Συνεχίζοντας τη συνεργασία του με τα μεγαλύτερα διεθνή φεστιβάλ του κόσμου, το Festival Scope συνεργάζεται και με το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. 18 ελληνικές ταινίες από το φετινό του πρόγραμμα είναι διαθέσιμες για περιορισμένο αριθμό θεατών και περιορισμένο χρονικό διάστημα εδώ, δίνοντας σε όλους την ευκαιρία να δουν ταινίες που ξεχώρισαν στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ, να γνωρίσουν νέους δημιουργούς και να ανοίξουν το βλέμμα τους στην ελληνική πραγματικότητα.
Πατώντας στον τίτλο του κάθε ντοκιμαντέρ μεταφέρεστε στη σελίδα του στο Festival Scope όπου μπορείτε να το παρακολουθήσετε δωρεάν μέχρι και τις 26 Μαρτίου. Για την κάθε ταινία διατίθενται 200 μόνο εισιτήρια, οπότε βιαστείτε...
Beatbox και Αερόφωνα – Νίκος Δημηνάκης της Τζίνας Γεωργιάδου (Ελλάδα)
Η ταινία καταγράφει και εκθέτει τις καλλιτεχνικές αναζητήσεις και τους μουσικούς πειραματισμούς του Νίκου Δημηνάκη στη Θεσσαλονίκη. Αφενός, εστιάζει στη διαδικασία ένταξης και ταυτόχρονης εκτέλεσης της φωνητικής τεχνικής beatbox σε ποικίλα αερόφωνα όργανα (πνευστά), όπως το σαξόφωνο, το φλάουτο, το ντιτζεριντού κ.ά. Αφετέρου, παρουσιάζει την προσπάθειά του να μεταδώσει αυτό το πάθος για πειραματισμό και δημιουργικότητα τόσο σε μικρά παιδιά όσο και σε άλλες, μεγαλύτερες ηλικιακά ομάδες μουσικών, μέσω αυτοσχεδιασμών, πρωτότυπων συνθέσεων, καθώς και διασκευών που έχει επιμεληθεί ο ίδιος.
Wie Bojen im Meer της Στέλλας Νικολέττας Δροσσά
Θεσσαλονίκη 2010-2016. Παρακολουθούμε επί έξι έτη τις ζωές μιας παρέας γυναικών γύρω στα 30. Είναι κόρες Ελλήνων μεταναστών στη Γερμανία, που πριν από χρόνια επέστρεψαν για σπουδές στην πατρίδα. Σήμερα καλούνται να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες της οικονομικής, αλλά και της προσωπικής τους κρίσης. Σε μια υπό διάλυση κοινωνία, επιχειρούν να πραγματοποιήσουν στόχους και όνειρα, ωστόσο αποτυγχάνουν. Ανήκουν στη χαμένη γενιά της Ελλάδας. Ξαφνικά, μια δραματική εμπειρία στη ζωή της σκηνοθέτιδας τοποθετεί την ίδια εν μέσω της ελληνικής πραγματικότητας.
ΙΧΘΥΣ του Χρήστου Καραλιά (Ελλάδα)
Μια εξαμελής οικογένεια ζει σ’ ένα κτήμα με ψηλούς φράχτες έξω απ’ την Αθήνα. Ένα σπίτι γεμάτο παιδικές φωνές, μουσική, με οικογενειακό συγκρότημα και «σπιτικές» ταινίες. Μια διαφορετική προσέγγιση της ζωής και της ανατροφής των παιδιών σε υπεύθυνους ενήλικες με βάση την αγάπη και τη σχέση τους με τον Χριστό. Μια σπουδαστική προσπάθεια που κατέληξε σε ένα ολοκληρωμένο ντοκιμαντέρ.
Λαούτο Ηλεκτρικό των Βασίλη Δημητριάδη, Μιχάλη Γερανιού (Ελλάδα-Γερμανία)
Το 2015 κατασκευάζεται στην Κρήτη το πρώτο ηλεκτρικό λαούτο. Ο δημιουργός και σχεδιαστής του, Δημήτρης Σιδερής, επιχειρεί μια σειρά ηχογραφήσεων αυτοσχεδιαστικής μουσικής σε μέρη με ιδιαίτερη ακουστική, αρχιτεκτονική δομή και ιστορία. Επηρεασμένος από αυτά τα χαρακτηριστικά, ο μουσικός μπαίνει σε μια κατάσταση διαλόγου με τον εκάστοτε χώρο και εμπνέεται για την επί τόπου σύνθεση μουσικής με το ηλεκτρικό λαούτο. Η ταινία παρουσιάζει το πρωτότυπο αυτό όργανο και καταγράφει την πορεία του εγχειρήματος που καταλήγει στην ηχογράφηση μιας ολοκληρωμένης μουσικής παραγωγής.
Μέρες της Λίμνης της Πανδώρας Μουρίκη (Ελλάδα)
Εμείς, η κοινωνία των ανθρώπων, έχουμε συνηθίσει να λέμε: «εμείς και η Φύση». Μήπως όμως είμαστε ένα με την Φύση κι όχι δίπλα ή απέναντι; Το ντοκιμαντέρ αυτό, που εξελίσσεται στη λίμνη Κερκίνη, προσεγγίζει την κοινή πορεία του οικοσυστήματος και των κατοίκων των παραλίμνιων χωριών. O Παναγιώτης Χατζηγιαννίδης γεννήθηκε, ζει κι εργάζεται στην Κερκίνη. Παρακολουθούμε τη ματιά του, τις αντιδράσεις τις δικές του και της κοινωνίας, τα διαφορετικά πρόσωπα της λίμνης που το χειμώνα χάνει το νερό της και την άνοιξη γεμίζει, τα πουλιά, τα φυτά και τα δέντρα, τους ανθρώπους, σ’ ένα αέναο σμίξιμο, οδυνηρό αλλά κι ευεργετικό.
Greek Animal Rescue του Μενέλαου Καραμαγγιώλη (Ελλάδα)
Ένα αδέσποτο, κακοποιημένο, βαριά άρρωστο, με τρία πόδια, παρατημένο σε μια βιομηχανική έρημο στον Ασπρόπυργο, ένας σύλλογος από το Λονδίνο που φροντίζει τα αδέσποτα της Ελλάδας, μια ομάδα νέων εθελοντών που περιπολούν τον Ασπρόπυργο περιθάλποντας αδέσποτα ζώα είναι οι ήρωες της ταινίας σε μια εφιαλτική περιοχή, κολαστήριο για πολλά παρατημένα ζώα. Υπάρχει τρόπος το άρρωστο κυνηγετικό με τα τρία πόδια να βρεθεί υιοθετημένο και υγιές, να τρέχει στα λιβάδια του Έσσεξ; Γιατί τα αδέσποτα από την Ελλάδα, τα Greekies, είναι τόσο δημοφιλή για υιοθεσίες στο εξωτερικό; Σ’ ένα απροσδόκητο φινάλε, η ταινία ψάχνει να βρει αν υπάρχει ελπίδα για τους καταδικασμένους σκύλους αλλά και για μια καταδικασμένη περιοχή δίπλα στην Αθήνα.
Deadline του Μένιου Καραγιάννη (Ελλάδα)
Πού συγκλίνουν οι απόψεις ενός αστροφυσικού κι ενός νεκροθάφτη; Εφόσον είμαστε κάτι παραπάνω από αυτό που συλλαμβάνουν οι αισθήσεις μας, πώς θα σταθούμε απέναντι στο άγνωστο και πώς θα απαλύνουμε το φόβο του θανάτου; Μέσα από απόψεις επιστημόνων και εμπειρίες ανθρώπων, η ταινία αναζητά τη σχέση που μας καθιστά ελεύθερους και υπεύθυνους απέναντι στο μυστήριο που μας περιβάλλει.
Γιάννης Καστρίτσης: Ο Ανθρωπος και ο Ισκιος του του Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου (Ελλάδα)
Κινηματογραφικό πορτρέτο του εικαστικού Γιάννη Καστρίτση και ταυτόχρονα ένα καθηλωτικό ταξίδι σ’ έναν πρωτογενή κόσμο εικόνων, πραγμάτων και ανθρώπινων μορφών. Ένα εικαστικό οδοιπορικό στον τόπο που έζησαν και άφησαν τον ίσκιο τους ο Διονύσιος εκ Φουρνά, ο Φυσίκας, η Ανάστω και ο Σύντροφος…
Για Μια Αλλη Ζωή του Λόρεντ Λάφλιν (Ελλάδα)
H ταινία Για μια άλλη ζωή περιγράφει τη ζωή της Ζέινα, μιας λεσβίας πρόσφυγα από τη Συρία που εγκατέλειψε τη χώρα της μόνη, για να φτιάξει μια νέα ζωή στην Ευρώπη, μακριά απ’ τον πόλεμο. Τη συναντήσαμε λίγες ώρες αφότου είχε φτάσει στις χαοτικές ακτές της Λέσβου πάνω σε μια βάρκα του θανάτου. Μια μοναδική ιστορία ενός ταξιδιού από τη Συρία στην Ελλάδα και από εκεί στην Ευρώπη, όπου η Ζέινα έφτασε μέχρι το γερμανικό κοινοβούλιο για να πει την ιστορία της.
The Snake Charmer της Νίνας Μαρίας Πασχαλίδου (Κύπρος-Ελλάδα)
To The Snake Charmer (Ο γητευτής των φιδιών) ακολουθεί τον σταρ του Μπόλιγουντ Ααμίρ Καν στην προσπάθειά του ν’ αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι άνδρες αντιμετωπίζουν τις γυναίκες στην Ινδία. Μέχρι πρότινος, ο Καν πρωταγωνιστούσε σε ρόλους σκληρών ανδρών και ήταν μέρος μιας κινηματογραφικής βιομηχανίας που κατηγορείται πως ενθαρρύνει τη σεξουαλική βία. Ο Καν συζητά με κορυφαίους σκηνοθέτες, παραγωγούς και ηθοποιούς του Μπόλιγουντ, αποκαλύπτοντας το ρόλο του κινηματογράφου και της τηλεόρασης στη διαμόρφωση της ινδικής κοινωνίας.
Φαντάσματα Πλανιούνται Πάνω από την Ευρώπη των Μαρία Κουρκούτα και Νίκη Γιάνναρη
Η καθημερινότητα των μεταναστών (Σύρων, Κούρδων, Πακιστανών, Αφγανών και άλλων) στον αυτοσχέδιο καταυλισμό της Ειδομένης. Άνθρωποι που περιμένουν στην ουρά για ένα πιάτο ζεστό φαγητό, για προμήθειες και ιατρική περίθαλψη, άνθρωποι που περιμένουν να διασχίσουν τα σύνορα μεταξύ Ελλάδος και ΠΓΔΜ. Μια μέρα, η Ευρώπη αποφασίζει να κλείσει τα σύνορά της οριστικά. Οι «κάτοικοι» της Ειδομένης, κλείνουν με τη σειρά τους τις γραμμές των τρένων που διασχίζουν τα σύνορα.
Eyes of Exodus της Αλεξάνδρα Λιβέρις (Ελλάδα)
Κατά τη διάρκεια της Συριακής προσφυγικής κρίσης, τέσσερις μέρες στο πιο απόμακρο νησί της Ελλάδας αποκαλύπτουν μια οικεία μα συνάμα πολύπλοκη σχέση μεταξύ των προσφύγων και των ντόπιων, του φόβου και της ελπίδας, και της θεραπευτικής και της καταστροφικής δύναμης που η αλλαγή φέρνει στην αγάπη, σε προσωπικό μα και σε εθνικό επίπεδο.
Αγιορείτικη Μαγειρική Κληρονομιά του Χρήστου Ματζώνα (Ελλάδα)
Μια κινηματογραφική καταγραφή της αγιορείτικης μαγειρικής στον τόπο όπου συμβαίνει, στο Άγιον Όρος. «Άνθρωπος εστί πνεύμα σαρκί χρωμένω!»: αυτή η αρχαία ελληνική ρήση διατυπώνει και αποτυπώνει με τον καλύτερο τρόπο τη σημασία της τροφής την οποία έχει ανάγκη το φθαρτό ανθρώπινο σώμα. Μόνο έτσι αντέχει να φέρει εις πέρας τη βαθύτερη ανάγκη της ύπαρξης του, που είναι να υπάρχει και για κάτι άλλο και πέρα από τον εαυτό του.
