Η ομάδα του Flix επιλέγει για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και φεστιβάλ.
Βλέπουμε στο Σπίτι: Αναζητήστε όλες τις προτάσεις του Flix για το σπίτι στην ειδική ενότητα «Βλέπουμε στο Σπίτι» που ανανεώνεται συνεχώς.
Η Πρώτη Οδύσσεια Τραβεστί (Travesti Odyssey) του Νικολάς Βιδέλα
Η τελευταία παράσταση του καμπαρέ Travesía Travesti συνέπεσε χρονικά με την κοινωνική εξέγερση στη Χιλή στις 18 Οκτωβρίου 2019. Εν μέσω των αναταραχών, η Αναστάσια προσπαθεί να επανενώσει τα πρώην μέλη μιας διαλυμένης ομάδας, αλλά η Μαράκα, η κολλητή της, δεν θέλει να συνεχιστεί η παράσταση. Η Αμνέσια, σκηνοθέτρια και τελευταία καλλιτέχνιδα που έμεινε στην ομάδα, ξεκινά ένα κινηματογραφικό ταξίδι μέσα από αρχεία και συνεντεύξεις με φίλες, που στις συζητήσεις τους για την Ιστορία αποκαλύπτουν τις περιπλοκότητες της φιλίας, της κληρονομιάς και της συλλογικότητας στο πλαίσιο του πατριαρχικού συστήματος, πέρα από το γκλίτερ, τα φτερά και τις χάντρες.
Δείτε την ταινία εδώ κι αναζητήστε περισσότερες πληροφορίες για τις online προβολές του 24ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης που διεξάγεται από τις 10 μέχρι τις 20 Μαρτίου εδώ.
Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων (Giulietta Degli Spiriti) του Φεντερίκο Φελίνι
Η Ιουλιέτα, μια κυρία της ανώτερης αστικής τάξης, περνά το καλοκαίρι στην όμορφη βίλα της. Για την επέτειο του γάμου της με τον Τζιόρτζιο, έναν άνθρωπο των δημοσίων σχέσεων, αποφασίζει να οργανώσει μια γιορτή. Μεγαλωμένη με θρησκευτικές και παράλληλα συντηρητικές αρχές, το εν λόγω πάρτι, θα φέρει στην επιφάνεια την κρίση ταυτότητας που βασανίζει την ηρωίδα. Μια κρίση που εξελίσσεται σε δράμα όταν αρχίζει να υποπτεύεται ότι ο σύζυγος της την απατάει ενώ έχει μια μητέρα που το μόνο που την νοιάζει είναι η εξωτερική της εμφάνιση και οι αδερφές της συμπεριφέρονται κάθε άλλο παρά συνετά. Έτσι, μην έχοντας ποιον να εμπιστευτεί η Ιουλιέτα θα στρέψει τις ελπίδες της, στην γειτόνισσά της, τη Σούζυ, η οποία έχει διαμορφώσει το σπίτι της σ’ έναν ερωτικό παράδεισο. Όμως οι αντιφάσεις της ανάμεσα στον καθολικό καθωσπρεπισμό της παιδικής της ηλικίας και στην τάση για μια ζωή χωρίς φραγμούς, θα την οδηγήσουν στο κατώφλι της τρέλας.
H πρώτη έγχρωμη ταινία του Φεντερίκο Φελίνι είναι μια θεαματική οπτικά αλλά άνιση φαντασμαγορία. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία προβάλλεται στις 22.00 στο κανάλι της Βουλής
Η Σύζυγος (The Wife) του Μπιορν Ρούνγκε
Κονέκτικατ, 1992. Ενα τηλεφώνημα μέσα στη νύχτα ανακοινώνει στον 70χρονο αμερικανό συγγραφέα Τζο Κάστλμαν αυτό που ονειρευόταν: θα είναι ο αποδέκτης του Νόμπελ Λογοτεχνίας της χρονιάς. Η γυναίκα του, Τζόαν Κάστλμαν, ακούει και η ίδια τα νέα από την άλλη συσκευή. Πανηγυρίζει, χοροπηδώντας μαζί του πάνω στο κρεβάτι. Ετοιμάζει τις βαλίτσες τους και τον συνοδεύει στη Στοκχόλμη. Είναι εκείνη που αυτός αποκαλεί «αγάπη της ζωής του». Εκείνη που ρυθμίζει τις υποθέσεις του, τις εκρήξεις θυμού του, την προβληματική σχέση με τον επίσης συγγραφέα γιο τους. Εκείνη που κουβαλά το παλτό του, τα γυαλιά πρεσβυωπίας του, τα μυστικά του. Γυρνώντας το χρόνο πίσω στα 60ς, μαθαίνουμε την ιστορία τους. Εκείνος, ο παντρεμένος καθηγητής της στο πανεπιστήμιο, εκείνη η πιο ταλαντούχα συγγραφέας στην τάξη του. Εκείνος παρατά γυναίκα και παιδί. Εκείνη την καριέρα της. Αλλωστε τι καριέρα μπορούσε να έχει μία γυναίκα συγγραφέας στα 60ς; Τι πιο φυσιολογικό να διοχετεύσει όλο το ταλέντο, την ενέργεια και την αφοσίωσή της στο να στηρίξει τον άντρα της στη δική του; Αυτό δεν κάνει μία καλή σύζυγος;
