Φεστιβάλ / Βραβεία

Το 74ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας αποκαλύπτει το πρόγραμμά του

στα 10

Χολιγουντιανές παραγωγές, πολυαναμενόμενες ταινίες μεγάλων δημιουργών, ανεξάρτητες καλλιτεχνικές εκπλήξεις αλλά και τολμηρές επιλογές συνθέτουν το γοητευτικά πολυσχιδές πρόγραμμα της 74ης κινηματογραφικής Mostra, το οποίο μόλις ανακοινώθηκε.

Το 74ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας αποκαλύπτει το πρόγραμμά του

Με 21 ταινίες εντός διαγωνιστικού προγράμματος, πολλές λαμπερές συμμετοχές στο εκτός διαγωνισμού επίσημο πρόγραμμα και αρκετές χαμηλότονες, καλλιτεχνικές συμμετοχές που συμπορεύονται με τις μεγάλες, εκ του Χόλιγουντ, παραγωγές, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας ανακοίνωσε σήμερα την πλήρη λίστα των ταινιών που πρόκειται να προβληθούν στο Λίντο από τις 30 Αυγούστου έως τις 9 Σεπτεμβρίου, πολλές από τις οποίες αναμένεται να πρωταγωνιστήσουν, όπως είναι πλέον παράδοση, στην οσκαρική κούρσα της ερχόμενης σεζόν.

Διαβάστε ακόμη: Αυτή είναι η κριτική επιτροπή του 74ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας

Suburbicon 607 «Suburbicon» του Τζορτζ Κλούνεϊ

The Shape of Water 607 «The Shape of Water» του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο

Πέρα από την ήδη γνωστή ταινία έναρξης, το «Downsizing» του Αλεξάντερ Πέιν, στο διαγωνιστικό πρόγραμμα συναντούμε μερικά από τα πιο δυνατά χαρτιά των αμερικανικών στούντιο για τους επόμενους μήνες. Στο Λίντο θα πραγματοποιήσουν τελικά την παγκόσμια πρεμιέρα τους, το πολυαναμενόμενο, άγνωστων πολλών στοιχείων, «mother!» του Ντάρεν Αρονόφσκι με τους Τζένιφερ Λόρενς, Χαβιέ Μπαρδέμ, Μισέλ Φάιφερ και Ντόμναλ Γκλίσον, η νέα τανία του Τζορτζ Κλούνεϊ, «Suburbicon» (σε σενάριο των αδερφών Κοέν) με τους Ματ Ντέιμον, Οσκαρ Αϊζακ και Τζουλιάν Μουρ, το «The Shape of Water» του πάντα οπτικά οργασμικού Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο (ο οποίος επιστρέφει σε έναν φανταστικό κόσμο με τεράστια καρδιά, τον οποίο τόσο καλά ξέρει να αποτυπώνει στην μεγάλη οθόνη) αλλά και η επιστροφή του Μάρτιν ΜακΝτόνα στην καθημερινή, γκανγκστερική του πραγματικότητα, «Three Billboards Outside Ebbing, Missouri» (με σημαιοφόρο την ήδη φαβορί για βραβείο ερμηνείας, Φράνσις Μακ Ντόρμαντ).

Lean on Pete 607 «Lean on Pete» του Άντριου Χέι

Επιπλέον, στη Βενετία επιστρέφουν με νέα ταινία για να επιβεβαιώσουν την αξία τους δημιουργοί που τα τελευταία χρόνια έχουν πρωταγωνιστήσει με τον έναν ή τον άλλον τρόπο στο ευρωπαϊκό φεστιβαλικό στερέωμα. Υστερα από τον Χρυσό Φοίνικα της «Ζωής της Αντέλ», ο Αμπντελατίφ Κεσίς παρουσιάζει το πολύπαθο (και με νέο τίτλο) πρώτο μέρος του «Mektoub, My Love» (για την ολοκλήρωση του οποίου έβγαλε στο σφυρί ακόμα και τον Χρυσό του Φοίνικα), ο Χιροκάζου Κορε-Έντα πλησιάζει περισσότερο από ποτέ genre περιοχές, υπογράφοντας το πρώτο του θρίλερ στο «The Third Murder», ο Σάμουελ Μάοζ, μετά το Χρυσό Λιοντάρι για το «Lebanon» το 2009, επιστρέφει με ακόμα ένα δράμα που παίρνει αφορμή από μία στρατιωτική θητεία που πάει στραβά, το «Foxtrot» και ο Aντριου Χέι του «45 Χρόνια» ανεβαίνει κατηγορία μετά το διαγωνιστικό του Βερολίνου και αφηγείται στο «Lean on Pete» ουσιαστικά μια ιστορία ενηλικίωσης μέσω της φιλίας ενός αγοριού με ένα γέρικο άλογο αγώνων.

First Reformed 607 «First Reformed» του Πολ Σρέιντερ

Στις υπόλοιπες θέσεις, συναντάμε το πολυαναμενόμενο ντοκιμαντέρ του Αϊ Γουεϊγουέι για τη μετανάστευση «Human Flow», την επιστροφή του Πολ Σρέιντερ, «First Reformed», με τον Iθαν Χοκ και την Αμάντα Σέιφριντ, το αγγλόφωνο ντεμπούτο του Πάολο Βίρτζι με την Eλεν Μίρεν και τον Ντόναλντ Σάδερλαντ, «The Leisure Seeker», την (επίσης αγγλόφωνη) επιστροφή του Αντρέα Παλαόρο («Medeas») με το «Hannah» και την Σάρλοτ Ράμπλινγκ, καθώς και το νέο, φυσικά τρίωρο ντοκιμαντέρ του Φρέντερικ Γουάιζμαν «Ex Libris – The New York Public Library», με επίκεντρο αυτή τη φορά τη δημόσια βιβλιοθήκη της Νέας Υόρκης.

