Κάννες 2015: Τα βραβεία ξεκινούν με Εβδομάδα Κριτικής και «Paulina»
Οπως θέλει η παράδοση, η Εβδομάδα Κριτικής έδωση πρώτη τα βραβεία της για το πρόγραμμά της στο 68ο Φεστιβάλ Καννών και ψήφισε λατινοαμερικάνικο σινεμά.
Οπως θέλει η παράδοση, η Εβδομάδα Κριτικής έδωση πρώτη τα βραβεία της για το πρόγραμμά της στο 68ο Φεστιβάλ Καννών και ψήφισε λατινοαμερικάνικο σινεμά.
Δυο από τους μεγαλύτερους σταρ του σύγχρονου σινεμά, η Ιζαμπέλ Ιπέρ κι ο Ζεράρ Ντεπαρντιέ, στη συνέντευξη Τύπου για το «Valley of Love» του Γκιγιόμ Νικλού, άσκησαν όλη τη γοητεία που δεν κατάφερε η ταινία.
Ετοιμο για την αυριανή πρεμιέρα του, το φιλμ του Τζάστιν Κερζέλ μας δείχνει επιτέλους τις πρώτες εικόνες του.
Πιστός σε ένα μεταφυσικό σινεμά που μιλάει πρωτίστως για τον άνθρωπο, ο Κιγιόσι Κουροσάβα φέρνει την απέριττη μαεστρία του στο «Ενα Κάποιο Βλέμμα» με μια ταινία - χάρμα οφθαλμών και ψυχής για όλα όσα ενώνουν τους ζωντανούς με εκείνους που έχουν φύγει.
O Μαρκ Οσμπορν φέρνει τον «Μικρό Πρίγκιπα» στην εποχή του computer animation κρατώντας το πνεύμα του, αλλά εξαφανίζοντας τον αφαιρετικό σουρεαλισμό του Αντουάν ντε Σεντ Εξιπερί.
Ο Τιμ Ροθ είναι εξαιρετικός σε μια ερεθιστικά αινιγματική ταινία, που πυροβολεί τον εαυτό της όχι στο πόδι, μα στο κεφάλι με την τελική της σκηνή.
Στην πρώτη τους κοινή κινηματογραφική εμφάνιση, 35 χρόνια μετά το «Loulou» του Μορίς Πιαλά, δύο μύθοι του γαλλικού σινεμά συναντιούνται ξανά σε μια ταινία που δεν ξέρει ακριβώς τι να τους κάνει - και έτσι τους αφήνει να ιδρώνουν χωρίς σενάριο και χωρίς κανένα πραγματικό λόγο στην Κοιλάδα του Θανάτου.
Ο σκηνοθέτης του «Youth», μίλησε στο Flix για τον Θεό και τον Μαραντόνα, για το πέρασμα του χρόνου, για τον Φελίνι και την τηλεόραση, και για την Ιταλία και την ιταλικότητα των ταινιών του.
Η όγδοη μέρα του 68ου Φεστιβάλ Καννών ξεκίνησε με τον απόηχο του «Love» του Γκασπάρ Νοέ και τελείωσε με τις παρουσίες στο Gala της amfAR: αγάπη να υπάρχει κι όλα καλά!
Μιλώντας στους δημοσιογράφους μετά τις (μέτριες) κριτικές για το «Love», τη νέα του τρισδιάστατη ταινία, ο Γκασπάρ Νοέ δήλωσε πως είναι πολύ δύσκολο να δείξεις το σεξ χωρίς να κινηματογραφήσεις γεννητικά όργανα...
Η πιο «σκανδαλιστική» ταινία του φεστιβάλ Καννών έφερε, μεν, μια διάχυτη υγρασία στην προβολή της, αλλά μαζί και μια βαρετή, ανώριμη ιστορία.
Η όγδοη μέρα του 68ου Φεστιβάλ Καννών ήταν πλημμυρισμένη από... νιάτα. Αυτά του «Youth» του Πάολο Σορεντίνο που ενθουσίασε και απογοήτευσε την ίδια ακριβώς στιγμή - παίζοντας ισχυρά για ένα μεγάλο βραβείο την Κυριακή που μας έρχεται.
Δίχως καμιά διάθεση εύκολου εντυπωσιασμού, ο Ζακ Οντιάρ επιστρέφει με ένα ακόμη δείγμα, μεστού, ώριμου, σπουδαίου σινεμά με καρδιά και δύναμη.
Ο Κινέζος auteur φτιάχνει μια από τις ομορφότερες και πλουσιότερες ταινίες που είδαμε ποτέ – για όποιον αυτό είναι αρκετό.
To νέο σινεμά συναντήθηκε με τους θρύλους του παρελθόντος, σε μία μέρα που αναμφισβήτητα ανήκε στο Cannes Classics. Aπολαύστε όλα όσα συνέβησαν την 7η μέρα του 68ου Διεθνούς Φεστιβάλ των Καννών, σαν να ήσασταν κι εσείς εδώ...
Η απαγόρευση εισόδου στην πρεμιέρα του «Carol» σε γυναίκες που δεν φορούσαν τακούνια στο κόκκινο χαλί έχει αναδειχθεί - δίκαια - στο μεγάλο θέμα του 68ου Φεστιβάλ Καννών και σε μια αναθεώρηση ενός πρωτοκόλλου που αγγίζει τα όρια του σεξισμού.
100 χρόνια μετά τη γεννησή της, το Φεστιβάλ Καννών ευλογείται καθημερινά από το πρόσωπο της Ινγκριντ Μπέργκμαν στην επίσημη αφίσα της διοργάνωσης και ένα ντοκιμαντέρ με πρόσβαση στο τεράστιο αρχείο της αποκαλύπτει τη γυναίκα και τη μητέρα πίσω από την σταρ.
Το «Youth» του Πάολο Σορεντίνο μιλά για τη μεγάλη ηλικία, για το πέρασμα του χρόνου, αλλά στη συνέντευξη Τύπου της ταινίας, οι... μεγαλύτεροι ήταν που ανέβασαν το τέμπο!
Ο Πάολο Σορεντίνο επιστρέφει μετά το Οσκαρ του για την «Τέλεια Ομορφιά» στο Φεστιβάλ Καννών με μία ακόμα αριστουργηματική ταινία. Τόσο μεγαλόπρεπη ώστε να γίνει διαχρονικά κλασική. Τόσο απλή ώστε να ξέρεις ότι θα παραμείνει αγαπημένη και προσωπική.
Φιλόδοξο μα και γνώριμο, συναισθηματικό μα και σχηματικό το φιλμ του Ζία Ζανκέ κρύβει τον σπόρο μιας σπουδαίας ταινίας. Αλλά δεν είναι.