
Η ομάδα του Flix επιλέγει για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και online φεστιβάλ.
Η Ιστορία του Βρετανικού Κινηματογράφου (Reel Britannia)
Ο βρετανικός κινηματογράφος αλλάζει για πάντα από τον Κοινωνικό Ρεαλισμό, το ξέφρενο Λονδίνο και το αμερικανικό χρήμα. Αλλά πόσο θα καταφέρει να διαρκέσει αυτή η αλλαγή; Ντοκιμαντέρ (Κινηματογράφος) Δεκαετία του ’60
Το ντοκιμαντερ προβάλλεται στις 23.00 στην ΕΡΤ 3
Στιγμές από το Φεστιβάλ των Καννών / Glimpses of Cannes
Μια επιλογή μέσα από τα αρχεία του INA σπάνιων ή άγνωστων στιγμών κορυφαίων σκηνοθετών και ηθοποιών που φωτίζουν από μια άλλη οπτική γωνία, πέρα από τις επίσημες συνεντεύξεις τύπου, την ιστορία του κορυφαίου κινηματογραφικού φεστιβάλ.
To ντοκιμαντέρ προβάλλεται στις 23.00 στο Κανάλι της Βουλής
Gold του Στίβεν Γκέιγκαν
Η ταινία, εμπνευσμένη από πραγματική ιστορία (το σκάνδαλο της Bre-X Minerals Corporation που ξέσπασε το 1993), παρακολουθεί τον Κένι Γουελς, ένα σύγχρονο χρυσοθήρα στο Ρίνο της Νεβάδα του 1981, που αγκομαχά να συντηρήσει την εταιρεία που του άφησε ο πατέρας του. Ο Κένι έχει ένα – κυριολεκτικά – όνειρο, να βρει, μαζί με τον τολμηρό γεωλόγο Μάικλ Ακόστα, ένα τεράστιο κοίτασμα στη ζούγκλα της Ινδονησίας. Η φιλοδοξία τους θα τους φέρει, απροσδόκητα, μέσα στον κύκλο των πλουσίων και δυνατών της αμερικανικής οικονομίας του ’80 και σ’ ένα επίπεδο επιτυχίας και διάκρισης για το οποίο είναι ανέτοιμοι. Η τεράστια οικονομική ψαλίδα του '80, ο λεπτός κοινωνικός σχολιασμός του «παλαιού χρήματος» ενάντια στους νέους αυτοδημιούργητους πολυεκατομμυριούχους της αγοράς, το παραδοσιακό κυνήγι του αμερικανικού ονείρου με τη βεβαιότητα ότι όλα μπορούν να συμβούν, περνούν από την ταινία χωρίς ν' αφήσουν το αποτύπωμά τους.
Ο Μάθιου ΜακΚόναχεϊ χτυπά φλέβα χρυσού ερμηνευτικά, σε μια ταινία που δεν ανταποκρίνεται στο ταλέντο και τον ενεργειακό πυρετό του. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία προβάλλεται στις 02.30 στον ALPHA
Ευχαριστούμε για τη Συναλλαγή σας (شكراً لأنك تحلم معنا (Thank You for Banking with Us)) της Λάιλα Αμπας
Δύο αδερφές έρχονται αντιμέτωπες με την αδικία του ισλαμικού νόμου, όταν αναγκάζονται να μοιραστούν την περιουσία του πατέρα τους με τον αποξενωμένο αδερφό τους. Ειπωμένη με χιούμορ και τρυφερότητα αλλά και με ξεκάθαρη πολιτική ματιά, η ταινία της Λάιλα Άμπας είναι ένα γλυκόπικρο, γεμάτο ένταση, σπιρτάδα και οξύ κριτικό πνεύμα φιλμ για τη γυναικεία ενδυνάμωση και την ανάγκη για αλλαγή.
