Βενετία 2014: Χρυσός Λέοντας στον Ρόι Αντερσον για το «A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence»
Ολοκληρώθηκε η τελετή λήξης του 71ου Φεστιβάλ Βενετίας με μεγάλο νικητή τον Ρόι Αντερσον - στη μεγάλη διάκριση που άξιζε εδώ και χρόνια.
Ολοκληρώθηκε η τελετή λήξης του 71ου Φεστιβάλ Βενετίας με μεγάλο νικητή τον Ρόι Αντερσον - στη μεγάλη διάκριση που άξιζε εδώ και χρόνια.
Με το βραβείο της Διεθνούς Ενωσης Κριτικών Κινηματογράφου (FIPRESCI) βραβεύθηκε το ντοκιμαντέρ «The Look of Silence» του Τζόσουα Οπενχάιμερ, μια από τις καλύτερες ταινίες του διαγωνιστικού προγράμματος του 71ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας.
Λίγο πριν τα μεγάλα βραβεία του 71ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, στο τμήμα «Venice Days» βραβεύθηκε ο Λοράν Καντέ με το «Επιστροφή στην Ιθάκη».
Λίγο πριν την αυλαία του 71ου Φεστιβάλ Βενετίας, λίγο πριν τα βραβεία και τα χρυσά λιοντάρια, κάνουμε επανάληψη στις ταινίες που αγαπήσαμε αυτές τις 10 μέρες.
Στη νέα ταινία του Αντριου Νίκολ, το «Good Kill», ο Ιθαν Χοκ είναι Αμερικανός στρατιώτης με τύψεις συνείδησης. Ακόμα κι έτσι, μας αρέσει.
Αναπαράγοντας το «Kids», 20 χρόνια αργότερα στο Παρίσι, ο Λάρι Κλαρκ μοιάζει πια πολύ μεγάλος για να πιάσει το σφυγμό των τωρινών 16χρονων, αν και το θέλει πολύ!
Μετά την συμμετοχή του στο διαγωνιστικό των Καννών με το «Chongqing Blues» ο Γουάνγκ Ξιαοσουάι, μοιάζει έτοιμος για ένα από τα μεγάλα βραβεία στη Βενετία
Ενα ήρεμο, εσωτερικό φιλμ ενηλικίωσης που προτιμά να υπαινίσσεται αντί να εκφράζεται μα που δεν παύει να είναι λειτουργικό.
Ο Ρώσος σκηνοθέτης – αδελφός, άλλωστε, του Νικίτα Μιχάλκοφ – παρουσιάζει ένα εικαστικό αριστούργημα πολιτικής οπισθοδρόμησης.
Στην καρδιά της Μόστρα, στο ίδιο Φεστιβάλ όπου ο Πιερ Πάολο Παζολίνι παρουσίασε τις ταινίες του, μίλησε και περπάτησε, η ανάμνησή του είναι ολοζώντανη.
Παρότι η αρχική εντύπωση ήταν ότι ο Παζολίνι κι ο Φεράρα θα προκαλέσουν έναν εκρηκτικό συνδυασμό στην οθόνη, το επιλεκτικό biopic έδωσε έμφαση στην ατμόσφαιρα κι όχι στη δύναμη των γεγονότων.
Οι πιο συναρπαστικές γυναικείες παρουσίες της διοργάνωσης δεν ήταν σταρ ούτε μοντέλα. Ηταν η Σαρλότ Γκενσμπούργκ και η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ.
Η Βερόνικα Φραντς κι ο Σέβεριν Φιάλα μοιράζονται οικογενειακούς δεσμούς και (παραγωγής) με τον Ουλριχ Ζάιντλ, αλλά η ταινία τους φέρνει στο μυαλό περισσότερο απ΄οτιδήποτε άλλο, το «Funny Games».
Ισως δεν υπάρχει κάτι πιο κουρασμένο κινηματογραφικά από το είδος της ταινίας ενηλικίωσης, όμως το φιλμ του Τούρκου σκηνοθέτη, κατορθώνει να πει κάτι γνώριμο με ένταση κι αποτελεσματικότητα.
Ο Γερμανο-Τούρκος σκηνοθέτης κι ο Γαλλο-Αλγερινός πρωταγωνιστής του, λίγο μετά την πρεμιέρα του «The Cut», μίλησαν για όσα τους χωρίζουν (τίποτα) κι όσα τους ενώνουν (τα πάντα).
Σε πολύ λίγο θα γνωρίζουμε αν το «Pasolini» του Εϊμπελ Φεράρα θα είναι το εφιαλτικό οδοιπορικό ενός σκηνοθέτη στην εφιαλτική ζωή ενός καλλιτέχνη, όπως ακριβώς προϊδεάζει το ελεγειακό τρέιλερ που μόλις κυκλοφόρησε.
Κι όπως κάθε ταινία του είναι αστεία και μελαγχολική, αδιαπέραστη και μαζί απόλυτα κατανοητή.
Ο Ιάπωνας σκηνοθέτης του «Tetsuo» και του «Tokyo Fist» παρουσιάζει τη δική του εκδοχή του «Nobi», μεταφράζοντάς το σ’ ένα αναίτιο, αιμοδιψές videogame.
Με το 71ο Φεστιβάλ Βενετίας να έχει μπει για τα καλά στο δεύτερο μέρος του, ανατρέχουμε μ’ επαγγελματική διαστροφή σε ό,τι μας έκανε εντύπωση ως τώρα.
O Λαρς φον Τρίερ δεν βρέθηκε στη Βενετία για την παγκόσμια πρεμιέρα του Director's Cut του δεύτερου μέρους του «Nymph()maniac», αλλά μίλησε στη συνέντευξη Τύπου μέσω του Στέλαν Σκάαρσγκαρντ, ενός τηλεφώνου και ενός tablet.