Η ομάδα του Flix επιλέγει για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και φεστιβάλ.
Μπερτολούτσι, Σκέψεις για τον Κινηματογράφο (Bertolucci, Reflections of Cinema)
Ντοκιμαντέρ για τον κορυφαίο Ιταλό σκηνοθέτη Μπερνάρντο Μπερτολούτσι βασισμένο σε συνεντεύξεις του.
Το ντοκιμαντέρ προβάλλεται στις 23.00 στο Κανάλι της Βουλής
Ο Κύριος Κλάιν (Mr. Klein) του Τζόζεφ Λόουζι
Ενας Γάλλος γιατρός μετρά και καταγράφει τα χαρακτηριστικά μιας σκουρόχρωμης γυναίκας. Η εξέταση γίνεται με μια κλινικότητα σκληρή, σχεδόν προσβλητική για το υποκείμενο, το οποίο υπομένει τα «ευρήματα» του γιατρού με ένα βλέμμα φόβου και περιφρόνησης μαζί. Ο γιατρός δεν έχει ακριβώς εντοπίσει τις εθνικές ρίζες της. «Είναι εβραϊκής καταγωγής, μπορεί αρμένικης, ίσως και αραβικής», καταλήγει, με τη νοσοκόμα δίπλα του να σημειώνει το πόρισμα. Είναι η πρώτη σκηνή του «Κυρίου Κλάιν», αυτή που αμέσως βάζει το πρώτο ζήτημα σε τούτο το σύνθετο αριστούργημα –το βιολογικό/φυλετικό.
Ο Τζόζεφ Λόουζι κεντά πάνω στο αγαπημένο του θέμα, της ταυτότητας, και ο Αλέν Ντελόν συνθέτει μια από τις καλύτερες ερμηνείες του σε ένα σταθερά επίκαιρο «θρίλερ». Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία προβάλλεται στις 23.00 στην ΕΡΤ 3
Cosmic Candy της Ρηνιώς Δραγασάκη
Η Αννα, μοναχική και ιδιόρρυθμη ταμίας, αναγκάζεται να πάρει υπό την προστασία της το δεκάχρονο κορίτσι του διπλανού διαμερίσματος, την Πέρσα, ύστερα από την μυστηριώδη εξαφάνιση του μπαμπά της. Κολλημένη πάνω από μια δεκαετία στο πολύχρωμο συνθετικό περιβάλλον του σουπερμάρκετ - που ίδρυσε ο πατέρας της πριν πεθάνει - η Άννα δυσκολεύεται να επικοινωνήσει με την υπερκινητική και ενθουσιώδη Πέρσα, πόσο μάλλον να την βοηθήσει να βρει τον δικό της πατέρα.
Δυο κορίτσια διανύουν, μαζί, τη διαδρομή από την αδεξιότητα στη στοργή, στο ντεμπούτο της Ρηνιώς Δραγασάκη, με τη Μαρία Κίτσου πρωταγωνίστρια. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
H ταινία είναι διαθέσιμη στο Videorama
Βαλκανιζατέρ του Σωτήρη Γκορίτσα
Ο Σταύρος και ο Φώτης, τριανταπεντάρηδες και άφραγκοι φίλοι κολλητοί αλλά και χαρακτήρες αντίθετοι, προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια κωμόπολη της Βόρειας Ελλάδας. Μαθαίνουν ότι στη Βουλγαρία μπορούν να πλουτίσουν, κάνοντας μαύρη αγορά με δολάρια. Αποφασίζουν να δοκιμάσουν την τύχη τους και το ταξίδι τους, γεμάτο ιστορίες και απρόοπτα μέσα σ' ένα παλιό αυτοκίνητο, αρχίζει. Ανατολή και Δύση. Βαλκάνια και Ευρώπη. Τα χέρια αλλάζουν τα δολάρια σε λέβα, και τα λέβα σε ελβετικά φράγκα. Η κομπίνα έγινε, αλλά πώς θα τελειώσει;
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο ΕΡΤFlix
Ο Μπράβος (Road House) του Νταγκ Λάιμαν
Ένας πρώην μαχητής του UFC, ο Έλγουντ Ντάλτον, πιάνει δουλειά ως μπράβος σε έναν σταθμό εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών στο Φλόριντα Κις. Σύντομα ανακαλύπτει ότι αυτό το μέρος δεν είναι τόσο παραδεισένιο όσο δείχνει.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Amazon Prime
Αγνωστοι Μεταξύ μας (All of us Strangers) του Αντριου Χέι
