Φεστιβάλ / Βραβεία

Βενετία 2018: Αυτές είναι οι 21 ταινίες που διεκδικούν (με αξιώσεις) τον φετινό Χρυσό Λέοντα

στα 10

Οπως και πέρυσι, 21 ταινίες διαφορετικών καλλιτεχνικών προσανατολισμών αλλά κοινών φεστιβαλικών επιδιώξεων πρόκειται να διαγωνιστούν στο 75ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας. Αυτόν τον Χρυσό Λέοντα, ποιος θα τον κερδίσει;

Βενετία 2018: Αυτές είναι οι 21 ταινίες που διεκδικούν (με αξιώσεις) τον φετινό Χρυσό Λέοντα

Πέρυσι, η «Μορφή του Νερού» του Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο ξεκίνησε την θριαμβευτική της πορεία από την Βενετία κερδίζοντας τον Χρυσό Λέοντα. Λίγους μήνες μετά, ο θρίαμβος ολοκληρώθηκε με την κατάκτηση (επιπλέων των άλλων) του Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας, επισφραγίζοντας, μια και καλή, την τοποθέτηση του Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας ως ιδανικό εφαλτήριο για ταινίες οσκαρικού προσανατολισμού.

Διαβάστε ακόμη: Παγκόσμια πρεμιέρα για το «The Favourite» του Γιώργου Λάνθιμου στο 75ο Φεστιβάλ Βενετίας

Για αυτό και φέτος, περισσότερο από ποτέ, το διαγωνιστικό είναι γεμάτο ταινίες από ισχυρά αμερικανικά στούντιο αλλά και φιλμ από Ευρωπαίους σκηνοθέτες που πραγματοποιούν το αγγλόφωνο, ή απλά το μεγάλο στουντιακό, ντεμπούτο τους. Για αυτό και φέτος, το διαγωνιστικό είναι γεμάτο ταινίες που «είτε δεν ήταν έτοιμες» είτε απλά προσπέρασαν τις Κάννες για να βρεθούν πιο κοντά στην λεγόμενη «περίοδο των βραβείων». Για αυτό και φέτος, στο διαγωνιστικό βρίσκουμε όχι μία ή δύο αλλά τρεις ταινίες του Netflix, το οποίο, επιβεβαιώνοντας το γνωμικό ότι «η εκδίκηση είναι ένα πιάτο που τρώγεται κρύο», κατεβαίνει πιο ισχυρό από ποτέ στον χορό των βραβείων με την υποστήριξη της Mostra και την έμπρακτη δήλωσή της ότι παραμένει ανοιχτή στις νέες τεχνολογικές προκλήσεις που εμφανίζονται στον χώρο.

Σημειώνοντας επιπλέον μια ιδιαίτερη προτίμηση στο σινεμά είδους (καθώς το διαγωνιστικό περιλαμβάνει από καθαρόαιμες ταινίες τρόμου και γουέστερν μέχρι ιστορίες εκδίκησης και ταινίες εποχής με σαμουράι), ας δούμε αναλυτικά ποιες ταινίες διαγωνίζονται φέτος για την κατάκτηση του Χρυσού Λέοντα.

Διαβάστε ακόμη: Η «Λεωφόρος Πατησίων» του Θανάση Νεοφώτιστου στο Orizzonti του Φεστιβάλ Βενετίας

The Mountain 607

The Mountain του Ρικ Αλβερσον

Ενας νεαρός άντρας που έχασε την μητέρα του και μεγάλωσε από τον συναισθηματικά φορτισμένο πατέρα του, πηγαίνει να δουλέψει με τον μέντορά του, ο οποίος – σημαντική λεπτομέρεια – ειδικεύεται στην λοβοτομή και τις θεραπείες που περιλαμβάνουν ηλεκτροσόκ. Ο Τάι Σέρινταν του «Ready Player One» υποδύεται τον νεαρό, ο Τζεφ Γκόλντμπλουμ τον εκκεντρικό γιατρό (ο οποίος μάλιστα βασίζεται στον χαρακτήρα του πραγματικού Δρα Γουόλτερ Φρίμαν που σόκαρε την αμερικανική κοινωνία με τις πρακτικές και τις λοβοτομές του την δεκαετία του 1950) ενώ στο καστ συναντούμε και τον Ντενί Λαβάν στο ρόλο ενός αρχηγού σέχτας που επιθυμεί η κόρη του να υποστεί την «πρωτοποριακή» θεραπεία. Πάντα οι ταινίες του Αλβερσον («Entertainment», «The Comedy») κρύβουν περισσότερα από όσα αφήνουν να εννοηθούν αρχικά, οπότε ανυπομονούμε για το τι έχει ετοιμάσει αυτή τη φορά ο ιδιοσυγκρασιακός δημιουργός.

