Η ομάδα του Flix επιλέγει για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και φεστιβάλ.
Wonder Wheel του Γούντι Αλεν
Το καλοκαίρι του 1950, στην πολύβουη, πολύχρωμη, σπαρταρούσα από ζωή παραλία του Κόνι Άιλαντ στα περίχωρα του Μπρούκλιν, ο ναυαγοσώστης Μίκι, αφού μας αυτοσυστήνεται σε voiceover ως εκκολαπτόμενος συγγραφέας με φύση ποιητή, αρχίζει να αφηγείται την ιστορία της Τζίνι, αποτυχημένης ηθοποιού που κατέληξε σερβιτόρα και ζει με τον άξεστο άντρα της, Χάμπτι, και τον πυρομανή ανήλικο γιο της από τον πρώτο της γάμο, Ρίτσι, σε ένα σπίτι δίπλα στο τοπικό πάρκο αναψυχής, όπου ο σύζυγος βγάζει με το ζόρι τα προς το ζην ως χειριστής καρουζέλ.
Ο Γούντι Aλεν επιστρέφει στα μοτίβα του κλασικού αμερικανικού θεάτρου και τον «νεροχύτη» της Τζάσμιν, με ανάμικτα αποτελέσματα. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
H ταινία προβάλλεται στις 00.00 στην ΕΡΤ 1
Το Χρώμα της Ζωής (Maudie) της Εϊσλινγκ Γουόλς
Η Σάλι Χόκινς πρωταγωνιστεί στο biopic που βασίζεται στη ζωή της Καναδέζας ναΐφ ζωγράφου Μοντ Λιούις. Η ταινία, η οποία εκτυλίσσεται στη Νέα Σκωτία, τη δεκαετία του ’30, επικεντρώνεται στο ρομάντζο της εύθραυστης καλλιτέχνιδας (η Λιούις έπασχε από χρόνια ρευματοειδή αρθρίτιδα) με έναν αντικοινωνικό ιχθυοπώλη (τον υποδύεται ο Ιθαν Χοκ), για τον οποίο ξεκινά να δουλεύει ως οικονόμος, ενώ παράλληλα προσπαθεί να ασχοληθεί με το αληθινό της πάθος, τη ζωγραφική, για την οποία θα γινόταν αργότερα διάσημη.
H ταινία προβάλλεται στις 21.00 στην ΕΡΤ 2
Δόκτωρ Υπνος (Doctor Sleep) του Μάικ Φλάναγκαν
Παλεύοντας επί δεκαετίες να απαλλαγεί από την κληρονομιά της απελπισίας και του αλκοολισμού που του άφησε ο πατέρας του Τζακ και να σβήσει τις τραυματικές μνήμες από το ξενοδοχείο Overlook, ο χαρισματικός Νταν Τόρανς, μεσήλικας πια, προσπαθεί να κρατήσει «κλειδωμένα» σε κουτιά του νου τα στοιχειά που συνεχίζουν να τον κατατρύχουν. Με την ελπίδα να αλλάξει ζωή, καταλήγει σε μια κωμόπολη του Νιου Χάμσαϊρ και, μέσω μιας νέας φιλίας, σε μια κοινότητα Ανώνυμων Αλκοολικών και σε μια δουλειά σε ένα γηροκομείο όπου, με όση δύναμη «λάμψης» του έχει απομείνει, προσφέρει την ύστατη ανακούφιση στους ετοιμοθάνατους. Στους αυτοκινητόδρομους των ανατολικών πολιτειών, μια αίρεση που αποκαλείται «Αληθινός Δεσμός» ταξιδεύει με αυτοκινούμενα τροχόσπιτα αναζητώντας τροφή. Αν και φαινομενικά συνηθισμένα, τα μέλη της είναι απέθαντοι που ρουφάνε βαμπιρικά τον «ατμό» ζωής από τα θύματά τους ενώ τα θανατώνουν αργά και βασανιστικά. Έχουν μόλις «προσηλυτίσει» μια πανούργα έφηβη στους κόλπους τους, και τώρα ψάχνουν για την επόμενη πηγή ενέργειας που θα τους προστατέψει από τη φθορά του χρόνου. Κάπου στην Ατλάντα, η μικρή Αμπρα, που ζει με τους γονείς της, έχει τις δικές της τηλεπαθητικές ικανότητες. Η δύναμη της «λάμψης» της είναι μεγάλη, όμως έχει μάθει να τη διαχειρίζεται από παιδάκι με σύνεση, θάρρος και αισιοδοξία. Μπορεί ακόμη να επικοινωνεί με άλλα άτομα ανάλογου χαρίσματος από χιλιάδες μίλια μακριά.
