Ο Νίκος Σκαρέντζος και το πολιτικό χιπ χοπ με «Ανοιχτά Μικρόφωνα».
Με «Ανοιχτά Μικρόφωνα», ο Νίκος Σκαρέντζος συζητά τον πολιτικό στίχο του ελληνικού χιπ χοπ...
Με «Ανοιχτά Μικρόφωνα», ο Νίκος Σκαρέντζος συζητά τον πολιτικό στίχο του ελληνικού χιπ χοπ...
Ο γνωστός δημοσιογράφος και οι συνεργάτες του παρουσιάζουν τον σύγχρονο τρόμο που ονομάζεται... ομάδα της Φρανκφούρτης, ξεσκεπάζοντας μια «ολιγαρχία» που ελέγχει τον πλανήτη!
Μετά από ένα δεκαήμερο που έφερε τη ζωή χιλιάδων θεατών πιο κοντά στην… πραγματικότητα, το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης γιορτάζει τη (σχεδόν) λήξη του απονέμοντας βραβεία.
Το «Τάνγκο-Χασάπικο, Ο Χορός των Λιμανιών», της Κωνσταντίνας Μπούσμπουρα και της Χούλια Μ. Χέιμαν καταγράφει τη συνάντηση της νοσταλγίας του Ελληνισμού και του πάθους της Λατινικής Αμερικής, στο λιμάνι του Μπουένος Αϊρες.
Ο Αυστριακός σκηνοθέτης που αγαπά να πιέζει τα όρια, παρέδωσε masterclass για το κοινό του 14ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, εξηγώντας τη σχέση του δημιουργού με την αλήθεια της ζωής.
Οι απόγονοι των πρωτοπαλίκαρων του Χίτλερ μιλούν για τη σημασία του ονόματός τους και προσπαθούν να συμφιλιωθούν με το οικογενειακό τους παρελθόν.
To «Σαγίομι» του Νίκου Νταγιαντά προβάλλεται στο τμήμα «Πορτρέτα: Ανθρώπινες Διαδρομές» του 14ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, εκμηδενίζοντας την απόσταση που χωρίζει την Ιαπωνία από την Κρήτη!
Αμερική του ’50 κι ένα ζευγάρι, εκείνος λευκός κι εκείνη έγχρωμη, ανατρέπει την αμερικανική ιστορία, απλώς για να μπορέσει να ζήσει ευτυχισμένο.
Στο masterclass που παρέδωσε για το κοινό του 14ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, ο Σιβάν μίλησε για το ντοκιμαντέρ ως μέσο έκφρασης πολιτικής συνείδησης, τις ισραηλινο-παλαιστινιακές σχέσεις, το μοντάζ, την Ιστορία και το δίπολο μνήμης – λήθης.
Για πρώτη φορά φέτος το 14ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ παρουσίασε τα Docs in Progress και το Flix ήταν εκεί για να κλέψει ματιές.
To «Putin’s Kiss», που προβάλλεται στο τμήμα Μικρές Αφηγήσεις του 14ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, αποκαλύπτει την επικίνδυνη οργανωμένη ρωσική νεολαία με μια ιστορία που μοιάζει βγαλμένη από αστυνομικό μυθιστόρημα!
Απομένουν τρεις ημέρες μέχρι να ολοκληρωθεί το 14ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, τίποτα, όμως, δεν αλλάζει το γεγονός πως μέσα στην πιο επώδυνη στιγμή της ελληνικής κρίσης, το κοινό αποδεικνύει πως δεν φοβάται την...αλήθεια.
Tρία από τα ντοκιμαντέρ της σειράς της ΕΡΤ «Μικροπόλεις» προβάλλονται στο «Ελληνικό Πανόραμα» του 14ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, φτιάχνοντας από την αρχή το χάρτη μιας Αθήνας που αλλάζει καθημερινά.
Το «Directing Hell» του Χρήστου Χουλιάρα προβάλλεται στο «Ελληνικό Πανόραμα» του 14ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, ρίχνοντας φως στην κόλαση της ζωής και του έργου του Νίκου Νικολαϊδη.
Εάν το μεγαλύτερο πλεονέκτημα των ντοκιμαντέρ είναι η αμεσότητα, η παλαιστινιακή ταινία που συμμετέχει στο τμήμα «Καταγραφή της Μνήμης» του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, υπερβαίνει ακόμα κι αυτόν τον ορισμό του είδους.
Το «The Outcasts» που προβάλλεται στο τμήμα «Ελληνικό Πανόραμα» του 14ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης βρίσκει τον Γιώργο Γεωργόπουλο του «Tungsten» στην μακρινή Γκάνα, εκεί όπου μια κότα είναι αρκετή για να σου καθορίσει τη μοίρα...
Μετά από 16 χρόνια, δύο ντοκιμαντέρ και μια υπόθεση που συντάραξε τα δικαστικά χρονικά της Αμερικής, το υποψήφιο για Οσκαρ φινάλε του «Paradise Lost» αποδεικνύει πως το σινεμά μπορεί να αλλάξει τον κόσμο, αν και η ζωή έχει πάντα τον τελευταίο λόγο...
Το «Perah Istar» των Ελισάβετ Λαλουδάκη και Μάσιμο Πιτζοκάρο προβάλλεται στο τμήμα «Κοινωνία και Περιβάλλον» του 14ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, αλλάζοντας συλλήβδην την ιδέα που έχει ο περισσότερος κόσμος για τα...περιστέρια.
Ο «Τυφλός Ψαράς» του Στρατή Βογιατζή και της Θέκλας Μαλάμου προβάλλεται στο τμήμα «Πορτρέτα: Ανθρώπινες Διαδρομές» του 14ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, ρίχνοντας φως σε μια ανθρώπινη ιστορία για τη απέραντη - σαν την θάλασσα - δύναμη για ζωή.
Το «Dublin's Trap» του Μπράιαν Κάρτερ δεν είναι ακόμη ένα ντοκιμαντέρ για την κρίση στην Ελλάδα από τα πολλά που προβάλλονται φέτος στο 14ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Και σίγουρα δεν είναι ένα ντοκιμαντέρ που θα αρέσει στους Ελληνες... Ο δημιουργός του μιλάει στο Flix για την Ελλάδα πριν και μετά την κρίση!