Ντέιβιντ Λιντς, Ζαν-Πιερ Μελβίλ, Γουόνγκ Καρ Γουάι, Κλοντ Μιλέρ, Μπλέικ Εντουαρντς, Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ... Ενας ολόκληρος κόσμος από σπουδαίο σινεμά στις επανεκδόσεις που κάνουν τα καλοκαίρια στην πόλη να μοιάζουν πιο κινημαοτγραφικά.
Αυτές είναι οι 10 επανεκδόσεις που μπορείτε να δείτε αυτήν την κινηματογραφική εβδομάδα.
Μπλε Βελούδο (Blue Velvet) του Ντέιβιντ Λιντς
Αυτή είναι η ιστορία του Τζέφρι. Οταν ο μπαμπάς του τραυματίζεται σοβαρά σ' ένα freak accident στον κήπο του σπιτιού τους, στη μικρή, αθώα, γεμάτη άσπρους φράχτες και τριανταφυλλιές αμερικανική πόλη, επιστρέφοντας από το νοσοκομείο όπου τον έχει επισκεφθεί, ο Τζέφρι θ' ανακαλύψει, σ' ένα χωράφι, ένα κομμένο ανθρώπινο αυτί. Θα το πάει, όπως πρέπει, στον αστυνομικό της πόλης, θα ερωτευτεί την ξανθιά κόρη του, Σάντι και θα μπει στον πειρασμό ν' ακολουθήσει το μυστήριο του κομμένου αυτιού σε μονοπάτια εξαιρετικά σκοτεινά. Ο Τζέφρι θα γνωρίσει τη μελαγχολική τραγουδίστρια Ντόροθι Βάλενς, την οποία εκβιάζει ο σαδιστής κακοποιός Φρανκ Μπουθ, προκειμένου να του παρέχει ό,τι σεξουαλική φαντασίωση θελήσει. Σ' ένα σύμπαν από σκούρο μπλε βελούδο, από υπόγεια και υπόκοσμο, από μάσκες οξυγόνου και σγουρές περούκες, ο Τζέφρι θα πρέπει να διαλέξει αν θα μείνει στην επιφάνεια της αθωότητας ή αν θα βουτήξει στο δικό του σκοτάδι. Κι αν δεν διάλεγε το δεύτερο, αυτή δεν θα ήταν μια ταινια του Ντέιβιντ Λιντς.
Η γνώμη του Flix: To παραισθησιογόνο αριστούργημα του Ντέιβιντ Λιντς. Διαβάστε εδώ ολόκληρη την κριτική του Flix.
Προβάλλεται στα θερινά σινεμά [Εκράν}(https://flix.gr/theatres/361), Σινέ Φλερύ, Ηλέκτρα, Οασις, Ορφέας, Αμίκο, Αλεξάνδρα.
Μπομπ ο Χαρτοπαίκτης (Bob le Flambeur) του Ζαν-Πιερ Μελβίλ
Ο Μπομπ, ένας παλιός γκάγκστερ, έχει μείνει στεγνός από λεφτά, αλλά λατρεύει τον τζόγο. Στο μεταξύ, όλοι νομίζουν ότι έχει αποσυρθεί από το «επάγγελμα», όπως και ο αστυνόμος που διατηρεί πολύ φιλικές σχέσεις με τον Μπομπ. Όμως ο Μπομπ σχεδιάζει να ληστέψει ένα καζίνο στο Ντοβίλ.
Η γνώμη του Flix: Προπομπός της Nouvelle Vague, αλλά περισσότερο ένα αψεγάδιαστο γκάνγκστερ - φιλμ νουάρ ποτισμένο από τη μελαγχολία της μεταπολεμικής Ευρώπης που θα όριζε εν μια νυκτί την καριέρα του Ζαν-Πιερ Μελβίλ και θα επηρέαζε όσο λίγες ταινίες το σύγχρονο σινεμά. Διαβάστε εδώ ολόκληρη την κριτική του Flix.
Προβάλλεται στα θερινά Ζέφυρος, Αθηναία και Βοξ.
Το Αίνιγμα (Garde à Vue) του Κλοντ Μιλέρ
Το «Αίνιγμα», βασισμένο στο αστυνομικό μυθιστόρημα του βρετανού Τζον Γουέινραϊτ, «Brainwash», διαδραματίζεται σχεδόν εξ ολοκλήρου στο γραφείο ενός αστυνομικού επιθεωρητή, την παραμονή της Πρωτοχρονιάς. Ο διακεκριμένος δικηγόρος Ζερόμ Μαρτινό έχει κληθεί εκεί από τον Αντουάν Γκαλιέν για να ανακριθεί από τον ίδιο και τον βοηθό του ως ύποπτος για τον βιασμό και τον φόνο δύο ανήλικων κοριτσιών. Τα στοιχεία που αποδεικνύουν την ενοχή του είναι περιστασιακά, αλλά ο επιθεωρητής Γκαλιέν είναι αποφασισμένος να τα επιβεβαιώσει. Στην διάρκεια μιας νύχτας που θα αποδειχθεί ιδιαίτερα μεγάλη κι επεισοδιακή, θα αποκαλυφθεί όχι μόνο η αλήθεια για την υπόθεση, αλλά και μια σειρά από αλήθειες για τον ύποπτο και τον αστυνομικό, την ζωή και τα κίνητρά τους.
Η γνώμη του Flix: Η τρίτη μεγάλου μήκους του Κλοντ Μιλέρ υπήρξε η ταινία που τον καθιέρωσε, αποτελώντας μεγάλη επιτυχία στη Γαλλία όταν βγήκε στις αίθουσες το 1981 και αποσπώντας οχτώ υποψηφιότητες για βραβεία Σεζάρ τον επόμενο χρόνο, από τα οποία κέρδισε τέσσερα, αυτό του καλύτερου πρώτου ανδρικού ρόλου για τον Μισέλ Σερό, δεύτερου ανδρικού για τον Γκι Μαρσάν, καλύτερου σεναρίου και μοντάζ. Διαβάστε εδώ ολόκληρη την κριτική του Flix.
Προβάλλεται στα θερινά σινεμά Στέλλα, Κάρμεν και Δάφνη.
Ερωτική Επιθυμία (In the Mood for Love) του Γουόνγκ Καρ Γουάι
Χονγκ Κονγκ, 1962. Το μεγάλο ρεύμα που θέλει νέους ανθρώπους να δραπετεύουν από την Κομμουνιστική Σαγκάη στο δυτικοκρατούμενο Χονγκ Κονγκ για μια καινούργια ζωή, δημιουργεί μία απότομη πληθυσμιακή αύξηση: νεοφερμένοι κάτοικοι καταλήγουν να νοικιάζουν ένα δωμάτιο στα διαμερίσματα ντόπιων οικογενειών, πολυκατοικίες μετατρέπονται σε πολύβουες κοινότητες. Κάπως έτσι, ο κύριος Γουάν, ένας νεαρός δημοσιογράφος, και η κυρία Τσαν, μία όμορφη γραμματέας σε ναυτιλιακή εταιρία, παντρεμένοι και οι δυο, μετακομίζουν σε διπλανά διαμερίσματα. Τυχαίες συναντήσεις στους διαδρόμους, ευγενικές καλημέρες στις εξώπορτες, σιωπηλές καληνύχτες στις σκάλες του μαγειρείου της γειτονιάς, όπου καταφεύγουν τα βαριεστημένα βράδια που η γυναίκα του κυρίου Γουάν θα αργήσει και πάλι στη δουλειά κι ο άντρας της κυρίας Τσαν έχει φύγει για ένα ακόμα επαγγελματικό ταξίδι. Σύντομα θα ανακαλύψουν ότι όλα αυτά είναι μία πρόφαση: οι σύζυγοί τους έχουν γίνει εραστές. Οι τυχαίες συναντήσεις θα μετατραπούν σε ανάγκη συντροφικότητας. Τρώνε μαζί, μοιράζονται την προδοσία, προσπαθούν να φανταστούν πώς άρχισαν όλα, καταλήγουν, κάθε βράδυ, να αποχαιρετιούνται στην εξώπορτα της πολυκατοικίας και να ανεβαίνουν ξεχωριστά. Μη δώσουν αφορμή για σχόλια. Αλλωστε, κουβαλούν μία άλλη ηθική: «δε θα γίνουν ποτέ σαν εκείνους». Δε θα γίνουν ποτέ εραστές. Θα παραμείνουν ανομολόγητα ερωτευμένοι. Γιατί η επιθυμία έχει τον τρόπο να βρίσκει το δρόμο από τα βουβά βλέμματα στην καρδιά. Και να τη ραγίζει.