Δύο αδελφές ψάχνουν το δίκιο τους στην εγκλωβισμένη στους πατριαρχικούς νόμους Ραμάλα στο καλοκουρδισμένο θρίλερ-χρονόμετρο της Παλαιστίνιας Λαϊλά Αμπάς. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Cinobo
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού (Vermiglio) της Μάουρα Ντελπέρο
Η Αντέλ είχε 10 γέννες και 7 παιδιά. Ολοι έχουμε αυτές τις αφηγήσεις από τις γιαγιάδες μας στην επαρχία - έκανες πολλά παιδιά, για να επιβιώσουν κάποια. Κι επειδή ήταν «θέλημα Θεού». Και ο Θεός «έχει». Η Αντέλ κι ο Σέζαρ, ο μεσήλικας δάσκαλος άντρας της, δεν έχουν - όπως δεν έχει και κανείς στο απομακρυσμένο, μικρό χωριό «Βερμίλιο», τοποθετημένο σε μία καταπράσινη απόκρημνη πλαγιά των ιταλικών Αλπεων. Τα παιδιά τους κοιμούνται τρία-τρία στα κρεβάτια, το γάλα της μοναδικής τους αγελάδας μοιράζεται σε 12 κούπες ποτισμένες με ψωμί τα πρωινά, η Αντέλ όταν μαγειρεύει το μοναδικό άλλο γεύμα της μέρας μετρά με οικονομία κάθε πατάτα, κάθε καρότο, κάθε φύλλο λάχανου. Ο Σέζαρ όμως παραγγέλνει βινύλια για να παίζει Βιβάλντι στο γραμμόφωνο του γραφείου του, «καθώς αυτό είναι τροφή για το πνεύμα», και δεν σταματά να κάνει παιδιά στη γυναίκα του, γιατί, ακόμα κι αν κανείς δεν το ομολογούσε τότε, και οι γενιές των παππούδων μας είχαν μεγάλη σεξουαλική επιθυμία (κάτι που αποδεικνύεται κι όταν η Αντα, η έφηβη κόρη βρίσκει το κλειδί για το κρυφό συρτάρι του γραφείου του). Και η Αντα όμως, που θέλει να γίνει καλόγρια, έχει ανακαλύψει τη σεξουαλικότητά της (κι αυτοτιμωρείται με μετάνοιες δικής της επινόησης). Θα ήθελε να πάει στην πόλη, στο Γυμνάσιο, όμως μαίνεται ακόμα ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος - ένα ακόμα στοιχείο που κάνει τη φτώχεια και τον αποκλεισμό του χωριού τους ακόμα πιο ισχυρό. Τα μεγάλα παιδιά, ο Ντίνο και η Λουτσία, έχασαν την ευκαιρία να συνεχίσουν το σχολείο με την εμπλοκή του Μουσολίνι. Κι από τα μικρότερα, μόνο η Φλάβια είναι αρκετά έξυπνη, ευαίσθητη και δημιουργική για να δικαιολογηθεί το έξοδο να τη στείλουν σχολείο. Ολα είναι σκληρά, αυστηρά, αλλά, με έναν απλό τρόπο, και αγαπημένα. Ο Σέζαρ κουβαλά τα καταπιεστικά χούγια του δασκάλου και του πατριάρχη της οικογένειας, όμως πραγματικά ενδιαφέρεται για τη γνώση, την ομορφιά, τη δικαιοσύνη. Κουβαλά το γραμμόφωνο στην τάξη και μαθαίνει στα παιδιά πώς να ακούν «το καλοκαίρι» μέσα από τις μελωδίες - ακόμα κι αν έξω το κρύο είναι αμείλικτο. Οταν ο Πιέτρο, ένας Σικελός λιποτάκτης βρίσκει καταφύγιο να κρυφτεί στα μέρη τους, τον υπερασπίζεται με πάθος στους εθνικιστές συγχωριανούς που θέλουν να τον αποκλείσουν από την κοινότητα ως «δειλό». Ποιος ξέρει τον τρόμο που αντιμετώπισε στο χαράκωμα και ποιος είναι να τον κρίνει; Τον δέχεται στην τάξη του, του μαθαίνει γραφή κι ανάγνωση κι, όταν εκείνος ερωτεύεται την Λουτσία, του δίνει και την κόρη του. Γιατί τι άλλο θα κάνουν τα κορίτσια του από το να παντρευτούν ένα καλό παιδί και να κάνουν τα δικά τους 5-7-10 παιδιά;
Hσυχη, σκληρή, μεγαλειώδης - όπως και οι βουνοκορφές των Αλπεων. Η υπέροχη ταινία της Μάουρα Ντελπέρο είναι ένας ύμνος στους κτηνοτρόφους της ιταλικής επαρχίας που έζησαν με τις συνέπειες του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, τη φτώχεια, το αδιέξοδο αλλά και την ομορφιά των ψηλών βουνών. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
H ταινία είναι διαθέσιμη στο Videorama
Τζίλντα (Gilda) του Τσαρλς Βίντορ
Μόλις έφτασε στην Αργεντινή, ο μικροκακοποιός και απατεώνας τζογαδόρος Τζόνι Φάρελ σώζεται από έναν ένοπλο, από τον μοχθηρό Μπάλιν Μάντσον, ο οποίος αργότερα κάνει τον Τζόνι δεξί του χέρι. Όμως η φιλία τους, που βασίζεται στην αμοιβαία έλλειψη ενδοιασμών, διαταράσσεται όταν ο Μάντσον επιστρέφει από ένα ταξίδι με μια γυναίκα: την εξαιρετικά επιθυμητή Τζίλντα, την οποία ο Τζόνι γνώριζε κάποτε και έμαθε να μισεί. Η σχέση του Τζόνι και της Τζίλντα, ένα πεδίο μάχης αντιμαχόμενων συναισθημάτων, γίνεται ακόμα πιο παράξενη μετά την εξαφάνιση του Μάντσον...
