Η «Ιστορία Γάμου» του Νόα Μπόμπακ πάτησε χθες το βράδυ το κόκκινο χαλί με μεγάλες προσδοκίες: είχε συγκεντρώσει τις περισσότερες (6) υποψηφιότητες, είχε κερδίσει μεγάλο buzz από το κοινό και κουβαλούσε επίσης τις θετικές κριτικές των επαγγελματιών (αυτοί οι ίδιοι δεν ψηφίζουν;).
O Eντι Μέρφι έκανε το μεγάλο του comeback και περίμενε να γίνει η μυστική χειραψία στην κατηγορία του Α' Ανδρικού Ρόλου για Κωμωδία ή Μιούζικαλ για το «Dolemite is my Name». Το «Bombshell» (Bόμβα) κατέβαινε στην κούρσα με δύο από τις τρεις εξαιρετκές του πρωταγωνίστριες υποψήφιες. Το «Frozen 2» (Ψυχρά κι Ανάποδα 2) ήταν στην πεντάδα του animation (κι αυτό έφτανε!).
Και τέλος, «Ο Ιρλανδός» του Μάρτιν Σκορσέζε ερχόταν με φόρα για να τσιμεντώσει και να πετάξει τον ανταγωνισμό στον πάτο του Χάντσον Ρίβερ. Ετσι απλά. Ο Σκορσέζε κατεβάζει το (τελευταίο;) αριστούργημά του και αγνοείται; Μεγάλη σφαλιάρα, μεγάλο σκάνδαλο.
Δεν ήταν όμως το μόνο. Η 77η Τελετή Απονομής των Χρυσών Σφαιρών ήταν γεμάτη ανατροπές, εκπλήξεις και σοκαριστικές επιλογές.
O Nόα Μπόμπακ ήταν σκυθρωπός από το κόκκινο χαλί - σαν να το ήξερε
Υπόθεση Netflix
Θα το περιμέναμε στα Οσκαρ, όπου ψηφίζουν επαγγελματίες. Οχι από την Ενωση Ανταποκριτών στο Χόλιγουντ. Αλλά η πανωλεθρία του «Ιρλανδού», το βραβείο συγκατάβασης στον Μπόμπακ (η Λόρα Ντερν ήταν απίθανη, ναι, αλλά το να βραβεύσεις μόνο αυτήν από μία τέτοια ταινία μοιάζει περισσότερο με προσβολή, παρά έπαινο), η πλήρης απόρριψη στους «Δύο Πάπες» ίσως κρύβουν και μία κίνηση πολιτική: μία στήριξη στο σύστημα των στούντιο απέναντι στο Netflix.
O Σαμ Μέντες μεγαλούργησε στο «1917» - κανείς δεν αμφιβάλει. Ο Κουέντιν Ταραντίνο παρέδωσε το απόσταγμα της καριέρας του στο «Κάποτε στο... Χόλιγουντ». Αναμφισβήτητο. Ομως, μόλις κανείς επαναλάβει την ίδια φράση και κοιτάξει το όνομα του Σκορσέζε στην πεντάδα, οι συζητήσεις σταματάνε. Ο σκηνοθέτης που έχει κερδίσει το μοναδικό του Οσκαρ για το «The Departed» (λίγο αργά;) και είχε αγνοηθεί για το μεγαλύτερο μέρος της αριστουργηματικής καριέρας του («Ταξιτζής», «Οργισμένο Είδωλο»... να συνεχίσουμε;) βλέπει την Ιστορία να επαναλαμβάνεται σε ένα βράδυ που έμοιαζε να του ανήκει. Φεύγει αβράβευτος. Είναι τυχαίο; Ή πληρώνει τη στήριξη στο Netflix, αντίθετα από τον Αλφόνσο Κουαρόν με το «Roma» πέρσι, που σάρωσε;
To σκάνδαλο του Β' Ανδρικού
Ο Μπραντ Πιτ είναι στην καλύτερη στιγμή της καριέρας του, παρέδωσε έναν απολαυστικό και γοητευτικότατο ήρωα στο «Κάποτε στο... Χόλιγουντ» του Ταραντίνο και έναν από τους πιο διασκεδαστικούς ευχαριστήριους λόγους της βραδιάς.
