Μόλις ανακοινώθηκε ότι ο Μίκαελ Χάνεκε ξεκινάει τα γυρίσματα της νέας του ταινίας «Flashmob», αυτό το καλοκαίρι. Δύο χρόνια πέρασαν από την πρεμιέρα του «Amour» στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών, το Χρυσό Φοίνικα και την πορεία μέχρι το Οσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας. Ο Αυστριακός (και πολύ αγαπημένος μας) σκηνοθέτης όμως δεν είναι διαθετειμένος να αφήσει περισσότερο χρόνο να περάσει. Εχει τελειοποιήσει το σενάριό του, έχει το (άγνωστο ακόμα για εμάς) καστ του, έχει το θέμα του. Το οποίο είναι αυτό που... υπόσχεται κι ο τίτλος.
«Flashmob» (ή «flash mob») ονομάζεται το πλήθος κόσμου που συγκεντρώνονται κρυφά και αδιόρατα σε ένα δημόσιο μέρος και ξεκινούν μία φαινομενικά αυθόρμητη, τολμηρή όσο κι ανούσια, μουσικοχορευτική περφόρμανς. Μόλις αυτή τελειώσει, διαλύονται ησύχως. Σκοπός είναι η ψυχαγωγία, η σάτιρα, ή η καλλιτεχνική έκφραση. Τα «Flashmobs» οργανώνονται μέσα από το Ιντερνετ, τα social media ή τα viral mails. Πηγή: Wikipedia.
Κάτι μας λέει ότι ο κοινωνικός ανατόμος διαφορετικών ανθρώπινων συμπεριφορών μέσα στα χρόνια, ο σκηνοθέτης που επιχειρεί να καταλάβει και να επικοινωνήσει τις αιτίες διαφορετικών μορφών βίας («Παράξενα Παιχνίδια» - η επιβολή της αστικής τάξης, «Κρυμμένος» - η ευθύνη της Γαλλίας που βολικά ξέχασε την Αλγερία, «Η Δασκάλα του Πιάνου» - οικογενειακή βία, «Λευκή Κορδέλλα» - η βία της ιστορικής ευθύνης στις επόμενες γενιές, «Αγάπη» - η βία του χρόνου που περνά) βρήκε το επόμενο στόχο του: την επικοινωνία (ή έλλειψη της) στις μέρες μας, μέσω των social media.
Οπως αναφέρει το Film Comment, ο Χάνεκε ξεκινά σε ελάχιστες μέρες τα γυρίσματά του και μέρος της ιστορίας του θα διαδραματίζεται στην Αμερική.
Η πλοκή θέλει μία ομάδα ανθρώπων που επικοινωνουν μέσω του Ιντερνετ να συγκεντρώνονται για ένα flashmob event. Πριν όμως φτάσουμε στην περφόρμανς του τέλους, η ταινία θα επιχειρήσει να εξετάσει τις σχέσεις των σύγχρονων ανθρώπων με τα media και την πραγματική ζωή.
Δεν γνωρίζουμε τίποτα άλλο προς στο παρόν - εκτός του ότι ο Χάνεκε δουλεύει αυτό το σενάριο εδώ και κάποια χρόνια (από τα γυρίσματα του «Amour») κι ότι μέρος της χρηματοδότησης έχει γίνει από το Κέντρο Κινηματογράφου της Αυστρίας.
Κλείνουμε από τώρα το εισιτήριό μας για τις Κάννες του 2015;
Περισσότερος Μίκαελ Χάνεκε: