Μπορεί το Φεστιβάλ των Καννών να κλέβει συχνά από την λάμψη της, ωστόσο η Mostra της Βενετίας παραμένει το έτερο (και γηραιότερο) κινηματογραφικό φεστιβάλ της Ευρώπης, το οποίο έχοντας πια εδραιώσει τη θέση του ως οσκαρικό εφαλτήριο και ιδανικό – χρονικά – σημείο για την παγκόσμια εκκίνηση της καριέρας πολυαναμενόμενων παραγωγών, ετοιμάζεται να σηκώσει αυλαία στα τέλη του Αυγούστου συγκεντρώνοντας μεγάλες, φιλόδοξες αμερικανικές παραγωγές αλλά και καλλιτεχνικά, εξεζητημένα φιλμ που, κάθε χρονιά, αποζητούν μερίδιο της προβολής.
O περσινός νικητής του Χρυσού Λέοντα, Αλφόνσο Κουαρόν
Επιβεβαιώνοντας την φήμη του, το Φεστιβάλ Βενετίας είδε πέρυσι τρεις ταινίες του να πρωταγωνιστούν τελικά στα Οσκαρ. Τo «Roma» του Αλφόνσο Κουαρόν, η «Ευνοούμενη» του Γιώργου Λάνθιμου και, ναι, το φεστιβαλικό «Ενα Αστέρι Γεννιέται» του Μπράντλεϊ Κούπερ ήταν απλά το επισφράγισμα μιας πολύχρονης πορείας που είδε τα τελευταία έτη φιλμ όπως τα «Η Μορφή του Νερού», «Τρεις Πινακίδες Εξω από το Εμπινγκ, στο Μιζούρι», «Birdman», «Gravity», «Spotlight» και το περίφημο «La La Land» να θριαμβεύουν στα Οσκαρ, έχοντας κάνει το παγκόσμιο ποδαρικό τους στο κόκκινο χαλί του Palazzo del Cinema στο Λίντο.
Αλ Πατσίνο και Ρόμπερτ Ντε Νίρο στα γυρίσματα του «The Irishman»
Κι αν το «The Irishman» του Μάρτιν Σκορσέζε, με τους Ρόμπερτ Ντε Νίρο και Αλ Πατσίνο στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, σενάριο που υπογράφει ο Στιβ Ζέιλιαν του «Moneyball» και διεύθυνση φωτογραφίας του Ροντρίγκο Πριέτο των «Σιωπή» και «Ο Λύκος της Wall Street», θα ήταν υπό άλλες συνθήκες το πιο σίγουρο στοίχημα του φεστιβάλ, οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι, εκτός – ευτυχούς – απροόπτου, η ταινία δε θα προλάβει να είναι έτοιμη για την προβολή της στο Λίντο. Ωστόσο αυτό δε σημαίνει ότι το βενετσιάνικο φεστιβάλ θα μείνει χωρίς «καυτά» ονόματα στο τελικό του πρόγραμμα, αξιοποιώντας για άλλη μια φορά τόσο την καλή του σχέση με τα αμερικανικά μεγάλα στούντιο όσο και την μόνιμη «τολμηρή» στάση του απέναντι στις νέες προκλήσεις, όπως είναι η θέση του Netflix στο σύγχρονο κινηματογραφικό στερέωμα.
Διαβάστε ακόμη: Η Λουκρέσια Μαρτέλ είναι η Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής στο 76ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας
Τo Flix θα βρεθεί και φέτος στο Λίντο για να μεταφέρει όλα όσα πρόκειται να λάβουν χώρα τόσο στη μεγάλη οθόνη όσο και το κόκκινο χαλί. Μέχρι τότε όμως, ας δούμε – με βάση τη λογική αλλά και τις επιθυμίες μας – ποιες ταινίες είναι πιθανότερο να αποτελέσουν κομμάτι του line-up του 76ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας. Το επόμενο Οσκαρ καλύτερης ταινίας μπορεί να βρίσκεται για ακόμη μια φορά ανάμεσά τους.
Ad Astra του Τζέιμς Γκρέι
Ισως φέτος είναι η χρονιά του Μπραντ Πιτ. Στον δεύτερο μεγάλο φετινό του ρόλο (μετά το «Κάποτε στο Χόλιγουντ» του Κουέντιν Ταραντίνο), ο Πιτ υποδύεται έναν μηχανικό με αυτισμό που ταξιδεύει με προορισμό τον Ποσειδώνα, για ν' ανακαλύψει γιατί απέτυχε η παρόμοια αποστολή του πατέρα του χρόνια νωρίτερα και να εμποδίσει την επικείμενη καταστροφή του κόσμου. Το φιλμ αποτελεί την πρώτη απόπειρα του Γκρέι («The Lost City of Z») στην επιστημονική φαντασία, ενώ – πέρα από τον Πιτ, ο οποίος εμπλέκεται και στο σενάριο του φιλμ – στην ταινία πρωταγωνιστούν και οι Τόμι Λι Τζόουνς, Ρουθ Νέγκα, Λιβ Τάιλερ και Ντόναλντ Σάδερλαντ. Ισως απλά οι πολλαπλές καθυστερήσεις εξόδου της ταινίας και τα προβλήματα στην παραγωγή να οδηγούσαν στην… τελετή έναρξης του φεστιβάλ της Βενετίας. Διαβάστε περισσότερα για το «Ad Astra» εδώ.
An Officer And A Spy του Ρομάν Πολάνσκι
Σε μία κίνηση που σίγουρα πρόκειται να προκαλέσει συζητήσεις και ενδεχομένως αναταραχή, ακούγεται έντονα ότι η νέα ταινία του Ρομάν Πολάνσκι, «An Officer And A Spy», πρόκειται να συμπεριληφθεί στο πρόγραμμα προβολών του φεστιβάλ. Βασισμένη στο ομότιτλο βιβλίο του Ρόμπερτ Χάρις (το οποίο με την σειρά του βασίστηκε στην «J’accuse!» επιστολή του Εμίλ Ζολά) και με ένα all-star καστ Γάλλων ηθοποιών (Ζαν Ντιζαρντέν, Λουί Γκαρέλ, Ματιέ Αμαλρίκ, Μελβίλ Πουπό και, φυσικά, Εμανουέλ Σενιέ), η ταινία εξιστορεί την προσπάθεια ενός Γάλλου Στρατιωτικού να αποκαλύψει την αλήθεια σχετικά με την καταδίκη του Αλφρεντ Ντρέιφους το 1894. Ο Ντρέιφους καταδικάστηκε από το στρατιωτικό δικαστήριο και φυλακίστηκα για προδοσία, ήταν όμως όντως ένοχος ή απλά καταδικάστηκε γιατί επικράτησε ο αντισημιτισμός; Το φιλμ από τις πρώτες φωτογραφίες φαίνεται πανέμορφο, θα δείξει όμως αν θα μπορέσει να σταθεί αυτόνομα, πέρα από τις διαρκείς συζητήσεις για την προσωπική ιστορία του Πολάνσκι.
Joker του Τοντ Φίλιπς
Μία ανάρτηση του Αλμπέρτο Μπαρμπέρα (καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας) στο Instagram με το λογότυπο της Warner Bros ήταν αρκετή για να ξεκινήσει την έντονη φημολογία ότι ο «Joker» του Τοντ Φίλιπς κλείδωσε (μάλλον εκτός διαγωνιστικού) για την 76η έκδοση της βενετσιάνικης Mostra. Η Warner Bros άλλωστε συνηθίζει να στέλνει τα δυνατά της χαρτιά στο φεστιβάλ (όπως έγινε με το «Gravity» και το «Ενα Αστέρι Γεννιέται»), ειδικά από τότε που το Φεστιβάλ Βενετίας απέκτησε έντονο προ-οσκαρικό προφίλ. Με τον Χοακίν Φίνιξ στον ομώνυμο ρόλο και τον Τοντ Φίλιπς να ενδιαφέρεται για τον «Αρθουρ» πριν μεταμορφωθεί σε μυθικό κακοποιό, το «Joker» φιλοδοξεί να αφηγηθεί την ιστορία της πτώσης ενός ανθρώπου που η κοινωνία αγνόησε, όσο προσπαθεί φυσικά να ξεπεράσει τις αναπόφευκτες συγκρίσεις με την καθοριστική πια ερμηνεία του Χιθ Λέτζερ στον «Σκοτεινό Ιππότη». Διαβάστε περισσότερα για το «Joker» εδώ.
