Η ομάδα του Flix επιλέγει για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και φεστιβάλ.
Βλέπουμε στο Σπίτι: Αναζητήστε όλες τις προτάσεις του Flix για το σπίτι στην ειδική ενότητα «Βλέπουμε στο Σπίτι» που ανανεώνεται συνεχώς.
Latin Noir του Ανδρέα Αποστολίδη
Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων Ανδρέας Αποστολίδης ταξιδεύει στη Λατινική Αμερική για να ανακαλύψει τη ζωή και το έργο των διάσημων συγγραφέων Paco Ignacio Taibo II(Μεξικό), Leonardo Padura(Κούβα), Luis Sepulveda(Χιλή), Santiago Roncagliolo(Περού) και Claudia Pineiro(Αργεντινή). Το ντοκιμαντέρ διερευνά πώς αυτή η γενιά συγγραφέων οδηγήθηκε στη συγγραφή νουάρ ιστοριών μυστηρίου, σε μία προσπάθεια να αντιμετωπίσει την ωμή κρατική βία, την αυξημένη εγκληματικότητα και τις συνεχείς παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων που βιώνει η Λατινική Αμερική από τη δεκαετία του 1970 μέχρι τις μέρες μας. Από το Μπουένος Άιρες, στο Σαντιάγο, την Πόλη του Μεξικού, την Αβάνα και την Λίμα, οι ήρωες των αστυνομικών μυθιστορημάτων -ανεξάρτητοι ντετέκτιβ, δημοσιογράφοι, εισαγγελείς- γίνονται μάρτυρες και ξεναγοί ενός κόσμου που μεταμορφώνεται ριζικά μέσα από επαναστάσεις, πραξικοπήματα, εμφύλιους πολέμους, οικονομικές κρίσεις και κοινωνικές ανατροπές.
Ο Ανδρέας Αποστολίδης, με βαθιά γνώση και καλή παρέα, εξηγεί γιατί το νουάρ μυθιστόρημα της Λατινικής Αμερικής ήταν και είναι πολιτική πράξη. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη on demand στο vimeo
Στην Αγκαλιά Του Φιδιού (Embrace Of The Serpent) του Σίρο Γκέρα
Με απόσταση λίγων δεκαετιών, δύο επιστήμονες αναζητούν στον Αμαζόνιο ένα ιερό φυτό με θαυματουργές θεραπευτικές ιδιότητες. Η περιπλάνηση θα οδηγήσει και τους δύο στον ίδιο σαμάνο, τελευταίο επιζώντα της φυλής του. Η σχέση και των δύο μαζί του, αφού περάσει από τα στάδια της γνωριμίας και της φιλίας, θα πάρει μία απρόβλεπτη τροπή…Μια περιπετειώδης περιπλάνηση που εστιάζει στις ανεπούλωτες ακόμα πληγές της αποικιοκρατίας. Η σχέση ανάμεσα στους δύο επιστήμονες και τον ιθαγενή σαμάνο αποτυπώνει, μέσα από την ποιητική ορμή της ασπρόμαυρης φωτογραφίας, μια εθνογραφικού χαρακτήρα σπουδή πάνω στο εκρηκτικό αντάμωμα δύο κόσμων.
Εμπνευσμένος από τα ημερολόγια του Ολλανδού εξερευνητή Θίοντορ Κοχ-Γκράνμπεργκ και του Αμερικανού Ρίτσαρντ Έβανς Σουλτς, ο 35άχρονος Κολομβιανός σκηνοθέτης Σίρο Γκέρα υφαίνει ένα μαγικό πέπλο γύρω από τον Αμαζόνιο της Κολομβίας. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix..
Η ταινία προβάλλεται στις 23.00 στο Κανάλι της Βουλής
Ραλφ εναντίον Ιντερνετ (Ralph breaks the Internet) των Ριτς Μουρ, Φιλ Τζόνστον
Ο καταστροφέας Ραλφ και η πάντα ανήσυχη φίλη του, Βανελόπι, θα ρισκάρουν ένα απίθανο ταξίδι στον κόσμο του διαδικτύου, αναζητώντας ένα ανταλλακτικό για να σώσουν το βιντεοπαιχνίδι της Βανελόπι και θα έρθουν αντιμέτωποι με τους πειρασμούς της νέας τεχνολογίας. Ο Ραλφ και η Βανέλοπι έχουν μόνο λίγες ημέρες για να ταξιδέψουν στο διαδίκτυο και να επιστρέψουν, προτού βγουν οριστικά από την πρίζα!
Ο Ραλφ επιστρέφει, αυτή τη φορά μπαίνοντας με φόρα στο Διαδίκτυο και στα κοινωνικά δίκτυα. Δεν αγγίζει τα ύψη της πρώτης εκείνης αριστουργηματικής του εμφάνισης, αλλά δεν υπολείπεται σε «κλασικές» στιγμές. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
H ταινία προβάλλεται στις 21.00 στο Star
Νιότη (Youth) του Πάολο Σορεντίνο
Ο Φρεντ Μπάλιντζερ είναι ένας 80χρονος χήρος, πάλαι ποτέ ένδοξος μαέστρος κλασικής μουσικής, ο οποίος έχει εδώ και χρόνια συνταξιοδοτηθεί κι αποχωρήσει από τη διεθνή σκηνή. Αντιθέτως, ο συνομήλικος καλύτερος του φίλος, ο χολιγουντιανός σκηνοθέτης Mικ Μπόιλ, τώρα ετοιμάζει το αριστούργημά του: η 21η του ταινία, «Η Τελευταία Μέρα της Ζωής Σου», θα είναι το απαύγασμα της καριέρας, της συσσωρευμένη εμπειρίας, του κλιμακούμενου ταλέντου του. Οι δυο τους βρίσκονται στις Ελβετικές Αλπεις, στο ίδιο πολυτελές, βαρύ, νεοκλασικό θέρετρο όπου κάνουν διακοπές εδώ και αρκετές δεκαετίες. Ο πραγματιστής Φρεντ επιθυμεί την ησυχία του. Οχι, δε σκοπεύει να επιστρέψει για ένα τελευταίο κονσέρτο με τα «Απλά του Τραγούδια», ούτε προς τιμή της Βασίλισσας της Αγγλίας, ενώ αηδιάζει κι αντιστέκεται στη σκέψη να γράψουν την βιογραφία του. «Ξεχάστε με» μονολογεί, κοιτώντας τη ζωή από ασφαλή απόσταση, χωρίς συναίσθημα, θεωρώντας ότι όλα έχουν τελειώσει. Ο Μικ όμως, αν και ισόποσα χιουμορίστας και κυνικός, δεν είναι διατεθειμένος να μιλούν μόνο για τους προστάτες τους. Περιτριγυρισμένος από τους συνεργάτες του (μία παρέα νεαρών κινηματογραφιστών, παθιασμένων και ενθουσιασμένων που θα υπογράψουν μαζί το masterpiece του ειδώλου τους) ρουφά την ένταση, τη δημιουργική τους φλέβα και την ενέργειά τους.
Ο Πάολο Σορεντίνο επιστρέφει μετά το Οσκαρ του για την «Τέλεια Ομορφιά» με μία ακόμα αριστουργηματική ταινία. Τόσο μεγαλόπρεπη, ώστε να γίνει διαχρονικά κλασική. Τόσο απλή, ώστε να ξέρεις ότι θα παραμείνει αγαπημένη και προσωπική. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία προβάλλεται στις 01.30 στο Cosmote Cinema 2
CODA της Σίαν Χέντερ
Βασισμένο στην ταινία του Ερίκ Λαρτιγκό «Οικογένεια Μπελιέ», το «Coda» μεταφέρει την δράση σε μια μικρή ψαράδικη πόλη της Αμερικής και τοποθετεί στο κέντρο της την 17χρονη Ρούμπι, το μόνο μέλος μιας οικογένειας κωφών ψαράδων που έχει την ακοή της, και η οποία από πολύ μικρή λειτουργεί ως ο μεταφραστής τους και ο σύνδεσμος τους με τον υπόλοιπο κόσμο. Οταν η ανάγκη των γονιών της να τους βοηθήσει με το επόμενο επαγγελματικό τους βήμα αυτοοργάνωσης των ψαράδων της περιοχής, συγκρουστεί με τα δικά της θέλω για μια μουσική υποτροφία στο πανεπιστήμιο, θα έρθει η στιγμή που όλοι θα καταλάβουν πως ο καθένας πρέπει να βρει τον δικό του δρόμο και πως η δυναμική της οικογένειάς τους θα πρέπει αναγκαστικά να αλλάξει.
Μια ταινία φτιαγμένη για να συγκινήσει, που κέρδισε το μεγάλο βραβείο, το βραβείου κοινού (και κάμποσα άλλα) στο φετινό φεστιβάλ του Sundance. Διαθέσιμη για streaming στο Apple Tv+. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Apple TV+
Love του Γκασπάρ Νοέ
1η Ιανουαρίου, νωρίς το πρωί. Το τηλέφωνο χτυπάει και ο Μέρφι ξυπνάει δίπλα στη νεαρή σύζυγό του και το δυο ετών παιδί του. Ακούει το μήνυμα στο τηλεφωνητή όπου η μητέρα της Ηλέκτρας ρωτάει γεμάτη αγωνία μήπως έχει κάποιο νέο από την κόρη της, καθώς αγνοείται εδώ και αρκετό καιρό και φοβούμενη ότι κάτι πολύ άσχημο της έχει συμβεί. Κατά τη διάρκεια μιας ατέλειωτης βροχερής μέρας ο Μέρφι βρίσκεται μόνος στο διαμέρισμα του, να αναπολεί την πιο όμορφη ερωτική σχέση της ζωής του, τα δύο χρόνια που πέρασε με την Ηλέκτρα. Ένα φλεγόμενο πάθος γεμάτο υποσχέσεις, παιχνίδια, υπερβολές και λάθη.
O Γκασπάρ Νοέ και αληθινό σεξ, σε μια ταινία πυροτέχνημα που ξεφουσκώνει πιο γρήγορα κι από στύση. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Cinobo
Γκαγκάριν (Gagarine) των Φανί Λιατάρ, Ζερεμί Τρουλ
Το «Cité Gagarine» χτίστηκε το 1961 στα «banlieue» φτωχικά προάστια του Παρισιού. Ενα οικοδόμημα 13 ορόφων και 370 διαμερισμάτων, σχεδιασμένο στα πρότυπα των εργατικών κατοικιών της κομμουνιστικής Ευρώπης: ναι μεν μαζική στέγαση στο πολυόροφο τσιμέντο, αλλά ταυτόχρονα ένας κυκλικός αρχιτεκτονικός συνδυασμός με μία κοινή εσωτερική αυλή που χαρίζει στους κατοίκους κάτι παραπάνω από άπλετο φως - έναν τόπο γειτονίας, συνεύρεσης. Ενα ξεκάθαρο στίγμα κοινότητας. Γιατί στο Gagarine, όπως και σε εκατοντάδες παρόμοια κτίσματα, κατέφυγαν άνθρωποι που, μέχρι εκείνη τη στιγμή της μετακόμισής τους δεν ανήκαν πουθενά: μετανάστες που ζήτησαν άσυλο, εργάτες κάτω από τα όρια της φτώχειας, μονογονικές οικογένειες που αδυνατούσαν να τα βγάλουν πέρα χωρίς τη συνδρομή της πρόνοιας. Το 1961 μπήκαν τα θεμέλια τέτοιων σπιτιών και μαζί επικράτησε ένα κύμα αισιοδοξίας. Ολα θα πάνε καλά. Οταν έχεις μια στέγη πάνω από το κεφάλι σου, μπορείς να κοιτάς ψηλά τα αστέρια. Ισως για αυτό του έδωσαν και το όνομα του Γιουρι Γκαγκάριν, του πρώτου κοσμονάυτη που ταξίδεψε στο διάστημα. Ο ήρωας της Σοβιετικής Ενωσης πήγε μάλιστα στα εγκαίνια της εργατικής κατοικίας και έκοψε την κορδέλα. Ολα θα πήγαιναν καλά. Αν βρήκαμε τρόπο να στέλνουμε ανθρώπους στο φεγγάρι, το να προσφέρουμε στους συνανθρώπους μας τα βασικά στη γη, ήταν αυτονόητο. Εξήντα χρόνια μετά, τίποτα δεν είναι αυτονόητο. Το Gagarine είναι ένα ακόμα κτίριο του παριζιάνικου γκέτο. Ρωγμές διαβρώνουν τα θεμέλιά του, αμίαντο δηλητηριάζει τους τοίχους του, σάπιες αποχετεύσεις μουχλιάζουν τα πατώματά του. Ποντίκια τρέχουν στους διαδρόμους, βαποράκια διακινούν ναρκωτικά στις εσωτερικές αυλές του. Ταυτόχρονα όμως, παραμένει για εκατοντάδες ανθρώπους «το μόνο σπίτι που γνώρισαν». Ενας από αυτούς είναι κι ο 16χρονος Γιούρι. Πρώτης γενιάς αφρικανός μετανάστης, ορφανός από πατέρα κι εγκαταλελειμμένος από την ξαναπαντρεμένη μητέρα του, δεν γνώρισε ποτέ την πατρίδα του. Πατρίδα, σπίτι, οικογένεια είναι για αυτόν το Gagarine. Η γειτόνισσα της διπλανής πόρτας του δίνει ένα πιάτο φαΐ, ο γιος της είναι αδελφός που δεν έχει, η ταράτσα είναι ο κόσμος που ονειρεύεται. Εκεί, αυτό το ντροπαλό αγόρι που ονειρεύεται να γίνει αστροναύτης έχει χτίσει το «πιλοτήριό» του. Εκεί διατηρεί την παράγκα με τα εργαλεία του. Το Gagarine τον κηδεμονεί, κι αυτός κηδεμονεί το Gagarine: μαζί με τον Χουσάμ, τον κολλητό του, και την Ντιάνα, το δυναμικό Ρομά κορίτσι που είναι κρυφά ερωτευμένος, βρίσκουν τα υλικά να επισκευάσουν σιγά σιγά τις πρώτες ανάγκες του κτιρίου. Γιατί αν το επισκευάσουν, δε θα έρθει το κράτος να το κρίνει ακατάλληλο, να το εκκενώσει, να το κατεδαφίσει.
Ενα εντυπωσιακό σκηνοθετικό ντεμπούτο. Οι Λιατάρ και Τρουλ παραδίδουν μία ταινία, μαγικά υβριδική: από την μία ξεκάθαρα γειωμένη στην άδικη, ρεαλιστική πραγματικότητα των παριζιάνικων γκέτο, κι από την άλλη ρομαντικά απογειωμένη στα αστέρια. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
H ταινία είναι διαθέσιμή για αγορά σε streaming στο viva.gr
Βλέπουμε στο Σπίτι: Αναζητήστε όλες τις προτάσεις του Flix για το σπίτι στην ειδική ενότητα «Βλέπουμε στο Σπίτι» που ανανεώνεται συνεχώς