Buzz

Τι βλέπουμε στο σπίτι την Πέμπτη, 11 Φεβρουαρίου

στα 10

Το Flix προτείνει τι να δείτε σήμερα στο σπίτι.

Flix Team
Τι βλέπουμε στο σπίτι την Πέμπτη, 11 Φεβρουαρίου

Οσο δεν μπορούμε να πάμε σινεμά, δεν σταματάμε να βλέπουμε ταινίες (και σειρές). Και επιλέγουμε για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και φεστιβάλ.


Βλέπουμε στο Σπίτι: Αναζητήστε όλες τις προτάσεις του Flix για τις μέρες χωρίς αίθουσες στην ειδική ενότητα «Βλέπουμε στο Σπίτι» που ανανεώνεται συνεχώς


Arrival 607

«Αφιξη» (Arrival, 2016) του Ντενί Βιλνέβ

12 μυστηριώδη διαστημόπλοια με εξωγήινους επιβάτες προσγειώνονται σε διάφορα σημεία του πλανήτη μας. Μία ομάδα ειδικών επιστημόνων συνιστάται για να ερευνήσει το συμβάν. Ανάμεσά τους, η Λουίζ Μπανκς, μια γλωσσολόγος που καλείται να βοηθήσει στην επικοινωνία με τους εξωγήινους ενώ ο χρόνος πιέζει και ο κόσμος απειλείται με έναν παγκόσμιο πόλεμο. Η Λουίζ θα πρέπει να πάρει μία απόφαση που θα θέσει σε κίνδυνο όχι μόνο την ζωή της αλλά και ολόκληρη την ανθρωπότητα.

Οσο εξωγήινα σύμβολα προσδοκούν επαφή με το ξένο και το διαφορετικό, ο Βιλνέβ τα έχει πει όλα χρησιμοποιώντας μόνο μία παλάμη που ακουμπά το γυαλί, το παράθυρο της μεγάλης οθόνης προς τη ζωή: τι θα ήμασταν χωρίς επαφή; Και, ειδικά φέτος, ένα χρόνο στην απομόνωση, χωρίς επαφή, χωρίς αγκαλιά, η «Αφιξη» ίσως έχει να μάς απαντήσει πολλά περισσότερα από ποτέ.

Εσύ πώς ζεις τη ζωή σου; Ή, μάλλον, εσύ πώς επιλέγεις να ζεις τη ζωή σου; Θα επέλεγες με τόλμη και διαύγεια και πίστη να τη ζήσεις ολόκληρη; Την ευτυχία και τη δυστυχία της; Τις μεγάλες αγάπες και τους χωρισμούς; Τις αναπνοές και το θάνατο; Αν ήξερες ότι η χαρά κρύβει οδύνη και πόνο στην απώλειά της, θα ζούσες κάθε στιγμή από την αρχή; Με το πρόσχημα της επιστημονικής φαντασίας, «Η Αφιξη» μάς εμπνέει να μην κοιτάξουμε μόνο ψηλά, με απορία, περιέργεια και δέος, αλλά πρωτίστως μέσα μας - εκεί όπου κρύβονται τα πραγματικά μυστήρια και τα θαύματα. Η εξωγήινη επίσκεψη αναγκάζει την ανθρωπότητα να κοιταχτεί στον καθρέφτη. Το απόκοσμο εξανθρωπίζει το εγκόσμιο. Ο θάνατος δίνει νόημα στη ζωή. Και κάπως έτσι, μία ταινία γίνεται βιωματική εμπειρία για κάθε έναν από εμάς ξεχωριστά. Εσύ, πώς επιλέγεις να ζεις τη ζωή σου; Διαβάστε την κριτική του Flix για την «Αφιξη».

Προβάλλεται στο STAR στις 22.15

Portrait de la Jeune Fille en Feu 607

«Το Πορτρέτο Μιας Γυναίκας Που Φλέγεται» (Portrait de la Jeune Fille en Feu, 2019) της Σελίν Σιαμά

Θέλετε μια πραγματική #metoo ιστορία; Γιατί δεν συνέβησαν όλες, ξαφνικά, στον 21ο αιώνα. Η πατριαρχία έχει βαθιά ρίζα.

Βρετάνη, 1770. Μία κοντέσα προσλαμβάνει την Μαριάν, νεαρή ταλαντούχα ζωγράφο, για να φιλοτεχνήσει το πορτρέτο της μοναχοκόρης της, Ελοΐζ. Η παράδοση του 18ου αιώνα θέλει κάθε νεαρή ντεμπιτάντ, που οι γονείς της την υπόσχονται σε γάμο σε κάποιον κληρονόμο της τάξης τους, να του προσφέρει πρώτα το ποτρέτο της. Ο πατέρας της Μαριάν είχε ζωγραφίσει το αντίστοιχο γαμήλιο πορτρέτο της κοντέσας – χρόνια πριν. Οταν λοιπόν πληροφορούμαστε ότι η Ελοΐζ αρνείται να ποζάρει και η Μαριάν (με την πρόφαση της συνοδού στις βόλτες της) πρέπει να τη ζωγραφίσει από μνήμης, καταλαβαίνουμε μία πρώτη, αυθόρμητη, πράξη αντίστασης. Η Ελοΐζ αρνείται να γίνει αντικείμενο του βλέμματος – του μελλοντικού άντρα της, του αδιάκριτου ζωγράφου, αλλά και του θεατή. Είναι ένα κορίτσι δυνατό, μέσα στην καταπίεσή της. Με αριστοκρατικό τίτλο, αλλά χωρίς ταυτότητα. Με προδιαγεγραμμένο ακίνητο μέλλον, αλλά ένα παρόν που φλέγεται. Η Μαριάν είναι το αντίθετο. Δεν έχει αξίωμα, αλλά αξία. Οσο η Ελοΐζ κρύβεται, εκείνη είναι μόνο μάτια. Παρατηρεί, ρουφά τη ζωή. Και μετά τη γεννά σε λευκούς καμβάδες. Στα όρια που επιτρέπει ο αιώνας που γεννήθηκε, ζει ως καλλιτέχνης. Μόνη, ελεύθερη, σεξουαλικά συνειδητοποιημένη, αυστηρή, με ξεκάθαρη επιλογή την καριέρα της. Μόνο που το «γυναίκα καλλιτέχνης» είναι από μόνο του ένας περιορισμός – υπογράφει τα έργα της με ανδρικό όνομα για να έχει μία ελπίδα να συμπεριληφθούν σε κάποια έκθεση. Διαβάστε ολόκληρη την ανάλυση του Flix για «Το Πορτρέτο Μιας Γυναίκας Που Φλέγεται».

Προβάλλεται απόψε στο Novacinema 2HD στις 00.10

Manchester by the sea 607

«Μια Πόλη Δίπλα στη Θάλασσα» (Manchester by the Sea, 2017) του Κένεθ Λόνεργκαν

To απέριττα συγκινητικό αλλά και ταυτόχρονα αστείο με τους δικούς του όρους φιλμ του Κένεθ Λόνεργκαν - κέρδισε 2 Οσκαρ, του Α' Ανδρικού Ρόλου για τον Κέισι Αφλεκ και του Πρωτότυπου Σεναρίου.

Στο «Μια Πόλη Δίπλα στη Θάλασσα» η μοναξιά του Λι είναι μεγαλύτερη και από τη φιλόξενη θάλασσα που μοιάζει να δηλώνει με κάθε τρόπο την αντίθεσή της στον βαρύ χειμώνα της Μασαχουσέτης. Αποκομμένος από το μέρος όπου γεννήθηκε, μεγάλωσε και έζησε τις μοναδικές στιγμές της ευτυχίας του, ο Λι ζει μόνος του υπομένοντας με ευλαβική διάθεση αυτοτιμωρίας τη ρουτίνα της καθημερινότητας ενός επιστάτη πολυκατοικιών που τα κάνει όλα. Οι μικρές εκρήξεις βίας που διακόπτουν την κατά τα άλλα σχεδόν αθόρυβη ύπαρξή του προδίδουν κάτι που έρχεται από το παρελθόν, αλλά και κάτι που μοιάζει τόσο βαθιά κρυμμένο που σχεδόν ξεχνάς ότι έχει κάποτε υπάρξει. Ενα τηλεφώνημα θα διακόψει το σχεδόν άχρονο παρόν του, θα τον επαναφέρει στο σήμερα, στην πραγματικότητα και μαζί στο Μαντσεστερ του Εσεξ, εκεί όπου θα πρέπει να έρθει αντιμέτωπος με όλα αυτά από τα οποία έχει ξεφύγει - και κυρίως τον ίδιο του τον εαυτό. Η επιθυμία του νεκρού αδερφού του να είναι αυτός ο κηδεμόνας του έφηβου γιού του θα είναι μόνο ένα από τα παιχνίδια μιας κοσμικής μοίρας που τον σηκώνει από τον πάγκο για να γίνει ο βασικός παίχτης σε ένα παιχνίδι που αρνείται να μάθει τους κανόνες του. Διαβάστε ολόκληρη την κριτική του Flix για το «Μια Πόλη Δίπλα στη Θάλασσα».

Προβάλλεται στην ΕΡΤ2 στις 22.00

In the Fade 607

«Μαζί ή Τίποτα» (In the Fade, 2018) του Φατίχ Ακίν

Στα πλαίσια του ειδικού αφιερώματος της Vodafone #ΜΕΤΗΣΟΦΙΑ, ταινίες με δυναμικές γυναίκες ηρωίδες.

Τίποτα δεν σταματά την Κάτια, τη 35χρονη Γερμανίδα που παντρεύεται τον τουρκικής καταγωγής Νούρι, ακόμα και μέσα στη φυλακή. Εκείνος, πρώην έμπορος ουσιών αλλά τώρα αποφασισμένος να αλλάξει τη ζωή του, εκείνη φοιτήτρια ανθρωπολογίας που αψηφά την επικριτική της μητέρα, δεν ανταλλάζουν βέρες αλλά χαράζουν στα δάχτυλά τους τατουάζ - σύμβολα της δικής τους αιώνιας αγάπης και δέσμευσης. Εξι χρόνια μετά τους συναντάμε στη γειτονιά τους στο Kρόιτσμπεργκ - εκείνος δουλεύει στο φορολογικό γραφείο που έχει στήσει για να βοηθά τους Τούρκους μετανάστες, εκείνη φέρνει τον εξάχρονο γιο τους για να περάσει την μέρα με τον μπαμπά του. Μόνο που δε θα είναι μία συνηθισμένη μέρα για την οικογένειά τους. Μία βόμβα εκρήγνυται ακριβώς μπροστά από το γραφείο του Νούρι και η Κάτια χάνει τον σύντροφό της, το παιδί της και τη γη κάτω από τα πόδια της μέσα σε μια στιγμή. Η πραγματική όμως τραγωδία δεν έχει ακόμα ξεκινήσει. Γιατί το ωστικό κύμα που προκαλεί αυτή η έκρηξη έχει να κάνει με πολλά περισσότερα. Ποιος ευθύνεται; Γείτονες, media, φίλοι αλλά και οι ίδιοι οι γονείς τεντώνουν το δάχτυλο στο παρελθόν του Νούρι. Η αστυνομία ψάχνει ενόχους σε γνωστά ρατσιστικά μονοπάτια (ακόμα και το σκίτσο μιας γυναίκας που περιγράφει η Κάτια μεταφράζεται σε «ανατολικοευρωπαία»). Η πραγματικότητα όμως είναι ακόμα πιο ζοφερή: το χτύπημα ήταν εθνικιστικό, οι ένοχοι είναι Γερμανοί, και το νεοναζιστικό φασιστικό ρεύμα που δε δέχεται οποιαδήποτε διαφορετικότητα να συνυπάρχει, ηχηρά παρόν. Θα μπορέσει να επέλθει μία λύση μέσα από το δημοκρατικό δικαστικό σύστημα; Ή η αυτοδικία είναι ο μόνος δρόμος; Διαβάστε ολόκληρη την κριτική του Flix για το «Μαζί ή Τίποτα» του Φατίχ Ακίν.

Διαθέστιμο στην πλατφόρμα της Vodafone TV στα πλαίσια του αφιερώματος #ΜΕΤΗΣΟΦΙΑ

News of the World 607 1

News of the World του Πολ Γκρίνγκρας

Βρισκόμαστε λίγα χρόνια μετά το τέλος του αμερικανικού εμφυλίου κι ο Κάπτεν Τζέφερσον Κάιλ Κιντ, ένας βετεράνος του εμφυλίου που πολέμησε από την πλευρά των νοτίων, διασχίζει μια βαθιά διχασμένη χώρα, όπου οι «γκρι» μισουν τους «μπλε» και όπου οι ιδέες της ισότητας, της συμμόρφωσης στην κεντρική εξουσία και της συνείδησης μιας κοινής αμερικανικής ταυτότητας πρέπει να επιβληθούν με την απειλή όπλων. Ο Κιντ είναι ένας άνθρωπος που όχι μόνο ξέρει ότι ο κόσμος αλλάζει, αλλά κατανοεί ότι οφείλει να αλλάξει, ένας στρατιώτης των Νοτίων που πολέμησε όχι από πίστη στις οπισθοδρομικές τους ιδέες, αλλά από μια δυνατή αίσθηση καθήκοντος. Αυτή η αίσθηση του καθήκοντος, είναι που θα τον «αναγκάσει» να πάρει από την προστασία του ένα μικρό κορίτσι το οποίο πριν από χρόνια είχε απαχθεί από ινδιάνους και το οποίο τώρα θα πρέπει να επιστρέψει πίσω στα ζωντανά μέλη της οικογένειάς του, τετρακόσια χιλιόμετρα μακριά σε μια επικίνδυνη διαδρομή. Διαβάστε εδώ την γνώμη του Flix για το «News of the World».

Η ταινία προβάλλεται στο Netflix.


Βλέπουμε στο Σπίτι: Αναζητήστε όλες τις προτάσεις του Flix για τις μέρες χωρίς αίθουσες στην ειδική ενότητα «Βλέπουμε στο Σπίτι» που ανανεώνεται συνεχώς