Doubles Vies 607

Doubles Vies του Ολιβιέ Ασάγιας

Ο Ασάγιας έχει να βρεθεί στη Βενετία από το έξοχα ενδοσκοπικό «Μετά το Μάη», φέτος όμως επιστρέφει στο ιταλικό κόκκινο χαλί με μία κωμωδία (ή όσο μπορεί να είναι κωμωδία μία ταινία του Ασάγιας) που διαδραματίζεται στον εκδοτικό κόσμο του Παρισιού και λειτουργεί ουσιαστικά ως αφορμή για μια κρίση μέσης ηλικίας. Η Ζιλιέτ Μπινός και ο Γκιγιόμ Κανέ πρωταγωνιστούν σε μία ταινία που υπόσχεται να είναι πιο αιχμηρή από όσο αφήνει να αποκαλύψει η κάπως συμβατική της σύνοψη.

The Sisters Brothers 607

The Sisters Brothers του Ζακ Οντιάρ

Επειτα από μερικές από τις ωραιότερες ευρωπαϊκές ταινίες των δύο τελευταίων δεκαετιών («Ενας Πολύ Διακριτικός Ηρωας», «Πάνω στα Χείλη Μου», «Προφήτης», «Σώμα με Σώμα») και τον Χρυσό Φοίνικα του «Dheepan», ο Ζακ Οντιάρ πραγματοποιεί το αγγλόφωνο ντεμπούτο, διασκευάζοντας για το σινεμά το μυθιστόρημα του Καναδού συγγραφέα Πάτρικ Ντεγουίτ, «The Sisters Brothers», ένα (όπως το περιέγραψαν οι υπεύθυνοι του φεστιβάλ) «ευρωπαϊκό γουέστερν», τοποθετημένο στα χρόνια του πυρετού του χρυσού. Πρωταγωνιστούν οι Χοακίν Φίνιξ, Τζον Σι Ράιλι, Τζέικ Τζίλενχαλ και Ριζ Αχμέντ.

Διαβάστε ακόμη: Οι Τζέικ Τζίλενχαλ και Χοακίν Φίνιξ είναι οι «The Sisters Brothers» στο τρέιλερ της νέας ταινίας του Ζακ Οντιάρ

First Man 607

First Man του Ντάμιεν Σαζέλ

Βασισμένο στο βιβλίο του Τζέιμς Χάνσεν, «First Man: A Life of Neil A. Armstrong» και διασκευασμένο για τη μεγάλη οθόνη από τον βραβευμένο με Οσκαρ σεναριογράφο του (επίσης με παγκόσμια πρεμιέρα στην Βενετία λίγα χρόνια πριν) «Spotlight», Τζος Σίνγκερ, το φιλμ ακολουθεί την πορεία του Αρμστρονγκ από το 1961 έως το 1969, την περίοδο δηλαδή που η NASA και το διαστημικό της πρόγραμμα βρισκόταν σε πυρετώδη προετοιμασία προκειμένου να στείλει τον πρώτο άνθρωπο στο φεγγάρι, η οποία κατέληξε σε μια από τις πιο ριψοκίνδυνες και επαναστατικές επιστημονικές αποστολές στην ιστορία της ανθρωπότητας. Ως επίσημη έναρξη του φεστιβάλ και με τους Ράιαν Γκόσλινγκ, Τζέισον Κλαρκ και Κλερ Φόι στο καστ του, το «First Man» αποτελεί στροφή ύφους για τον Σαζέλ και το ουσιαστικό στοίχημα που θα αποδείξει αν η δημιουργική του ματιά έχει την ίδια αιχμή μακριά από τη δύναμη της μουσικής και του ρυθμού του «La La Land».

Διαβάστε ακόμη: Ο Ντάμιεν Σαζέλ στέλνει τον Ράιαν Γκόσλινγκ στο φεγγάρι στο πρώτο τρέιλερ για το «First Man»

The ballad of Buster Scruggs 607

The Ballad of Buster Scruggs των Ιθαν και Τζόελ Κοέν

Ξεκίνησε ως μίνι σειρά για το Netflix αλλά στην πορεία μετατράπηκε σε «ταινία ανθολογίας». Χωρισμένο πλέον σε έξι κεφάλαια (τα οποία μένει να δούμε αν είναι εντελώς ανεξάρτητα ή διασταυρώνονται με τον κυνικό αλλά έξοχα κωμικό τρόπο των αδελφών Κοέν), το «The Ballad of Buster Scruggs» σημαίνει την επιστροφή των σκηνοθετών στην western θεματολογία, χωρίς να έχουμε κανένα απολύτως επιπλέον στοιχείο για την υπόθεση του κάθε κεφαλαίου. Τζέιμς Φράνκο, Τιμ Μπλέικ Νέλσον, Ζόι Καζάν, Τομ Γουέιτς, Μπρένταν Γκλίσον αλλά και ο Λίαμ Νίσον συμπληρώνουν ένα καστ αντάξιο της φήμης των Κοέν.

Vox Lux 607

Vox Lux του Μπρέιντι Κορμπέτ

Μετά το σκηνοθετικό του ντεμπούτο «Η Γέννηση Ενος Ηγέτη», ο Μπρέιντι Κορμπέτ συνεχίζει εξίσου φιλόδοξα με την νέα του ταινία, «Vox Lux», ακολουθώντας, με αφετηρία το 1999, τη ζωή μιας διάσημης pop star κατά τη διάρκεια δεκαπέντε ετών και φιλοδοξώντας να αφηγηθεί – μέσα από τα μάτια της – τις πιο σημαντικές πολιτιστικές εξελίξεις του του 21ου αιώνα. Η Νάταλι Πόρτμαν συμπρωταγωνιστεί με τον Τζουντ Λο σε ένα δυνάμει πανκ μιούζικαλ, ενώ η Sia έχει αναλάβει να ντύσει με νέα τραγούδια της το soundtrack της ταινίας. Η μουσική ήδη από την αρχή έδειχνε να παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην αισθητική του Κορμπέτ οπότε ανυπομονούμε να δούμε τι θα καταφέρει αυτή τη φορά στο νέο τολμηρό του βήμα.

Διαβάστε ακόμη: Στα γυρίσματα του «Vox Lux»: Το πανκ ταιριάζει στη Νάταλι Πόρτμαν

Roma 607

Roma του Αλφόνσο Κουαρόν

Υστερα από τον θρίαμβο του «Gravity» και 15 χρόνια μετά το χαμηλότονο αλλά πανίσχυρο «Θέλω και τη Μαμά Σου», ο Αλφόνσο Κουαρόν επιστρέφει στη γενέτειρά του για να διηγηθεί μια περισσότερο προσωπική ιστορία, η οποία αφορά – χωρίς να έχουν γίνει γνωστές πολλές λεπτομέρειες – έναν χρόνο από τη ζωή μιας μεσοαστικής οικογένειας στην Πόλη του Μεξικού, στις αρχές της δεκαετίας του ’70. Η αφήγηση αναμένεται να έχει ενσωματώσει και πολλά από τα προσωπικά βιώματα του δημιουργού, καθώς και τη σφαγή γνωστή ως Corpus Christi, στην οποία στρατιώτες σκότωσαν φιλελεύθερους φοιτητές σε μια διαδήλωση. Το «Roma» αποτέλεσε «θύμα» της διαμάχης του Netflix με το Φεστιβάλ Καννών, όμως το κόκκινο χαλί της Mostra φάνηκε (ίσως για καλό της ταινίας) σαφώς πιο φιλόξενο.

