
...και στη συνείδηση του Φεστιβάλ Καννών.
Μετά από το διαβόητο, αντίξοο, πολυετή αγώνα του για να την ολοκληρώσει, ο Γκίλιαμ φέρνει την ταινία του στις Κάννες. Κι αναρωτιόμαστε: είναι τόσο κοντά στο πρότζεκτ που, ως άλλος Δον Κιχώτης, βλέπει κάστρα εκεί που είναι μόνο ερείπια και χάος;
Ενας μασκοφόρος σίριαλ κίλερ δολοφονεί νεαρούς πορνοστάρ γκέι ταινιών, φέρνοντας την λεσβία παραγωγό τους που μόλις έχει χωρίσει από την μοντέρ της εταιρείας στα πρόθυρα νευρικής κρίσης. Δεν είναι καθόλου τόσο ωραίο όσο ακούγεται...
Καλύτερη ταινία το Σουηδικό «Border» του Ιρανού Αλί Αμπάσι, Βραβείο Σκηνοθεσίας στον Ουκρανό Σεργκέι Λόζνιτσα για το «Donbass», Βραβείο Ερμηνείας στον «Girl» Βίκτορ Πόλστερ αποφάσισε η Κριτική Επιτροπή του Un Certain Regard.
Η χειριστική, στα όρια του exploitation, ματιά της Λιβανέζας Ναντίν Λαμπακι για τα παιδιά και τις γυναίκες που ξέχασε ο Θεός.
Η δεύτερη μεγάλου μήκους του Κινέζου σκηνοθέτη επιβεβαιώνει το σπουδαίο ταλέντο του πέραν πάσης αμφιβολίας.
Και, ναι, είδαμε και ταινίες και μάλιστα το φαβορί για τον Χρυσό Φοίνικα!
Με μεγάλο νικητή το «En Liberte!» του Πιερ Σαλβαντορί και το «Climax» του Γκασπάρ Νοέ, ολοκληρώθηκε η 50η έκδοση του Δεκαπενθημέρου των Σκηνοθετών.
Δέκα χρόνια μετά το «Poetry» ο Κορεάτης δημιουργός επιστρέφει με μια πολυεπίπεδη, βραδυφλεγή, σαγηνευτική ταινία.
Χωρίς spoilers... πάρτε μια γεύση από τη νέα ήδη πολυσυζητημένη ταινία του Δανού σκηνοθέτη που έκανε την πρεμιέρα της στο 71ο Φεστιβάλ Καννών.
Το Festival Scope συνεργάζεται με την Εβδομάδα Κριτικής και προσφέρει μια επιλογή από τις φετινές ταινίες μικρού μήκους - ανάμεσά τους και η ήδη βραβευμένη ταινία της Ζακλίν Λέντζου αλλά και η νεα ταινία του Γιώργου Ζώη.
Το μυρίζεις πια στον αέρα -όπως την βροχή. Το φεστιβάλ πλησιάζει προς την λήξη του αλλά μέχρι να δοθεί ο Χρυσός Φοίνικας, τίποτα δεν έχει τελειώσει!
Ο Ιταλός δημιουργός επιστρέφει στο ύφος του «Gomorra», μ' ένα φιλμ που δείχνει πανέμορφο αλλά δεν ανταποκρίνεται στην εμβληματική ιστορία εκδίκησης που αφηγείται.
Ανάμεσα στους νικητές και η Ζακλίν Λέντζου με το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους για το «Εκτορας Μαλο: Η Τελευταία Μέρα του Χρόνου».
Το πρώτο βραβείο καλύτερης ταινίας μικρού μήκους κέρδισε η Ζακλίν Λέντζου στην Εβδομάδα Κριτικής του Φεστιβάλ Καννών.
Στην τρίτη του ταινία μετά το «The Myth of an American Sleepover» και το «Σε Ακολουθεί», ο Ντέιβιντ Ρόμπερτ Μίτσελ αφιερώνει ανοικονόμητα, αλλά με εφηβική όρεξη στο σινεμά, την πόλη των Αγγέλων και τον... Ντέιβιντ Λιντς.
Είκοσι λεπτά με τον Ματ Ντίλον μπορούν να σου αλλάξουν τη γνώμη για τον Λαρς φον Τρίερ; Οχι, αλλά σίγουρα μπορούν να σου δώσουν την ανάγνωση του συνεργάτη που μπήκε στο μυαλό και στο όραμα του καλλιτέχνη και βγήκε αλώβητος και σίγουρος.
Μια ιστορία «αδελφικού» ανταγωνισμού σε μια κοινότητα Αφρικάνερ στο πουθενά της Νότιας Αφρικής.
Ο,τι άλλο κι αν συνέβη την 8η μέρα του 71ου Διεθνούς Φεστιβάλ των Καννών, σταμάτησε με το βρυχηθμό του Chewbacca στα σκαλιά του Palais des Festivals στην λαμπερή πρεμιέρα του «Solo: A Star Wars Story».
Με μια ντοκιμαντερίστικη, σταθερά εκρηκτική, ματιά σε μια απεργία εργατών, ο Στεφάν Μπριζέ του «Ο Νόμος της Αγοράς» καταγγέλλει το σύστημα με στεντόρεια φωνή.
Ο Ερίκ Ρομέρ συναντάει τον Αλφρεντ Χίτσκοκ στο ανατρεπτικά ρομαντικό φιλμ του Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι, που θα έπρεπε να διεκδικεί ήδη ένα μεγάλο βραβείο στο 71ο Φεστιβάλ Καννών.
Με οικοδέσποινα την Νταιάν Κρούγκερ, η Chopard έδωσε χθες βράδυ στις Κάννες τα 18α βραβεία της σε δύο νέα ταλέντα: την Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι και τον Τζο Αλγουιν.
«Πρέπει να ξυπνήσουμε! Δε γίνεται να παραμείνουμε άλλο σιωπηλοί» έδωσε το πρόσταγμα ο Σπάικ Λι στην ηλεκτρισμένα πολιτική συνέντευξη Τύπου του «BlacKkKlansman».
Οχι μια ταινία για έναν serial killer, αλλά μια παραβολή κι ένας στοχασμός για την τέχνη, το καινούριο φιλμ του Λαρς φον Τρίερ είναι βαθιά προσωπικό κι αδιάλειπτα συναρπαστικό.
Με μια πολιτική κωμωδία τοποθετημένη στα '70ς, ο Σπάικ Λι επιτίθεται στον αμερικανικό ρατσισμό κάθε εποχής, απροκάλυπτα, έξω απ' τα δόντια και με ακαταμάχητο στιλ.
Με μία ψιθυριστή, μικρή ταινία με τεράστια καρδιά, ο Ιάπωνας ουμανιστής σκηνοθέτης παρουσίαζει μία άλλη όψη των κλεμμένων στιγμών στη ζωή και στο σινεμά και καταθέτει μία από τις καλύτερες ταινίες του διαγωνιστικού.
To Variety μεταφέρει το κλίμα από την επίσημη πρεμιέρα του «The House that Jack Built» του Λαρς φον Τρίερ.
Το «Ο Κόσμος Είναι Δικός Σου», που προβλήθηκε στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών, είναι μια από τις πιο απολαυστικές ταινίες που είδαμε στο φεστιβάλ. Και το ίδιο ήταν και η συνάντηση με τον σκηνοθέτη του.
O Kρίστοφερ Νόλαν ήρθε στις Κάννες για να παρουσιάσει την επετειακή προβολή του «2001: η Οδύσσεια του Διαστήματος» και για να δώσει ένα δίωρο masterclass για το έργο του, το παρόν και το μέλλον του σινεμά. Το Flix ήταν εκεί!
Ενα μαγικό αλλά και ταυτόχρονα μπερδεμένο κινηματογραφικό ταξίδι που ξεκινάει από το φολκλόρ μιας άλλης εποχής και φτάνει στην Ιταλία του σήμερα, από τη σκηνοθέτη που το 2014 είχε κερδίσει το Μεγάλο Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής με τα «Θαύματα».
Η επετειακή προβολή του «2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος» με εισαγωγή από τον Κρίστοφερ Νόλαν, υπερκάλυψε ταινίες και λαμπερές παρουσίες, από την Κάρλα Μπρούνι ως την Ελένη Μενεγάκη.
Ενας ποδοσφαιριστής-ίνδαλμα που αποκτά γυναικεία στήθη, αφράτα κουτάβια, γενετικά πειράματα, λεσβίες αστυνομικοί και δύο δίδυμες κακές αδελφές. Τo σύμπαν του «Diamantino» έχει απ' όλα!
Μπορεί να μην ξαναγράφει τους κανόνες του είδους του crime comedy, αλλά τους ακολουθεί και μαζί τους ανατρέπει με περίσσευμα ταλέντου, ενέργειας και χιούμορ.
Ο Δανός ηθοποιός - και αναμφισβήτητος γόης - μάς είπε τα πάντα για τα απαιτητικά γυρίσματα του «Arctic» στην Ισλανδία, αλλά και τη μοναδικότητα του «Hannibal» και τη μαγεία μιας κρύας μπίρας!
Στην τέταρτη ταινία του από την εποχή της απαγόρευσής εξόδου του από τη χώρα, ο Τζαφάρ Παναχί συνομιλεί με τρεις γενιές γυναικών, επιστρέφοντας - με όποιο τίμημα - στο γνώριμο ιρανικό, στην ουσία και τη φόρμα του, σινεμά.
Με την ταινία του να κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών, ο Γκασπάρ Νοέ επιστρέφει στα 90s για ακόμη μια νύχτα που δεν θα ξεχάσει κανείς.
Ενας Ελληνας και δυο ελληνικής καταγωγής σκηνοθέτες είδαν τις ταινίες τους να προβάλλονται στο φεστιβάλ χθες, σε μια μέρα γεμάτη φιλμ και γεγονότα.
Η Γαλλίδα σκηνοθέτης του «Bang Gang» υπερδραματοποιεί μια πραγματική ιστορία, ήδη αρκετά τραγική από μόνη της.
Η Τζέιν Φόντα έκανε χθες μία συγκινητική εμφάνιση (και δήλωση) στην κατάμεστη αίθουσα Bunuel δίπλα στη σκηνοθέτη της Σούζαν Λέισι για να παρουσιάσει το εξαιρετικό ντοκιμαντέρ για τη ζωή της.
Η ταινία του πρωτοεμφανιζόμενου Βέλγου σκηνοθέτη Λουκάς Ντοντ, στο Ενα Κάποιο Βλέμμα, ένα φιλμ για την (αυτοκαταστροφική ή λυτρωτική) ορμή της εφηβείας, είναι αυτό που ελπίζαμε να δούμε φέτος.