The Leisure Seeker 607 «The Leisure Seeker» του Πάολο Βίρτζι

Το γαλλικό ενδιαφέρον του διαγωνιστικού περιορίζεται στην επιστροφή του Ρομπέρ Γκεντιγκιάν («Τα Χιόνια του Κιλιμάντζαρο», «Ο Μίτος της Αριάν») με το «La Villa» και το μεγάλου μήκους σκηνοθετικό ντεμπούτο του Ξαβιέ Λεγκράν, «Jusqu’à La Garde». Τις υπόλοιπες συμμετοχές για τα βραβεία συμπληρώνουν οι Ιταλοί αδερφοί Μανέτι με το παραδοσιακό αλά «Grease» μιούζικαλ «Ammore E Malavita», ο Σεμπαστιάνο Ρίζο με τη δεύτερη μόλις ταινία του, «Una Famiglia», ο Ζιάντ Ντουεϊρί της «Επίθεσης» με το νέο του φιλμ, «L’Insulte», ο Γουόργουικ Θόρντον με το «Sweet Country» αλλά και η μόνη γυναίκα σκηνοθέτης του διαγωνιστικού, Βίβιαν Τσου, με το «Angels Wear White». Αξίζει να σημειωθεί ότι η προηγούμενη ταινία της Τσου, «Trap Street» ήταν μια από τις πιο ευχάριστες εκπλήξεις της Βενετσιάνικης Εβδομάδας Κριτικής, μερικά χρόνια πριν.

Victoria and Abdul 607 «Victoria and Abdul» του Στίβεν Φρίαρς

Εκτός διαγωνιστικού, συναντούμε ταινίες που καταφτάνουν στο Λίντο είτε για το star power τους, είτε επειδή οι εταιρείες παραγωγής τους τις προορίζοουν για νικητές κινηματογραφικών βραβείων τους επόμενους μήνες. Ανάμεσα τους, βρίσκεται το ήδη ανακοινωμένο «Our Souls At Night» του Ριτές Μπάτρα, η νέα ταινία του Στίβεν Φρίαρς «Victoria and Abdul», η οποία τοποθετεί ξανά την Τζούντι Ντεντς στον ρόλο της βασίλισσας Βικτώρια της Αγγλίας είκοσι χρόνια μετά το «Mrs. Brown», το κλείσιμο της «Outrage» τριλογίας του Τακέσι Κιτάνο με το τελευταίο φιλμ της σειράς «Outrage Coda», η καινούρια ταινία του Σ. Κρεγκ Ζάλερ, ο οποίος υπόσχεται μετά το «Τσεκούρι από Κόκαλο» μία ταιριαστά μεταμεσονύχτια προβολή με το «Brawl In Cell Block 99» αλλά και το «Zama», η πολυαναμενόμενη επιστροφή της Λουκρέσια Μαρτέλ, η οποία βρίσκει επιτέλους στο Λίντο την υποδοχή που της στερήθηκε στις Κάννες λόγω του παραγωγού (και προέδρου στην εκεί κριτική επιτροπή), Πέδρο Αλμοδόβαρ, αν και πάλι εκτός προοπτικών για βραβείο.

Zama 607 «Zama» της Λουκρέσια Μαρτέλ

Στα υπόλοιπα τμήματα, στα παραδοσιακά πολύ πιο πειραματικά Orizzonti ξεχωρίζουν η δεύτερη φετινή ταινία (μετά το Βερολινέζικο «somniloquies») των Λουσιάν Καστέν-Τέιλορ και Βερενά Παραβέλ («Leviathan») , «Caniba», αλλά και η επιστροφή της Αν Φοντέιν («Η Ενοχή των Αθώων») με την πανταχού παρούσα Ιζαμπέλ Ιπέρ στο «Marvin». Στο νεοσύστατο (δεύτερη μόλις χρονιά του) Cinema nel Giardino ανυπομονούμε για το «Woodshock» με την Κίρστεν Ντανστ, το σκηνοθετικό ντεμπούτο των αδερφών Μάλεβαϊ που ακροβατεί ανάμεσα στο ονειρικό και στην ψυχεδέλεια. Στα «Venice Days», το αντίστοιχο του Δεκαπενθήμερου των Σκηνοθετών των Καννών, την προσοχή τραβάει η επιστροφή του Κιμ Νούγιεν («War Witch», «Two Lovers and a Bear»), «Eye on Juliet» αλλά και το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Σάρα Φορεστιέ, «Μ». Τέλος, στο ολοκαίνουριο διαγωνιστικό τμήμα ταινιών εικονικής πραγματικότητας (μέσα στο οποίο βρίσκουμε μία ταινία συν-σκηνοθετημένη από την Λόρι Αντερσον αλλά και το καινούριο πόνημα του Τσάι Μινγκ-Λιανγκ), δεν ξέρουμε καν τι μπορούμε να περιμένουμε.

Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας θα διεξαχθεί φέτος από τις 30 Αυγούστου ως τις 9 Σεπτεμβρίου στο Λίντο.

Περισσότερο Φεστιβάλ Βενετίας:

Venice Film Festival General 2016