Το 53ο Διεθνές Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης θέλησε να στήσει μία χαρμόσυνη γιορτή για τη ζωή και το έργο του Θόδωρου Αγγελόπουλου, μέσα από τις αφηγήσεις των δικών του ανθρώπων. Της ευρύτερης καλλιτεχνικής οικογένειάς του. Αλλά το φεστιβάλ «απέτυχε». Δεν έμειναν στεγνά μάτια σήμερα το πρωί στην αίθουσα Τζον Κασσαβέτης.
Στην καθιερωμένη συνέντευξη τύπου της ΕΡΤ που γίνεται κάθε χρόνο στα πλαίσια του φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, ανακοινώθηκαν σήμερα, μερικά εξαιρετικά ενθαρρυντικά νέα και κάμποσες θεαματικές υποσχέσεις. Ανυπομονούμε να τις δούμε να γίνονται πραγματικότητα.
Ολοκληρώθηκε πριν από λίγο το φετινό Works in Progress της Αγοράς του 53ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ανάμεσα στα πρότζεκτς που παρουσιάστηκαν, είδαμε και τις πρώτες εικόνες από τρεις πολυαναμενόμενες ελληνικές ταινίες που ξεκινούν από εδώ τη διεθνή τους πορεία στα φεστιβάλ και τις αγορές του κόσμου.
Σε μια κατάμεστη αίθουσα, έγινε χτες το βράδυ η πρώτη προβολή της του «The Capsule» της Αθηνάς Τσαγγάρη και του «Χιγκίτα» του The Boy. Το Filx ήταν εκεί και παρακολούθησε τόσο τις ταινίες όσο και την κουβέντα των σκηνοθετών με το κοινό. Δείτε την κι εσείς.
Ποια ταινία παίρνει το προβάδισμα στο Διαγωνιστικό Τμήμα; Πώς τα πάνε οι ελληνικές; Ποια είναι η αποκάλυψη του Φεστιβάλ; Διαβάστε καθημερινά τις κριτικές του Flix για τις ταινίες του 53ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
Επίσημος καλεσμένος του 53ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, ο Κριστιάν Μουντζίου, ο άνθρωπος που με το «4 Μήνες, 3 Εβδομάδες και 2 Ημέρες» χάρισε στο νέο ρουμάνικο σινεμά τον πρώτο του Χρυσό του Φοίνικα, μίλησε στη συνέντευξη Τύπου που έγινε την Τετάρτη για όλα αυτά που τον κανουν να συνεχίζει να κάνει σινεμά.
Η καινούρια - έκτη κατά σειρά - μεγάλου μήκους ταινία του Νίκου Κορνήλιου «11 Συναντήσεις με τον Πατέρα Μου» αφηγείται μια δυνατή, συγκινητική και σημερινή - με ό,τι κι αν σημαίνει αυτό - σχέση ανάμεσα σε μια κόρη και τον αποξενωμένο πατέρα της. Λίγο πριν την πρεμιέρα της στο 53ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, ο δημιουργός της μιλάει στο Flix για όσα χωρίζουν ή ενώνουν τους ανθρώπους...
Ειναι ήδη, μια από τις πλέον συζητημένες ταινίες του 53ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Ενα προσωπικό, παράξενο αίνιγμα που σε αγγίζει βαθιά. Και που όπως ίσως υποπτεύεστε αν είστε αγόρι μιας ηλικίας, η λύση του έχει να κάνει και με το ποδόσφαιρο. Αφήστε το The Boy να σας εξηγήσει...
Ποια ταινία παίρνει το προβάδισμα στο Διαγωνιστικό Τμήμα; Πώς τα πάνε οι ελληνικές; Ποια είναι η αποκάλυψη του Φεστιβάλ; Διαβάστε καθημερινά τις κριτικές του Flix για τις ταινίες του 53ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
Οταν ανακοινώθηκε το πρόγραμμα των ελληνικών ταινιών που θα προβάλλονταν στο 53ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, το «Kame Koummando» του Μανόλη Δαμιανάκη έμοιαζε με μια lοw budget υπερηρωική ιστορία φαντασίας, έτοιμη για να ανακαλυφθεί ως μια μελλοντική cult αποκάλυψη. Μόνο που εδώ τα πράγματα μοιάζουν πολύ σοβαρά. Και δεν εννοούμε επουδενί την αξία μιας ταινίας που είναι - ευτυχώς - χειρότερη και από αυτό που μοιάζει να υποστηρίζει...
Το Flix συνάντησε τον Ακι Καουρισμάκι στη Θεσσαλονίκη, με αφορμή τη ρετροσπεκτίβα που οργανώθηκε στο έργο του. Και μίλησε μαζί του για τον καπιταλισμό, τα κλισέ που συνοδεύουν τη φήμη του, το θάνατο και τη ζωή που είναι αφόρητη χωρίς χιούμορ, αφήνοντας σχεδόν απ' έξω το σινεμά. Αυτό βρίσκεται έτσι κι αλλιώς μέσα του πριν, μετά και πέρα από αυτόν.
Avant - garde μικρού μήκους για τη μόδα ως υψηλή τέχνη, ή απλή αφορμή για να βάλει σε μια κάψουλα η Αθηνά Τσαγγάρη όλα τα κινηματογραφικά, εικαστικά, ψυχαναλυτικά υλικά που συνθέτουν τη σκοτεινή γυναικεία ενηλικίωση;
Απόλυτα ενσωματωμένο στη δημιουργική του πολυμορφικότητα ως The Boy, το τρίτο φιλμ στην κινηματογραφική καριέρα του Αλέξανδρου Βούλγαρη είναι το πειραματικό σινεμά που θα άξιζε στην εποχή μας: ένα ρομαντικό, βίαιο, αυστηρά προσωπικό και ταυτόχρονα συλλογικό παραμύθι για μια δυστοπία που θα μπορούσε απλά να ονομάζεται... ενηλικίωση.
Εχει κερδίσει χαρακτηρισμούς όπως «προκλητικός», «αιρετικός», «ανατρεπτικός». Το τραχύ, σινεμά του φλερτάρει με την παράδοση του underground και μιλά για μια εποχή και μια χώρα στο χείλος της καταστροφής. Με αφορμή το αφιέρωμα του 53ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης στο έργο του στα πλαίσια του προγράμματος «Νυχτερινές Εικόνες», ο σκηνοθέτης μίλησε στο flix.
Συναντήσαμε τον Ιρανό σκηνοθέτη στις κινηματογραφικές αποθήκες του λιμανιού και μιλήσαμε για την τελευταία του ταινία «Rhino Season», την εξορία του, την λογοκρισία του Ισλαμικού καθεστώτος της Τεχεράνης στο έργο των Ιρανών καλλιτεχνών.
Μία πικρή ενηλικίωση που προτιμάς να ποζάρει ηδονικά στο smart phone σου και να ποστάρεται στο facebook, παρά να την αντιμετωπίσεις κατά πρόσωπο. Προκάλεσε σκάνδαλο στο Φεστιβάλ του Ρότερνταμ, έφυγε με το Tiger Award του και χθες το βράδυ έκανε το κοινό του Σταύρου Τορνέ να αναστενάξει.
Ποια ταινία παίρνει το προβάδισμα στο Διαγωνιστικό Τμήμα; Πώς τα πάνε οι ελληνικές; Ποια είναι η αποκάλυψη του Φεστιβάλ; Διαβάστε καθημερινά τις κριτικές του Flix για τις ταινίες του 53ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.