Εμιλι Μπλαντ vs Ινγκριντ Μπέργκμαν; Ντενί Βιλνέβ και Ζία Ζανκέ ή Αλφρεντ Χίτσκοκ και Φρανσουά Τριφό; Η χθεσινή μέρα στις Κάννες είχε και μοντερνισμό και νοσταλγία. Και εφήμερο χάζι στο κόκκινο χαλί και τιμητικές ρετροσπεκτίβες. Το Flix ήταν εκεί, μέσα στις αίθουσες για να σας μεταφέρει τις κριτικές, στον παλμό των διαδρόμων για να σας ενημερώσει για τα προγνωστικά των βραβείων, αλλά και στην ατμόσφαιρα της απόλυτης λάμψης που είναι συνυφασμένη με το Φεστιβάλ Καννών.
Αυτά είναι τα trending topics της 7ης μέρας του φεστιβάλ
«Sicario»: άξια πρώτη συμμετοχή του Ντενί Βιλνέβ στο επίσημο διαγωνιστικό, ή... απογοήτευση;
Παρόλη την προϋπηρεσία του σε παράλληλα τμήματα (τα «Cosmos» και «Polytechnic» ειχαν προβληθεί στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών, το «Un 32 août sur terre» στο Ενα Κάποιο Βλέμμα, και η μικρού του μήκους «Next Floor» είχε κερδίσει το μεγάλο βραβείο στην κατηγορία της), ο Καναδός σκηνοθέτης Ντενί Βιλνέβ επιλέχθηκε για πρώτη φορά στο Επίσημο Διαγωνιστικό Τμήμα του 68ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών με το «Sicario» - ένα αστυνομικό (αν)ηθικό δράμα για τον βρώμικο πόλεμο εναντίον των μεξικανικών καρτέλ που έχουν ισοπεδώσει κάθε έννοια της νόμιμης τάξης κι από τις δύο πλευρές των συνόρων. Συγκινημένοι από το «Μέσα από τις Φλόγες», γοητευμένοι από το παράδοξο σύμπαν του «Ανθρώπου Αντίγραφο» και εντυπωσιασμένοι από την μεστότητα των χαρακτήρων του «Prisoners» (του αμερικανικού ντεμπούτου του Βιλνεβ) περιμέναμε πολλά. Δυστυχώς όμως, ο «Εκτελεστής» του Βιλνέβ φαίνεται πώς κουβαλούσε άσφαιρα. Διαβάστε την ολόκληρη την κριτική του Flix για το «Sicario» του Ντενί Βελνέβ εδώ.
Η Εμιλι Μπλαντ πήρε το όπλο της στη συνέντευξη Τύπου του «Sicario»
«Τις ηρωίδες που έχω ενσαρκώσει αρκετές φορές σε ταινίες δράσης, δεν τις βλέπω ως ιδιαίτερα σκληρές - υπάρχουν πολλές δυνατές γυναίκες εκεί έξω, δεν γίνεσαι δυνατή επειδή στη δουλειά σου κρατάς όπλο. Η ηρωίδα μου στο «Sicario» μου φάνηκε αρκετά ευάλωττη, αντιμέτωπη με τα ηθικά διλήμματά της και το γεγονός ότι προσπαθεί να επιβιώσει σ' ένα αντρικό επάγγελμα δεν είναι κάτι που την κάνει αρρενωπή. Μίλησα με γυναίκες πράκτορες του FBI, είναι συνηθισμένα κορίτσια, τελειώνουν τη δουλειά τους και γυρίζουν σπίτια τους να δουν το «Downton Abbey»....»
Ο Βιλνέβ, μαζί με τους πρωταγωνιστές του, Εμιλι Μπλαντ, Τζος Μπρόλιν και Μπενίσιο Ντελ Τόρο, αλλά και τον φωτογράφο-Θεό Ρότζερ Ντίκινς, έμοιαζαν στη συνέντευξη Τύπου με μια αληθινά δεμένη ομάδα, γελώντας συχνά μεταξύ τους, εξωστρεφείς κι ευχαριστημένοι με την ταινία που έκαναν. Διαβάστε τα highlights της κουβέντας.
Τελικά δεν φόρεσαν τακούνια στο κόκκινο χαλί οι Μπενίσιο Ντελ Τόρο, Ντενί Βιλνέβ και Τζος Μπρόλιν
Παρόλο που δήλωσαν βροντερά την συμπαράστασή τους απέναντι στο σεξισμό του φεστιβάλ, οι άντρες του «Sicario» δεν περπάτησαν το πιο διάσημο κόκκινο χαλί του κόσμου με ψηλοτάκουνα. Ο Ντενί Βιλνέβ είχε αναφερθεί στη Συνέντευξη Τύπου στην απαγόρευση εισόδου σε επίσημη προβολή του Φεστιβάλ σε γυναίκες που δε φορούσαν ψηλοτάκουνα παπούτσια (θα διαβάστε περισσότερα λίγο πιο κάτω): «Υπάρχει ακόμα, σήμερα, μεγάλη πίεση προς όσους έχουν το θάρρος να εξισώνουν τα φύλα και, ακόμα και που το λέω αυτό το θεωρώ τρελό! Τέλος πάντων, σε αντίδραση, ο Μπενίσιο, ο Τζος κι εγώ θ'ανέβουμε τα κόκκινα σκαλιά το βράδυ, στην επίσημη προβολή της ταινίας μας, με τακούνια!»
Δεν ήταν φυσικά δυνατόν να το κάνουν. Αλλά ακόμα και η πρόθεση μετράει. Απολαύστε το πρωταγωνιστικό καστ στην επίσημη μεγάλη πρώτη της ταινίας τους και κάντε scroll down για να δείτε ολόκληρο το κόκκινο χαλί και τις κυρίες που το τίμησαν, φορώντας κοσμήματα Chopard φυσικά!
Ψηλά τακούνια, χαμηλό επίπεδο
Η απαγόρευση εισόδου στην πρεμιέρα του «Carol» σε γυναίκες που δεν φορούσαν τακούνια στο κόκκινο χαλί έχει αναδειχθεί - δίκαια - στο μεγάλο θέμα του 68ου Φεστιβάλ Καννών και σε μια αναθεώρηση ενός πρωτοκόλλου που αγγίζει τα όρια του σεξισμού. Είναι ειρωνικό πως ειδικά φέτος, σε μια διοργάνωση που - μετά τις αντιδράσεις του παρελθόντος για την έλλειψη γυναικείας παρουσίας αλλά και την ολοένα και πιο έντονη συζήτηση για τη θέση των γυναικών στη βιομηχανία - πασχίζει να αποδείξει ότι κάτι αλλάζει με παράλληλες εκδηλώσεις, μεγάλο αριθμό γυναικών δημιουργών στα προγράμματά του και επίσημο άνοιγμα με ταινία γυναίκας σκηνοθέτη, το Φεστιβάλ Καννών δημιουργήσε από μόνο του το «σκάνδαλο των ημερών», διώχνοντας από το κόκκινο χαλί μια ομάδα γυναικών επειδή δεν φορούσαν... τακούνια. Διαβάστε λεπτομέρειες για το θέμα εδώ.
Χίτσκοκ/Τριφό: ακόμα επίκαιροι, ακόμα πρωτοπόροι
Στην αίθουσα «Bunuel» του Palais des Festivals χθες παρουσιάστηκε η πρεμιέρα του ντοκιμαντέρ του Κεντ Τζόουνς «Χίτσκοκ/Τριφό». Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ, Τιερί Φρεμό, προλόγισε την εκδήλωση και παρουσίασε τους εκλεκτούς καλεσμένους οι οποίοι καθόντουσαν ανάμεσά μας. Ακριβώς πίσω μας, για παράδειγμα, ο Διεθυντής της Γαλλικής Ταινιοθήκης, Κώστας Γαβράς. Ο Τζόουνς παρουσίασε το ντοκιμαντέρ του απαντώντας στην ερώτηση που μπορεί όλοι να είχαμε στο μυαλό μας: γιατί να ασχολούμαστε ακόμα με τη διάσημη συνέντευξη που πήρε το 1962 ο πιτσιρικάς Φρανσουά Τριφό από τον Αλφρεντ Χίτσκοκ; «Γιατί δεν τελειώνει ποτέ το σινεφιλικό ενδιαφέρον» ήταν η απάντηση. Και είχε δίκιο.
Ο Τζόουνς επιστρέφει στο παρελθόν για να εξετάσει με νέο, φρέσκο βλέμμα, μέσα από τις ερωτήσεις ενός νέου σκηνοθέτη και τις απαντήσεις ενός μάστερ, κατά πόσο έχουμε χάσει το στόχο στο σύγχρονο σινεμά. Κατά πόσο στα 60ς, η εικόνα για το πώς χειριζόμαστε το κοινό, το κάδρο, τους ηθοποιούς ήταν πιο καθαρή από ό,τι σήμερα – όπου όλα τρέχουν, μοντάρονται καταιγιστικά, έχουν κορύφωση κάθε 3 δευτερόλεπτα. Είναι πολύ ενδιαφέρον που εμπλέκονται σε αυτό το διάλογο οι σύγχρονοι σκηνοθέτες. Ντέιβιντ Φίντσερ, Μάρτιν Σκορσέζε, Γουές Αντερσον, Ολιβιέ Ασαγιάς, Τζέιμς Γκρέι, Πολ Σρέιντερ μιλούν για τον Χίτσκοκ όχι απλά με δέος, αλλά με μελετημένες, αναλυτικές παρατηρήσεις για το πώς η απλότητα των αποφάσεών του, η αυτοπεποίθηση και καθαρότητα των επιλογών του, ο τρόπος να στήσει μία σκηνή έφεραν επανάσταση και έδωσαν βάσεις για γνώση και μελέτη.
Είναι εθιστικό να παρακολουθείς ανθρώπους του σινεμά που αγαπούν τόσο πολύ το σινεμά να μιλούν για σινεμά. Βγήκαμε από την αίθουσα τυλιγμένοι με μία ζεστασιά και ανανεωμένο έρωτα για αυτό που αγαπάμε τόσο πολύ...
Ο μύθος της μητέρας και της γυναίκας Ινγκριντ Μπέργκμαν - με τα δικά της λόγια
Η μέρα χθες ήταν αφιερωμένη στο ιστορικό μας κινηματογραφικό παρελθόν. Και πάλι το τμήμα Cannes Classics είχε την τιμητική του στη βραδινή προβολή που επιλέξαμε να παρακολουθήσουμε. Κι αυτό γιατί θα τιμούσε το πρόσωπο του 68ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών. Κυριολεκτικά: το πρόσωπο της επίσιμης αφίσας του. Την Ινγκριντ Μπέργκμαν.
Στην αίθουσα 60mme στην Κρουαζέτ, η Ιζαμπέλα Ροσελίνι, κόρη της μυθικής ηθοποιού, παρουσίασε το ντοκιμαντέρ του Σουηδού κριτικού κινηματογράφου Στιγκ Μπιόρκμαν για την μητέρα της σε ένα κοινό που αποτελούσαν επίσημοι, κριτικοί κινηματογράφου και απλός, ενθουσιώδης κόσμος. Το ντοκιμαντέρ μας ξενάγησε στη ζωή της Σουηδής κοπέλας που το άστρο της την οδήγησε στο Χόλιγουντ της Χρυσής Κινηματογραφικής του Εποχής. Διαβάστε την κριτική του Flix για το «Jag är Ingrid» (Ingrid Bergman – Με δικά της λόγια) του Στιγκ Μπιόρκμαν.
Οι ζωές των ανθρώπων σε μια Κίνα που αλλάζει στο «Mountains May Depart» του Ζία Ζανκέ
Επιστρέφοντας στο διαγωνιστικό τμήμα, το απόγευμα προβλήθηκε η νέα ταινία του Ζία Ζανκέ, «Mountains May Depart». Ξεκινώντας την ταινία με μια ομάδα ανθρώπων που χορεύει υπό τους ήχους του «Go West» των Pet Shop Boys την πρωτοχρονιά του 1999 σε μια Κίνα που βρίσκεται στην αυγή μιας σειράς σαρωτικών αλλαγών το «Mountains May Depart» κάνει σαφές ότι δεν φοβάται τους συμβολισμούς, αλλά ούτε και το τετριμμένο. Στην πορεία της ταινίας, μέσα σε τρεις χρόνους, το 1999, το 2014 και 2025, ο Ζία Ζανκέ θα ακολουθήσει την πορεία τριών ανθρώπων της Τάο και των δύο ανδρών που ενδιαφέρονται γι αυτή στα είκοσι και κάτι τους, του Ζανγκ, ενός ανερχόμενου καπιταλιστή με ένα καινούριο γυαλιστερό δυτικό αυτοκίνητο και του Λιανγκζί, ενός απλού εργάτη. Διαβάστε ολόκληρη την κριτική του Flix για την ταινία, εδώ.
«Μου αρέσει Το Mad Max όσο κι ο Αρνό Ντεπλεσάν - η Σοφί Μαρσό δίνει συνέντευξη
Παρόλο που τα μέλη της κριτικής επιτροπής δεν επιτρέπεται να μοιραστούν με το κοινό τις προτιμήσεις του από το διαγωνιστικό πρόγραμμα και να μην επηρεάσουν τη διαδικασία, η γαλλίδα πρωταγωνίστρια Σοφί Μαρσό έδωσε συνέντευξη χθες που παιζόταν από όλες τις οθόνες του Palais μιλώντας, προσεχτικά, για το ρόλο της στη 68η διοργάνωση. «Βλέπω τις ταινίας ως απλός θεατής. Στη Γαλλία το κοινό άλλωστε είναι τόσο εκπαιδευμένο και σοφιστικέ. Χαίρομαι τόσο πολύ που βλέπω κόσμο να κάνει ουρές στις 8 το πρωί, αυτό δείχνει πραγματική αγάπη για τον πολιτισμό. Είναι τιμή μου που βρίσκομαι φέτος στην κριτική επιτροπή. Ομως είμαι απλός θεατής πάνω από όλα. Μου αρέσει Το Mad Max όσο κι ο Αρνό Ντεπλεσάν...»
Αμνησία του Μπάρμπετ Σρέντερ
Πίσω στην αίθουσα Bunuel και στα Cannes Classics για να συναντηθούν το παρελθόν με το παρόν. Το 68ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών τίμησε τον σκηνοθέτη Μπάρμπετ Σρέντερ, όχι μόνο προβάλλοντας παλιότερες ταινίες του, αλλά κάνοντας την πρεμιέρα και του νέου του φιλμ «Αμνησία» - μία συνεύρεση των ηθοποιών Μάρτε Κέλερ, Μπρούνο Γκανζ και Μαζ Ρίμελτ.
Το κόκκινο χαλί κατέκτησαν για ακόμα μία φορά οι κυρίες που φορούσαν Chopard
Από στα top models Πέτρα Νέμκοβα και Αριάνα Λίμα, μέχρι τις πρωταγωνίστριες από την Τουρκία και Ταϊλάνδη αντίστοιχα, Αζρα Ακιν και Αράγια Χαργκάτε, οι πιο εντυπωσιακές κυρίες του κόκκινου χαλιού φορούσαν κοσμήματα του Οίκου Chopard. Απολαύστε τις παρουσίες στο κόκκινο χαλί των Καννών, την 7η μέρα του φεστιβάλ.
Διαβάστε ακόμη: