Buzz

Η Κάρλα Σοφία Γκασκόν απολογείται για τα ρατσιστικά tweets που είχε ανεβάσει στο παρελθόν

στα 10

Η Γκασκόν βρέθηκε στο στόχαστρο, εξαιτίας παρελθοντικών της tweets με αμφιλεγόμενες δηλώσεις.

Η Κάρλα Σοφία Γκασκόν απολογείται για τα ρατσιστικά tweets που είχε ανεβάσει στο παρελθόν

Η πρωταγωνίστρια του «Emilia Pérez», Κάρλα Σοφία Γκασκόν, που πρόσφατα έγραψε ιστορία ως η πρώτη τρανς υποψήφια για Οσκαρ, βρέθηκε αυτή τη φορά με αρνητική αφορμή στο προσκήνιο, όταν μία σειρά παρελθοντικών της αναρτήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, και συγκεκριμένα στον λογαριασμό της στην πλατφόρμα X (πρώην Twitter), στις οποίες φαίνεται να εκφράζει αμφιλεγόμενες απόψεις για τους μουσουλμάνους, τον Τζορτζ Φλόιντ και τη διαφορετικότητα στα Οσκαρ, ήρθαν στη επιφάνεια.

Οι αναρτήσεις, πολλές από τις οποίες διαγράφηκαν την Πέμπτη αφού επαναφέρθηκαν στη δημοσιότητα από τη δημοσιογράφο Σάρα Χάτζι, πραγματοποιήθηκαν κυρίως την περίοδο 2020-2021. «Συγγνώμη, είναι απλά δική μου εντύπωση ή υπάρχουν περισσότεροι μουσουλμάνοι στην Ισπανία; Κάθε φορά που πηγαίνω να πάρω την κόρη μου από το σχολείο, υπάρχουν όλο και περισσότερες γυναίκες με καλυμμένα μαλλιά και φούστες μέχρι τις φτέρνες. Του χρόνου, αντί για αγγλικά, θα πρέπει να διδάσκουμε αραβικά», είχε γράψει σε ποστ της η Γκασκόν στις 22 Νοεμβρίου του 2020.

Διαβάστε ακόμη: Oscars 2025: Η Κάρλα Σοφία Γκασκόν γράφει Ιστορία

Μια άλλη ανάρτηση από τις 2 Σεπτεμβρίου του 2020, συνοδευόμενη από τη φωτογραφία μίας μουσουλμανικής οικογένειας σε ένα εστιατόριο, που περιλαμβάνει μια γυναίκα με μπούρκα, γράφει: «Το Ισλάμ είναι θαυμάσιο, και καθόλου καθόλου σεξιστικό. Σέβονται τόσο πολύ τις γυναίκες, που τους αφήνουν μια μικρή τετράγωνη τρύπα στο πρόσωπό τους για να φαίνονται τα μάτια και το στόμα τους, αλλά μόνο αν συμπεριφέρονται σωστά. Αν και ντύνονται έτσι για τη δική τους απόλαυση. Πόσο ΒΑΘΙΑ ΑΗΔΙΑΣΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ». Επιπλέον, σε άλλη ανάρτησή της από τον Ιανουάριο του 2021, η Γκασκόν έγραψε ότι «το Ισλάμ δεν συμμορφώνεται με τα διεθνή δικαιώματα» και ότι «οι θρησκείες πρέπει να απαγορεύονται όσο δεν συμμορφώνονται με τα DDHH», χρησιμοποιώντας τη συντομογραφία για τα ανθρώπινα δικαιώματα στη νομική ορολογία της Ισπανίας.

Karla Sofía Gascón - tweets

Τα σχόλιά της φαίνεται να εκτείνονται και σε άλλες θρησκείες. Σε ανάρτηση από τις 16 Αυγούστου του 2021, η Γκασκόν ανέφερε: «Εχω σιχαθεί τόσο πολύ αυτή τη μαλακία, το Ισλάμ, τον Χριστιανισμό, τον Καθολικισμό και όλες αυτές τις γαμημένες πεποιθήσεις ηλιθίων που παραβιάζουν τα ανθρώπινα δικαιώματα».

