονται και νέες ελευθερίες να ξεμυτούν. Ηρωίδα (την υποδύεται με μάτια βγαλμένα από το βωβό σινεμά η ίδια η Κορτελέζι) είναι η Ντέλια, νοικοκυρά, σύζυγος, μητέρα, σκλάβα. Δουλεύει όλη την ημέρα, ως νοσοκόμα και καθαρίστρια, για να μαζεύει χρήματα για την οικογένειά της (και λίγα για την ίδια, απ' αυτά που κρυφά χώνει στο μπούστο της), φτιάχνει το σπίτι, μαγειρεύει, μαλώνει τα παιδιά, περιποιείται τον κλινήρη αυταρχικό πεθερό της και φροντίζει τον αχαΐρευτο, μπερμπάντη, πότη, δυνάστη άντρα της. Ο οποίος, σε τακτά χρονικά διαστήματα μέσα στη μέρα, τη σπάει στο ξύλο, «γιατί το χρειάζεται ο οργανισμός της». Μικρές αντιστάσεις τής Ντέλια μια γνωριμία με έναν μαύρο στρατιώτη του απελευθερωτικού στρατού, μια συνάντηση μ' έναν παλιό έρωτα. Μεγάλη αντίσταση, κρυφή κι ενδόμυχη, μια επιστολή που λαμβάνει, που ίσως φέρει τη δύναμη ν' αλλάξει τη ζωή της.

Και κομεντί και ιταλικός νεορεαλισμός και τραγούδι γυναικείας χειραφέτησης το σκηνοθετικό ντεμπούτο της ηθοποιού Πάολα Κορτελέζι, τεράστια εισπρακτική και καλλιτεχνική επιτυχία στην Ιταλία, μια χαϊδευτική ταινία για τα μεγαλύτερα τραύματα. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.

Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Videorama

official competition

Επίσημη Συμμετοχή (Official Competition) των Μαριάνο Κον, Γκαστόν Ντουπράτ

Ενας δισεκατομμυριούχος αναζητά διακαώς κάτι για να αφήσει πίσω του όταν πεθάνει, εκτός από τη φήμη του ακόρεστου καπιταλιστή. Οι επιλογές δεν είναι πολλές: μια γέφυρα με την υπογραφή ενός διάσημου αρχιτέκτονα που θα φέρει το όνομα του ή, στην ανάγκη, μια ταινία που θα χρηματοδοτήσει εξ ολοκλήρου και θα είναι «η μεγαλύτερη ταινία που έγινε ποτέ». Για τις ανάγκες της πραγματοποίησης της επιθυμίας του, θα επιστρατευτεί η αγορά των δικαιωμάτων ενός βιβλίου βραβευμένου με Νόμπελ με την ιστορία δύο αδερφών που ο ένας δεν θα συγχωρέσει ποτέ τον άλλον για το θάνατο των γονιών τους, η πιο φιλόδοξη νέα σκηνοθέτης και οι δύο μεγαλύτεροι πρωταγωνιστές του κινηματογράφου της χώρας. Οι πρόβες θα ξεκινήσουν, φέρνοντας αντιμέτωπους τρεις εντελώς διαφορετικούς χαρακτήρες που θα πρέπει να μάθουν να ομονοούν παρά τα όσα τους χωρίζουν.

Μια αποτυχημένη σε προθέσεις σάτιρα του κόσμου του κινηματογράφου που κρύβει κάτω από την ψυχρή, στιλιζαρισμένη επιφάνεια της μια σαφώς πιο ενδιαφέρουσα και σκοτεινή ταινία. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.

H ταινία είναι διαθέσιμη στο ΕΡΤFlix