Η βιρτουοζιτέ του Tζόναθαν Πράις και η tour-de-force ερμηνεία της Γκλεν Κλόουζ (που την οδηγεί ολοταχώς στα Οσκαρ) διασώζουν μία μέτρια ταινία που χάνει τις ισορροπίες, προσπαθώντας να κάνει ένα πολύ σημαντικό σχόλιο για τη γυναικεία υποτίμηση και τον ανδρικό ναρκισσισμό. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία προβάλλεται στις 22.00 στην ΕΡΤ 2
Maleficent: Η Δύναμη του Σκότους (Maleficent: Mistress of Evil) του Χοακίμ Ρένινγκ
Η ιστορία συναντά τη Μαλέφισεντ και τη βαφτιστήρα της, κατ' επιλογή κόρη της, στο μαγεμένο δάσος του οποίου, πια, η μικρή έχει γίνει βασίλισσα. Οσο τη Μαλέφισεντ διαποτίζει μια ελαφριά μελαγχολία, η Ορόρα λάμπει από έρωτα για τον Πρίγκιπα Φίλιπ που της ζητά να παντρευτούν. Μόνο που το πρώτο δείπνο «γνωριμίας» των πεθερικών πηγαίνει κατά διαβόλου. Η μητέρα του Φίλιπ, η βασίλισσα Ινγκριθ, είναι αποφασισμένη αυτός ο γάμος να μη γίνει ποτέ και βάζει σε λειτουργία ένα μυστικό σχέδιο δολοπλοκίας, πιο τρομακτικό κι από τα κέρατα της Μαλέφισεντ. Η σκοτεινή νεράιδα, πάλι, προσβεβλημένη κι αποδιωγμένη από τον κόσμο των ανθρώπων για άλλη μια φορά, ηγείται μιας επίθεσης των ομοίων της εναντίον του βασιλείου των θνητών, έχοντας ως διακύβευμα, αυτή τη φορά, την αγάπη της Ορόρα.
Δεύτερη περιπέτεια για τη σατανική Maleficent. Με την Αντζελίνα Τζολί, φυσικά. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία προβάλλεται στις 23.45 στον Alpha
Αμνός (Lamb) του Βαλντιμάρ Γιοχάνσον
Η Μαρία κι ο Ινγκβαρ είναι κτηνοτρόφοι και αγρότες σε μία απομονωμένη φάρμα στους πρόποδες των Ισλανδικών βουνών. Η μοναξιά του τοπίου, η σκληρή δουλειά της καθημερινότητας, κι ο πόνος του ότι δεν κατάφεραν να κάνουν παιδιά, έχουν ρίξει τη βαριά σκιά τους στη σχέση του ζευγαριού. Δύο καλοκουρδισμένοι συνεργάτες - στο χωράφι, το τάισμα των ζώων, το καθάρισμα των στάβλων. Αλλά μέχρι εκεί. Οταν μοιράζονται ένα πιάτο φαγητού ή το κρεβάτι τους, η ισλανδική παγωνιά τρυπά και την οθόνη. Κλεφτά χαμόγελα τους ξεφεύγουν, αναμενόμενα, όταν βοηθούν τις προβατίνες να γεννήσουν. Το μεγαλείο της στιγμής, τούς ξεπερνά. Μέχρι που μία γέννα, όντως θα τούς ξεπεράσει - όπως και θα ξεπεράσει κάθε κοινή λογική. Αλλοι θα επέλεγαν να τη δουν ως «τερατόμορφη». Η Μαρία κι ο Ινγκβαρ όμως την είδαν ως σημάδι, ως θεϊκό δώρο στην άτεκνη μοναξιά τους. Υιοθετούν το υβρίδιο, το ονομάζουν Αντα και το μεγαλώνουν ως παιδί τους. Τι κι αν η προβατίνα που το γέννησε, το διεκδικεί και κλαίει κάτω από το παράθυρό τους; Ο άνθρωπος αποφάσισε να το κρατήσει κι ο Ανθρωπος στη φύση έχει προτεραιότητα. Τι, όχι;
Δράμα, θρίλερ με σασπένς και στοιχεία μαύρης κωμωδίας. To υβριδικό WTF ντεμπούτο του Βαλντιμίρ Γιόχανσον (Βραβείο Πρωτοτυπίας στο Ενα Κάποιο Βλέμμα του Φεστιβάλ Καννών) ή θα σας πετάξει έξω, ή θα ξεκινήσει έναν ενδιαφέροντα διάλογο μέσα σας. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
