Φεστιβάλ / Βραβεία

«Klip»: Hardcore κοντινό στο εφηβικό αδιέξοδο

στα 10

Μία πικρή ενηλικίωση που προτιμάς να ποζάρει ηδονικά στο smart phone σου και να ποστάρεται στο facebook, παρά να την αντιμετωπίσεις κατά πρόσωπο. Προκάλεσε σκάνδαλο στο Φεστιβάλ του Ρότερνταμ, έφυγε με το Tiger Award του και χθες το βράδυ έκανε το κοινό του Σταύρου Τορνέ να αναστενάξει.

«Klip»: Hardcore κοντινό στο εφηβικό αδιέξοδο

Ημίγυμνα κοριτσάκια που πίνουν αλκόολ, χάπια, σκόνες. Τρίβονται, λικνίζονται, εξιτάρουν τους αντιστοίχως λιώμα συμμαθητές τους, υπό τους ήχους ποπ τσιφτετελομπαρόκ που παίζουν διαπασών σε κωλόμπαρα των φτωχικών προαστίων στο σύγχρονο Βελιγράδι. Τα κινητά τηλέφωνα είναι πάντα ανοιχτά, από τις πρωινές σχολικές ώρες στα πίσω θρανία μέχρι τα αξημέρωτα στις στάσεις των τελευταίων λεωφορείων, για να καταγράψουν με ωμό κόκκο ξαναμμένα 16χρονα πιτσιρίκια που κάνουν πλάκα, δοκιμάζουν τα όριά τους, βανδαλίζουν, γκρεμίζουν, βιάζονται να μεγαλώσουν. Γιατί έχουν από κάτι να ξεφύγουν και νομίζουν (ω ναι, κι αυτά!) ότι είναι η παιδικότητά τους.

Στο φόντο προβάλουν τα σπίτια τους – μισογκρεμισμένες, βρώμικες, εργατικές πολυκατοικίες. Στα διαμερίσματα τους είτε εξαντλημένοι γονείς που έχουν σταδιακά μουδιάσει το βλέμμα τους απέναντι στην αλλόκοτη συμπεριφορά των παιδιών τους ή, ακόμα χειρότερα, κανείς. Ολοι απόντες. Αφήνοντας στο έλεός της την εφηβική αυτοκαταστροφή να επιδίδεται σε ό,τι νομίζει ότι θα την ξυπνήσει από τον εφιάλτη: αν επιτρέψεις στο σώμα σου τα πάντα, θα καταφέρεις να βγεις από αυτό και να το σκάσεις;

Η Γιάσνε, η κεντρική ηρωίδα της Μίλος (που ερμηνεύει τολμηρά, αισθησιακά και εύθραυστα η πρωτοεμφανιζόμενη Ισιδώρα Σιμιγιόνοβιτς), ζει σ' ένα από αυτά τα διαμερίσματα μαζί με τον άρρωστο από καρκίνο πατέρα της, την μητέρα που τον περιποιείται νυχθημερόν και την μικρή της αδελφή. Ολοι την εκνευρίζουν, όλοι χαλάνε τα νιάτα και τη ζωή της, όλοι της είναι βάρος. Κάθε φορά που βρισκόμαστε σ' αυτό το διαμέρισμα το βλέμμα της Γιάσνε και η κάμερα της Μίλος χάνουν τον ηλεκτρισμό τους. Σβήνουν. Νεκρώνουν. Ολα εκεί καταγράφονται με επώδυνο μισοφωτισμένο νατουραλισμό. Στα στρόμπο φωτορυθμικά των πάρτι, τα άγρια μεθύσια και το άπειρο, ωμό, ακατέργαστο σεξ κρύβεται η χαμένη αδρεναλίνη.

Η Μίλος δεν κρίνει τους ήρωές της. Το αντίθετο. Κοιτά την facebook γενιά με κατανόηση, σχεδόν νιώθουμε ότι τουλάχιστον ένας μεγάλος τους συνοδεύει στην αγριότητα των νιάτων τους – ακόμα κι αν αυτή είναι η σκηνοθέτης τους που επιλέγει να τους ξεγυμνώσει. Δεν τους εκθέτει όμως. Γιατί μπορεί το τολμηρό hardcore σεξ να σοκάρει/εξιτάρει αρχικά τον θεατή, αλλά η θλίψη των κοριτσιών που ακόμα κι εξευτελιστικά θέλουν να αγαπηθούν και των αγοριών που βίαια ψάχνουν τον ανδρισμό τους υπερνικά τον όποιο ερεθισμό του αμφιβληστροειδούς. «Klip» μπορεί να είναι το στιγμιότυπο, αλλά είναι και ήχος από το κόψιμο των φτερών.

Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «Klip».


Δείτε εδώ το πλήρες πρόγραμμα προβολών του 53ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και βρείτε οδηγίες χρήσης για το Φεστιβάλ και μην ξεχνάτε να ενημερώνεστε από το ειδικό τμήμα του Flix που θα ανανεώνεται συνεχώς προκειμένου να σας μεταφέρει κάθε στιγμή τι συμβαίνει μέσα και έξω από τις αίθουσες του Φεστιβάλ.