Διαβάστε ακόμη: Το teaser του «Roma» του Αλφόνσο Κουαρόν, θα σας πλημμυρίσει ομορφιά

Paul Greengrass 607

22 July του Πολ Γκρίνγκρας

Ακόμα μία ταινία του Netflix στο διαγωνιστικό, το «22 July» του Πολ Γκρίνγκρας αφηγείται την τρομοκρατική επίθεση του Άντερς Μπέρινγκ Μπρέιβικ στην Νορβηγία το 2011 (η δεύτερη ταινία που το κάνει φέτος μετά το «U-July 22» του Ερικ Πόπε), χρησιμοποιώντας νορβηγικό καστ και φιλοδοξώντας να μεταφέρει την σκηνοθετική ένταση του Γκρίνγκρας σε μία – πολύ πρόσφατη ακόμα – ευρωπαϊκή τραγωδία. Η πρεμιέρα της ταινίας στο Netflix έχει προγραμματιστεί για τις 16 Οκτωβρίου.

Suspiria 2018 607

Suspiria του Λούκα Γκουαντανίνο

Υστερα από φήμες, εικασίες και αμέτρητες προσδοκίες, η «Suspiria» του Λούκα Γκουαντανίνο («Είμαι ο Ερωτας», «Κάτω από τον Ηλιο», «Να Με Φωνάζεις Με Τ' Ονομά Σου»), το όχι ακριβώς remake αλλά περισσότερο φόρος τιμής στο πρωτότυπο φιλμ – ορόσημο τρόμου – του Ντάριο Αρτζέντο, θα κάνει τελικά την παγκόσμια πρεμιέρα του στο 75ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας. Οι πρώτες εικόνες της ταινίας δείχνουν όσο τρομακτικές πρέπει, οι δηλώσεις από άτομα της βιομηχανίας (όπως ο Κουέντιν Ταραντίνο) συνηγορούν στο κλίμα ενθουσιασμού που δημιουργείται γύρω από το φιλμ και είμαστε σίγουροι ότι και ο πρόεδρος της επιτροπής και λάτρης του τρόμου Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο επίσης ανυπομονεί.

Διαβάστε ακόμη: Δείτε - με δική σας ευθύνη - το πρώτο τρέιλερ του «Suspiria» του Λούκα Γκουαντανίνο

Work Without Author 607

Work Without Author του Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ

Ενας Γερμανός καλλιτέχνης δραπετεύει από την Ανατολική για να ζήσει στη Δυτική Γερμανία, όμως η ζωή του βασανίζεται από τα παιδικά του τραύματα. Ο Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ, μετά τις «Ζωές των Αλλων», επιστρέφει στα πρόσφατα τραύματα της γερμανικής ιστορίας, ωστόσο επιφυλασσόμαστε καθώς οι μνήμες του «Τουρίστα» είναι ακόμα πολύ νωπές. Η παρουσία της Πόλα Μπιρ από το «Frantz» στην ταινία, σίγουρα θα βοηθήσει. Οι τρεις ώρες διάρκεια πάλι, μάλλον όχι. Πρωταγωνιστούν επιπλέον ο Τομ Σίλινγκ και ο Σεμπάστιαν Κοχ.

The Nightingale 607

The Nightingale της Τζένιφερ Κεντ

Ακολουθώντας την πορεία εκδίκησης μιας νεαρής κοπέλας και του Αβορίγινα συνοδοιπόρου της διαμέσου της Τασμανικής ερημιάς το 1825, η νέα ταινία της Τζένιφερ Κεντ μετά το «Babadook: Οι Σελίδες του Τρόμου» επιμένει στο σινεμά είδους και τους σύνθετους γυναικείους ρόλους για να αφηγηθεί, κατά τα λεγόμενα της σκηνοθέτιδος, μία μελέτη πάνω στη φύση της βίας. «Η ταινία δεν έχει να κάνει με την παράδοση στη βία αλλά με τον τρόπο που μπορούμε να διατηρήσουμε την ανθρωπιά μας σε σκοτεινούς καιρούς» δηλώνει η Κεντ, η οποία αποτελεί και την μόνη σκηνοθέτιδα στο επίσημο διαγωνιστικό πρόγραμμα. Πρωταγωνιστούν η ανερχόμενη Εϊλινγκ Φραντσιόζι και ο Σαμ Κλάφλιν.

The Favourite 607

The Favourite του Γιώργου Λάνθιμου

Για πρώτη φορά χωρίς τον Ευθύμη Φιλίππου στο σενάριο αλλά με άθικτη την σκοτεινά κωμική ματιά του Γιώργου Λάνθιμου, το «The Favourite» (το σενάριο εδώ υπογράφουν οι Ντέμπορα Ντέιβις και Τόνι ΜακΝαμάρα) ακολουθεί τις σχέσεις που αναπτύσσονται ανάμεσα στην εύθραυστη Βασίλισσα Αν και τις δύο γυναίκες που ανταγωνίζονται μέχρι τέλους για την εύνοιά της στις αρχές του 18ου αιώνα, σε μία αφήγηση που κατά τα λεγόμενα της Ρέιτσελ Βάις εμπνέεται από το «Ολα για την Εύα». Ολίβια Κόουλμαν, Ρέιτσελ Βάις και Εμα Στόουν προσφέρουν star power στην πιο οσκαρική ταινία του Ελληνα σκηνοθέτη ενώ η ταινία είναι προγραμματισμένη να βγει στις αμερικανικές αίθουσες στις 23 Νοεμβρίου από τη Fox Searchlight. Ανυπομονούμε.

Διαβάστε ακόμη: Αγαπημένο... τρέιλερ για το «The Favourite» του Γιώργου Λάνθιμου

Peterloo 607

Peterloo του Μάικ Λι

Μετά τον «Κύριο Τέρνερ», ο Μάικ Λι συνεχίζει τις αναπάντεχες διαδρομές του στη βρετανική ιστορία με το «Peterloo», την ταινία που αφηγείται την διαβόητη σφαγή στην οποία κατέληξε μια ειρηνική διαδήλωση εργατών στο Μάντσεστερ το 1819 με στόχο την ανατροπή των δύσκολων οικονομικών συνθηκών που είχαν προκύψει στη χώρα μετά τους Ναπολεόντειους πολέμους. Μπορεί οι Κάννες να απέρριψαν την ταινία, όμως ακριβώς όπως συνέβη και με το «Μυστικό της Βέρα Ντρέικ» (το οποίο κατέκτησε στη χρονιά του τον Χρυσό Λέοντα της διοργάνωσης), αυτό μπορεί τελικά να αποδειχτεί για καλό. Πρωταγωνιστεί – αναμενόμενα – ένα αμιγώς βρετανικό καστ με επικεφαλής τον Ρόρι Κινίαρ στην χωρίς αμφιβολία πιο φιλόδοξη στιγμή στην καριέρα του σκηνοθέτη.

Διαβάστε ακόμη: «Peterloo»: Η πιο φιλόδοξη στιγμή στην καριέρα του Μάικ Λι

Capri Revolution

Capri Revolution του Μάριο Μαρτόνε

Ισως η μόνη αμιγώς ιταλική ταινία του διαγωνιστικού, το «Capri Revolution» κλείνει ουσιαστικά την ελεύθερη τριλογία του Μάριο Μαρτόνε πάνω στην τέχνη, την ιστορία και την ερμηνεία τους μέσα από την καλλιτεχνική οπτική του. Με την αφήγηση να διαδραματίζεται στις αρχές του 20ού αιώνα στο Capri και τα γεγονότα να εμπνέονται ελεύθερα από τις ιστορικές μαρτυρίες και την ζωή και την τέχνη του ζωγράφου Καρλ Βίλχελμ Ντίφενμπαχ, τον οποίο ο σκηνοθέτης περιγράφει ως «καλλιτέχνη, ειρηνιστή, χορτοφάγο και γυμνιστή», η ταινία αφορά τόσο την πολιτιστική ζύμωση που βίωσε η περιοχή αλλά και την γέννηση ιδεών που σημάδεψαν το υπόλοιπο του 20ού αιώνα με φόντο τον μεσογειακό ήλιο. Ως συνδυασμός ακούγεται επικίνδυνος αλλά θα μπορούσε να προκύψει και άκρως ενδιαφέρων.