Η «Λάμψη» συνεχίζει να λούζει τον Νταν Τόρανς σε ένα θρίλερ μεταφυσικού τρόμου που συμβιβάζει γνωστικά τις κοσμοθεωρίες των Στίβεν Κινγκ και Στάνλεϊ Κιούμπρικ. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία προβάλλεται στη 01.30 στο Star
The Fabelmans του Στίβεν Σπίλμπεργκ
Νιου Τζέρσει, 1952. Μία παγωμένη νύχτα, ο Μπερτ και η Μίτζι Φέιμπελμαν παίρνουν τον μικρό γιο τους Σάμι για να δει την πρώτη του ταινία στο σινεμά της γειτονιάς. Κουρνιασμένος στην ασφάλεια της αγκαλιάς του μπαμπά και της μαμάς, ο Σάμι μαγεύεται, τρομάζει και συγκλονίζεται με το «The Greatest Show on Earth» του Σεσίλ Μπ. ΝτεΜίλ. Ειδικά η σκηνή της σύγκρουσης του τρένου αποτυπώνεται μέσα του, τον κάνει να πετάγεται τα βράδια από το κρεβάτι του. Ο εφυιής (και λίγο νερντ) μηχανικός Μπερτ θα εξηγήσει πρακτικά, επιστημονικά, στον πιτσιρικά πώς τα 24 καρέ φιλμ το δευτερόλεπτο δημιουργούν την ψευδαίσθηση αλήθειας. Η καλλιτέχνης, πιανίστρια, γεμάτη ενσυναίσθηση Μίτζι θα τον κοιτάξει απλώς στα μάτια και θα του πει: «οι ταινίες είναι όνειρα που κανείς ποτέ δεν ξεχνάει». Και κάπως έτσι ο Σάμι ερωτεύεται το σινεμά.
Με αυτή την ημιαυτοβιογραφική κατάθεση ψυχής για την επουλωτική δύναμη του σινεμά, ο Σπίλμπεργκ αποδεικνύει ότι είναι ο καλύτερος, ο ικανότερος, ο πιο τίμιος κινηματογραφικός παραμυθάς της blockbuster γενιάς μας. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
H ταινία προβάλλεται στις 22.00 στο Nova Cinema 1
Η Φάλαινα (The Whale) του Ντάρεν Αρονόφσκι
Ο Τσάρλι δουλεύει ως καθηγητής online μαθημάτων συγγραφής από το σπίτι. Δεν ανοίγει ποτέ την κάμερα όταν παραδίδει το μάθημά του, αρνούμενος να δείξει στην τάξη του τον αληθινό του εαυτό: ο Τσάρλι είναι ακραία παχύσαρκος, αποκομμένος από την ζωή και γεμάτος τύψεις και βαριές αναμνήσεις από μία ζωή που πολύ πιθανόν να φτάνει στο τέλος της. Κατά την διάρκεια πέντε ημερών, στο σπίτι που αποτελεί τα τελευταία χρόνια και ολόκληρο τον κόσμο του, ο Τσάρλι θα δεχτεί τις επισκέψεις της μοναδικής φίλης του με την οποία τον συνδέει μια κοινή τραγωδία (Χονγκ Τσάου), της απόμακρης κόρης του με την οποία ίσως πλέον κάθε δεσμός έχει καταστραφεί (Σέιντι Σινκ), ενός νεαρού ιεροκήρυκα που μοιάζει να είναι εξίσου χαμένος με εκείνον και, φυσικά, της πρώην γυναίκας του που, αν και χρόνια μετά τον χωρισμό τους, δείχνει να διατηρεί την δική της μοναδική θεώρηση των πραγμάτων (Σαμάνθα Μόρτον).
