
Βενετία 2025: Ο Αλεξάντερ Πέιν δηλώνει πως «ο Χρυσός Λέοντας κρίθηκε στο… 0,000001%»
Η απονομή στον Τζάρμους, η συγκίνηση για τη Γάζα και οι δηλώσεις του Πέιν που προκάλεσαν αμηχανία.
Η απονομή στον Τζάρμους, η συγκίνηση για τη Γάζα και οι δηλώσεις του Πέιν που προκάλεσαν αμηχανία.
Ο Τζιμ Τζάρμους φεύγει με το Χρυσό Λιοντάρι του 82ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας για το «Father Mother Sister Brother». Ο Αλεξάντερ Πέιν δεν έδωσε το μεγάλο βραβείο στη βροντερή «Φωνή της Hind Rajab», αλλά προτίμησε την «ήσυχη» ταινία του συμπατριώτη του. Χμμμ....
Η «Αρκουδότρυπα» των Χρυσιάννας Παπαδάκη και Στέργιου Ντινόπουλου απέσπασε στη Βενετία το βραβείο Europa Cinemas Label.
Ο Φρανσουά Οζόν διασκευάζει τον «Ξένο» του Αλμπέρ Καμί, με σεβασμό και ομορφιά, σε ένα φιλμ αργό, πιστό αλλά και απόμακρο.
Η Βαλερί Ντονζελί σκιαγραφεί με λιτότητα και ευαισθησία τον αγώνα ενός άνδρα να κρατηθεί πιστός στην τέχνη και τις αποφάσεις του, σε μια εποχή που δεν το κάνει καθόλου εύκολο.
Ενα πορτρέτο μιας πόλης και μαζί η αίσθηση ενός τόπου, ένα μυσταγωγικό ταξίδι στην ιστορία κι ένα ντοκιμαντέρ που σε γεμίζει ομορφιά.
Για να απαντήσει κανείς σ' αυτό το ερώτημα πρέπει να σκάψει πιο βαθιά από κινηματογραφικά κριτήρια και κανόνες. Να ζυγίσει αν σε μία εκρηκτική για την ανθρωπότητα εποχή, το σινεμά που μετακινεί κάτι μέσα και γύρω μας είναι το αναγκαίο, το μεγάλο σινεμά.
Ο σκηνοθέτης, παρουσιάζοντας στη Βενετία τη νέα του ταινία «The Hand of Dante», αναφέρθηκε στο γεγονός ότι οι πρωταγωνιστές του, Γκαλ Γκαντότ και Τζέραρντ Μπάτλερ δεν ήρθαν στην Βενετία, παρόλο το γεγονός πως το Φεστιβάλ δεν ανακάλεσε την πρόσκλησή τους, όπως ζητήθηκε από την κίνηση Venice4Palestine.
Το υποπτευόμασταν πάντα: αν κάποιος από τους νάκρισσους, μεγαλομανείς ηγέτες πατήσει ποτέ το κουμπί, we're all fucked. Δώστε χώρο και χρόνο στην Κάθριν Μπίγκελοου για μάς το δείξει, όπως αυτή ξέρει καλύτερα - ωμά, ανατριχιαστικά, κατεπείγοντα.
Συναντήσαμε τον αγαπημένο κι εμβληματικά cool αμερικανό σκηνοθέτη για μία συνέντευξη για το «Father Mother Sister Brother» και του ζητήσαμε να μας πει κάτι -οτιδήποτε- για τη φιλία του με τον Τομ Γουέιτς. Κι εκείνος μάς είπε μία ιστορία, ένα βράδυ, με μια Jaguar...
O Tζιμ Τζάρμους επιστρέφει με μία (φαινομενικά) απλή, χαμηλότονη, πικρή, τρυφερή, ντελικάτη, δαιμόνια αστεία δραμεντί για τις δυσλειτουργικές οικογενειακές σχέσεις.
Προορισμένο να συζητηθεί ως η μεγάλη στροφή στην καριέρα του Ντουέιν Τζόνσον, το «Smashing Machine» του Μπένι Σάφντι εκπλήσσει με την εσωστρέφειά του, την ενδοσκοπική του διάθεση και την πρόθεσή του να δει πίσω από τον θόρυβο του ρινγκ.
Ανευρος και μάλλον διαδικαστικός, ο «Μάγος του Κρεμλίνου» δεν αποτελεί με τίποτα την καλύτερη στιγμή της καριέρας του Ολιβιέ Ασαγιάς αλλά θα είναι για πάντα η ταινία όπου ο Τζουντ Λο παίζει με θαυμαστή ζωντάνια, ναι, τον Βλάντιμιρ Πούτιν.
Mεγάλη στιγμή, ακόμα μεγαλύτερη συγκίνηση, για μία πραγματικά μεγάλη κυρία. Η Νόβακ, στα 92 της χρόνια, παραλαμβάνει το τιμητικό βραβείο της 82ης Μπιενάλε από τα χέρια του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο.
Η νέα, πρώτη μεγάλου μήκους, ταινία της Εύης Καλογηροπούλου έκανε την πρεμιέρα της στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας γεμίζοντας τη Mostra με τους γνώριμους, ηλεκτρισμένους, εστέτ καμβάδες της. Διαβάστε πρώτες εντυπώσεις και δείτε clips της ταινίας.
Φτιαγμένος από γνώριμα υλικά στα οποία όμως ο Ντελ Τόρο γνωρίζει πώς να προσδώσει την σπίθα της ζωής, το «Φρανκενστάιν» αποκτά αληθινή ζωή όταν συναντά την ερμηνευτική δεινότητα του Τζέικομπ Ελόρντι! «It’s alive!»
Στον «Μάγο του Κρεμλίνου» του Ολιβιέ Ασαγιάς, ο Τζουντ Λο σε τρομάζει - έχει πετύχει το βλέμμα, το ύφος, τον τρόπο που ο Ρώσος ολιγάρχης μπορεί να σου παγώσει το αίμα. Ομως ο ίδιος δεν τρόμαξε μπροστά στην πρόκληση του Βλάντιμιρ Πούτιν.
Συνέβη το Σάββατο 30 Αυγούστου, στους χώρους που φιλοξενείται το 82ο Φεστιβάλ Βενετίας.
Η πρεμιέρα της μεγάλης «Αρκουδότρυπας» στο παράλληλο τμήμα Venice Days του 82ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, έφερε μια παρέα γεμάτη ενέργεια στο Λίντο.
Ποιος είναι το πραγματικό τέρας; Γιατί επιμένει στα παραμύθια; Γιατί δεν χρησιμοποιεί ΑΙ και χτίζει κόσμους; Ο Γκιγιέρμο ντελ Τόρο απάντησε σε όλα, με το μεταδοτικό ενθουσιασμό του για το σινεμά κι αυτό το καλοσυνάτο, παιδικό χαμόγελο.