Αλλά.... να σοβαρευτούμε λίγο; Σε αυτή την πεντάδα, ο μόνος που απειλούσε τον Τζο Πέσι ήταν ο Αλ Πατσίνο. Ακόμα κι όσοι είχαν προβλήματα με τον «Ιρλανδό», σ' ένα πράγμα συμφωνούσαν με τους υποστηρικτές του: ο 77χρονος Πέσι ήταν συγκλονιστικός και είχε το Οσκαρ στο τσεπάκι του. Να χάσει από τον βετεράνο Πατσίνο, ήταν κάτι που περιμέναμε. Αλλά από τον Μπραντ Πιτ;
Ισχύει αυτό που είχε πει κάποια στιγμή ο Τζερβέιζ σε παλιότερη τελετή («Ψηφίζετε όσους φλερτάρετε και τους θέλετε στα κόκκινα χαλιά σας;») ή απλά μοιράστηκαν οι ψήφοι και βγήκε ο τρίτος στη σειρά;
Επρεπε να το είχαμε καταλάβει από τη στιγμή που στην πεντάδα Α' Ανδρικού έλειπε ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο.
Βόμβα! Εντάξει, η Σαρλίζ Θερόν είχε μεγάλο ανταγωνισμό στο Α' Γυναικείο (αν δεν ήταν η Ρενέ Ζελβέγκερ, θα ήταν η Σκάρλετ Τζοχάνσον ή η Σίνθια Ερίβο). Αλλά η Μαργκό Ρόμπι; Αν μία ταινία στηρίζεται στις αριστοτεχνικές ερμηνείες της (γιατί αυτό είναι το μεγάλο χαρτί του «Bombshell» (Bόμβα), δε θα έπρεπε αυτό να αντανακλάται στα βραβεία;
Και πάλι: η Λόρα Ντερν είναι απολαυστική στις 2-3 σκηνές της. Αλλά, για κάποιο λόγο, η βράβευσή της και ανατροπή έφερε και σαν συγκατάβαση στον Νόα Μπόμπακ μοιάζει.
Μόνο Πόνος, όχι Δόξα Μιλώντας για auteurs που κάτι ήθελαν να πουν για το σύνολο του έργου τους, κάποια άλλη βαρύτητα είχε η τελευταία ταινία τους, κάπως μοιάζουν στο οσκαρικό τοπίο να μένουν «με τη χαρά της υποψηφιότητας» μία υπόκλιση στον Πέδρο Αλμοδόβαρ («Πόνος και Δόξα»).
Ναι, είναι η χρονιά των «Παράσιτων» κι ο Μπονγκ Τζουν-χο το αξίζει. Αλλά, όπως και στα Ευρωπαϊκά Βραβεία Κινηματογράφου, έτσι και χθες βράδυ νώσαμε την απέραντη μοναξιά του Αλμοδόβαρ που και πάλι δεν άκουσε το όνομά του.
Missing... who? Το βλέμμα της Ελσα στο πόστερ της ταινίας.... προφητικό. Μην μάς παρεξηγείτε: αρκετά και με το «Frozen», αλλά για χάρη των προβλέψεων και των στατιστικών οφείλουμε να το πούμε.
Σοκαριστική ανατροπή η επιλογή του «Ευγενικού Κύριου Λινκ» (Missing Link) για τη Χρυσή Σφαίρα animation.
Πάρτε τα όπλα (ή τα μαχαίρια)
Η Γκρέτα Γκέργουιγκ δεν είδε το όνομά της στην πεντάδα σκηνοθετών και έπρεπε να το έχει καταλάβει. Οι «Μικρές Κυρίες» της έφυγαν αβράβευτες.
Το «Jojo Rabbit», πανέξυπνο, επίκαιρα πολιτικό και καυστικό δεν πήρε επίσης τίποτα.