Uncut Gems των Μπεν και Τζος Σάφντι
Η επόμενη ταινία των αδερφών Σάφντι μετά το «Good Time» διαδραματίζεται στην συνοικία Diamond της Νέας Υόρκης, με τον Ανταμ Σάντλερ να υποδύεται τον ιδιοκτήτη ενός καταστήματος με χρυσαφικά, ο οποίος προσπαθεί να διαχειριστεί τα όλο και διογκώμενα χρέη αλλά και δύο παράλληλες, εξίσου απαιτητικές σχέσεις. Το καστ συμπληρώνουν οι Ιντίνα Μέντζελ και Πολ Κλέμεντιφ, ενώ το φιλμ αποτελεί την επιστροφή του Σάντλερ στους πιο δραματικούς ρόλους, αν και η φιλμογραφία των Σάφντι έχει δείξει ότι μπορεί να συνδυάζει το βαρύ δράμα με απρόβλεπτες, ανάλαφρες (εν μέρει εξόχως ειρωνικές) στιγμές. Η ταινία αποτελεί παραγωγή της A24, το Netflix ωστόσο έχει αγοράσει τα παγκόσμια δικαιώματα εκτός Αμερικής.
Jojo Rabbit του Τάικα Γουαϊτίτι
Υστερα από το εξαιρετικό (και ατυχώς χωρίς διανομή στην Ελλάδα) «Hunt for the Wilderpeople» και το «Thor: Ragnarok», ο Νεοζηλανδός ηθοποιός και σκηνοθέτης έχει έτοιμη την νέα του, βασισμένη στο μυθιστόρημα «Caging Skies» της συμπατριώτισσάς του Κριστίν Λένενς, ταινία. Το «Jojo Rabbit» εκτυλίσσεται την εποχή του Β' Παγκόσμιου και παρακολουθεί ένα αγόρι στη Ναζιστική Νεολαία που ανακαλύπτει ότι η μητέρα του προσφέρει καταφύγιο σ' ένα συνομήλικό του Εβραιόπουλο. Στην ταινία πρωταγωνιστούν οι Ρόμαν Γκρίφιν Ντέιβις, Σκάρλετ Τζοχάνσον, Σαμ Ρόκγουελ, Ρέμπελ Γουίλσον και Τόμασιν Μακένζι ενώ ο τον Αδόλφο Χίτλερ (που πρωταγωνιστεί κι αυτός στην αφήγηση) υποδύεται με σατιρικό πνεύμα ο ίδιος ο Γουαϊτίτι. Ο σκηνοθέτης πέρυσι ήταν μέλος της κριτικής επιτροπής στην Βενετία, οπότε η «επιστροφή στον τόπο του εγκλήματος» είναι μια καθόλα λογική εξέλιξη. Διαβάστε περισσότερα για το «Jojo Rabbit» εδώ.
Η καινούρια ταινία του Νόα Μπόμπακ
Θα μπορούσε να εμφανιστεί στις Κάννες, όμως η πολιτική του Γαλλικού φεστιβάλ απέναντι στις ταινίες του Netflix απέτρεψε κάθε τέτοια πιθανότητα. Η Βενετία όμως διατηρεί εξαιρετικές σχέσεις με την αμερικανική πλατφόρμα, οπότε είναι σχεδόν σίγουρο ότι αν το Netflix αποφασίσει να σπρώξει οσκαρικά την καινούρια ταινία του Νόα Μπόμπακ (μετά το «The Meyerowitz Stories (New and Selected)», τότε η Βενετία θα είναι ένας πολύ φιλόξενος προορισμός. Το φιλμ αφορά ένα διαζύγιο που φέρνει επιπτώσεις από την Νέα Υόρκη στο Λος Αντζελες, το καστ αποτελείται από τους Σκάρλετ Τζοχάνσον, Ανταμ Ντράιβερ, Ρέι Λιότα και Λόρα Ντερν, ο τίτλος της ταινίας ωστόσο παραμένει ακόμα ένα μυστήριο.
The Truth του Χιροκάζου Κόρε-Εντα
Μια μεγάλη ηθοποιός, αληθινή σταρ του γαλλικού σινεμά (την οποία υποδύεται απόλυτα on brand η Κατρίν Ντενέβ), εκδίδει την αυτοβιογραφία της προκαλώντας αντιδράσεις τόσο στην οικογένεια, όσο και στην «αυλή» της. Με αυτή την αφορμή, η κόρη της (Ζιλιέτ Μπινός), η οποία έχει μετακομίσει από τη Γαλλία στην Αμερική για να ξεφύγει από την καταπιεστική μητέρα της, θα επιστρέψει με την οικογένειά της πίσω στο Παρίσι για να συγκρουστεί με την μητέρα της όσο εκείνη γυρίζει μια ταινία για μια μάνα που δεν γερνάει ποτέ. Μετά τους «Κλέφτες Καταστημάτων», ο Χιροκάζου Κόρε - Εντα δοκιμάζεται για πτώτη φορά στα γαλλικά, χωρίς όμως να απομακρύνεται από την ιδέα της οικογένειας, η οποία αποτελεί πάντα ακρογωιαίο λίθο κάθε νέας ταινίας του. Θα καταφέρει άραγε η οπτική του να αποδειχθεί το ίδιο οικουμενική σε ένα νέο πολιτισμικό περιβάλλον; Στο καστ συμμετέχει και ο Ιθαν Χοκ. Διαβάστε περισσότερα για το «The Truth» εδώ.
Ema του Πάμπλο Λαραΐν
Ενας χορογράφος και η δασκάλα-σύζυγός του αποφασίζουν να χρησιμοποιήσουν τον χορό για να εκφράσουν όλα τα συναισθήματά τους, όσο προσπαθούν να υιοθετήσουν ένα παιδί. Αυτό είναι το αινιγματικό σενάριο της νέας ταινίας του Πάμπλο Λαραΐν, η οποία σημαίνει και την επιστροφή του σκηνοθέτη στην Χιλή, αποτελώντας μάλιστα την πρώτη ισπανόφωνη ταινία του που διαδραματίζεται στο παρόν. Στον πρωταγωνιστικό ρόλο βρίσκουμε τον Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ στην τρίτη του συνεργασία με τον Λαραΐν (μετά τα «NO» και «Neruda») ενώ, αν η ταινία επιλεγεί τελικά για την Βενετία, θα αποτελεί την επιστροφή του σκηνοθέτη στο διαγωνιστικό, μετά την επιτυχία του «Jackie». Το οπτικό ενδιαφέρον παραμένει αναμφισβήτητο, καθώς ο Λαραΐν επιμένει στη μόνιμη συνεργασία του με τον εκπληκτικό διευθυντή φωτογραφίας Σέρχιο Αρμστρονγκ.
The Laundromat του Στίβεν Σόντερμπεργκ
Βασισμένο στο βιβλίο του βραβευμένου με Πούλιτζερ Τζέικ Μπέρνσταϊν, «Secrecy World: Inside the Panama Papers Investigation of Illicit Money Networks and the Global Elite», το φιλμ περιστρέφεται γύρω από το σκάνδαλο των Panama Papers, την περίφημη δηλαδή αποκάλυψη περισσότερων από 11 εκατομμυρίων αρχείων που καταγράφουν ανάμεσα σε αμέτρητες άλλες περιπτώσεις τις παράνομες οικονομικές δραστηριότητες πολιτικών κι αρχηγών κρατών που συμμετείχαν σε ένα παγκόσμιο κύκλωμα απόκρυψης των περιουσιακών τους στοιχείων μέσω offshore εταιριών. Το υλικό αποτελεί ένα πρώτης τάξεως υλικό για έναν πολυσχιδή σκηνοθέτη όπως ο Σόντερμπεργκ και το καστ απλά κάνει όλη την υπόθεση καλύτερη: Μέριλ Στριπ, Γκάρι Ολντμαν και Αντόνιο Μπαντέρας συνθέτουν το βαρύ πυροβολικό ενώ οι προσθήκες των Ντέιβιντ Σουίμερ, Γουίλ Φόρτε και Ράιλι Κιου σίγουρα βοηθούν. Το φιλμ αποτελεί το γερό χαρτί του Netflix για το 2019 και η Βενετία θα κάνει τα πάντα για να εξασφαλίσει μια τόσο λαμπερή (και σχεδόν έτοιμη για τα Οσκαρ) πρεμιέρα. Διαβάστε περισσότερα για το «Laundromat» εδώ.