Χαραγμένο στην μνήμη όλων το «Put the Blame on Mame» στριπτίζ της πιο αισθησιακής κοκκινομάλλας όλων των εποχών. Μην πιστεύετε όμως ότι ξέρετε ποια είναι η «Τζίλντα» αν δεν έχετε δει ολόκληρο το σκοτεινό, αυτοκαταστροφικό film noir που, αν το κοιτάξεις προσεχτικά, αποθεώνει και γκρεμίζει τον μύθο της femme fatale ταυτόχρονα. Απογυμνώνοντάς την. Ενα γάντι τη φορά... Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο ΕΡΤFlix
Οπενχάιμερ (Oppenheimer) του Κρίστοφερ Νόλαν
Βασισμένος στο βραβευμένο με Πούλιτζερ βιβλίο «Ο Αμερικανός Προμηθέας: Ο θρίαμβος και η τραγωδία του Ρόμπερτ Οπενχάιμερ» των Κάι Μπερντ και Μάρτιν Τζ. Σέργουιν, ο Νόλαν υπογράφει και το σενάριο με το οποίο θέλει να αφηγηθεί τη δική του ιστορία για μία από τις πιο αμφιλεγόμενες φιγούρες της Ιστορίας. Πατώντας ελεύθερα πάνω στην έρευνα των συγγραφέων, το ενδιαφέρον του Νόλαν εστιάζεται όχι τόσο σε μία τυπική βιογραφία του Οπενχάιμερ, αλλά στο τραγικό δίλημμα μεταξύ επιστήμης και πολιτικής. Στην καταλυτική συνδρομή αυτού του σύγχρονου Προμηθέα, που έδωσε στην ανθρωπότητα την ατομική φωτιά αλλά όταν προσπάθησε να ελέγξει τη διασπορά της, προειδοποιώντας για τους τρομερούς κινδύνους από τη χρήση της, προκάλεσε το μένος του πολιτικού συστήματος, το οποίο ως νέος Δίας τον τιμώρησε στην αρχή του Ψυχρού Πολέμου.
Ο Κρίστοφερ Νόλαν επιχειρεί να ανατινάξει το μυαλό μας, αλλά το υπέρμετρα φιλόδοξο, ανεξέλεγκτα φλύαρο και μπερδεμένο ιδεολογικά έπος μεγατόνων του, αφήνει πίσω του ένα ισχνό μανιτάρι εντυπώσεων. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Netflix
Disclaimer του Αλφόνσο Κουαρόν
Ενα κέντημα δράσεων και αντιδράσεων, στο οποίο μόνο η μία πλευρά είναι ορατή. Προς το παρόν, ας αρκεστούμε σ' αυτά και στο ομότιτλο μυθιστόρημα της Ρενέ Νάιτ, στο οποίο βασίζεται η σειρά. Η Κάθριν, γύρω στα 50, είναι μια διάσημη δημοσιογράφος και ντοκιμαντερίστρια, στόχος ζωής της η Αλήθεια. Είναι παντρεμένη με τον πλουσιότατο Ρόμπερτ, στόχος ζωής του οποίου μοιάζει να είναι η περιποίηση της Κάθριν. Εχουν έναν 20χρονο γιο, τον Νίκολας. Η Κάθριν λαμβάνει ένα βιβλίο, με τον τίτλο The Perfect Stranger: διαβάζοντάς το τρομοκρατείται, νιώθει ότι το μεγάλο ενοχοποιητικό μυστικό της ζωής της πρόκειται ν' αποκαλυφθεί, χάνει την ισορροπία της. Ο Ρόμπερτ λαμβάνει ένα σετ από φωτογραφίες, βλέποντάς τις συνειδητοποιεί ότι η ζωή του είναι ένα ψέμα, χάνει την ισορροπία του. Αποστολέας και των δύο είναι ο Στίβεν, ένας Καθηγητής χτυπημένος από τη ζωή. Η πολυαγαπημένη γυναίκα του, Νάνσι, πέθανε πριν εννέα χρόνια από καρκίνο. Είχαν ένα γιο, τον Τζόναθαν, που έχει χαθεί. Κάποτε, κάπου, ο Τζόναθαν και η Κάθριν είχαν συναντηθεί. Τώρα ο Ρόμπερτ θέλει να εκδικηθεί. Για ποιο λόγο; Ποια είναι η μεγάλη Αλήθεια που κρύβει το παρελθόν;
Η σειρά είναι διαθέσιμη στο Apple TV+