Φεστιβάλ / Βραβεία

Κάννες 2015: «Love» του Γκασπάρ Νοέ - Καλό το σεξ, κρίμα για την ταινία

στα 10

Η πιο «σκανδαλιστική» ταινία του φεστιβάλ Καννών έφερε, μεν, μια διάχυτη υγρασία στην προβολή της, αλλά μαζί και μια βαρετή, ανώριμη ιστορία.

Κάννες 2015: «Love» του Γκασπάρ Νοέ - Καλό το σεξ, κρίμα για την ταινία

«Το "Love" θα κάνει τ' αγόρια να καυλώσουν και τα κoρίτσια να δακρύσουν» έλεγε ο Γκασπάρ Νοέ για τη νέα του ταινία - για να μη σχολιάσουμε καν τη σεξιστική ανοησία που αποτελεί αυτό το σχόλιο, να πούμε ότι αγόρια-κορίτσια οπωσδήποτε ψιλοκαύλωσαν, αλλά για συγκίνηση ούτε λόγος. Το φιλμ είναι μια ερωτική ιστορία σε 3D, με άφθονο hardcore σεξ, διεισδύσεις, στοματικούς μαραθωνίους, τρίο, swingers, μια ατυχή συνεύρεση με μια τρανς, φυσικά ένα πέος σε γκρο πλαν που εκσπερματώνει προς την κάμερα (σε 3D να ξαναπούμε) και όλα τα καλά. Και το σεξ είναι πραγματικά πανέμορφο, γιατί ο Νοέ είναι μάστορας στους ζεστούς φωτισμούς, στα φλογερά κόκκινα, στα ευαίσθητα κοντινά - οι ερωτικές του σκηνές δεν έχουν καμιά σχέση, αισθητικά, με πορνό, αντίθετα πλησιάζουν περισσότερο τις σκηνές του φινάλε του «Irreversible», μ' έναν αισθησιακό λυρισμό.

To 68o Φεστιβάλ Καννών διεξάγεται από τις 13 έως τις 24 Μαΐου. Τo Flix βρίσκεται εκεί για να σας μεταφέρει ζωντανά όλα όσα συμβαίνουν, τη στιγμή που συμβαίνουν στο ειδικό τμήμα του Flix που ανανεώνεται συνεχώς.

love 607

Ωστόσο, εάν ο Γκασπάρ Νοέ ήθελε να πειραματιστεί κινηματογραφικά με το hardcore sex, θα μπορούσε να το κάνει χωρίς να το τυλίξει με μια αφόρητα βαρετή, κλισέ, άτεχνη ιστορία ενός νεανικού μεγάλου έρωτα που θ'απολαύσεις αν είσαι 12 (αλλά θα σου απαγορευτεί η είσοδος στην αίθουσα) και θα γελάσεις αν έχεις περάσει την εφηβεία. Η ιστορία μιλά για τον Μέρφι (ναι, στην οθόνη εμφανίζεται και με μεσότιτλο ο ορισμός του νόμου του Μέρφι!) και την Ηλέκτρα, οι οποίοι, γύρω στα 20, ερωτεύονται παράφορα, παρότι εκείνος είναι Αμερικανός φοιτητής σκηνοθεσίας στο Παρίσι κι εκείνη σπουδάστρια στην Beaux Arts με μια σκοτεινή επίφαση καταραμένης καλλιτέχνη. Καθώς αρχίζουν σταδιακά να διευρύνουν τους σεξουαλικούς τους ορίζοντες, κάνουν ένα τρίο με άλλη μία κοπέλα (η οποία είναι φυσικά 16χρονη, προκειμένου ο Μέρφι ν' αναφωνήσει «I love Europe!») - εκείνος θα την ξαναδεί άλλη μια φορά που η Ηλέκτρα λείπει, το προφυλακτικό θα σπάσει, εκείνη θα μείνει έγκυος κι ο Μέρφι θα εγκαταλείψει τον έρωτά του για να μείνει με τα γυναικόπαιδα, παρότι σ' αυτή την εξίσωση όλοι είναι δυστυχισμένοι.

Διαβάστε και δείτε ακόμη όλα τα ακατάλληλα πόστερ και τις πρώτες σκηνές από το «Love» του Γκασπάρ Νοέ.

love 607

Ο επαγγελματίας ηθοποιός της ταινίας είναι ο Καρλ Γκλάσμαν, αλλά αυτό δε θα το μάντευες από το σκυθρωπό ύφος του και το κενό βλέμμα. Η πρωτοεμφανιζόμενη Αόμι Μάιοκ, αντίθετα, είναι μια από τις ομορφότερες γυναίκες που έχουμε δει πρόσφατα στο σινεμά, ένας συνδιασμός νεαρής Αντζελίνα Τζολί και Τζέιν Μπίρκιν. Οι διάλογοι του ζευγαριού στοιχηματίζουμε ότι βγήκαν από αυτοσχεδιασμούς, γιατί κινούνται στο επίπεδο ατάκας όπως -«Ποιο είναι το νόημα της ζωής;» -«Η αγάπη» -«Πρέπει να σε φιλήσω». Αλλά κι ολόκληρη η πλοκή της ταινίας είναι βγαλμένη από σχολικό ημερολόγιο, με το βαρύγδουπο πάθος, την αναίτια αυτοκαταστροφή και τις αφελείς αποφάσεις, χωρίς καν τη δροσιά μιας αυθεντικής ανάμνησης. Γιατί, όπως φαίνεται, αν όχι κινηματογραφικά σίγουρα εγγεφαλικά, ο ίδιος ο Γκασπάρ Νοέ στην ερωτική του εξέλιξη δεν έχει ξεπεράσει την ηλικία των 12, έχει παραμείνει ένας ανώριμος τύπος που λιγώνεται με την ιδέα του σεξ και με ό,τι σ' ένα παιδί φαντάζει ως μοιραίο. Οπότε, ναι, το «Love» είναι όμορφο και αντανακλαστικά ερεθιστικό, αλλά ας μην το κάνουμε και θέμα, όταν ούτε η ίδια η ταινία δεν μπορεί να υποστηρίξει το concept της κι όταν, καλώς ή κακώς, το ίντερνετ είναι γεμάτο ερωτικές εκτονώσεις κάθε γούστου, ώστε να μην ανυπομονούμε γι' αυτές στο επίσημο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Καννών.

To 68o Φεστιβάλ Καννών διεξάγεται από τις 13 έως τις 24 Μαΐου. Τo Flix βρίσκεται εκεί για να σας μεταφέρει ζωντανά όλα όσα συμβαίνουν, τη στιγμή που συμβαίνουν στο ειδικό τμήμα του Flix που ανανεώνεται συνεχώς.

Διαβάστε περισσότερες κριτικές από το 68ο Φεστιβάλ Καννών: