Βενετία 2019: Ολοι οι Χρυσοί Λέοντες στην Τζούλι Αντριους
Με τιμητικό Χρυσό Λέοντα για το σύνολο της καριέρας της τιμήθηκε η Τζούλι Αντριους - σε μια τελετή φτιαγμένη από τα ίδια μαγευτικά υλικά με τα οποία χτίστηκε ο μύθος της.
Με τιμητικό Χρυσό Λέοντα για το σύνολο της καριέρας της τιμήθηκε η Τζούλι Αντριους - σε μια τελετή φτιαγμένη από τα ίδια μαγευτικά υλικά με τα οποία χτίστηκε ο μύθος της.
Ρούχα, βλέμματα, στάση, λάμψη: αυτοί ήταν οι άντρες κι οι γυναίκες που χαζέψαμε περισσότερο ως τώρα στο κόκκινο χαλί της Mostra.
Μια γνώριμη, μα πάντα συναρπαστική ιστορία μεταμορφώνεται σε μια όχι ακριβώς νεωτερική μα σίγουρα δυναμική και χορταστική ταινία.
Ξεκινώντας από το ομότιτλο βιβλίο του Τζακ Λόντον και ανάγοντάς την αφήγησή του σε μια άχρονη πραγματικότητα που αγκαλιάζει όλον τον 20ό αιώνα, ο Πιέτρο Μαρτσέλο κάνει τον «Martin Eden» έναν διαχρονικό ήρωα που αξίζει της προσοχής, ακόμα κι αν ξεμένει από ενέργεια στα μέσα της διαδρομής.
Στο πρώτο animation του θρυλικού στην Κίνα Γιονφάν οι αναμνήσεις από το Χονγκ Κονγκ του '60 συνθέτουν ένα μαγικό γράμμα αγάπης σε μια χαμένη εποχή.
Η πρώτη – στην Ιστορία – ινδική συμμετοχή στο διαγωνιστικό των Orizzonti δείχνει να ενδιαφέρεται με επαναστατική ματιά για τις ρωγμές της σύγχρονης ινδικής πραγματικότητας, καταρρέει ωστόσο υπό το βάρος του υπέρμετρου μελοδραματισμού και της παντελούς έλλειψης δραματικού μέτρου.
Με θεατρική ματιά που εκθέτει επίμονα (και κατά στιγμές τεχνηέντως) μια ιστορία προσωπικής κρίσης, το «Rialto» του Πίτερ Μακί Μπερνς, το οποίο διαγωνίζεται στο παράλληλο πρόγραμμα των Orizzonti, βασίζεται υπερβολικά στην οπτική του πρωταγωνιστή του για να κάνει απόλυτα κατανοητό το δράμα του.
Πρωταγωνίστρια στη νέα ταινία του Ολιβιέ Ασαγιας «Wasp Network», η Πενέλοπε Κρουζ έδειξε τον τρόπο με τον οποίο κλέβεις όλα τα βλέμματα και τα φλας στο κόκκινο χαλί.
Πιο mainstream από ποτέ, ο συνήθως ρηξικέλευθος Γάλλος σκηνοθέτης αλλάζει για άλλη μια φορά είδος, χώρα και γλώσσα και παρουσιάζει μια πραγματική ιστορία με αφηγηματική σιγουριά, αλλά σκηνοθετική ατολμία.
Μια ταινία «βασισμένη σε αληθινά μυστικά» για τα Panama Papers ως μαύρη κωμωδία; Κι όμως λειτουργεί.
Εξακολουθώντας να εστιάζει στον κοινό τόπο μυθολογικής παράδοσης και σύγχρονης πραγματικότητας, ο Χάιρο Μπουσταμάντε αφηγείται στην «Llorona» του μια ιστορία πολιτικού τρόμου ικανή να στοιχειώσει πολύ περισσότερο από τους απειλητικούς λυγμούς ενός φαντάσματος.
Παρουσία του Γιάνη Βαρουφάκη έγινε η επίσημη προβολή του «Ενήλικοι στην Αίθουσα» του Κώστα Γαβρά, εκτός συναγωνισμού, στο Φεστιβάλ Βενετίας.
Ούτε αληθινά αποκαλυπτικό, ούτε αγωνιώδες, το «νέο φιλμ του Κώστα Γαβρά για την ελληνική κρίση» είναι πάνω απ' όλα μια πολιτική αγιογραφία του πρωταγωνιστή του, Γιάνη Βαρουφάκη.
Εξετάζοντας το μύθο του «Joker» από ένα αμιγώς κοινωνικό πρίσμα, το νέο φιλμ του Τοντ Φίλιπς προσφέρει ένα τρυφερό αλλά και τρομακτικό πορτρέτο, στέλνοντας τον Χοακίν Φίνιξ απευθείας στα Οσκαρ.
Η νέα ταινία του Χιλιανού Πάμπλο Λαραΐν θα διχάσει ως μια φορμαλιστική άσκηση ύφους που δεν έχει να πει τίποτα ουσιαστικό ή ως μια προκλητική ανατομία της χώρας του, αυτή τη φορά σε ένα αβέβαιο κι εμπρηστικό, κυριολεκτικά και μεταφορικά, παρόν.
Βασισμένο στο ομότιτλο έργο του Εντουάρντο Ντε Φιλίππο, το φιλμ του Ιταλού Μάριο Μαρτόνε που διαγωνίζεται για τον Χρυσό Λέοντα στο 76ο Φεστιβάλ Βενετίας, υπολείπεται κινηματογραφικών αρετών κι ενδιαφέροντος.
Ο Ιάπωνας σκηνοθέτης εξηγεί στο Flix γιατί η Γαλλίδα θρύλος είναι «μια όχι και τόσο καλομαθημένη» ντίβα.
Δυστυχώς η συνέντευξη Τύπου του «Ενήλικοι στο Δωμάτιο» ήταν τόσο σύντομη όσο η... θητεία του Γιάνη Βαρουφάκη στο Υπουργείο Οικονομικών.
Η Κρίστεν Στίουαρτ παρέδωσε μαθήματα cool υψηλής ραπτικής με την εμφάνισή της στο κόκκινο χαλί του 76ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας.
Παρουσιάζοντας την καινούρια του ταινία στη Βενετία εκτός διαγωνιστικού προγράμματος, ο Μπένεντικτ Αντριους («Una») εξερευνά την πιο καθοριστική περίοδο της ζωής της Τζiν Σίμπεργκ στην Αμερική, χωρίς όμως να καταφέρνει να μεταδώσει οργανικά την πλούσια και χαρισματική προσωπικότητά της.