About Endlessness του Ρόι Αντερσον
Εχοντας κερδίσει το Χρυσό Λέοντα με το «Eνα Περιστέρι Eκατσε σε Ενα Κλαδί Συλλογιζόμενο την Υπαρξή του», την ταινία που ολοκλήρωσε και την τριλογία του, «Living», ο Ρόι Αντερσον (πιθανότατα) επιστρέφει στην Βενετία με ένα φιλμ που συνδυάζει την χαρακτηριστική αισθητική του με το φορμάτ του «Χίλιες και Μία Νύχτες», μόνο που αυτή τη φορά, η αφηγήτρια Σεχραζάντ λέει ιστορίες για τον Χίτλερ, έναν ιερέα, μια γυναίκα που αγαπά την σαμπάνια και ακόμα πολλαπλές ξεχωριστές, ιδιαίτερες, αμφιλεγόμενες προσωπικότητες, πάντα με το φλεγματικό στυλ του δημιουργού. Η ταινία φέρει το καυστικό σενάριο και το οπτικά ονειρικό στυλ του Αντερσον, οπότε απλά μένει να δούμε αν πρόκειται να έχει όντως ολοκληρωθεί εγκαίρως μέχρι το φεστιβάλ.
Judy του Ρούπερτ Γκουλντ
Πάντα οι βιογραφίες διάσημων προσωπικοτήτων «μυρίζουν» Οσκαρ και τα πράγματα δε θα μπορούσαν να είναι διαφορετικά και στην περίπτωση του «Judy». Με μια απίστευτης ομοιότητας Ρενέ Ζελβέγκερ στον πρωταγωνιστικό ρόλο (και με τα πρώτα δείγματα ερμηνεία να προμηνύουν τα καλύτερα), το «Judy» του θεατρικού κυρίως σκηνοθέτη Ρούπερτ Γκουλντ θα προσπαθήσει να συλλάβει κάτι λίγο από το (βασανισμένο) θρύλο της Τζούντι Γκάρλαντ, ακολουθώντας την ηθοποιό τριάντα ολόκληρα χρόνια από τη μέρα που έγινε η μεγαλύτερη σταρ του Χόλιγουντ με τον «Μάγο του Οζ», βυθισμένη μέσα στη νοσταλγία και τις καταχρήσεις, όσο προετοιμάζεται για μια νέα (και ίσως τελευταία) σειρά από sold out εμφανίσεις. Μαζί με την Ρενέ Ζελβέγκερ πρωταγωνιστούν οι Τζέσι Μπάκλεϊ, Φιν Γουίτροκ και Μάικλ Γκαμπόν. Διαβάστε περισσότερα για το «Judy» εδώ.
Lucy In The Sky του Νόα Χόλεϊ
Ακόμη μία βιογραφία που φιλοδοξεί να φτάσει μέχρι τον Οσκαρικό προορισμό της, το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Νόα Χόλεϊ (το μυαλό πίσω από το τηλεοπτικό «Fargo» και το «Legion») αφηγείται την βασισμένη σε αληθινά γεγονότα ιστορία της αστροναύτη Λίζα Νόβακ, η οποία το 2007 συνελήφθη με την κατηγορία της απόπειρας απαγωγής της γυναίκας για την οποία την άφησε ο εραστής της. Με πρωταγωνίστρια τελικά τη Νάταλι Πόρτμαν (αν και αρχικά τον ρόλο περικύκλωνε η Ρις Γουίδερσπουν), το άλλοτε ονομαζόμενο ως «Pale Blue Dot» θα αποδείξει (ελπίζουμε) ότι το όραμα του Νόα Χόλεϊ ήταν ανέκαθεν προορισμένο για την μεγάλη οθόνη. Στην ταινία πρωταγωνιστούν και οι Νταν Στίβενς (γνωστός στο σύμπαν του Χόλεϊ από το «Legion»), Τζον Χαμ και Ζάζι Μπιτζ. Διαβάστε περισσότερα για το «Lucy In The Sky» εδώ.