Από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της χρονιάς και στην Ελλάδα, με το δικαιωματικό Οσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου στα χέρια πλέον του Μπρένταν Φρέιζερ (σε έναν ρόλο που απαίτησε και σωματική μεταμόρφωση αλλά και δεκάδες κιλά επιπλέον προσθετικών - επίσης δικαιωματικό Οσκαρ Καλύτερου Μακιγιάζ) και με ωκεανούς συγκίνησης που έχει προκαλέσει σε όσους κολύμπησαν μαζί της, η «Φάλαινα» του Ντάρεν Αρονόφσκι είναι με διαφορά μια από τις ταινίες της χρονιάς. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Cinobo
Ιστορίες Καλοσύνης (Kinds of Kindness) του Γιώργου Λάνθιμου
Η σπονδυλωτή ιστορία χωρίζεται σε τρία κεφάλαια - το κάθε ένα με τίτλο και τίτλους τέλους να το αποκόβουν από το επόμενο. Οι ίδιο ηθοποιοί ερμηνεύουν διαφορετικούς χαρακτήρες, από διαφορετικά κοινωνικά στρώματα, σε διαφορετικές καταστάσεις. Ενας μόνο (ο Γιώργος Στεφανάκος) ερμηνεύει τον ίδιο άνθρωπο, τον R.M.F., έναν ρόλο εν τέλει περαστικό και ασήμαντο (Random Mother Fucker?) που διαπερνά και τις 3 αφηγήσεις ενώνοντάς τες με μία αινιγματική, σαδιστικά παιχνιδιάρικη, αιματοβαμμένη κλωστή.
Sweet dreams are (not) made of this. Ο Λάνθιμος επιστρέφει στο σαδιστικό, κατάμαυρο, αφιλόξενο για τον μέσο θεατή σινεμά του. Και καλά κάνει. Αλλά, το κάνει καλά; Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Disney+
20.000 Είδη Μελισσών (20.000 Species of Bees) της Εστιμπαλίζ Ουρεσόλα Σολαγκούρεν
Στην διάρκεια ενός καλοκαιριού στην βάσκικη εξοχή, ο Αϊτόρ, η Κοκό, ή η Λουσία θα κάνουν ένα απόλυτα φυσικό αλλά και γεμάτο εμπόδια ταξίδι προς τον αληθινό τους εαυτό. Φυσικό όταν η διαδρομή τους είναι εσωτερική, όταν οι ίδιοι κοιτάζουν προς το κέντρο του ψυχισμού, προς το μυαλό και την καρδιά τους, γεμάτο εμπόδια, όταν βλέπουν την εικόνα τους, τα θέλω τους, να αντανακλώνται στα μάτια των άλλων, όταν τα ονόματά τους προφέρονται από τα χείλη των γύρω τους. Ακόμη κι αν οι γονείς της μοιάζουν ανοιχτόμυαλοι («δεν υπαρχουν αγορίστικα και κοριτσίστικα πράγματα» λέει η μητέρα της), ακόμη κι αν η ευρύτερη οικογένειά της είναι γεμάτη αγάπη, υπάρχουν πράγματα που δεν μπορούν να καταλάβουν πράγματα που δυσκολεύονται να αποδεχτούν.
Ενα νεαρό αγόρι ανακαλύπτει το αληθινό του φύλο και προσπαθεί να κάνει τους γύρω του να το αποδεχτούν, σε μια πολυεπίπεδη, χαμηλότονη μα διαπεραστική ταινία που βραβεύτηκε για την Σοφία Οτέρο στη Berlinale. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Videorama
Ενας Ησυχος Ανθρωπος του Τάσου Γερακίνη
Ο Μάκης ζει σε ένα ακριτικό νησί που συνορεύει παρά κάτι μέτρα θάλασσας με την Τουρκία. Οινοποιός που δεν καταφέρνει να ζήσει από το επάγγελμα του, παλεύει με τα χρέη που τον πνίγουν, τους πελάτες του που δεν τον παίρνουν στα σοβαρά, τους εργάτες που τους χρωστάει μεροκάματα, την απώλεια της συζύγου του και κυρίως την κόρη του που θέλει με κάθε τρόπο να αποδράσει για την Αθήνα, δίνοντας τροφή στις κακόβουλες φήμες του μικρού επαρχιακού περιβάλλοντος.
Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Τάσου Γερακίνη, ένα σύγχρονο, άνισο γουέστερν για τους ανθρώπους της διπλανής πόρτας. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο ΕΡΤFlix
Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού (Killers of the Flower Moon) του Μάρτιν Σκορσέζε
Η ιστορία τοποθετείται τη δεκαετία του 1920 και περιστρέφεται γύρω από τα μέλη της φυλής των Ινδιάνων Οσέιτζ, οι οποίοι μετά από την ανακάλυψη πετρελαίου, στις εκτάσεις που τους παραχωρήθηκαν για να ζήσουν, έγιναν οι άνθρωποι με το μεγαλύτερο κατά κεφαλή εισόδημα στον κόσμο. Αντιστρέφοντας τους άγραφους νόμους της εποχής, έζησαν στην Οκλαχόμα σαν μια σεβαστή αριστοκρατία και αναμείχθηκαν με τους λευκούς, δίνοντας το στίγμα μιας ουτοπικής συνύπαρξης που διακόπηκε απότομα όταν μυστηριώδεις δολοφονίες άρχισαν να αποδεκατίζουν ουσιαστικά τη φυλή, αναγκάζοντας το νεόκοπο τότε FBI του Εντγκαρ Τζ. Χούβερ να αναλάβει δράση.
Με ένα - συναρπαστικό, κλασικό και γι’ αυτό απίστευτα μοντέρνο, επίκαιρο έως και επείγον για κάθε εποχή αλλά ακριβώς για το σήμερα - έπος 260 λεπτών, ο Μάρτιν Σκορσέζε αφηγείται ξανά και αριστουργηματικά την ιστορία που έφτιαξε την Αμερική. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Apple TV+
Godzilla Minus One του Τακάσι Γιαμαζάκι
Οπως προδίδει ίσως και ο τίτλος της, η ταινία μας πάει πίσω, λίγο μετά το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, όπου ο ατιμασμένος καμικάζι πιλότος Κοϊτσί Σικισίμα επιστρέφει σπίτι του και προσπαθεί να φτιάξει μια καινούργια οικογένεια με την Νορίκο και την ορφανή Ακικο. Tαυτόχρονα oi καταστροφικές επιθέσεις του Γκοτζίλα φέρνουν στα όριά της μια χώρα η οποία προσπαθεί να μαζέψει τα κομμάτια της μετά την ήττα του πολέμου.
Το σωστό το ιαπωνικό το bigger than life Godzilla με δίκαιο Οσκαρ Οπτικών Εφέ. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Netflix
Ο Θείος Φρανκ (Uncle Frank) του Αλαν Μπολ
Η ιστορία της ταινίας του Αλαν Μπολ ξεκινά το 1969 στο πατρικό σπίτι του Φρανκ Μπλέντσο σε μια μικρή πόλη του αμερικάνικου νότου, στην οποία επιστρέφει από την Νέα Υόρκη όπου δουλεύει ως καθηγητής λογοτεχνίας στο NYU, για τα γενέθλια του εχθρικού απόμακρου πατέρα του. Εκεί η 14χρονη ανιψιά του Μπέτι, θα διδαχθεί από τον ίδιο ότι μπορείς να είσαι Μπεθ αν το θέλεις, και πως δεν χρειάζεσαι την άδεια και την επιβεβαίωση κανενός, για να είσαι ο εαυτός σου. Τέσσερα χρόνια αργότερα, όταν η Μπεθ πια, έρχεται να φοιτήσει στο ίδιο πανεπιστήμιο, θα ανακαλύψει ότι ο Θείος Φρανκ δεν συγκατοικεί απλά με τον φίλο του Γουόλι, κι όταν τα νέα του θανάτου του πατέρα του τον αναγκάσουν να επιστρέψει πίσω στο πατρικό του, η Μπεθ θα του θυμίσει ακριβώς αυτό που της δίδαξε τέσσερα χρόνια πριν, πως δεν χρειάζεσαι την άδεια κανενός για να είσαι ο εαυτός σου.
O Αλαν Μπολ, σεναριογράφος του «American Beauty» και δημιουργός σειρών όπως το «Six Feet Under» και το «True Blood», σκηνοθετεί τη δεύτερη (μόλις) ταινία του, μια τρυφερή dramedy που σε κερδίζει και σε συγκινεί ακόμα κι αν η αφηγηματική και συναισθηματική της διαδρομή είναι αναμφίβολα προβλέψιμη.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Amazon Prime