Η γνώμη του Flix: Κι ο Γουόνγκ Καρ-Γουάι έχει τον τρόπο να ραγίσει και τις δικές μας. Κατασκευάζοντας ένα κινηματογραφικό ποίημα, απαράμιλλης ονειρικής ομορφιάς, για να μιλήσει για τον έρωτα, την απώλεια, την αβάσταχτη μοναχικότητα σε μια πυκνοκατοικημένη μητρόπολη. Την σπαραχτική μοναξιά σε έναν προδομένο γάμο. Διαβάστε εδώ όλοκληρη την κριτική του Flix.
Προβάλλεται στους θερινούς κινηματογράφους Αλεξάνδρα, Αμίκο, Σινέ Φλερύ, Λαΐς - Ταινιοθήκη, Εκραν.
Ζούσε τη Ζωή της (Vivre sa Vie) του Ζαν-Λικ Γκοντάρ
Μια όμορφη, νεαρή Παριζιάνα, η Νανά, αφήνει τον άντρα της και το μωρό της, με την ελπίδα να γίνει ηθοποιός. Κι αφού συναντά δυσκολίες επιβίωσης και χωρίς να έχει εκπληρώσει το όνειρό της, για να τα βγάλει εις πέρας, γίνεται ιερόδουλη. Παράλληλα, γνωρίζει τον Ραούλ, ο οποίος είναι ο προστάτης της. Εκείνος, όμως, χωρίς τη θέλησή της, κανονίζει να την πουλήσει σε κάποιον άλλον.
Η γνώμη του Flix: Αφόρητα όμορφο, σπαρακτικά μελαγχολικό, διαχρονικά μοντέρνο, το μανιφέστο του Ζαν-Λικ Γκοντάρ που αποθέωσε οριστικά και αμετάκλητα την Ανα Καρίνα, παραμένει 60 χρόνια μετά μια επαναστατική πράξη σινεμά για τη «ζωή που είναι ζωή». Σε επανέκδοση με νέες ψηφιακές κόπιες. Διαβάστε εδώ ολόκληρη την κριτική του Flix.
Προβάλλεται από τη Δευτέρα 28 μέχρι και την Τετάρτη 30 Ιουνίου στο θερινό κινηματογράφο Αθηνά.
Chungking Express του Γουόνγκ Καρ Γουάι
Κάθε μέρα, ο Αστυνομικός 223 αγοράζει μια κονσέρβα ανανά με ημερομηνία λήξης την 1η Μαϊου, συμβολίζοντας τη μέρα που θα ξεπεράσει τον χαμένο του έρωτα. Την ίδια στιγμή δεν μπορεί να πάρει την προσοχή του πάνω από μια μυστηριώδη γυναίκα με μια ξανθιά περούκα, δίχως να γνωρίζει πως διακινεί ναρκωτικά. Ο Αστυνομικός 663 είναι διαλυμένος από τη θλίψη λόγω ενός χωρισμού. Oταν όμως η πρώην του αφήσει ένα σετ κλειδιών για το διαμέρισμά του σε ένα γειτονικό καφέ, μια σερβιτόρα θα τα χρησιμοποιήσει για να μπει στο σπίτι του και να ζωντανέψει τη ζωή του.
Η γνώμη του Flix: H ταινία που έκανε διάσημο τον Γουονγκ Καρ Γουάι, ένα ποπ ρομάντζο φτιαγμένο από όλα όσα μένουν όταν πιστεύεις αμετανόητα στη μοίρα. Σε επανέκδοση. Διαβάστε εδώ ολόκληρη την κριτική του Flix.
Προβάλλεται την Τρίτη 29 Ιουνίου στις 23.00 στον κινηματογράφο Εκράν.
Ο Ροζ Πάνθηρας (The Pink Panther) του Μπλέικ Εντουαρντς
Ο «Ροζ Πάνθηρας» έχει συναισθηματική αξία για την Ινδή πριγκίπισσα Ντάλα: ήταν δώρο του πατέρα της. Ομως έχει και ανεκτίμητη αντικειμενική αξία: είναι το μεγαλύτερο διαμάντι του κόσμου, με την πιο σπάνια χροιά, που ένα ελάττωμά του (σε σχήμα πάνθηρα) το κάνει ακόμα πιο ξεχωριστό. Το διαμάντι είναι στο στόχαστρο ενός διαβόητου κλέφτη κοσμημάτων, τον οποίο οι αρχές καταδιώκουν από το Παρίσι μέχρι τη Ρώμη, αλλά δεν μπορούν να τον εντοπίσουν - για αυτό και το ψευδώνυμό του είναι «Φαντομάς». Στη Ρώμη θα καταφθάσει λοιπόν κι ο ατζαμής Επιθεωρητής Κλουζό, για να βρει την πριγκίπισσα Ντάλα να πολιορκείται από τον σερ Τσαρλς Λίτον, έναν διαβόητο Αγγλο playboy. Το ότι ο ίδιος είναι ο «Φαντομάς» και η σύζυγος του Κλουζό η ερωμένη και η συνεργός του περιπλέκει κι άλλο την υπόθεση...
Η γνώμη του Flix: Ο Μπλέικ Εντουαρντς παραδίδει την πρώτη κωμωδία του franchise - λαμπερή, κοσμοπολίτικη, κοφτερά σατιρική. Κι ο Πίτερ Σέλερς εξισορροπεί το σλάπστικ με το εγκεφαλικό τάιμινγκ, δίνοντας ζωή σ' έναν θρυλικό κινηματογραφικό loser που θέλουμε για πάντα να κερδίζει. Διαβάστε εδώ ολόκληρη την κριτiκή του Flix.
Προβάλλεται από τη Δευτέρα 28 μέχρι και την Τετάρτη 30 Ιουνίου στον Δημοτικό Κινηματογράφο Ταύρου Νέα Μασκώτ.
Ευτυχισμένοι Μαζί (Happy Together) του Γουόνγκ Καρ Γουάι
Ενα γκέι ζευγάρι βρίσκεται στην Αργεντινή για διακοπές. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού χωρίζουν. Μην έχοντας τα απαραίτητα χρήματα για να γυρίσει πίσω, ο ένας πιάνει δουλειά σε ένα μπαρ ως πορτιέρης και μένει σε ένα μικρό δωματιάκι. Ο πρώην σύντροφός του βγαίνει με διάφορους και τον επισκέπτεται μια μέρα στο σπίτι τραυματισμένος.
Η γνώμη του Flix: Το παροξυσμικό love story του Γουόνγκ Καρ Γουάι, η ταινία πάνω στην οποία γράφτηκε η «Ερωτική Επιθυμία», ένα από τα πιο όμορφα και σπάνια φιλμ για τις αρχές και τα φινάλε του έρωτα. Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Καννών. Διαβάστε εδώ ολόκληρη την κριτική του Flix.
Προβάλλεται τη Δευτέρα 28 Ιουνίου στις 23.00 στον κινηματογράφο Εκράν.
Ο Αστυνόμος (Un Flic) του Ζαν-Πιερ Μελβίλ
Ο Εντουάρ είναι Παριζιάνος αστυνομικός επιθεωρητής που αντιμετωπίζει τα εγκλήματα της μεγαλούπολής του με μεθοδικότητα αλλά και μια εξοικείωση που έχει με τα χρόνια μετατραπεί σε ρουτίνα. Ο Σιμόν είναι φίλος του και ιδιοκτήτης νυχτερινού κέντρου που χρησιμοποιεί την επιχείρηση σαν βιτρίνα στα εγκλήματά του με έναν εξίσου ρουτινιέρικα ουδέτερο τρόπο. Μονάχα προς την κορύφωση του φιλμ θα μάθει ο Εντουάρ για τις κρυφές δραστηριότητες του φίλου του Σιμόν, και θα αρχίσει να τον κυνηγά. Στην ουσία, το θήραμα δεν είναι παρά το άλτερ έγκο του.