One Second του Ζανγκ Γιμού
Αρχικά, η ταινία ετοιμαζόταν να κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα της στη φετινή Berlinale, πριν τελικά αποσυρθεί από το διαγωνιστικό πρόγραμμα επειδή, κατά την επίσημη κινέζικη αιτιολόγηση, «δεν πρόλαβε να είναι ολοκληρωμένη στην ώρα της». Ωστόσο, το νέο φιλμ του Ζανγκ Γιμού δεν προβλήθηκε ούτε στο φεστιβάλ των Καννών, ενισχύοντας τις φήμες ότι ουσιαστικά η πραγματική αιτία είναι, όπως υπέθεταν όλοι εξαρχής, ότι η το «One Second» έπεσε θύμα λογοκρισίας της κινεζικής κυβέρνησης. Το φιλμ άλλωστε τοποθετείται στην Κίνα του Μάο Τσε Τουνγκ, εν μέσω της πολιτιστικής επανάστασης, την οποία το σύγχρονο καθεστώς στην Κίνα έχει αναγνωρίσει ως μια καταστροφική, οικονομικά και κοινωνικά περίοδο, και θεωρεί γενικά ένα «ευαίσθητο» θέμα. Πιο συγκεκριμένα, η αφήγηση ακολουθεί την ιστορία ενός δραπέτης και ενός μικρού κοριτσιού, η οποία ξεκινά όταν το τελευταίο κλέβει κινηματογραφημένο υλικό ενός δευτερολέπτου που ο δραπέτης θέλει απεγνωσμένα να δει. Ισως οι άριστες σχέσεις του φεστιβάλ Βενετίας με την Κίνα (εδώ έκανε εξάλλου και πέρυσι την παγκόσμια πρεμιέρα του η «Σκιά») να δώσουν τελικά το πράσινο φως (η αλλιώς την απαραίτητη «σφραγίδα του δράκου») για την παγκόσμια προβολή της ταινίας. Διαβάστε περισσότερα για το «One Second» εδώ.
First Cow της Κέλι Ράιχαρτ.
Μετά το «Certain Women» και μια σειρά ταινιών που αφηγούνταν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο ιστορίες γυναικών σε έναν αφιλόξενο ανδροκρατούμενο κόσμο, η Ράιχαρτ αποφασίζει με το νέο της φιλμ να επικεντρωθεί σε μία παράδοξη φιλία ανάμεσα σε δύο άντρες, η οποία διαδραματίζεται στο Ορεγκον της δεκαετίας του 1820. Βασισμένο στο βιβλίο του Τζόναθαν Ρέιμοντ με τίτλο «The Half-Life: A Novel», το «Fist Cow» αφορά τον Κούκι Φίγκογουιτς, τον μάγειρα μιας κυνηγετικής ομάδας με στόχο την πώληση γούνας, και την σχέση του με τον μυστηριώδη Κινγ-Λου, έναν Ινδιάνο Σινούκ που έχει ξεφύγει από την εκδικητική μανία μερικών Ρώσων. Η Ράιχαρτ υποσχέθηκε να χρησιμοποιήσει την γλώσσα αλλά και την εναπομείνασα φυλή των Σινούκ στην ταινία, ενώ εμείς μπορούμε με σιγουριά να αναμένουμε ακόμα μια βραδυφλεγή ταινία με έμφαση στο υπόκωφο συναίσθημα.
Manor House του Κρίστι Πούιου
Η καινούρια ταινία του Πούιου («Ο θάνατος του κυρίου Λαζαρέσκου», «Sieranevada») αποτελεί και την πρώτη απόπειρα του σκηνοθέτη στην γαλλική γλώσσα. Η ιστορία εκτυλίσσεται γύρα στα 1900, στην έπαυλη ενός πλούσιου γαιοκτήμονα, με τους καλεσμένους να περνούν πολυτελώς την ώρα τους καταναλώνοντας πλούσια γεύματα και μιλώντας για τον θάνατο, τον Αντίχριστο, την πρόοδο και την ηθική. Το φιλμ ταυτόχρονα αποτελεί και την επιστροφή του Πούιου στη δουλειά του Ρώσσου φιλόσοφου Βλαντιμίρ Σολοβιόφ, από τον οποίο εμπνεύστηκε και την πρώτη του πειραματική ταινία με τίτλο «Three Exercises of Interpretation». Η υπόθεση είναι αλήθεια ότι μοιάζει να συμβαδίζει απόλυτα με τις θεματικές ευαισθησίες και την καυστική ματιά του Πούιου, θα πρέπει να δούμε όμως αν η αλλαγή γλώσσας θα έχει επίπτωση στην τελική απόδοση της ιστορίας.