Ο Ανταμ είναι ένας σαρανταπεντάρης σεναριογράφος με κενό έμπνευσης, που ζει στο Λονδίνο, σε μια πανύψηλη πολυκατοικία γεμάτη απρόσωπα διαμερίσματα, βγαλμένη από το «High-Rise» του Τζ. Γκ. Μπάλαρντ, τόσο άδεια όσο η λευκή σελίδα του. Σ' ένα τεράστιο κτίριο σα σφραγισμένο μονόλιθο από γυαλί και μέταλλο, περικυκλωμένο από τη νυχτερινή φαντασμαγορία της μεγαλούπολης, ο Ανταμ μοιάζει να ζει μόνος. Ομως ένα βράδυ του χτυπά την πόρτα ο Χάρι, tipsy, μ' ένα μπουκάλι και λίγα καλά ντραγκς στο χέρι: ο Ανταμ αρχικά θα τον απορρίψει, όμως σύντομα οι δυο τους θα ξεκινήσουν μια ερωτική σχέση ενωμένων βελούδινων σωμάτων, διστακτικών εξομολογήσεων και απόλυτης εγκεφαλικής ταύτισης. Παράλληλα, ο Ανταμ θα επισκεφτεί το πατρικό του σπίτι στα προάστια και, προς έκπληξή του, θα συναντήσει εκεί τη μαμά και τον μπαμπά του, παρότι σκοτώθηκαν κι οι δυο μαζί σε αυτοκινητιστικό όταν εκείνος ήταν μόλις 12. Αυτή η συνάντηση σ' έναν αόρατο χοροχρόνο θα δώσει στον Ανταμ την ευκαιρία να τους ξαναγνωρίσει, να ξαναχωθεί στο προστατευτικό κρεβάτι τους, να τους πει ότι είναι γκέι, να διαλύσει τα στερεότυπά τους, μιας γενιάς που έζησε τη δεκαετία του τρόμου του AIDS ενώ τώρα όλα έχουν αλλάξει... αλλά σίγουρα όχι όλα.
Ενα ρομάντζο φαντασίας, τόσο δεξιοτεχνικό που μοιάζει απλό, μια από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς, υποψήφια για έξι Bafta, από τον σκηνοθέτη του «45 Χρόνια» και του «Looking». Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
H ταινία είναι διαθέσιμη στο Disney+
Με τα Μάτια της Νταλβά (Dalva) της Εμανουέλ Νικό
«Ζακ» φωνάζει με αγωνία μία νεαρή γυναίκα, ενώ αστυνομικοί τη συγκρατούν, όσο συλλαμβάνουν κι απομακρύνουν έναν άντρα από το σπίτι. «Νταλβά» σπαράζει κι εκείνος, όσο τον βγάζουν σηκωτό. Εκείνη κλαίει και ουρλιάζει κι αντιστέκεται. Οσο την παρατηρείς, κάτι δεν πάει καλά. Μαλλιά κότσος, κόκκινο κραγιόν, δαντελένιο μακρύ φόρεμα, μαργαριταρένια σκουλαρίκια. Οι αστυνομικοί την μεταφέρουν πρώτα στο νοσοκομείο για να εξεταστεί. «Γιατί;» τους ρωτάει με άγριο βλέμμα. «Γιατί φοβόμαστε ότι ο πατέρας σου σού έκανε κακό...» Εκείνη τους κοιτάει σαν να είναι «οι άλλοι». «Οι εχθροί». Αυτοί που την άρπαξαν από τον μπαμπά της, τη μόνη ζωή που ήξερε, την αγάπη. Αυτό το βλέμμα θα είναι συνοδός μας, όσο γνωρίζουμε την 12χρονη Νταλβά. Ενα βλέμμα δυσπιστίας για τον έξω κόσμο και τις προθέσεις του. Στη δομή με άλλους κακοποιημένους ή ορφανούς εφήβους που την μεταφέρουν, αυτό το βλέμμα θα πάρει μαζί για άμυνα και προίκα. Δεν έχει ξανακούσει τις λέξεις «παιδόφιλος», «αιμομιξία». Εχει μεγαλώσει με τον άνθρωπο που την απήγαγε από την μητέρα της («η μαμά την παράτησε γιατί δεν την αγαπά» της έλεγε), την μεταμόρφωσε από 9 χρονών σε γυναίκα (δαντέλες, τακούνια, βαμμένα κόκκινα μαλλιά) την κρατούσε μακριά από το σχολείο κι άλλαζε συνεχώς σπίτια και διευθύνσεις για να μην τους βρουν. Τον άνθρωπο που τη βίαζε γιατί «την αγαπά». Τον «Ζακ», γιατί προφανώς δεν τον έλεγε «μπαμπά».
Το πολυβραβευμένο σκηνοθετικό ντεμπούτο της Εμανουέλ Νικό για την παιδική σεξουαλική κακοποίηση δεν δείχνει την βία. Αλλά το αποτέλεσμά της. Κι ίσως αυτό να είναι ακόμα πιο δυσβάσταχτο... Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Cinobo