
Οι θεαματικοί «Monos», οι οσκαρικές «Μικρές Κυρίες», τα φαντασμαγορικά «Αρπακτικά Πουλιά», η αόρατη «Ευριδίκη Γκουσμάο», το δυστοπικό «Φως στο Σκοτάδι» και η μελαγχολικά καλοκαιρινή «Winona» συνθέτουν το μείγμα μιας εβδομάδας που έχει κάτι (καλό) για όλους.
Οι Monos (Monos)Του Αλεχάντρο Λάντες
Μια ομάδα εφήβων αγοριών και κοριτσιών ζουν σαν στρατιώτες σε ένα οροπέδιο στα επιβλητικά βουνά της Κολομβίας και έχουν δύο αποστολές: Να προσέχουν την Αμερικανίδα όμηρό τους και να διατηρούν στην ζωή μια αγελάδα σημαντική για την επιβίωσή τους. Όμως τα πράγματα αρχίζουν να πηγαίνουν πολύ στραβά… Η δεύτερη μεγάλου μήκους του Αλεχάντρο Λάντες «Porfirio» κερδίζει δικαίως συγκρίσεις με το «Αποκάλυψη Τώρα», τον «Άρχοντα των Μυγών» και το «Αγκίρε, η Μάστιγα του Θεού» αποτελώντας μια ολότελα μοναδική και ιδιαίτερη εμπειρία.
Μικρές Κυρίες (Little Women) της Γκρέτα Γκέργουιγκ
Η Γκρέτα Γκέργουιγκ διασκευάζει το ομώνυμο μυθιστόρημα της Λουίζα Μέι Αλκοτ, «μεταφέροντας» τις προβληματικές του στο παρόν χωρίς να μετακινηθεί από το παρελθόν. Η ιστορία των τεσσάρων αδελφών που βαδίζουν προς την ενηλικίωση με φόντο τον απόηχο του Αμερικανικού Εμφυλίου.
Η Αόρατη Ζωή της Ευριδίκης Γκουσμάο (A Vida Invisível)του Καρίμ Αϊνούζ
Βασισμένη στο ομότιτλο βιβλίο της Μάρτα Μπατάλα, η ταινία του Καρίμ Αϊνούζ κέρδισε το βραβείο του Un Certain Regard στο φεστιβάλ των Καννών το 2019.
Στο Ρίο ντε Τζανέιρο την δεκαετία του 1940, η ζωή της Γκουίντα και της Ευρυδίκης Γκουσμάο, όπως αυτές όλων των γυναικών της εποχής, μοιαζουν σχεδόν για να είναι αόρατες στα μάτια της βραζιλιάνικης κοινωνίας. Οι δυο αδελφές όμως θα αφήσουν το στίγμα τους και θα κάνουν τον κόσμο να τις δει.
Φως στο Σκοτάδι (Light of My Life) του Κέισι Αφλεκ
Ο Κέισι Αφλεκ συστήνεται ως ολοκληρωμένος δημιουργός μιας ταινίας που γλιστράει ανάμεσα στα είδη για να βρει τη θέση της ως μια αταξινόμητη ωδή στη γυναικεία φύση -μοναδική οδό για την ανθρώπινη επιβίωση.
Το ταξίδι ενός πατέρα και του παιδιού του στα περίχωρα της κοινωνίας ύστερα από πανδημία που εξαφάνισε τον μισό πληθυσμό της Γης. Καθώς ο πατέρας παλεύει να προστατέψει το παιδί του, ο δεσμός τους–και η ίδια η ανθρωπότητα-δοκιμάζονται.
H «Ομάδα Αυτοκτονίας», η πρώτη προσπάθεια της DC να ενώσει τους κακούς της σε μια αντι-ηρωική ταινία, μπορεί να μην κέρδισε τόσο τις εντυπώσεις, αλλά η ερμηνεία της Μάργκο Ρόμπι ως Χάρλεϊ Κουίν κατάφερε να μας δώσει μια πιο ποπ, σέξι και ίσως λίγο πιο παλαβή εκδοχή της ερωμένης του Τζόκερ. Ετσι αφήνει πίσω την Ομάδα Αυτοκτονίας για να σχηματίσει την δική της εγκληματική ομάδα, η οποία θα αποτελείται μόνο από γυναίκες, και θα έχει το όνομα Birds of Prey.
Ερημική παραλία, τελευταία μέρα καλοκαιριού. Τέσσερα νεαρά κορίτσια, ο σκύλος τους, τα βιβλία , οι μουσικές τους. Ηλιος, βουτιές, κοριτσίστικη οικειότητα, πειράγματα, εξομολογήσεις, τραγούδια, φωτογραφίες, παιχνίδια με κινηματογραφικά τρίβια, υπέροχη μεσημεριανή βαρεμάρα των διακοπών. Κάτι όμως είναι off. Κάτι ρίχνει τη σκιά του στην ηλιόλουστη ξεγνοιασιά. Εχει να κάνει με το σπίτι που τις εποπτεύει από το λόφο; Εκείνο το τζιπ που παραμονεύει πίσω από τις πικροδάφνες; Είναι η μελαγχολία που ελλοχεύει σε κάθε ηλιοβασίλεμα, στο τέλος των καλοκαιριών μας; Ή το αμετάκλητο τέλος της αθωότητας; Στην πέμπτη του ταινία, ο The Boy μοιράζει στα ίσα την αγάπη του για το σινεμά, τα κορίτσια και το σκοτάδι που κρύβει ο εκτυφλωτικός ήλιος της εφηβείας με ένα τρυφερό «μιούζικαλ» που τραγουδούν τέσσερις από τις πιο σπουδαίες πρωταγωνίστριες της γενιάς τους.