Little Women της Γκρέτα Γκέργουιγκ
Αν και η νέα εκδοχή των «Μικρών Κυριών» έχει οριστεί να κυκλοφορήσει τα Χριστούγεννα, δεν αποκλείεται το φιλμ να εμφανιστεί στην φεστιβαλική φθινοπωρινή τριπλέτα της Βενετίας, του Telluride και του Τορόντο, ειδικά αν η ταινία στοχεύει σε μια επιθετική, προωθητική προ-οσκαρική κούρσα. Αυτή τη φορά, μετά τη θριαμβευτική υποδοχή του σκηνοθετικού της ντεμπούτου («Lady Bird»), η Γκρέτα Γκέργουιγκ αναλαμβάνει τη μεταφορά του κλασικού βιβλίου στη μεγάλη οθόνη με πρωταγωνιστές τους Σέρσα Ρόναν, Τίμοθι Σαλαμέ, Εμα Στόουν, Φλόρενς Πιου, Λουί Γκαρέλ, Λόρα Ντερν και Μέριλ Στριπ. Οι «Μικρές Κυρίες» της Λουίζα Μέι Αλκοτ είναι η ιστορία των τεσσάρων αδελφών που βαδίζουν προς την ενηλικίωση με φόντο τα μεθεόρτια του αμερικανικού εμφυλίου και αποτελεί ένα από τα πιο πολυαγαπημένα νεανικά μυθιστορήματα όλων των εποχών. Διαβάστε περισσότερα για το «Little Women» εδώ.
The Aeronauts του Τομ Χάρπερ
Με την ταινία να διαδραματίζεται το 1862, το «The Aeronauts» αφηγείται την ιστορία ενός φιλόδοξου επιστήμονα και μιας πλούσια χήρας, οι οποίοι ξεκινούν μαζί μια ριψοκίνδυνη πτήση με αερόστατο με στόχο να φτάσουν ψηλότερα από όσο έχει επιχειρηθεί ποτέ. Η άνοδος φυσικά δεν πρόκειται να είναι εύκολη υπόθεση, ενώ οι δύσκολες συνθήκες του ταξιδιού πρόκειται να φέρουν τους δύο ανθρώπους αντιμέτωπους όχι μόνο μεταξύ τους αλλά και με τους ίδιους τους εαυτούς τους. Το φιλμ επανενώνει μετά την «Θεωρία των Πάντων» τον Εντι Ρεντμέιν με την Φελίσιτι Τζόοουνς, ποντάροντας τόσο στην αποδεδειγμένη χημεία τους όσο και στην προηγούμενες οσκαρικές επιτυχίες τους. Ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια; Οι δύο ηθοποιοί πραγματοποίησαν πραγματικά γυρίσματα πάνω στο αερόστατο, ενώ επέμεναν να γυρίσουν οι ίδιοι το μεγαλύτερο μέρος των επικίνδυνων σκηνών.
Against All Enemies του Μπένεντικτ Αντριους
Αλλη μια ταινία που αρχικά αναμέναμε στις Κάννες, η νέα δουλειά του Μπένεντικτ Αντριους («Una») είναι βασισμένη στην πραγματική ιστορία της ηθοποιού και μοντέλου Τζιν Σίμπεργκ, του it girl που πρωταγωνίστησε στο «Με Κομμένη την Ανάσα» του Γκοντάρ αλλά και στα «Ιωάννα της Λωραίνης» και «Καλημέρα Θλίψη» του Πρέμινγκερ. Το πραγματικά ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι την Σίμπεργκ θα υποδυθεί η Κρίστεν Στιούαρτ, σε έναν ακόμη ρόλο στην μακριά πορεία της από ενδιαφέρουσες, ιντριγκαδόρικες επιλογές. Η ταινία θα καταπιάνεται με τη σύγκρουση της Σίμπεργκ με το FBI τη δεκαετία του '60, όταν έγινε παράνομα στόχος του προγράμματος παρακολούθησης Cointelpro, επειδή υποστήριζε ανοιχτά του Μαύρους Πάνθηρες. Μπορούμε λοιπόν με ασφάλεια να αναμένουμε μια όχι και τόσο «ασφαλή» βιογραφία. Διαβάστε περισσότερα για το «Against All Enemies» εδώ.
«Ford v Ferrari» του Τζέιμς Μάνγκολντ
Το 1966, ο βρετανός οδηγός Κεν Μάιλς (Κρίστιαν Μπέιλ) και ο Αμερικανός πολυμήχανος κατασκευαστής αυτοκινήτων Κάρολ Σέλμπι (Ματ Ντέιμον) ενώνουν δυνάμεις για να παράγουν το τέλειο αυτοκίνητο που, για λογαριασμό της Ford, θα προκαλέσει την παντοδυναμία της Ferrari. Ο Τζέιμς Μάνγκολντ (των «Logan» και «Walk the Line») παρουσιάζει την ταινία ως παλιομοδίτικο, δυνατό δράμα που μιλά για τους φόβους, την απώλεια, την αγάπη και τον θρίαμβο, ενώ η παρουσία των Μπέιλ και Ντέιμον στους πρωταγωνιστικούς ρόλους μοιάζει να εξασφαλίζει tour de force ερμηνείες αλλά και ένα all-star κόκκινο χαλί. Η ταινία επικεντρώνεται σε αληθινά γεγονότα που συνέβησαν στους 24ωρους αγώνες του Le Mans το 1966 και έχει ήδη δημιουργήσει οσκαρικό buzz, από αυτά που λατρεύει το φεστιβάλ της Βενετίας. Διαβάστε περισσότερα για το «Ford v Ferrari» εδώ.
