To «Tar» είχε χθες την ειδική προβολή του στο Berlinale Palast και έγινε η έκπληξη: παρούσα και η Κέιτ Μπλάνσετ στο κόκκινο χαλί και στην αίθουσα, συνοδεύοντας την Γερμανίδα συμπρωταγωνίστριά της Νίνα Χος και φυσικά τον σκηνοθέτη τους Τοντ Φιλντ.
Αναμένοντας την τελετή λήξης του 65ου Φεστιβάλ Βερολίνου, τα πρώτα βραβεία των ανεξάρτητων επιτροπών άρχισαν να ξεδιαλύνουν το τοπίο προς τη Χρυσή Αρκτο.
Θυμίζοντας γιατί κάποτε τον αγαπήσαμε για το «Θεοί και Δαίμονες», ο Μπιλ Κόντον σκηνοθετεί τον Ιαν ΜακΚέλεν να μεγαλουργεί, σε μια ακαταμάχητα συγκινητική ταινία για τις άλυτες υποθέσεις της ίδιας της ζωής.
Το 2009 η Περουβιανή σκηνοθέτης είχε κερδίσει την Χρυσή Αρκτο με το «Γάλα της Θλίψης», αλλά η αγγλόφωνη επιστροφή της στο διαγωνιστικό είναι μια πλήρης απογοήτευση.
Ολοκληρώθηκε την Κυριακή 17 Φεβρουαρίου το 63ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου μετά από δέκα ημέρες στις οποίες μονοπώλησε το κινηματογραφικό ενδιαφέρον ανά τον πλανήτη. Και να όσα μάθαμε μέσα και έξω από τις αίθουσες...
Το 63ο Διεθνές Φεστιβάλ Βερολίνου ολοκληρώθηκε πριν λίγα λεπτά, κλείνοντας τις 10 μέρες κινηματογραφικής γιορτής με δίκαια μοιρασμένα βραβεία στις ταινίες που μονοπώλησαν το ενδιαφέρον στη διάρκεια του Φεστιβάλ.
Χρειάστηκε η ματιά μιας ηθοποιού πίσω από την κάμερα, για να θυμίσει στο κοινό ότι η Κατρίν Ντενέβ, ακόμα και στα 70 της, είναι μια καλλονή και μια πολυδιάστατη ηθοποιός.
Επιστρέφοντας στην πόλη στην οποία έγραψε έναν από τους καλύτερους του δίσκους, το «Release the Stars» και γνώρισε τον άντρα που παντρεύτηκε, ο Ρούφους Γουεϊνράιτ μιλάει στο Flix για τη μνήμη και τις αναμνήσεις από την μητέρα του, για τη δύσκολη παιδική του ηλικία, το γάμο του και την πολιτική που δεν είναι απαραίτητα... ακτιβισμός!
Στο Βερολίνο για την πρεμιέρα του «Prince Avalanche», ο Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν μας μίλησε για έναν κόσμο χωρίς τεχνολογία, για την κωμωδία που είναι το δυσκολότερο είδος και για τους λόγους που οι ταινίες του έχουν πάντα τον ίδιο άντρα ήρωα.
Αν κάτι ξεχώρισε από το φετινό Φεστιβάλ Βερολίνου δεν ήταν ούτε οι σκηνοθέτες, ούτε οι τάσεις, ούτε οι ταινίες. Ηταν οι γυναίκες ηθοποιοί και τ’ αριστουργήματα που έφεραν στην οθόνη, κάνοντας τις μέρες μας λίγο πιο όμορφες.
Πρωταγωνιστής στο «Prince Avalanche» του Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν, ο Πολ Ραντ μιλήσε στο Flix για την ταμπέλα του «καλού παιδιού», την πιο περίεργη δουλειά που έκανε ποτέ στη ζωή του και για όλα όσα θα τον κάνουν να συνεχίζει να κάνει κωμωδία!
Να φταίνε οι σκηνές που λείπουν; Τα 80 χρόνια του Τζορτζ Σλούιζερ που του απαγορεύουν διαύγειας; Πάντως το «Dark Blood», η «επιστροφή» του Ρίβερ Φίνιξ στην μεγάλη οθόνη με την τελευταία ανολοκλήρωτη ταινία του, θυμίζει παρωδία. Στην πραγματικότητα... πιο camp πεθαίνεις. Χμμ...
Ο Μπίλε Ογκουστ συνδυάζει εθνικότητες, ιστορίες, αντίσταση, έρωτες, δράματα, μοιραίες οφθαλμιάτρους και σύγχρονη ιντελιγκέντσια, σ’ ένα δίωρο μελό που θα ταίριαζε καλύτερα σε μίνι-σειρά του ’80.
Σ' ένα από τα ελάχιστα ντεμπούτα του φετινού Διαγωνιστικού, ο Εμίρ Μπαϊγκαζίν δίνει υποσχέσεις σκηνοθετικού ταλέντου, αλλά θα ζητήσουμε να ξαναπεράσει την επόμενη φορά.
H Ισπανίδα σκηνοθέτης κι αγαπημένη του Φεστιβάλ Βερολίνου ήρθε στην 63η Berlinale και το τμήμα Πανοράματος με μία δυνατή παραβολή: η πίκρα και η οργή ενός χωρισμένου ζευγαριού με τραυματικό παρελθόν, συναντά τους αγανακτισμένους μιας χώρας χωρίς μέλλον...
Η συνεργασία τους αναμενόταν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και το αποτέλεσμα δεν απογοητεύει. Ο Μπρουνό Ντιμόν ανοίγει τον κινηματογραφικό του κόσμο σε μια εξαιρετική ηθοποιό και το αποτέλεσμα δικαιώνει και τους δύο. Μιιλήσαμε μαζί τους για την μάλλον απροσδόκητη συνάντησή τους.
Ο Οσκαρικός σκηνοθέτης του «No Man's Land» (2001) καταθέτει ένα νεορεαλιστικό δράμα ήρεμης δύναμης και έμμεσου πολιτικού σχόλιου για τη ζωή των Ρομά στους σκουπιδότοπους της Βοσνίας Ερζεγοβίνης. Μήπως είδαμε τη Χρυσή Αρκτο;
Με τέσσερις ελληνικές ταινίες, μια μεγάλη συμπαραγωγή και μία ταινία Ελληνα σκηνοθέτη του εξωτερικού, το φετινό 63ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου απέδειξε πως το ελληνικό σινεμά όχι μόνο συνεχίζει να ενδιαφέρει, αλλά γίνεται ολοένα και πιο ενδιαφέρον...