Karla Sofía Gascón - tweetsΑκόμη παλαιότερο tweet της Γκασκόν για το Ισλάμ, 2.07.16

Εκτός από τις αναρτήσεις της για το Ισλάμ, η Γκασκόν δημοσίευσε μια μακροσκελή σειρά σχολίων για τον Τζορτζ Φλόιντ λίγες μέρες μετά τον θάνατό του το 2020. «Πραγματικά νομίζω ότι ελάχιστοι άνθρωποι ενδιαφέρθηκαν ποτέ για τον Τζορτζ Φλόιντ, έναν ναρκομανή απατεώνα, αλλά ο θάνατός του χρησίμευσε για να αποδειχθεί για άλλη μια φορά ότι υπάρχουν άνθρωποι που εξακολουθούν να θεωρούν τους μαύρους πιθήκους χωρίς δικαιώματα και τους αστυνομικούς δολοφόνους. Oλοι έχουν άδικο», έγραψε. Σε συνέχεια της ανάρτησης, η Γκασκόν πρόσθεσε: «Είναι πολλά αυτά που πρέπει να σκεφτούμε σχετικά με τη συμπεριφορά του είδους μας κάθε φορά που συμβαίνει ένα γεγονός. Ισως δεν είναι πλέον ζήτημα ρατσισμού, αλλά κοινωνικών τάξεων που αισθάνονται απειλή η μία από την άλλη. Ισως αυτή να είναι η μόνη πραγματική διαφορά».

Σχολιάζοντας δε την τελετή απονομής των Οσκαρ, έγραψε: «Ολο και περισσότερο τα #Oscars μοιάζουν με τελετή για ανεξάρτητες και ακτιβιστικές ταινίες. Δεν ήξερα αν έβλεπα ένα αφρο-κορεατικό φεστιβάλ, μια διαδήλωση του Black Lives Matter ή την 8M. Πέρα από αυτό, ήταν μία άσχημη, άσχημη τελετή».

Karla Sofía Gascón - tweets

Από τα αμφιλεγόμενα ποστς της δεν έλειψαν και τοποθετήσεις της για τον covid-19. Eνα tweet από τον Αύγουστο του 2020, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, γράφει: «Το κινεζικό εμβόλιο, εκτός από το υποχρεωτικό τσιπ, συνοδεύεται από δύο spring rolls, μια γάτα που κουνά το χέρι της, δύο πλαστικά λουλούδια, ένα κινέζικο φαναράκι, τρεις τηλεφωνικές γραμμές κι ένα ευρώ για την πρώτη ελεγχόμενη αγορά σου». Ακόμη ένα tweet από την ίδια περίοδο αναφέρει: «Τόσοι επιστήμονες στον κόσμο φτιάχνουν βόμβες, τόσοι μελετητές κατασκευάζουν αντικείμενα για το διάστημα, τόσα φαρμακευτικά εργοστάσια, και δεν υπάρχει κανείς που να μπορεί να βάλει μια τάξη σε αυτή τη κινεζική μαλακία».

Karla Sofía Gascón - tweets

Karla Sofía Gascón - tweets

Απαντώντας για το περιεχόμενο των παλαιότερων δημοσιεύσεών της, η Γκασκόν ανέφερε σε επίσημη δήλωσή της που μοιράστηκε μέσα από το Variety: «Γνωρίζω για τη συζήτηση που εκτυλίσσεται γύρω από τις παλιές αναρτήσεις μου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που προκάλεσαν πόνο. Ως άτομο που ανήκει σε μια περιθωριοποιημένη κοινότητα, γνωρίζω πολύ καλά αυτή τη μορφή οδύνης και λυπάμαι βαθιά για όσους πλήγωσα. Σε όλη μου τη ζωή έχω αγωνιστεί για έναν καλύτερο κόσμο. Πιστεύω ότι το φως θα θριαμβεύει πάντα, νικώντας το σκοτάδι».

Παρά την απολογία της ωστόσο, τα παραπάνω γεγονότα, προσθέτουν στην ήδη ζημιωμένη εικόνα της Γκασκόν. Πρόσφατα, η πρωταγωνίστρια του «Emilia Pérez», κατηγόρησε την ομάδα υποστηρικτών στα social media της, επίσης, υποψήφιας για Α΄ Γυναικείο Ρόλο, Φερνάντα Τόρες, ότι επιχειρεί να υπονομεύσει το έργο της. Συγκεκριμένα, σε βιντεοσκοπημένη συνέντευξη που παραχώρησε στις 21 Ιανουαρίου στη βραζιλιάνικη εφημερίδα Folha de S. Paulo, η οποία δημοσιεύτηκε την Τρίτη, η Γκασκόν δήλωσε: «Αυτό που δεν μου αρέσει είναι οι ομάδες στα social media – άνθρωποι που δουλεύουν με αυτούς τους ανθρώπους – που προσπαθούν να μειώσουν τη δουλειά μας, εμένα και της ταινίας μου, γιατί αυτό δεν οδηγεί πουθενά. Δεν χρειάζεται να καταστρέψεις τη δουλειά κάποιου για να αναδείξεις μια άλλη. Δεν έχω πει ποτέ τίποτα κακό για τη Φερνάντα Τόρες ή την ταινία της. Ωστόσο, υπάρχουν άνθρωποι που εργάζονται με τη Φερνάντα Τόρες και επιτίθενται σε εμένα και το Emilia Pérez. Αυτό λέει περισσότερα για τη δική τους ταινία παρά για τη δική μου».