Rambo – Last Blood του Σιλβέστερ Σταλόνε
Κι όμως, δεν είναι αστείο. Επειτα από το masterclass του Σταλόνε στο φετινό Φεστιβάλ των Καννών, φαίνεται ότι και η Βενετία πρόκειται να λάβει γεύση από την, ας πούμε, λάμψη του, φιλοξενώντας (αν πιστέψουμε τις φήμες) την παγκόσμια πρεμιέρα του νέου (ίσως τελευταίου, ίσως και όχι) κεφαλαίου του «Rambo». Σχεδόν 40 χρόνια από τότε που έπαιξε για πρώτη φορά τον Τζον Ράμπο στο «First Blood» του 1982, ο Σιλβέστερ Σταλόνε επιστρέφει για μια ακόμη τελική πράξη που όλοι νομίζαμε ότι είχε παιχτεί στο «John Rambo» του 2008 για αποδείξει ότι ο ήρωάς του, άλλοτε σύμβολο του συντηρητικού Ρέιγκαν, παραμένει ακμαιότατος ακόμη και στα χρόνια του Τραμπ. Ποιος βρυχάται πιο δυνατά; Ενας Χρυσός Λέων ή ένας Αειθαλής Ράμπο; Διαβάστε περισσότερα για το «Rambo – Last Blood» εδώ.
Και δεν είναι μόνο αυτά...
Ο Χιου Τζάκμαν στα γυρίσματα του «Bad Education»
Πέρα από τις νέες ταινίες των Μπόμπακ, Σάφντι και Σόντερμπεργκ, τo Netflix έχει φέτος στην κατοχή του και το «The King» του Ντέιβιντ Μισόντ («Το Χρίσμα», «The Rover»), ένα φιλμ που φιλοδοξεί να συνδυάσει πολλαπλές αφηγήσεις από τα έργα του Σαίξπηρ (και στο οποίο πρωταγωνιστούν οι Τίμοθι Σαλαμέ, Μπεν Μέντελσον, Ρόμπερτ Πάτινσον, Τζόελ Ετζερτον και Λίλι Ρόουζ-Ντεπ), αλλά και το «The Last Thing He Wanted», το νέο φιλμ της Ντι Ρις («Mudbound: Δάκρυα στο Μισισιπή») με την Αν Χάθαγουεϊ και τον Μπεν Αφλεκ, στο οποίο μια δημοσιογράφος παρατά την δουλειά της στην εφημερίδα για να γίνει έμπορος όπλων σε μία μυστική κρατική υπηρεσία. Φυσικά, δεν πρόκειται να εμφανιστούν όλες οι ταινίες του Netflix στα φθινοπωρινά φεστιβάλ, από την τελική επιλογή όμως θα φανεί ποιες από αυτές θα επιχειρήσουν να επαναλάβουν τον περσινό θρίαμβο του «Roma».
Επιπλέον, ακούγεται έντονα ότι η επόμενη ταινία του Κόρι Φίνλεϊ μετά το «Thoroughbreds», το «Bad Education» με τον Χιου Τζάκμαν και την Αλισον Τζάνεϊ έχει ήδη κλείσει το βαπορέτο για το Λίντο ενώ μια θέση στο διαγωνιστικό συζητιέται και για τις νέες ταινίες των Ούλριχ Ζάιντλ («Wicked Games»), Ατόμ Εγκογιάν («Guest Of Honour») και Ρομπέρ Γκεντιγκιάν («Glori Mundi»). Το τελικό πρόγραμμα του φεστιβάλ θα ανακοινωθεί στην σχετική συνέντευξη τύπου που θα διεξαχθεί στις 25 Ιουλίου.
To 76o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας διεξάγεται φέτος από τις 28 Αυγούστου μέχρι και τις 7 Σεπτεμβρίου του 2019 στο Λίντο της Βενετίας.