Το Works in Progress της Αγοράς του 53ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης είναι κάτι παραπάνω από μια γνωριμία με μερικά από τα πιο ενδιαφέροντα κινηματογραφικά πρότζεκτς από την Ευρώπη που βρίσκονται στη φάση του μοντάζ και αναζητούν πόρους για το post-production, διεθνείς πωλήσεις και τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με εκπροσώπους διεθνών κινηματογραφικών φεστιβάλ.
Οι 12 ταινίες που παρουσιάστηκαν φέτος κάλυψαν γεωγραφικά από την Τουρκία, τη Ρουμανία, την Ελλάδα μέχρι και το Μαλί, ενώ στις εικόνες των μικρών αποσπασμάτων τους που προβλήθηκαν στην οθόνη του Ολύμπιον, μπορούσε κανείς να αποκτήσει μια πολύ σαφή άποψη για την επερχόμενη παγκόσμια παραγωγή που συνεχίζει να ενδιαφέρεται τόσο για τα όσα συμβαίνουν στην καθημερινότητα των λαών του κόσμου, όσο και για νέους κινηματογραφικούς κώδικες έτοιμους να αποκωδικοποιηθούν μέσα στα επόμενα χρόνια.
Ανάμεσα στις ταινίες που παρουσιάστηκαν, είδαμε και τις πρώτες εικόνες από τρεις πολυαναμενόμενες ελληνικές ταινίες που βρίσκονται στο στάδιο της ολοκλήρωσής τους:
To «Wild Duck», πρώτη ταινία μεγάλου μήκους του Γιάννη Σακαρίδη, ένα ανθρωποκεντρικό θρίλερ φωτογραφημένο ατμοσφαιρικά από τον Γιαν Φόγκελ του «Wasted Youth» με πρωταγωνιστές τον Αλέξανδρο Λογοθέτη και τη Θέμιδα Μπαζάκα (εξαιρετικοί και οι δύο ήδη στις ελάχιστες σκηνές που παρουσιάστηκαν) το οποίο περιστρέφεται γύρω από την ιστορία του Δημήτρη, ενός μηχανικού τηλεπικοινωνιών που αναλαμβάνει να διαλευκάνει ένα σκάνδαλο για να έρθει αντιμέτωπος με ένα τεράστιο ηθικό δίλημμα και το δικό του «ανοιχτό» παρελθόν. Οσα είδαμε κορυφώνουν την αγωνία για μια ταινία που ισορροπεί ανάμεσα στο προσωπικό και το συλλογικό, δημιουργώντας αυτόματα μια ατμόσφαιρα ασφυξίας, με «αποκαλυπτικές» και πανέμορφες σκηνές από τα γυρίσματά του σε μια άγνωστη Ελλάδα. Διαβάστε περισσότερα για το «Wild Duck» εδώ.
Το «September» της Πέννυς Παναγιωτοπούλου, συμπαραγωγή Ελλάδας και Γερμανίας, δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία της μετά το «Δύσκολοι Αποχαιρετισμοί: Ο Μπαμπάς Μου» που αφηγείται μια ιστορίας αστικής μοναξιάς με πρωταγωνίστρια την Κόρα Καρβούνη (στον πρώτο της πρωταγωνιστικό ρόλο στο σινεμά μοιάζει απλά να βρήκε ακριβώς αυτό που χρειαζόταν αφού δεν θέλεις να σταματήσεις να την βλέπεις) στο ρόλο μιας 30χρονης κοπέλας που αναπτύσσει μια «περίεργη» σχέση με την μητέρα του διπλανού σπιτιού, που υποδύεται η Μαρία Σκουλά. Οι σκηνές που είδαμε ήταν τρυφερές και ταυτόχρονα σκληρές, ένα θλιμμένο και ταυτόχρονα αισιόδοξο πορτραίτο της σχέσης δύο γυναικών - καθρέφτη της σύγχρονης μοναξιάς, άξια συνέχεια της λιτής μα με περισσευμα συναισθημάτων σκηνοθετική ματιά της Πέννυς Παναγιωτοπούλου. Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «September».
Το «Luton» του Μιχάλη Κωνσταντάτου, που στην πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία ξεκίνησε με τα διαπιστευτήρια του L'Atelier του Φεστιβάλ Καννών ολοκληρώνοντας ένα περίεργο φιλμ (ο παραγωγός του, Γιώργος Τσούργιαννης δεν αποκάλυψε τίποτα για την υπόθεση) που οι πρώτες του εικόνες ιντριγκάρουν με τη φορμαλιστική βία μιας παραμορφωμένης και παροξυσμικής πραγματικότητας. Αποδεικνύοντας πως το ελληνικό παραμένει όσο «weird» απαιτεί η εποχή που ζούμε. Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «Luton».
Η κριτική επιτροπή του φετινού Works in Progress φέτος απαρτίζεται φέτος από τον Γερμανό Μάικλ Βέμπερ (Match Factory), τον Γάλλο Ρεμί Μπονόμ (Διευθυντή προγράμματος της Εβδομάδας Κριτικής του Φεστιβάλ Καννών) και την Ειρήνη Σουγανίδου (Feelgood Entertainment) και θα βραβεύσει μια ταινία από τις 10 (το «Luton» και το «September» δεν διαγωνίζονται) η οποία θα κερδίσει υπηρεσίες post- production από την εταιρεία Graal μαζί με την Cinelabs Greece.
Διαβάστε περισσότερα για την Αγορά του 53ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.
Δείτε εδώ το πλήρες πρόγραμμα προβολών του 53ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και βρείτε οδηγίες χρήσης για το Φεστιβάλ και μην ξεχνάτε να ενημερώνεστε από το ειδικό τμήμα του Flix που θα ανανεώνεται συνεχώς προκειμένου να σας μεταφέρει κάθε στιγμή τι συμβαίνει μέσα και έξω από τις αίθουσες του Φεστιβάλ.