O Πρόεδρος της ΑΣΙΦΑ ΕΛΛΑΣ, και Πρόεδρος του Φεστιβάλ Animasyros, Βασίλης Καραμητσάνης ηγήθηκε της συζήτησης για τα «70 χρόνια ελληνικού animation», τονίζοντας τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι Ελληνες παραγωγοί κινουμένων σχεδίων και την ανάγκη δημιουργίας διεθνών συνεργασιών και συμπαραγωγών.
Από τον Κωνσταντίνο Γιάνναρη ως τον πολυβραβευμένο Σέσαρ Ασεβέδο από την Κολομβία, τα πρόσωπα που χαρακτήρισαν το φετινό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης πέρασαν μπροστά απο την κάμερα του Flix. Δείτε, ακούστε και θυμηθείτε τους.
Τελευταία μέρα πριν ρίξει αυλαία το 56ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και το ο Flix σας προτείνει τις ταινίες που δεν πρέπει να χάσετε. Τρέξτε για εισιτήρια...
Ο 28χρονος Κολομβιανός έφτασε στη Θεσσαλονίκη έχοντας κερδίσει τη Χρυσή Κάμερα Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη στο Φεστιβάλ Καννών με το ντεμπούτο του «Η Γη και η Σκιά». Στην κάμερα του Flix μιλάει για όλα όσα ενώνουν τη φύση με τους ανθρώπους και τον πόνο που μπορεί να σε κάνει να ξεκινήσεις τη ζωή σου από την αρχή.
Μετά το «She Monkeys», η Σουηδή Λίσα Ασάν παρουσιάζει στη Θεσσαλονίκη το «White People» και εξηγεί στο Flix, μαζί με την ηθοποιό της, Αλιέτε Οπχαϊμ, πώς είναι ευκολότερο να προσεγγίζεις την πραγματικότητα ως επιστημονική φαντασία.
Με δύο ελληνικά πρότζεκτ ανάμεσα σε αυτά που ξεχώρισαν στα βραβεία του Φόρουμ Συμπαραγωγών Crossroads, έπεσε η αυλαία της Αγοράς, του αναπτυξιακού τμήματος του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.
Δυο γυναίκες σκηνοθέτες και η πρωταγωνίστριά τους μιλούν στην κάμερα του Flix για το πώς μια προσφυγική ιστορία διαρκείας μπορεί ακόμα να είναι επίκαιρη.
Ενα ήσυχο, λυρικό, καθόλου μελό, αλλά βαθιά συγκινητικό «προσωπικό» σινεμά. Μία μικρή ιστορία ενηλικίωσης, που φυσικά την έχεις ξαναδεί, αλλά η ειλικρίνεια, η ανθρωπιά και η ηθική της σε κερδίζει.
Ο Γάλλος σκηνοθέτης μιλά στην κάμερα του Flix για τη χαρά μιας ρετροσπεκτίβας, για την αγάπη του για το εμπορικό αμερικανικό σινεμά, αλλά και για το πώς σήμερα στη Γαλλία το σινεμά είναι φωνή πιο πολιτική από τους πολιτικούς.
Η νέα ταινία της Σουηδής Λίσα Ασάν, μετά το «She Monkeys», κάνει διεθνή πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και παρουσιάζει ένα αλληγορικό σύμπαν όπου οι σχέσεις εξουσίας δεν είναι άσπρο-μαύρο.
Ο Ισλανδός σκηνοθέτης του «Sparrow», μία ταινίας φαβορί για βραβείο στο 56ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, εξομολογείται στο Flix γιατί το μόνο σινεμά που αξίζει να κάνεις είναι το προσωπικό.
Υποψήφιο (και φαβορί) για το φετινό βραβείο LUX, το ντεμπούτο του Ιταλού Τζόνας Καρπινιάνο αφηγείται την πορεία ενός μετανάστη από την Αφρική στη Μεσόγειο, με τον τρόπο που δεν θα μπορούσε ποτέ να κάνει ένα δελτίο ειδήσεων - χωρίς μελοδραματισμούς, φτηνούς εντυπωσιασμούς. Με μοναδικό στόχο τον άνθρωπο και την ελπίδα για επιβίωση.
Η συνέντευξη Τύπου της ΕΡΤ στο πλαίσιο του 56ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης αναμενόταν με αγωνία από τον κόσμο του σινεμά ως το βήμα για την ανακοίνωση της έναρξης της απόδοσης του 1.5% και του ποσού που θα δεσμευτεί για την κινηματογραφική παραγωγή. Τελικά το μόνο που ανακοινώθηκε ήταν τα μέλη της επιτροπής για τις χρηματοδοτήσεις και τίποτ' άλλο.
O Φρανσίσκο Βαρόνε κέρδισε το χειροκρότημα, τη συγκίνηση και τις καρδιές των θεατών του 56ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης με μία γλυκόπικρη ταινία δρόμου που μας έτρεξε πολλά χιλιόμετρα. Μέσα μας.
Ο Ιρανός σκηνοθέτης φυγάδευσε τη νέα του ταινία στην Berlinale, τιμήθηκε με τη Χρυσή Αρκτο κι εκτός από πολιτική διαμαρτυρία, κάνει και χαριτωμένο, naïf πολιτικό σινεμά.
Επιστρέφοντας τρία χρόνια μετά την «Πόλη των Παιδιών», ο Γιώργος Γκικαπέππας και η Κίκα Γεωργίου μιλούν στο Flix για το «Silent», με αφορμή την πρεμιέρα του στο Διαγωνιστικό Τμήμα του 56ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.
To ντεμπούτο του νεαρού Ζαίρο Μπουσταμάντε από τη Γουατεμάλα είναι μία από εκείνες της ταινίες που ξεπερνούν γρήγορα τον εθνογραφικό τους χαρακτήρα για να γίνουν ένα οικουμενικό μάθημα ανοχής και ανθρωπιάς.
Το ντεμπούτο του Κολομβιανού Σέσαρ Ασεβέδο εντυπωσιάζει με την αυστηρότητά του και τη βαθιά μελαγχολία των ηρώων του, κερδίζοντας περισσότερο στην ατμόσφαιρα πάρα στην πρωτοτυπία της ιστορίας του.
Ενα μικρό οικογενειακό δράμα στις εργατικές συνοικίες του σύγχρονου Δουβλίνου κερδίζει τις (ραγισμένες σαν το τζάμι του) καρδιές μας και ελπίζουμε και κάποιο βραβείο στο Διαγωνιστικό Τμήμα του 56ου Διεθνούς Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.