Portolago – Φαντάσματα στο Αιγαίο της Ιωάννας Ασμενιάδου-Φωκά (Ελλάδα)
Αεροναύσταθμος, αμυντικές εγκαταστάσεις, πυροβολαρχίες και μια ολόκληρη νέα πόλη είναι μερικά από τα έργα που έκαναν οι Ιταλοί στην Λέρο την περίοδο του Μεσοπολέμου. Ένα νησάκι με 7.500 Ελληνες κατοίκους φιλοξένησε έκτοτε περισσότερους από 100.000 ανθρώπους στις εγκαταστάσεις αυτές. Στρατιώτες, έφήβοι, ψυχικά ασθενείς, πολιτικοί κρατούμενοι, πρόσφυγες και μετανάστες άφησαν τα σημάδια τους στον τόπο.
Πού είσαι Σινγκάλ; του Αγγελου Ράλλη (Ελλάδα)
Το 2014, το Ισλαμικό Κράτος κατέκτησε την πόλη Σινγκάλ και απήγαγε 3.000 γυναίκες Γεζίντι. Σ’ ένα έρημο ορυχείο άνθρακα στα τουρκικά σύνορα, Γεζίντι πρόσφυγες προσδοκούν την ασφαλή επιστροφή τους. Μέσα από τα μάτια ενός ηλικιωμένου, ενός εφήβου και μιας οικογένειας, το ντοκιμαντέρ παρουσιάζει τα διλήμματα αυτής της διωκόμενης θρησκευτικής μειονότητας. Η οικογένεια Χαβίντ μιλάει στο τηλέφωνο με την απαχθείσα κόρη τους και προσπαθεί απεγνωσμένα να εξαγοράσει την ελευθερία της μέσα από ένα δίκτυο μεσαζόντων. Ο πόνος γίνεται ακόμα πιο ανυπόφορος όταν επισκέπτονται τη Σινγκάλ, που έχει καταστραφεί ολοσχερώς.
Η Μεγάλη Ουτοπία του Φώτου Λαμπρινού (Ελλάδα-Ουκρανία)
1917-2017: Ένας αιώνας από την Οκτωβριανή Επανάσταση. Το μεγάλο όραμα που συνεπήρε εκατομμύρια ανθρώπους σ’ όλο τον πλανήτη, γέννησε μεγάλες ελπίδες, όνειρα, οράματα και μαζί εξεγέρσεις, πολέμους, καταστροφές, που σημάδεψαν ανεξίτηλα ολόκληρο τον εικοστό αιώνα. Έναν αιώνα που έζησε τη μεγαλύτερη ουτοπία που γέννησε ποτέ η ανθρωπότητα. Η ταινία αφηγείται την πρώτη κρίσιμη διαδρομή (1917-1934) αυτού του οράματος στη χώρα που γεννήθηκε, τη Σοβιετική Ένωση, ανατρέποντας πολλά από τα μέχρι σήμερα γνωστά στερεότυπα.
Στρίγγλες του Αγγελου Κοβότσου (Ελλάδα)
Μια ορχήστρα αποτελείται από μία κιθάρα, ένα μπάσο, ένα πιάνο και τύμπανα. Α! Και μια φωνή. Σωστά; Λάθος! Μια ορχήστρα μπορεί να αποτελείται από πέντε φωνές που κάνουν τα πάντα. Πέντε γυναίκες. Πέντε ζωές. Που αγωνίζονται να επιβιώσουν στο δύσκολο καλλιτεχνικό περιβάλλον της Θεσσαλονίκης, δημιουργώντας μια μουσική εναλλακτική. Mια μουσική με γυναικεία ταυτότητα. Προσπαθούν να κρατηθούν ενωμένες. Θα τα καταφέρουν;
Το Πρώτο γεύμα είναι το πρώτο από πέντε επεισόδια της σειράς ντοκιμαντέρ Το ταξίδι της τροφής. Από την Εποχή των Παγετώνων έως και τα μινωικά και μυκηναϊκά ανάκτορα, το ντοκιμαντέρ διερευνά πώς η διατροφή διαμόρφωσε τις πρώτες ανθρώπινες κοινωνίες και πολιτισμούς, χρησιμοποιώντας αναπαραστάσεις, εντυπωσιακά γυρίσματα στη νοτιανατολική Μεσόγειο και συνεντεύξεις με κορυφαίους διεθνείς ιστορικούς
Το 19ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης διεξάγεται από τις 3 ως τις 12 Μαρτίου 2017. Το Flix βρίσκεται εδώ για να σας μεταφέρει καθημερινά όλα όσα συμβαίνουν μέσα κι έξω από τις αίθουσες.
Διαβάστε ακόμη
- 19ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Το «Village Potemkin» μοιάζει με χίλιους οργασμούς
- 19ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Ο «Μεγάλος Περίπατος της Αλκης» εύχεσαι να μην τελειώσει
- 19ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Στο «The Good Postman», ένα μικρό βουλγάρικο χωριό συμπυκνώνει όλη την ελπίδα και την πικρία του κόσμου
- 19ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Στο «American Anarchist», η Αμερική έρχεται αντιμέτωπη με τις ενοχές της
- 19ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Το «μαγικό δάσος της Καΐσα» αφηγείται ένα παραμύθι βασισμένο στην Ιστορία
- 19ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Το «Πού Είσαι Σινγκάλ;» είναι η ταινία που σπάει κόκκαλα
- 19ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: «The Extra Mile», για όποιον δεν θυμάται ότι σημασία δεν έχει η Ιθάκη
- 19o Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Το «Exile» του Ρίτι Παν μετατρέπει την Ιστορία σε ένα οπτικοακουστικό ποίημα
- 19ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Θέλουμε ακόμα περισσότερες «Ιστορίες που (δεν) είπε το σινεμά μας»!
- 19o Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: «I am not your negro», ούτε τότε, ούτε τώρα!
- 19ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: «78/52» - Nerds όλου του κόσμου ενωθείτε!
- 19ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Στο «The Challenge» το ντοκιμαντέρ συναντά τη video art σε μια χαμηλή πτήση υψηλής αισθητικής
- 19ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Το «Τower» είναι ένα αριστούργημα ικανό να ανοίξει το διάλογο για το Gun Control στην Αμερική
- 19ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Στο «Shadow World», όπου «οι πολιτικοί είναι σαν τις πόρνες, μόνο πιο ακριβοί»
- 19ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Το «Bugs» ανοίγει την όρεξη για αλήθειες, όχι για φαγητό
- 19ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Το «Αουστερλιτς» αποκαλύπτει τον τουρίστα που κρύβουμε απέναντι στη φρίκη
- 19ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Το «Cinema Novo» πάλλεται στο ρυθμό του βραζιλιάνικου νέου κύματος
- 19ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: «Πλαστική Κίνα», πλαστικά όνειρα
- 19ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: «Safari» για γερά στομάχια κάτω από τον ήλιο
- 19ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Τελετή Εναρξης, ολέ, ολέ, ολέ
- Ενα ντοκιμαντέρ μας συστήνει τον «Αλλο Ανθρωπο» (ελπίζοντας ότι τον κρύβουμε κι εμείς μέσα μας)
- Ενα παιδί - θαύμα στο ρινγκ της ζωής στο «The Wonder Kid» του Γιώργου Παντελεάκη
- 20 ταινίες που περιμένουμε να δούμε στο 19ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης
- Το 19ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης κοιτάζει τον κόσμο «με το Βλέμμα του Τζον Μπέρτζερ»
- 19o Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Carte blanche στον Δημήτρη Εϊπίδη
- 19o Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Αυτές είναι οι ελληνικές ταινίες του προγράμματος
- Food vs. Food: Το 19ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης έχει νέα, νοστιμότατη ενότητα
- Το 19ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης συστήνει τον Βιτάλι Μάνσκι, μια μαχητική φωνή από τη Ρωσία
- Το 19ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης έρχεται μετά μουσικής - και σινεμά
- Ας μιλήσουμε για ντοκιμαντέρ! Μια πρώτη γεύση από το 19ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης
- Το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης αποκτά διαγωνιστικό τμήμα για νέους δημιουργούς