Μπορούμε πια να το πούμε: το φετινό Φεστιβάλ Βενετίας είχε ένα αδύναμο πρόγραμμα. Οι πολυαναμενόμενες μεγάλες ταινίες, με επώνυμους συντελεστές, μετριούνταν στα δάχτυλα του ενός χεριού. Από τις λιγότερο γνωστές, εκείνες που περιμέναμε ότι θα γνωρίσουμε ως εκπλήξεις και θα μας φτιάξουν τη μέρα, συναντήσαμε λίγες. Κάποιες ερμηνείες ξεχώρισαν, κάποια σενάρια, χωρίς να υπάρχει μία ταινία με την οποία να παθιαστούμε, να μας μείνει αξέχαστη, να μας συγκλονίσει. Τα βραβεία του 71ου Φεστιβάλ Βενετίας θα δοθούν το βράδυ του Σαββάτου: με πρόεδρο της κριτικής επιτροπής τον Αλεξάντρ Ντεσπλά, του οποίου λατρεύουμε τις μουσικές αλλά δε γνωρίζουμε το κινηματογραφικό γούστο, ποιος ξέρει ποιοι θα κρατήσουν στα χέρια τους φετινούς Χρυσούς Λέοντες. Εμείς, ωστόσο, ανακεφαλαιώνουμε παρακάτω τις ταινίες που ξεχωρίσαμε από τη φετινή Μόστρα. Αναζητήστε τις στην Ελλάδα την ερχόμενη σεζόν, ή στα ελληνικά Φεστιβάλ που ακολουθούν. Κλικάρετε στους τίτλους για να διαβάσετε περισσότερα για τις ταινίες.
Διαβάστε εδώ όλους τους νικητές του 71ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας.
«Birdman» του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου / Συναρπαστική κινηματογραφικά, απλοϊκή και μάλλον αλαζονική νοηματικά, η νέα ταινία του Αλεχάντρο Ινιάριτου έρχεται να μάς θυμίσει ότι ο Μάικλ Κίτον είναι σπουδαίος ηθοποιός, αλλά κι ότι οι ηθοποιοί είναι πλάσματα ανασφαλή κι ευάλωτα. Αλήθεια;
«99 Homes» του Ραμίν Μπαχρανί / Ανάμεσα στο σινεμά του Σκορσέζε, τα δελτία ειδήσεων κι ένα αγνό αμερικανικό μελόδραμα, ο Ραμίν Μπαχρανί κι ο Αντριου Γκάρφιλντ χαρτογραφούν τις υπόγειες διαδρομές της ανθρώπινης συνείδησης μέσα στην οικονομική κρίση.
«The Look of Silence» του Τζόσουα Οπενχαϊμερ / Τοποθετημένο και πάλι στη σύγχρονη Ινδονησία, το «The Look of Silence» πλησιάζει αφοπλιστικά κοντά τους θύτες μιας ιστορίας γραμμένης με αίμα.
«Melbourne» του Νίμα Τζαβιντί / Η πρώτη ταινία του Νίμα Τζαβιντί, είναι ένα γεμάτο ένταση δράμα δωματίου, που θυμίζει τις καλύτερες ταινίες του Ασγκάρ Φαρχαντί.
«In the Basement» του Ούλριχ Ζάιντλ / Μετά από μια βαθιά βουτιά στην μυθοπλασία ο Αυστριακός προβοκάτορας επιστρέφει στο ντοκιμαντέρ για να ανακαλύψει ότι η πραγματικότητα είναι πιο αλλόκοτη από κάθε δημιουργική φαντασία.
«Anime Nere» του Φραντσέσκο Μούντζι / Μια ακόμη ταινία για την μαφία και τους κωδικές της; Οχι ακριβώς: Το φιλμ του Φραντζέσκο Μούντζι εστιάζει στους ανθρώπους και στην αδιέξοδη πορεία μιας βίας δίχως τέλος.
«Loin des Hommes» του Νταβίντ Ελχόφεν / Τοποθετημένο στην Αλγερία την περίοδο του αγώνα για ανεξαρτησία, βασισμένο σε ένα διήγημα του Αλμπερ Καμί, βρίσκει τον Βίγκο Μόρτενσεν ιδανικό πρωταγωνιστή του υπαρξιακού γουέστερν.
«A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence» του Ρόι Αντερσον / Ο Ρόι Αντερσον κάνει μια ακόμη ταινία για το τι «σημαίνει να είσαι άνθρωπος». Κι όπως κάθε ταινία του είναι αστεία και μελαγχολική, αδιαπέραστη και μαζί απόλυτα κατανοητή.
«Sivas» του Καάν Μουτζετζί / Ισως δεν υπάρχει κάτι πιο κουρασμένο κινηματογραφικά από το είδος της ταινίας ενηλικίωσης, όμως το φιλμ του Τούρκου σκηνοθέτη, κατορθώνει να πει κάτι γνώριμο με ένταση κι αποτελεσματικότητα.
«Pasolini» του Εϊμπελ Φεράρα / Παρότι η αρχική εντύπωση ήταν ότι ο Παζολίνι κι ο Φεράρα θα προκαλέσουν έναν εκρηκτικό συνδυασμό στην οθόνη, το επιλεκτικό biopic έδωσε έμφαση στην ατμόσφαιρα κι όχι στη δύναμη των γεγονότων.
«Red Amnesia» του Γουάνγκ Ξιαοσουάι / Με μια συναρπαστική ταινία για τα φαντάσματα της σύγχρονης Κίνας, η ταινία και ειδικά η πρωταγωνίστριά της είναι πανέτοιμες για τα Βραβεία.
Tags: βενετια 2014