Ο Κρίστοφερ Ντόιλ είναι ένας από τους σπουδαιότερος διευθυντές φωτογραφίας του σύγχρονου σινεμά, γι' αυτό δεν υπάρχει αμφιβολία. Για το μεγαλείο και την έμπνευσή του μιλούν οι συνεργασίες του με τον Γουονγκ Καρ-Γουάι, από το «Chungking Express» ως και το «In the Mood for Love» και το «2046», με τον Γκας Βαν Σαντ, στο «Ψυχώ» και στο «Paranoid Park», με τον Τζιμ Τζάρμους στο «The Limits of Control».
Διαβάστε ακόμη: Χρυσές Σφαίρες και γυναίκες σκηνοθέτες: Σχέσεις (στ)οργής
In the Mood for Love
Εκτός από μεγαλειώδης καλλιτέχνης, ο Κρίστοφερ Ντόιλ είναι κι ένας άνθρωπος που ποτέ δεν μασούσε τα λόγια του κι έτσι πορεύεται ακόμα, όπως φαίνεται σε συνέντευξη που έδωσε πριν λίγες μέρες στο The Film Stage. Εκεί, ο Αυστραλός, μόνιμος κάτοικος Χονγκ Κονγκ εδώ και χρόνια, Ντόιλ, εξηγεί ότι επιλέγει τις συνεργασίες του βάσει των στενών, ανθρώπινων σχέσεών του με τους σκηνοθέτες. «Οι πραγματικοί μας πόροι, η πραγματική μας ακεραιότητα, προέρχεται από τη φιλία μας και τις προθέσεις μας. Η κάθε ταινία είναι, απλώς, παράγωγο αυτών, δεν είναι ο σκοπός,» λέει ο Κρίστοφερ Ντόιλ. «Επιλέγω να δουλέψω με κάποιον, όχι εξαιτίας του σεναρίου, ούτε των χρημάτων. Αλλά επειδή πιστεύω ότι μπορούμε να περάσουμε έξι μήνες ή ένα χρόνο μαζί και ν' απολαμβάνουμε ο ένας τη συντροφιά του άλλου. Διαφορετικά, γιατί να το κάνω;»
Paranoid Park
Και για να μη χάσει τον άξονά του, ο Ντόιλ προσθέτει, «Θέλω να πω, σε οποιαδήποτε ταινία, θα περάσεις τουλάχιστον έξι μήνες με κάποιον. Γιατί να θέλεις να περάσεις έξι μήνες με τον Μάικλ Μαν ή τον Τζέιμς Κάμερον; Τρελός είσαι;» Βέβαια, ο Κρίστοφερ Ντόιλ ουδέποτε έχει συνεργαστεί με τον Μαν ή τον Κάμερον. Και τώρα ξέρουμε γιατί: «Φυσικά δεν έχω συνεργαστεί μαζί τους. Δεν θα ήξεραν τι να με κάνουν! Γιατί θεωρούν πως ο κόσμος στρέφεται γύρω τους. Ο κόσμος δεν στρέφεται γύρω από κανέναν. Ο κόσμος στρέφεται γύρω από μια μπίρα, καμιά φορά. Στρέφεται γύρω από τη δημιουργική συνενοχή. Ο κόσμος βασίζεται στην εγγύτητα, σε κοινές ιδέες. Τουλάχιστον ο δικός μου κόσμος.»
Απολαύστε ολόκληρη τη συνέντευξη του Κρίστοφερ Ντόιλ στο The Film Stage.