What you gonna do when the worlds on fire 607

What You Gonna Do When The World’s On Fire? Του Ρομπέρτο Μινερβίνι

Υστερα από την μελέτη απλών καθημερινών ανθρώπων του Τέξας μέσα από μια σειρά εξαιρετικά ενδοσκοπικών ντοκιμαντέρ (με αποκορύφωμα και πιο γνωστό από όλα το «Stop the Pounding Heart»), ο Ρομπέρτο Μινερβίνι αυτή τη φορά στρέφει την κάμερά του στην καρδιά της Αμερικής, ακολουθώντας τον αγώνα μιας κοινότητας για δικαιοσύνη, αξιοπρέπεια και επιβίωση όσο ολόκληρο το έθνος (το ντοκιμαντέρ γυρίστηκε το 2017) προσπαθεί να ανακάμψει από μια σειρά γεγονότων που αφορά τις επιθέσεις νέων Αμερικανών από την αστυνομία. Γυρισμένο σε ασπρόμαυρη φωτογραφία, το «What You Gonna Do When The World’s On Fire?» επιχειρεί, κατά τα λεγόμενα του σκηνοθέτη, να φτάσει στη ρίζα της κοινωνικής ανισότητας στην Αμερική, με έμφαση στα χρόνια άλυτα ζητήματα που ταλαιπωρούν κυρίως Αφροαμερικανούς. Από τις πιο κρίσιμες, κοινωνικά και πολιτισμικά, συμμετοχές ολόκληρου του διαγωνιστικού.

Sunset 607

Sunset του Λάζλο Νέμες

Λίγο πριν το Φεστιβάλ των Καννών, ο Νέμες ανακοίνωσε ότι επιστρέφει στο δωμάτιο του μοντάζ για μερικές τελικές παρεμβάσεις στην μορφή της νέας του ταινίας, η οποία έρχεται λίγα χρόνια μετά το ντεμπούτο του «Ο Γιος του Σαούλ», το οποίο αποτέλεσε την αποκάλυψη της χρονιάς στις Κάννες και κατάφερε να οδηγηθεί τελικά μέχρι το Οσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας. Το «Sunset», όχι μακριά από τις ευαισθησίες του Νέμες, υπόσχεται μια αφήγηση αγάπης, συνειδητοποίησης και αφύπνισης πριν τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο και ελπίζουμε να επιβεβαιώσουμε και πάλι την ωμή δύναμη της κινηματογραφικής γλώσσας του Ούγγρου δημιουργού. To «Sunset» έχει γυριστεί, φυσικά, κατά την προτίμηση του Νέμες, σε φιλμ 35mm, και πάλι με διευθυντή φωτογραφίας τον Ματίας Ερντέλι.

Διαβάστε ακόμη: O Λάζλο Νέμες μας προσκαλεί για ένα βαλς στο πρώτο teaser του «Sunset»

Freres ennemis

Frères Ennemis του Νταβίντ Ελχόφεν

Ο Μανουέλ και ο Ντρις μεγάλωσαν στην ίδια πόλη σαν δύο αχώριστα αδέρφια. Σήμερα όμως, τα πάντα δείχνουν να τους χωρίζουν. Ο Μανουέλ είναι επικεφαλής στη διακίνηση ναρκωτικών, ενώ ο Ντρις όχι απλά είναι αστυνομικός αλλά και στο αντίστοιχο τμήμα της Δίωξης. Αναμενόμενα, η επιστροφή του τελευταίου στην πόλη θα διαταράξει μια για πάντα τις ισορροπίες. Με όχημα αυτή την αφήγηση, ο Νταβίντ Ελχόφεν επιστρέφει στο διαγωνιστικό της Βενετίας μετά το «Μακριά από τους Ανθρώπους», ελπίζουμε με κάτι πιο ενδοσκοπικό και πολύπλοκο από αυτό που αφήνει να εννοείται εξαρχής η επίσημη σύνοψη. Πρωταγωνιστούν οι Ματίας Σχούναρτς και Ρεντά Καντέμπ.

Nuestro Tiempo 607

Nuestro Tiempo του Κάρλος Ρεϊγάδας

Εξι χρόνια μετά το «Φως Μετά Το Σκοτάδι», ο Κάρλος Ρεϊγάδας προσπερνάει τις Κάννες για να βρεθεί στο διαγωνιστικό της Βενετίας με το, κατά τα λεγόμενα, αυτοβιογραφικό «Nuestro Tiempo», την ταινία που προφανώς και αποτελεί ήδη μια από τις πιο κραυγαλέες auteur προσφορές του προγράμματος αλλά και την επιστροφή του δημιουργού στο ρεαλιστικό σινεμά που τον ανέδειξε. Οσοι είναι εξοικειωμένοι με το σινεμά του Ρεϊγάδας γνωρίζουν πως τίποτα δεν μπορεί να τους προετοιμάσει για αυτό που τους επιφυλάσσει στη μεγάλη οθόνη ο Μεξικανός δημιουργός.

At Eternity's Gate 6078

At Eternity’s Gate του Τζούλιαν Σνάμπελ

Μετά τον Ζαν Μισέλ Μπασκιά («Μπασκιά» / 1996), τον Ρεινάλντο Αρένας («Πριν Πέσει η Νύχτα» / 2000) και τον Ζαν Ντομινίκ Μπομπί («Το Σκάφανδρο και η Πεταλούδα» / 2007) και κλείνοντας την ατυχή παρένθεση που άνοιξε η «Μιράλ», ο Τζούλιαν Σνάμπελ επιστρέφει στις ιστορίες αληθινών ανθρώπων και την καταραμένη εκδοχή του ηρωισμού τους με το «At Eternity’s Gate», αυτή τη φορά εστιάζοντας στη ζωή του Βίνσεντ Βαν Γκογκ και λαμβάνοντας τον τίτλο της ταινίας του από τον ομώνυμο πίνακα. Στο ρόλο του Βαν Γκογκ ο Γουίλεμ Νταφόε ενώ το καστ συμπληρώνουν οι Οσκαρ Αϊζακ, Μαντς Μίκελσεν, Ματιέ Αμαλρίκ και Εμανουέλ Σενιέ.

Acusada 607

Acusada του Γκονζάλο Τομπάλ

Μόλις δεύτερη ταινία του Γκονζάλο Τομπάλ, το «Acusada», δηλαδή «Κατηγορούμενη», ακολουθεί την ιστορία μιας νέας κοπέλας η οποία καταλήγει να είναι η μόνη ύποπτη για την άγρια δολοφονία της καλύτερής της φίλης. Φιλοδοξώντας να εξισορροπήσει το δικαστικό δράμα με το θρίλερ και την κοινωνική κριτική με την ενδοοικογενειακή κρίση, ο Τομπάλ προσφέρει ακόμα ένα καθαρόαιμο φιλμ είδους στο διαγωνιστικό.

Zan Killing 607

Zan (Killing) του Σινία Τσουκαμότο

Χωρίς να γνωρίζουμε ακόμα κάτι πέρα από το γεγονός ότι η ταινία είναι δράμα εποχής με σαμουράι, το «Zan (Killing)» του cult Ιάπωνα σκηνοθέτη Σινία Τσουκαμότο αποτελεί την επιστροφή του δημιουργού στο διαγωνιστικό μετά το μάλλον ατυχές «Fires On The Plain», η οποία φιλοδοξεί να επαναφέρει στη μνήμη την δυναμική του «Tetsuo» αλλά και του «A Snake of June». Πρωταγωνιστεί ο Σοσούκε Ικεμάτσου του φετινού Χρυσού Φοίνικα, «Shoplifters». Επιπλέον δέλεαρ; Το φιλμ αγοράστηκε ήδη από το εμβληματικό ιαπωνικό στούντιο Νικάτσου.

To 75o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας διεξάγεται φέτος από τις 29 Αυγούστου μέχρι και τις 8 Σεπτεμβρίου του 2018 στο Λίντο της Βενετίας.

Περισσότερο 75ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας

Poster Venezia 75 607