Ούτε και το «Στα Μαχαίρια» («Knives Out») που συγκέντρωσε υποψηφιότητες αλλά καμία νίκη.
Tηλεοπτικές κατηγορίες
Το «Morning Show», η πρεμιέρα της Apple TV και το αντίπαλο δέος στο Netflix φεύγει αβράβευτο - κάτι που δεν πρέπει να έκατσε πολύ καλά στους παραγωγούς του.
Το αριστουργηματικό «Unbelievable» του Νetflix - 4 υποψηφιότητες, 0 βραβείο.
Πανωλεθρία και για τα «Barry» (ΗΒΟ), «Big Little Lies» (ΗΒΟ), «The Kominsky Method» (Νetflix), «The Politician» (Νetflix), «Killing Eve» (Amazon), «The Marvelous Mrs Maisel» (Amazon).
To «Crown 3» σώθηκε λόγω της βασίλισσάς του, Ολιβια Κόλμαν (αλλά είναι αυτό αρκετό;), ενώ το «Chernobyl», ίσως η πιο επιδραστική τηλεοπτική σειρά φέτος, περιορίστηκε στη Χρυσή Σφαίρα του Στέλαν Σκάσγκαρντ (αδικώντας κατά πολύ και τον Τζάρεντ Χάρις.
Σε αυτό το σημείο να πούμε μία ακόμα άποψη: υπερτιμημένη η ερμηνεία του νικητή Ράσελ Κρόου στο «The Loudest Voice»
Πολύ κρίμα: ο Μπίλι Πόρτερ («Pose») χάνει την ευκαιρία για ένα ρεκόρ. Αν κέρδιζε, θα ήταν ο πρώτος αφροαμερικανός γκέι πρωταγωνιστής που κερδίζει Χρυσή Σφαίρα (αυτό που πέτυχε στα ΕΜΜΥ δηλαδή).
Τέλος, το «Game of Thrones», έτσι κι αλλιώς υποτιμημένο με τον Κιτ Χάρινγκτον να εκπροσωπεί όλη την ομάδα, έφυγε νύχτα και άκλαυτο.
Οι Χρυσές Σφαίρες 2020 με τον τρόπο του Flix:
- Χρυσές Σφαίρες 2020: Οι νικητές στις κινηματογραφικές και τηλεοπτικές κατηγορίες
- Χρυσές Σφαίρες 2020: Σοκαριστικές ανατροπές στην οσκαρική κούρσα
- Χρυσές Σφαίρες 2020: Οι όμορφες, οι κομψές, οι εκκεντρικές, οι κόκκινες και οι... άτυχες εμφανίσεις των σταρ στο κόκκινο χαλί των Χρυσών Σφαιρών**
- Χρυσές Σφαίρες 2020: Οι φωτιές στην Αυστραλία και το vegan μενού, σε μια περιβαλλοντικά woke τελετή
- Χρυσές Σφαίρες 2020: Ο Ρίκι Τζερβείζ ήταν τόσο αυθάδης (κι αστείος) όσο περιμέναμε
- Χρυσές Σφαίρες 2020: Ο Τομ Χανκς από καρδιάς. Ειλικρινά. Αληθινά.
- Χρυσές Σφαίρες 2020: Τι σημαίνει η διπλή νίκη του «1917» και του Σαμ Μέντες για τα Οσκαρ;
- Χρυσές Σφαίρες 2020: Γιατί ο λόγος του Μπραντ Πιτ ήταν ο ωραιότερος απ' όλους (και το γελάκι της Τζένιφερ Ανιστον επίσης)
- Χρυσές Σφαίρες 2020: Οι νικητές ποζάρουν με τα βραβεία τους
- Χρυσές Σφαίρες 2020: Οι Υποψηφιότητες
- Περιμένοντας τις Χρυσές Σφαίρες
- Η Μέριλ Στριπ - φυσικά - σπάει το δικό της ρεκόρ ως ο άνθρωπος με τις περισσότερες υποψηφιότητες για Χρυσή Σφαίρα
- Χρυσές Σφαίρες και γυναίκες σκηνοθέτες: Σχέσεις (στ)οργής