Φεστιβάλ / Βραβεία

Πόση Ελλάδα χωράει το Φεστιβάλ Βερολίνου;

στα 10

Με τέσσερις ελληνικές ταινίες, μια μεγάλη συμπαραγωγή και μία ταινία Ελληνα σκηνοθέτη του εξωτερικού, το φετινό 63ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου απέδειξε πως το ελληνικό σινεμά όχι μόνο συνεχίζει να ενδιαφέρει, αλλά γίνεται ολοένα και πιο ενδιαφέρον...

Flix Team
Πόση Ελλάδα χωράει το Φεστιβάλ Βερολίνου;

Η ελληνική παρουσία στο 63ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου ήταν φέτος εκτός από εντυπωσιακή σε ποσότητα και αρκούντως ενδιαφέρουσα, αφού εκτός από τέσσερις ταινίες που έκαναν εδώ την πρεμιέρα τους, προβλήθηκαν ακόμη και η ταινία ενός Ελληνα μόνιμου κάτοικου Γερμανίας και μια από τις μεγαλύτερες συμπαραγωγές που έγιναν ποτέ με επίκεντρο την Ελλάδα.

Γυρισμένο στην Ελλάδα, με κύριο παραγωγό τη Faliro House του Χρήστου Κωνσταντακόπουλου, και με αρκετούς βασικούς Ελληνες συντελεστές, το «Βefore Midnight» του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ, το τρίτο μέρος της τριλογίας με τον Ιθαν Χοκ και τη Ζουλί Ντελπί, προβλήθηκε εκτός Διαγωνιστικού Τμήματος στο Βερολίνο, μετά από την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Φεστιβάλ του Σάντανς.

Aποδεικνύοντας πως, παρόλες τις αντίξοες συνθήκες στο εσωτερικό της χώρας, ο δρόμος για μεγάλες συμπαραγωγές, που διαφημίζουν δωρεάν την Ελλάδα στο εξωτερικό, είναι ανοιχτός, αν φυσικά εκτός από την ιδιωτική πρωτοβουλία ενεργοποιηθούν και μηχανισμοί από την πλευρά του κράτους.

Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για το «Βefore Midnight» και όσα μας είπαν οι Ρίτσαρντ ΛΙνκλέιτερ, Ιθαν Χοκ και Ζουλί Ντελπί για την εμπειρία των γυρισμάτων στην Ελλάδα.

Οι τέσσερις ελληνικές ταινίες που προβλήθηκαν και κυριάρχησαν η κάθε μια με τον δικό της τρόπο στο Forum, το τμήμα της Berlinale με ταινίες νέων δημιουργών απ' όλον τον κόσμο, ήταν η «Κόρη» του Θάνου Αναστόπουλου (συμπαραγωγή με την Ιταλία), η «Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά» της Ελίνας Ψύκου, το «Fynbos» του Χάρη Πατραμάνη (συμπαραγωγή με τη Νότιο Αφρική) και το «Στο Λύκο» των Χριστίνα Κουτσοσπύρου και Αράν Χιους (συμπαραγωγή με τη Γαλλία). Στο ίδιο τμήμα προβλήθηκε ακόμη, με χώρα παραγωγής τη Γερμανία, και το «Εcholot» του Αθανάσιου Καρανικόλα που ζει και εργάζεται στο Βερολίνο.

2

H «Κόρη» του Θάνου Αναστόπουλου, βρήκε τον δημιουργό της για δεύτερη φορά στο Βερολίνο, μετά το 2008 και τη «διόρθωση», να αφηγείται ένα τραχύ, βίαιο και ρεαλιστικό κοινωνικό θρίλερ στην Ελλάδα της κρίσης. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για την ταινία, τη συνέντευξη που έδωσε ο Θάνος Αναστόπουλος στην κάμερα του Flix και στιγμιότυπα από την πρεμιέρα της ταινίας στο Βερολίνο.

2

Η «Αίωνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά» της Ελίνας Ψύκου, έφτασε στο Βερολίνο μετά από το βραβείο στο τμήμα Works in Progress του Φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι για να αφηγηθεί μια μυστηριώδη υπόθεση εξαφάνισης ενός διάσημου τηλεπαρουσιαστή. Μια παραβολή για μια χώρα σε συνθήκες «απαγωγής» με τον εξαιρετικό Χρήστο Στέργιογλου σε ένα πραγματικό one-man show! Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για την ταινία και δείτε όσα κατέγραψε η κάμερα του Flix στα γυρίσματα της «Αιώνιας Επιστροφής του Αντώνη Παρασκευά».

2

To «Fynbos» του Χάρη Πατραμάνη, πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του μετά από προϋπηρεσία στις μικρού μήκους και τη διαφήμιση, έφτασε στο Βερολίνο μετά από τις πρεμιέρες του στο Φεστιβάλ του Ντουρμπαν και τη διάκριση καλύτερης φωτογραφίας στο Φεστιβάλ του Slamdance, ενώ είναι γυρισμένο εξ όλοκλήρου στη Νότιο Αφρική. Ιδανική επιλογή για ένα υπαρξιακό θρίλερ αναζήτησης ταυτότητας, όχι μόνο της κεντρικής ηρωίδας του αλλά και μιας ολόκληρης χώρας. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για την ταινία και αναζητήστε περισσότερες πληροφορίες για το «Fynbos».

2

Το «Στο Λύκο» των Χριστίνα Κουτσοσπύρου και Αράν Χιους, μια ελληνογαλλική παραγωγή, φώτισε μια άγνωστη πλευρά της ελληνικής επαρχίας με φόντο και επίκεντρο την οικονομική κρίση μέσα από ένα ιδιόρρυθμο μείγμα ντοκιμαντέρ και μυθοπλασίας, συστήνοντας μας δύο νέους δημιουργούς με φαντασία και σίγουρο μέλλον. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για την ταινία και τη συνέντευξη που μας έδωσαν οι δημιουργοί της πριν από την έναρξη του Φεστιβάλ.

2

Το «Echolot» του Αθανάσιου Καρανικόλα, μόνιμου κάτοικου Βερολίνου μπορεί να αποτελεί μια αμιγώς γερμανική ανεξάρτητη παραγωγή, αλλά βάζει στο χάρτη έναν σκηνοθέτη με προϋπηρεσία στις μικρού μήκους, τις ταινίες μυθοπλασίας και το ντοκιμαντέρ, εδώ με το οδοιπορικό μιας παρέας που μέσα σε ένα αποκαλυπτικό βράδυ διασχίζει με οδηγό το σεξ μια διαδρομή από το θάνατο μέχρι τη... ζωή. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για την ταινία και γνωρίστε καλύτερα τον Αθανάσιο Καρανικόλα μέσα από τη συνέντευξη που έδωσε στο Flix πριν την έναρξη του Φεστιβάλ.

Διαβάστε εδώ περισσότερα για το 63ο Διεθνές Φεστιβάλ Βερολίνου που ξεκίνησε στις 7 Φεβρουαρίου και θα διαρκέσει έως τις 17 Φεβρουαρίου. Το Flix βρίσκεται εκεί με την υποστήριξη του Goethe Institut Athen προκειμένου να σας μεταφέρει όλα τα νέα από τη φετινή διοργάνωση στο ειδικό τμήμα του που ανανεώνεται συνεχώς.