Η γνώμη του Flix: Μια όψιμη γέφυρα ανάμεσα στη Νουβέλ Βαγκ και το αστυνομικό νουάρ, ο ψυχρός και μεθοδικός «Αστυνόμος» του Μελβίλ, ψηφιακά ανακαινισμένος. Διαβάστε εδώ ολόκληρη την κριτική του Flix.
Προβάλλεται την Τετάρτη 30 Ιουνίου στις 21.00 και στις 23.00 στον Δημοτικό Κινηματογράφο Ηλιούπολης - Μελίνα Μερκούρη.
Η Χρονιά με τα 13 Φεγγάρια (In a Year with 13 Moons) του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ
Σε μια γκρίζα και μουντή Φρανκφούρτη, στις όχθες του ποταμού Μάιν, εκεί όπου ο ήλιος δεν έχει θέση παρά το γεγονός ότι είναι 24 Ιουλίου του 1978, η Ελβίρα Βάισχάουπτ ζει τη δική της κατακόρυφη πτώση προς τον αφανισμό μέχρι τις 28 του επόμενου μήνα. Ξένη μέσα στο ίδιο της το σώμα, μετά από μια εγχείρηση αλλαγής φύλου στην Καζαμπλάνκα, η Ελβίρα, πρώην Έργουιν, ξυλοκοπείται άγρια κατά τη διάρκεια ενός ψωνιστηριού, όταν, παρά την ανδρική της αμφίεση, ο ευκαιριακός εραστής της ανακαλύπτει την αλήθεια που κρύβεται ανάμεσα στα πόδια της. Αυτή θα είναι μόνο η αρχή. Μετά την επιστροφή της στο διαμέρισμά της ο σύντροφός της θα την εγκαταλείψει, αφού πρώτα την κακοποιήσει λεκτικά και σωματικά, εκφράζοντάς της την αηδία του για το πώς έχει καταντήσει από το ποτό και τις καταχρήσεις. Στην προσπάθειά της να αποτρέψει τη φυγή του, η Ελβίρα θα τραυματιστεί στο δρόμο και τότε θα τη βοηθήσει η Ζόρα, μια πόρνη που μένει στη γειτονιά της. Μαζί θα ξεκινήσουν μια κατάδυση στο παρελθόν της Ελβίρας: στο σφαγείο που εκείνη ως νεαρός άνδρας δούλευε κι ερωτεύτηκε τον άνδρα για τον οποίο αποφάσισε να αλλάξει τα πάντα, στο μοναστήρι που μεγάλωσε ως ορφανό της ναζιστικής θηριωδίας, στο σπίτι που έμενε με τη γυναίκα και την κόρη του, οι οποίες ακόμα τον αγαπούν, αλλά αδυνατούν να τον καταλάβουν, στο γραφείο του μεγάλου έρωτα της ζωής της, που πλέον έχει ισχυρός επιχειρηματίας. Κάθε απόπειρα της Ελβίρας, όμως, να πιαστεί από κάπου καταλήγει στο κενό, όπου το μόνο που αντηχεί είναι το πόσο καταδικασμένη στη μοναξιά είναι.
Η γνώμη του Flix: Η πιο σκληρή, προσωπική και απελπισμένη ταινία του Φασμπίντερ, γυρισμένη τέσσερις μήνες μετά την αυτοκτονία του εραστή του, ως μία σπαραχτική κινηματογραφική κατάθεση μεταμέλειας σε έναν κόσμο που δεν συγχωρεί. Διαβάστε εδώ ολόκληρη την κριτική του Flix.
Προβάλλεται από την Παρασκευή 25 μέχρι και την Κυριακή 27 Ιουνίου στο θερινό Σινέ Αλιμος.