H ταινία είναι διαθέσιμή για αγορά σε streaming στο viva.gr
Κτήνος (Beast) του Μάικλ Πιρς
Είναι το μαύρο πρόβατο της οικογένειας και το ξέρει. Η Μολ δεν μοιάζει σε τίποτα με τον φιλόδοξο αδελφό της και την καθωσπρέπει παντρεμένη αδελφή της. Εκείνη είναι ο πονοκέφαλος που σκοτεινιάζει το βλέμμα της αστής μητέρας τους, η οποία την απορρίπτει με κάθε ευκαιρία. Οπως τη μέρα του πάρτι των γενεθλίων της, όπου θα έπρεπε όλοι οι προβολείς να είναι πάνω της. Οταν όμως η αδελφή της χαμογελά αυτάρασκα και ανακοινώνει σε φίλους και συγγενείς ότι περιμένει δίδυμα, σαμπάνιες έρχονται και η Μολ φεύγει - το σκάει από το ίδιο της το πάρτι. Καταλήγει σε τοπικό κλαμπ, όπου χορεύει μεθυσμένη μέχρι το πρωί και φεύγει απερίσκεπτα με νεαρό που στα χωράφια επιχειρεί να τη βιάσει. Μόνο που εκεί πετυχαίνουν τον Πασκάλ, έναν τυχοδιώκτη ταξιδιώτη που έχει φτάσει στον τόπο τους κουβαλώντας ελάχιστα υπάρχοντα και μεγάλες "αποσκευές": έχει κατηγορηθεί για βιοπραγία στο παρελθόν απέναντι σε συμμαθήτριά του κι αυτό τον κάνει τον νούμερο ένα ύποπτο των εξαφανίσεων νεαρών κοριτσιών της περιοχής. Ενα κτήνος κυκλοφορεί ανάμεσά τους, βιάζει και σκοτώνει τις κόρες τους. Οσο η οικογένεια, οι φίλοι και η τοπική κοινωνία στρέφονται εναντίον της, όσο η αστυνομία προσπαθεί να του χρεώσει τα εγκλήματα, τόσο πιο πεισμωμένα η Μολ ερωτεύεται τον ξένο και στέκεται δίπλα του.
Με την πρόφαση του whodunit θρίλερ, υπνωτική ατμόσφαιρα και δύο καθηλωτικές ερμηνείες, ο πρωτοεμφανιζόμενος Μάικλ Πιρς χτίζει μία σκοτεινή, φροϋδική διατριβή για το τέρας που όλοι κρύβουμε μέσα μας. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο ΕΡΤFlix
Ακίνητο Ποτάμι του Αγγελου Φραντζή
Το «Ακίνητο Ποτάμι» είναι μια ταινία αντιθέσεων. Το δηλώνει κι ο τίτλος της: ένα ποτάμι δεν είναι ποτέ ακίνητο, μπορεί μόνο να είναι παγωμένη η επιφάνειά του, ενώ κάτω απ' αυτή το νερό τρέχει με ορμή. Με τον ίδιο τρόπο, η πέμπτη ταινία του Αγγελου Φραντζή είναι ένα φιλμ ήρεμο, με μια βαρύτητα εικαστική και φιλοσοφική, που κάθε τόσο αφήνει να εκραγεί το πάθος, ή η απόγνωση των ηρώων του. Αυτοί είναι η Αννα (Κάτια Γκουλιώνη) και ο Πέτρος (Ανδρέας Κωνσταντίνου), ένα ζευγάρι που αγαπιέται επίμονα, παρότι η σχέση τους είναι, συμβολικά, δύστοκη. Η ζωή τους έχει αλλάξει, έχουν μεταφερθεί σε μια παγωμένη, βιομηχανική πόλη της Σιβηρίας χάρη στη δουλειά εκείνου και για μήνες δεν μπορούν να κάνουν σεξ. Οταν, λοιπόν, η Αννα μένει έγκυος, οι αντιδράσεις τους είναι κι αυτές αντίθετες. Ο Πέτρος θεωρεί, απρόθυμα και βασανιστικά, αλλά όπως επιβάλει η λογική, ότι η γυναίκα του τον έχει απατήσει. Η Αννα το αρνείται και πιστεύει ότι το μωρό είναι δώρο Θεού: για να το ερμηνεύσει και να το αποδεχτεί, στρέφεται στη θρησκεία, με την υποστήριξη της τοπικής ορθόδοξης χριστιανικής κοινότητας.
Θα μπορούσε κανείς να το δει κι ως φόρο τιμής στον Αντρέι Ταρκόφσκι, είναι όμως οι σταθεροί προβληματισμοί του Αγγελου Φραντζή στην πιο ώριμη, μπαρόκ, μεγαλεπήβολη εκδοχή τους. Βραβευμένη από το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Cinobo
Βλέπουμε στο Σπίτι: Αναζητήστε όλες τις προτάσεις του Flix για το σπίτι στην ειδική ενότητα «Βλέπουμε στο Σπίτι» που ανανεώνεται συνεχώς