Σε μεταγενέστερη δήλωσή της, η Γκασκόν διευκρίνισε ότι τα σχόλιά της δεν αφορούσαν άτομα «άμεσα συνδεδεμένα» με την Τόρες, αλλά στόχευαν «στην τοξικότητα και τη βίαιη ρητορική μίσους στα social media».«Είμαι τεράστια θαυμάστρια της Φερνάντα Τόρες και ήταν υπέροχο που τη γνώρισα τους τελευταίους μήνες», ανέφερε στη δήλωσή της. «Στα πρόσφατα σχόλιά μου, αναφερόμουν στη τοξικότητα και τη βίαιη ρητορική μίσους στα social media, την οποία δυστυχώς συνεχίζω να βιώνω. Η Φερνάντα υπήρξε μια υπέροχη σύμμαχος, και κανείς που συνδέεται άμεσα μαζί της δεν έχει υπάρξει τίποτα λιγότερο από υποστηρικτικός και εξαιρετικά γενναιόδωρος». Επιπλέον, αποκάλεσε την Τόρες «υπέροχη γυναίκα και καταπληκτική ηθοποιό που αξίζει όλη την αναγνώριση του κόσμου», ενώ παραδέχτηκε ότι δεν έχει δει ακόμα το «I'm Still Here» και εξέφρασε τη χαρά της για τη νίκη της Τόρες στις Χρυσές Σφαίρες, προσθέτοντας: «Αυτό δεν είναι διαγωνισμός. Είναι απλά θέμα του αν αρέσει ή όχι σε κάποιον η δουλειά κάποιου άλλου. Αν [η Τόρες] κερδίσει [το Οσκαρ], υπέροχα. Αν κερδίσω εγώ, το ίδιο».

Η Τόρες από την πλευρά της, προκειμένου να υπερασπιστεί την Γκασκόν από τις επιθέσεις που δέχεται στα social media, ανήρτησε στον προσωπικό της λογαριασμό στο Instagram το παραπάνω βίντεο, στο οποίο μιλάει για το ζήτημα, εκφράζοντας την ευγνωμοσύνη της για τη γνωριμία τους σε ένα πάρτυ του W magazine.

Οι δηλώσεις της Γκασκόν προκάλεσαν, μεταξύ άλλων, την έναρξη μίας ευρύτερης ιντερνετικής συζήτησης γύρω από τον εν δυνάμει αντίκτυπο της πρόσφατης συμπεριφοράς και των πράξεών της, στην υποψηφιότητά της για το Οσκαρ Α΄ Γυναικείου Ρόλου. Μετά τη συνέντευξη, χρήστες του X κοινοποίησαν τους κανονισμούς της Ακαδημίας σχετικά με τα social media, οι οποίοι αναθεωρήθηκαν μετά την υπόθεση της υποψηφιότητας της Αντρεα Ράιζμπορο πριν από δύο χρόνια. Ωστόσο, τα σχόλια της Γκασκόν δεν φαίνεται να παραβιάζουν καμία οδηγία. Δεν κάνει υποτιμητικές δηλώσεις για την ερμηνεία της Τόρες, κάτι που θα αποτελούσε παράβαση των κανόνων της Ακαδημίας. Σε κάθε περίπτωση, μένει να δούμε πώς και αν οι παραπάνω εξελίξεις επηρεάσουν τη δυναμική της υποψηφιότητάς της στα φετινά Οσκαρ.

Από τα Critics' Choice ως... τ' αστέρια, το FLIX ακολουθεί, βήμα-βήμα, τη φετινή διαδρομή προς τα Οσκαρ. Μάθετε τα πάντα στην ειδική ενότητα που ανανεώνεται διαρκώς.