O Φαμπρίτσιο Μαλτέζε φωτογράφησε μερικούς από τους σταρ που έδωσαν λάμψη στο κόκκινο χαλί του 70ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας. Ανάμεσά τους ο Τζέιμς Φράνκο, η Τζούντι Ντεντς και ο Ντάνιελ Ράντκλιφ.
Η απόφαση του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι να δώσει τον Χρυσό Λέοντα στο «Sacro GRA» του Τζιανφράνκο Ρόσι ήταν σαφής: για την επέτειο των 70 χρόνων του Φεστιβάλ Βενετίας, το μεγάλο βραβείο έπρεπε να πάει στην Ιταλία.
Με τα βραβεία σκηνοθεσίας και ανδρικής ερμηνείας βραβεύθηκε το «Miss Violence» του Αλέξανδρου Αβρανά στο 70ό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, σε μια τελετή που βρήκε τον Μπερνάρντο Μπερτολούτσι να δίνει τον Χρυσό Λέοντα στην Ιταλία, πρώτη φορά μέσα σε 15 χρονια, για το «Sacro GRA» του Τζιανφράνκο Ρόσι.
Σε μία κίνηση που φέρνει τον 24χρονο Ντολάν ενώπιων των ευθυνών του, η Διεθνής Ενωση Κριτικών Κινηματογράφου εδώ στη Βενετία βράβευσε το «Tom at the Farm», δίνοντας στον δημιουργό του την αναγνώριση που περίμενε και από την άλλη όχθη του ποταμού.
Το Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου γύρω στις οκτώ το απόγευμα θα γνωρίζουμε τι αποφάσισε η επιτροπή του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι για τα φετινά μεγάλα βραβεία του 70ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας. Το Flix διακινδυνεύει προβλέψεις, διαβάζει πίσω από τα στοιχήματα και στέλνει μηνύματα καπνού στην επιτροπή που γράφουν «Miss Violence».
H πραγματικά πιο ενδιαφέρουσα ιταλική ταινία του διαγωνιστικού προγράμματος του 70ού Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, είναι ένα ντοκιμαντέρ για την καθημερινότητα κατά μήκος του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου της Ιταλίας.
Με όχι και τόσο μεγάλο ανταγωνισμό, αλλά και σε μια αρκετά ενδιαφέρουσα προσέγγιση του τι σημαίνει queer movie ο φετινός Queer Lion, το βραβείο που δίνεται ανάμεσα στις queer ταινίες όλου του φεστιβάλ, το «Philomena» του Στίβεν Φρίαρς φεύγει θριαμβευτής.
Ακόμη κι αν η κριτική επιτροπή του διαγωνιστικού θα απονείμει τις δικές της διακρίσεις αύριο, η ελληνική συμμετοχή, βραβεύθηκε ήδη από δύο επιμέρους επιτροπές.
Ενας από τους σημαντικότερους δημιουργούς ντοκιμαντέρ της εποχής μας, μιλάει στο Flix για τη συνάντησή του με τον Ντόναλντ Ράμσφελντ στο «The Unknown Known» και μια Αμερική που δεν θα σταματήσει ποτέ να πιστεύει στο ψέμα του πολέμου.
Το παρατεταμένο χειροκρότημα στην επίσημη πρεμιέρα της νέας ταινίας του Αντρέι Βάιντα δεν είχε να κάνει τόσο με μια συμβατική βιογραφία του Λεχ Βαλέσα, αλλά με το γεγονός πως ο εμβληματικός ηγέτης της Πολωνίας βρισκόταν μέσα στην αίθουσα, βλέποντας την ιστορία του στη μεγάλη οθόνη.
Ενα από τα καλύτερα γουέστερν όλων των εποχών γίνεται ένα επικό μελόδραμα σαμουράι στην πιστή ιαπωνική εκδοχή των «Ασυγχώρητων» που προβλήθηκε εκτός διαγωνιστικού προγράμματος στο 70ό ΔΙεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας.
O Ρίτσαρντ Μάντεν, o Ρομπ Σταρκ του «Game of Thrones» βρίσκεται στο 70ό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, επειδή πρωταγωνιστεί στο «Μια Υπόσχεση» του Πατρίς Λεκόντ, σε ένα ρόλο που τον βγάζει από το βρώμικο σκηνικό του Γουέστερος και τον βάζει στα σαλόνια της Ευρώπης του Στέβαν Τσβάιχ.
Εχει πλάκα να βλέπεις τον Ξαβιέ Ντολάν να μεγαλώνει μαζί σου μέσα στα χρόνια, ένα αγόρι που φόρεσε με ευχαρίστηση το κοστούμι του παιδιού - θαύματος, ακριβώς επειδή ήταν σίγουρος από την αρχή πως μπορούσε να ορίσει ο ίδιος τους κανόνες του παιχνιδιού.
Φαβορί στα στοιχήματα για τον Χρυσό Λέοντα, ήδη πριν από την προβολή του στο 70ό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, το «Stray Dogs» του Τσάι Μινγκ Λιάνγκ είναι σαφές πως θα φύγει από το φεστιβάλ με κάποιο μεγάλο βραβείο. Οχι, όμως, επειδή είναι μια σπουδαία ταινία...
Ας αφήσουμε για λίγο τις ταινίες και ας μιλήσουμε ανοιχτά για το φεστιβάλ που στα 70 του χρόνια βλέπει τη δύναμή του να χάνεται μπροστά στην έλλειψη ενός προσανατολισμού που θα μπορούσε να το κρατήσει alive and kicking για ακόμη τόσα χρόνια ζωής.
Φτάνοντας στη Βενετία με κατοχυρωμένο τον τίτλο της πιο ενδιαφέρουσας γυναικείας φωνής αυτή τη στιγμή στο αμερικάνικο ανεξάρτητο σινεμά, η Κέλι Ράιχαρντ βάζει το δάχτυλό της σε όσα χωρίζουν τον ακτιβισμό από την τρομοκρατία με μια ταινία πιο σκοτεινή απ' όσο αντέχει το θέμα της και πιο ντοστογιεφσκική από τις θρίλερ αναφορές της.
Από τις χειρότερες ταινίες που είδαμε στο 70ό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας, το «L'Intrepido» του Τζιάνι Αμέλιο είναι μια γλυκόπικρη (έλεος!) κωμωδία για την οικονομική κρίση που - φανταστείτε - δεν σώζεται ούτε από την σπαρακτική ερμηνεία του Αντόνιο Αλμπανέζε.
Συναντήσαμε τον Κιμ Κι Ντουκ, περσινό θριαμβευτή του Χρυσού Λέοντα με το «Pieta» και μιλήσαμε μαζί του για το «Moebius», την πιο βίαιη ταινία του μέχρι σήμερα και μια από τις πιο βίαιες που θα δείτε ποτέ.
Δέκα χρόνια μετά τον οσκαρικό θρίαμβο του «Fog of War», ένας από τους μεγαλύτερους ντοκιμαντερίστες της εποχής μας, δίνει τον λόγο στον Ντόναλντ Ράμσφελντ προσπαθώντας να κατανοήσει την τρέλα μιας χώρας που θέλει να βρίσκεται διαρκώς σε πόλεμο.
Εφτασε στη Βενετία η Σκάρλετ Γιόχανσον για να συνοδεύσει την παγκόσμια πρεμιέρα του «Under the Skin» του Τζόναθαν Γκλέιζερ και όπως ήταν φυσικά όλοι ασχολούνται μαζί της (ευτυχώς και με την πιο θαρραλέα ερμηνεία της μέχρι σήμερα).