Η Αθηνά, παντρεμένη και μητέρα ενός μικρού κοριτσιού, ζει σ’ ένα διαμέρισμα στο Μετς. Η Αθηνά μοιάζει με την Αθήνα του lockdown - ενώ δεν είναι μόνη, είναι ξαφνικά έρημη, άδεια, κλειδωμένη σε μία άλογη πραγματικότητα που δεν την χαρακτηρίζει. Βαριέται.
Και η Ελσα βαριέται. Κι εκνευρίζεται από τη μοναξιά της - βγαίνει στους ερημωμένους δρόμους και κάνει βόλτες - κάτι που πιάνει το βλέμμα της Αθηνάς από το παράθυρό της. Αποφασίζει να την ακολουθήσει και μία ιδιότυπη σχέση ξεκινά.
Αυτή είναι η νέα ταινία των Callas, «Μετς», που μετά την ελληνική πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, έρχεται για μία μόνο προβολή στο Αίγλη Cinema, που μόλις ξανάνοιξε τις πόρτες της πανέμορφη και φρεσκαρισμένη, την Τρίτη, 25 Ιουνίου, στις 22.45, παρουσία των συντελεστών. Διαβάστε ως το τέλος του κειμένου για να διεκδικήσετε διπλές προσκλήσεις για την προβολή.
Oι The Callas – Λάκης & Αρης Ιωνάς («The Great Eastern», «Lustlands», «Sick») φιλοτεχνούν, μέσα στην πανδημία, μία ταινία που δεν είναι για την πανδημία. Αντίθετα, πατά στην πόλη-φαντασμα συμβολικά, ως σκηνικό, ως πλαίσιο μίας πολύ ευρύτερης αστικής μοναξιάς. Μίας μοναξιάς που κάποτε κρυβόταν στη βαβούρα της πόλης, αλλά τώρα, μετά τον εγκλεισμό των κατοίκων της, εκείνη άνοιξε την πόρτα και βγήκε. Πρωταγωνίστρια. Οι Callas τοποθετούν τις δύο ηρωίδες τους ως αντικατοπτρισμό η μία της άλλης. Η Αθηνά, παρόλη την αγάπη της για την οικογένειά της, θέλει να ξανανιώσει ελεύθερη, αδέσμευτη από υποχρεώσεις, έφηβη. Η Ελσα, παρόλη την επαναστατική προκλητική νιότη της, λαχταρά κάπου να ανήκει. Οι ανασφάλειες, οι φόβοι, ο τρόμος «της ζωής που έχασαν» «της ζωής που δεν έζησαν», τα «θέλω αλλά δεν μπορώ» τους στοιχειώνουν τη σχέση και τα βλέμματαά τους.
Η μεγάλη επιτυχία της ταινίας είναι ότι τίποτα από όλα αυτά δεν κατοικεί στην οθόνη με βαρύγδουπη σοβαροφάνεια. Αντιθέτως, υπάρχει μία λοξή ματιά στον τρόπο που οι Callas κοιτούν τη γειτονιά τους, τη χώρα, τη ζωή. Παρόλο που το θέμα της ταινίας είναι σοβαρό, μελαγχολικό, η κωμωδία (absurd, μαύρη) ξεπροβάλει αιφνίδια, ακομπλεξάριστα - είτε μέσα από απίστευτες ατάκες («δεν πέθανα ακόμα»), ή από guest cameos που λειτουργούν ως κλείσιμο ματιού.
Η Βάσω Καβαλιεράτου αγκαλιάζει το εύρημα των Callas τολμηρά, με εμπιστοσύνη, με μία μελαγχολία που λάμπει. Η Νάνσυ Μπούκλη μεταμορφώνεται σε ζωντανή, παλλόμενη πρόκληση, με σπίθα και ορμή.
Πρωταγωνίστρια όμως είναι η ομορφιά, το στιλ. Η αισθητική των Callas σε κάθε κάδρο που τοποθετεί σε άψογες γεωμετρίες την ηρωίδα τους σε διαμερίσματα, ταράτσες, δρόμους, γκαράζ με το κόκκινο κραγιόν της να δηλώνει πεισμωμένη ζωή μέσα στο θάνατο. Οι μουσικές που ξεσηκώνουν τη διάθεσή μας σε μία ποπ ελαφρότητα που νικά τον εγκλεισμό - τον χορεύει. Το παιχνίδι στην ενδυματολογία, τη χρωματική παλέτα, την ίδια την αφήγηση - όλα δηλώνουν αυτό ακριβώς. Η ζωή είναι ένα παιχνίδι, κι ας τη χαρούμε. Οποιο φύλλο κι αν μάς έχει μοιράσει.
Αυτή είναι η νέα ταινία των Callas, «Μετς», που μετά την ελληνική πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, έρχεται για μία μόνο προβολή στο Αίγλη Cinema, που μόλις ξανάνοιξε τις πόρτες του, πανέμορφο και φρεσκαρισμένο, την Τρίτη, 25 Ιουνίου, στις 22.45, παρουσία των συντελεστών. Μπείτε στο instagram account του Flix για να διεκδικήσετε διπλές προσκλήσεις για την προβολή.