Είναι η αδιάκοπη κινηματογραφική συζήτηση των ημερών: η Κριτική Επιτροπή του 71ου Φεστιβάλ Καννών, με πρόεδρο την Κέιτ Μπλάνσετ, θα βραβεύσει με κριτήρια κινηματογραφικά ή κοινωνικά; Θα απονείμει, με συνειδητή επιλογή, κάποιο από τα μεγάλα βραβεία, στις ταινίες γυναικών σκηνοθετών, διαλέγοντας μεταξύ Αλίτσε Ρορβάκερ, Ναντίν Λαμπακί και Εβά Ισόν, ή θα πάρει το προβάδισμα το ύφος, η φόρμα, το περιεχόμενο, μ' ένα φιλμ σαν το θεωρούμενο, πια, ως φαβορί, «Burning» του Κορεάτη Λι Τσανγκ-ντονγκ;
Το Flix είδε και τις 21 ταινίες του Διαγωνιστικού Τμήματος: θυμηθείτε παρακάτω τις εντυπώσεις μας για την καθεμιά και κάντε τα προγνωστικά σας, πριν την τελετή λήξης και την απονομή των βραβείων του 71ου Φεστιβάλ Καννών, το βράδυ του Σαββάτου.
«EVERYBODY KNOWS» του Ασγκάρ Φαραντί
Everybody knows... πόσο εξαιρετικά σπάνιο είναι ένας σκηνοθέτης από μία εντελώς διαφορετική κουλτούρα να μπορεί να αποτυπώσει με σωστές ισορροπίες μία άλλη. Δυστυχώς, ο Ασγκάρ Φαραντί δεν είναι η εξαίρεση, όπως αποδεικνύει στο star cast, ισπανόφωνο κοινωνικό θρίλερ του.
Διαβάστε την κριτική του «Everybody Knows» εδώ.
«EN GUERRE» (AT WAR) του Στεφάν Μπριζέ
Με μια ντοκιμαντερίστικη, σταθερά εκρηκτική, ματιά σε μια απεργία εργατών, ο Στεφάν Μπριζέ κι ο Βενσάν Λεντόν του «Ο Νόμος της Αγοράς» καταγγέλλουν το σύστημα με στεντόρεια φωνή.
Διαβάστε την κριτική του «En Guerre» εδώ.
Ο Ιταλός δημιουργός επιστρέφει στο ύφος του «Gomorra», μ' ένα φιλμ που δείχνει πανέμορφο αλλά δεν ανταποκρίνεται στην εμβληματική ιστορία εκδίκησης που αφηγείται.
Διαβάστε την κριτική του «Dogman» εδώ.
«NETEMO SAMETEMO» (ASAKO I & II) του Ριουσούκε Χαμαγκούτσι
Ο Ερίκ Ρομέρ συναντάει τον Αλφρεντ Χίτσκοκ και τα... vertigo του έρωτα, στο ανατρεπτικά ρομαντικό φιλμ του Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι, που θα έπρεπε να διεκδικεί ήδη ένα μεγάλο βραβείο στο 71ο Φεστιβάλ Καννών.
Διαβάστε την κριτική του «Netemo Sametemo» εδώ.
«PLAIRE AIMER ET COURIR VITE» (SORRY ANGEL) του Κριστόφ Ονορέ
Χαρτογρφώντας έναν gay έρωτα στο Παρίσι του '90 και του AIDS, ο Κριστόφ Ονορέ αξιοποιεί ένα εξαιρετικό πρωταγωνιστικό δίδυμο και μια ιστορία που έχει πολλά να πει και – ακόμη κι αν δεν αποφεύγει πάντα την φλυαρία.
Διαβάστε την κριτική του «Paire, aimer et courir vite» εδώ.
«LE LIVRE D' IMAGE» του Ζαν-Λικ Γκοντάρ
Ενα κάλεσμα στα όπλα. O χαμένος παράδεισος της Μέσης Ανατολής και του σινεμά σε ένα ακόμη (το τελευταίο;) κινηματογραφικό δοκίμιο από τον 88χρονο πλέον Ζαν-Λικ Γκοντάρ, ίσως το πιο εύληπτο της φιλμογραφίας του, αλλά ταυτόχρονα και το πιο στρατευμένο απ' όλα.
Διαβάστε την κριτική για το «Le livre d'image» εδώ.
«LES FILLES DU SOLEIL» (GIRLS OF THE SUN) της Εβα Ισόν
Η σκηνοθέτης του «Bang Gang» υπερδραματοποιεί μια πραγματική ιστορία, ήδη αρκετά τραγική από μόνη της: η τραγωδία των Γεζίντι με γαλλική υπεροψία και φωσκολικό περιτύλιγμα!
Διαβάστε την κριτική του «Les filles du soleil» εδώ.
«ASH IS PUREST WHITE» του Ζία Ζάνγκε
Ο Ζία Ζάνγκε επιστρέφει στην προβληματική του χρόνου, της σύγκρουσης της παράδοσης με τον βίαιο εκμοντερνισμό και στα ποπ τραγούδια, εδώ με οδηγό του μια γυναίκα που αγαπάει και αυτός είναι ο μοναδικός της τρόπος να επιβιώνει.
Διαβάστε την κριτική του «Ash Is Purest White» εδώ.
«SHOPLIFTERS» του Χιροκάζου Κορε-Εντα
Με μία ψιθυριστή, μικρή ταινία με τεράστια καρδιά, ο Ιάπωνας ουμανιστής σκηνοθέτης παρουσιάζει μία άλλη όψη των κλεμμένων στιγμών στη ζωή και στο σινεμά και καταθέτει μία από τις καλύτερες ταινίες του διαγωνιστικού.
Διαβάστε την κριτική του «Shoplifters» εδώ.
«CAPHARNAÜM» (CAPERNAUM) της Ναντίν Λαμπακί
Σ' αυτήν εδώ την «Καπερναούμ», δεν συντελείται κανένα θαύμα... Η χειριστική, στα όρια του exploitation, ματιά της Λιβανέζας Ναντίν Λαμπακί για τα παιδιά και τις γυναίκες που ξέχασε ο Θεός, μάλλον εκνευρίζει, παρότι οι φήμες τη θέλουν διεκδικήτρια του Χρυσού Φοίνικα.
Διαβάστε την κριτική της «Καπερναούμ» εδώ.
«BUH-NING» (BURNING) του Λι Τσανγκ – Ντονγκ
Δέκα χρόνια μετά το «Poetry» ο Κορεάτης δημιουργός επιστρέφει με μια πολυεπίπεδη, βραδυφλεγή, σαγηνευτική ταινία: ένα φιλμ μυστηρίου για την ίδια τη ζωή!
Διαβάστε την κριτική του «Burning» εδώ.
Με μια πολιτική κωμωδία τοποθετημένη στα '70ς, ο Σπάικ Λι επιτίθεται στον αμερικανικό ρατσισμό κάθε εποχής, απροκάλυπτα, έξω απ' τα δόντια και με το ακαταμάχητο στιλ του υπέρτατου soul brother.
Διαβάστε την κριτική του «BlacKkKlansman» εδώ.
«UNDER THE SILVER LAKE» του Ντέιβιντ Ρόμπερτ Μίτσελ
Στην τρίτη του ταινία μετά το «The Myth of an American Sleepover» και το «Σε Ακολουθεί», ο Ντέιβιντ Ρόμπερτ Μίτσελ αφιερώνει ανοικονόμητα, αλλά με εφηβική όρεξη στο σινεμά, την πόλη των Αγγέλων και τον... Ντέιβιντ Λιντς.
Διαβάστε την κριτική του «Under the Silver Lake» εδώ.
«THREE FACES» του Τζαφάρ Παναχί
Στην τέταρτη ταινία του από την εποχή της απαγόρευσης εξόδου του από τη χώρα, ο Τζαφάρ Παναχί συνομιλεί με τρεις γενιές γυναικών, επιστρέφοντας - με όποιο τίμημα - στο γνώριμο ιρανικό, στην ουσία και τη φόρμα του, σινεμά.
Διαβάστε την κριτική του «Three Faces» εδώ.
«ZIMNA WOJNA» («COLD WAR») του Πάβελ Παβλικόφσκι
Επιστρέφοντας στο ασπρόμαυρο τετράγωνο κάδρο της «Ida», ο Πάβελ Παβλικόφσκι μεταφέρει το βάρος του «Ψυχρού Πολέμου» σε μια ερωτική ιστορία που αντηχεί σαν ένα μελαγχολικό τραγούδι. Ακόμη και όταν χάνει στροφές, δεν μπορείς να σταματήσεις να ακούς.
Διαβάστε την κριτική για τον «Ψυχρό Πόλεμο» εδώ.
«LAZZARO FELICE» της Αλίτσε Ρορβάχερ
Ενα μαγικό αλλά και ταυτόχρονα μπερδεμένο κινηματογραφικό ταξίδι που ξεκινάει από το φολκλόρ μιας άλλης εποχής και φτάνει στην Ιταλία του σήμερα, από τη σκηνοθέτη που το 2014 είχε κερδίσει το Μεγάλο Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής με τα «Θαύματα».
Διαβάστε την κριτική του «Lazzaro Felice» εδώ.
«YOMEDDINE» του Αμπού Μπακρ Σόκι
Ο νέος Αιγύπτιος σκηνοθέτης Αμπού Μπακρ Σόκι μοιάζει συνεπαρμένος από έναν θεραπευμένο λεπρό και στήνει γύρω του μια ναΐφ παραβολή χωρίς παραπάνω επιτεύγματα.
Διαβάστε την κριτική του «Yomeddine» εδώ.
«LETO» (L’ÉTÉ) του Κιρίλ Σερεμπρένικοφ
H πανκ ροκ σκηνή του Λένινγκραντ της δεκαετίας του '80 σε μια ασπρόμαυρη, μελαγχολική, μουσική ταινία που μιλάει για το τέλος του ονείρου, (φυσικά) την Ρωσία του Πούτιν και τους υπέροχους αλλά αλαζονικούς στίχους του Λου Ριντ, από τον σε κατ' οίκον περιορισμό Ρώσο δημιουργό.
Διαβάστε την κριτική του «Leto» εδώ.
«AYKA» του Σεργκέι Ντβορτσεβόι
Με μια νταρντενικών αναφορών, απάνθρωπη πορεία, η «Ayka» του Καζάκου σκηνοθέτη αφήνει το ματωμένο ίχνος της στους δρόμους της Μόσχας... και στη συνείδηση του Φεστιβάλ.
Διαβάστε την κριτική του «Ayka» εδώ.
«UN COUTEAU DANS LE COEUR» του Γιαν Γκονζάλες
O Γιαν Γκονζάλες σκοτώνει το θεατή με μια ανούσια «Μαχαιριά στην Καρδιά»! Ενας μασκοφόρος σίριαλ κίλερ δολοφονεί νεαρούς πορνοστάρ γκέι ταινιών, φέρνοντας τη λεσβία παραγωγό τους που μόλις έχει χωρίσει από τη μοντέζ της εταιρείας στα πρόθυρα νευρικής κρίσης. Δεν είναι καθόλου τόσο ωραίο όσο ακούγεται...
Διαβάστε την κριτική του «Un couteau dans le coeur» εδώ.
«ΑΓΡΙΑ ΑΧΛΑΔΙΑ» του Νουρί Μπιλγκέ Τζεϊλάν
Πατέρες και γιοι, πνεύμα και φύση, νιότη, ωριμότητα και πείσμα, ξετυλίγονται αργά, σε τρεις ώρες συνεχών διαλόγων αλλά και πανέμορφων εικόνων, στο νέο πόνημα του Τούρκου δημιουργού, που αξίζει την υπομονή που απαιτεί.
Διαβάστε την κριτική του «Wild Pear Tree» εδώ.
To 71o Φεστιβάλ Καννών σαν να ήσασταν εκεί:
- Κάννες 2018 | Mέρα 1η | Ολοι το ξέρουν: Η Κέιτ Μπλάνσετ είναι υπέροχη
- Κάννες 2018 | Mέρα 2η | Τόπο στα κορίτσια! Και στον Μάρτιν Σκορσέζε...
- Κάννες 2018 | Μέρα 3η | Γυναικείες υποθέσεις στην Κρουάζετ
- Κάννες 2018 | Μέρα 4η | Από τον Γκοντάρ στη Chopard!
- Κάννες 2018 | Μέρα 5η | Γαβράς, Κοσμάτος, Ζώης, κι άλλα ελληνικά ονόματα στην Κρουαζέτ
- Κάννες 2018 | Μέρα 6η, που ένωσε τον Κρίστοφερ Νόλαν με την Ελένη Μενεγάκη
- Κάννες 2018 | Μέρα 7η | Σπαίκ Λι εναντίον Λαρς φον Τρίερ σημειώσατε Love vs. Hate
- Κάννες 2018 | Μέρα 8η | O Chewbacca φέρνει την παρέα του στο κόκκινο χαλί
- Κάννες 2018 | Μέρα 9η | Πλησιάζοντας στο (μεγάλο) φινάλε
- Κάννες 2018 | Μέρα 10η | Oπου ο Γκάρι Ολντμαν φιλήθηκε, ο Γκασπάρ Νοέ έκλαψε κι η Κέιτ Μπλάνσετ έκανε την ωραιότερη εμφάνισή της
- Κάννες 2018 | Μέρα 11η | Αυτή πριν το μεγάλο φινάλε
Tags: κάννες 2018, cannes 2018